abonnement Unibet Coolblue
pi_205154105
Middag allemaal,

Ben voor wat hobbyen en verhuizen opzoek naar een minibusje, als een Citroen Berlingo omwille de extra ruimte. Ik zal de auto volledig prive gebruiken en heb geen eigen bedrijfje of iets dergelijks (laat het weten als even registreren veel voordeel zal behalen hierin). Ik wil mijn trouwe sedannetje vervangen voor iets met meer verticale ruimte als een Citroen Berlingo. Ik wil er voor rond de 6k eentje vinden en beetje opknappen, ben wel handig. Ik zie dat deze dingen best zuinig zijn in vergelijking met de 1 op 12 die ik nu rij, en daarnaast zie ik overal dat de wegenbelasting ook echt weinig is (90eu p/kw). Komt dit door een bepaalde ondernemersregeling? Kloppen deze getallen ook voor een niet-ondernemer?

Zie nou dit monster bijvoorbeeld:
https://www.marktplaats.n(...)jaar-2009-leuke-auto

Wegenbelasting 88eu. Wat mis ik hier?

Kan ik deze gewoon kopen als niet-ondernemer, en klopt die wegenbelasting dan nog?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_205154150
Ja voor jouw is de MRB gewoon diesel tarief geel. Dus eerder 88¤ per maand of meer.
.
pi_205154170
Als ik hier kijk, kom ik op ¤262,- per kwartaal uit.
pi_205154171
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2022 14:48 schreef Fer het volgende:
Ja voor jouw is de MRB gewoon diesel tarief geel. Dus eerder 88¤ per maand of meer.
Duidelijk, dank. Verder kloppen alle kosten en komt er niets meer bij toch? Ben even aan het kijken wat een verzekering zou kosten bijvoorbeeld. Daar zie ik op independer bij invoeren van het kenteken al 'Ben je op zoek naar een bestelautoverzekering?'

Als iemand alle verschillen op een rij weet, gaarne :)
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_205154226
Je loopt kans dat je binnen een paar jaar bepaalde steden niet meer in mag wegens teveel uitstoot.
.
pi_205154257
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2022 15:00 schreef Fer het volgende:
Je loopt kans dat je binnen een paar jaar bepaalde steden niet meer in mag wegens teveel uitstoot.
Klopt, dat is vanaf alles voor Euro 5 (bouwjaar 2010 en ouder). Ik ga iets zoeken wat gewoon aan die norm voldoet, dus gewoon lekker breed met vanaf 2011.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_205166995
quote:
4s.gif Op zondag 26 juni 2022 14:52 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]
Duidelijk, dank. Verder kloppen alle kosten en komt er niets meer bij toch? Ben even aan het kijken wat een verzekering zou kosten bijvoorbeeld. Daar zie ik op independer bij invoeren van het kenteken al 'Ben je op zoek naar een bestelautoverzekering?'

Als iemand alle verschillen op een rij weet, gaarne :)
Ik rijd een Peugeot Partner, niet als bedrijfsauto. Naast de MRB, komt er de fijnstoftoeslag 13euro/maand nog bij. Verzekeren is ook een gedoe, met hangen en wurgen zijn er misschien 2 - 3 verzekeringsmaatschappijen die het doen. Plus de garagekosten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205167313
quote:
6s.gif Op zondag 26 juni 2022 14:52 schreef Treinhomo het volgende:
Als ik hier kijk, kom ik op ¤262,- per kwartaal uit.
¤301 zelfs met fijnstoftoeslag.

Die ¤88 op Marktplaats is eerder per maand, niet per kwartaal.
pi_205170237
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:58 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik rijd een Peugeot Partner, niet als bedrijfsauto. Naast de MRB, komt er de fijnstoftoeslag 13euro/maand nog bij. Verzekeren is ook een gedoe, met hangen en wurgen zijn er misschien 2 - 3 verzekeringsmaatschappijen die het doen. Plus de garagekosten.
Dank! Kun je de auto niet gewoon als prive vervoer registreren? Dat wordt het immers ook, niks qua bedrijfsgebruik.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_205170600
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 13:09 schreef SherlockHolmes het volgende:

Dank! Kun je de auto niet gewoon als prive vervoer registreren? Dat wordt het immers ook, niks qua bedrijfsgebruik.
Dat is ie:

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:58 schreef blomke het volgende:

Ik rijd een Peugeot Partner, niet als bedrijfsauto.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 18:32:57 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_205172545
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:58 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik rijd een Peugeot Partner, niet als bedrijfsauto. Naast de MRB, komt er de fijnstoftoeslag 13euro/maand nog bij. Verzekeren is ook een gedoe, met hangen en wurgen zijn er misschien 2 - 3 verzekeringsmaatschappijen die het doen. Plus de garagekosten.
Maar das een diesel neem ik aan?

TS wil denk ik liever een benzine versie.. dat scheelt zomaar de helft in de MRB, en dan heb je ook geen geneuzel met verzekeringen..

Van bv VW Caddy heb je ook de 'life' uitvoeringen, die vind je wel op benzine, en dan hebben ze ramen rondom en een achterbank. Ramen kun je dicht foliën, en achterbanken is boutjes en moertjes werk.

Op diesel rijd je altijd duur.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')