abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 juni 2022 @ 19:13:55 #251
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205164461
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:11 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Dank, ik weet nu zeker dat ik jou moet negeren. In welke konijnhol ben jij terecht gekomen. Fijne avond
Dat heeft nog lang geduurd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 27 juni 2022 @ 19:16:08 #252
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_205164492
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat heeft nog lang geduurd.
Ik heb soms hoop ;(
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 27 juni 2022 @ 19:16:14 #253
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205164497
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:05 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Lekker bezig gast. Ik hoef jouw ideologie niet door de strot van kinderen te duwen. Ik denk dat jij niet beseft dat jij zaken door iemands strot probeert te duwen.

Wees wie je bent en dat is alles. Meer is er niet.

Er zijn meerdere seksen, waarvan 6 de meest voorkomend.

The six biological karyotype sexes that do not result in death to the fetus are:

X – Roughly 1 in 2,000 to 1 in 5,000 people (Turner’s )
XX – Most common form of female
XXY – Roughly 1 in 500 to 1 in 1,000 people (Klinefelter)
XY – Most common form of male
XYY – Roughly 1 out of 1,000 people
XXXY – Roughly 1 in 18,000 to 1 in 50,000 births

Gender heeft te maken met je identiteit en hoe jij je uit.
Geslacht gaat over geslachtskenmerken.

Er is vast wel iemand die het beter kan uitleggen. Maar de wereld is niet zo zwart/wit als jij graag zou willen
Haha, creatief, maar dit klopt niet. Onder mensen heb je enkel man en vrouw. Klinefelter of Turner zijn geen seksen, dit zijn aangeboren afwijkingen. Intersekse zou je daar ook toe kunnen rekenen, maar ook dit is weer een aangeboren afwijking.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205164551
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:11 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Dank, ik weet nu zeker dat ik jou moet negeren. In welke konijnhol ben jij terecht gekomen. Fijne avond
Gelukkig niet in hetzelfde konijnenhol als jou

https://en.wikipedia.org/wiki/John_Money

Leuke les voor al die wokies die zelf nooit zich hebben afgevraagd waar al dat gelul over 300 genders nou vandaan komt en het allemaal maar klakkeloos accepteren voor de deugpunten.
En dat vrouwen, die een moederinstinct zouden moeten hebben, nog het meest vatbaar zijn voor dit soort engigheid is helemaal teleurstellend.
  maandag 27 juni 2022 @ 19:20:33 #255
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_205164553
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, creatief, maar dit klopt niet. Onder mensen heb je enkel man en vrouw. Klinefelter of Turner zijn geen seksen, dit zijn aangeboren afwijkingen. Intersekse zou je daar ook toe kunnen rekenen, maar ook dit is weer een aangeboren afwijking.
Net zoals alle ogen die niet bruin zijn
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 27 juni 2022 @ 19:22:30 #256
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205164578
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:20 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Net zoals alle ogen die niet bruin zijn
De kleur van ogen bij mensen kan enorm variëren. Geslacht niet, je kunt enkel man of vrouw zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 27 juni 2022 @ 19:24:45 #257
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_205164601
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De kleur van ogen bij mensen kan enorm variëren. Geslacht niet, je kunt enkel man of vrouw zijn.
Nee, alle ogen horen bruin te zijn. Alle andere varianten zijn afwijkingen. Maar geniet lekker van jouw bubbel :)
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_205164659
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:24 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Nee, alle ogen horen bruin te zijn. Alle andere varianten zijn afwijkingen. Maar geniet lekker van jouw bubbel :)
Hey! Blauwe ogen zijn de standaard ja?! Net als blond haar.
pi_205164724
Zo, nu gaat het over gender en pedofielen. Men heeft weer eens een topic laten ontsporen.
Hoeft het tenminste niet te gaan over barbaarse anti-abortuswetgeving die in een aantal staten ingevoerd zal gaan worden.
Hoeft het niet te gaan over de vrouwen die hierdoor gaan sterven of onvruchtbaar worden.
Over ongewenste kinderen die een rot leven tegemoet gaan.
Over tienerzwangerschappen die zullen toenemen.

Own the libs, jongens! Haal je argumenten van Libsoftiktok!
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 27 juni 2022 @ 19:37:21 #260
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205164741
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:35 schreef OllieA het volgende:
Zo, nu gaat het over gender en pedofielen. Men heeft weer eens een topic laten ontsporen.
Hoeft het tenminste niet te gaan over barbaarse anti-abortuswetgeving die in een aantal staten ingevoerd zal gaan worden.
Hoeft het niet te gaan over de vrouwen die hierdoor gaan sterven of onvruchtbaar worden.
Over ongewenste kinderen die een rot leven tegemoet gaan.
Over tienerzwangerschappen die zullen toenemen.

Own the libs, jongens! Haal je argumenten van Libsoftiktok!
Barbaars?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205164830
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:35 schreef OllieA het volgende:
Zo, nu gaat het over gender en pedofielen. Men heeft weer eens een topic laten ontsporen.
Hoeft het tenminste niet te gaan over barbaarse anti-abortuswetgeving die in een aantal staten ingevoerd zal gaan worden.
Hoeft het niet te gaan over de vrouwen die hierdoor gaan sterven of onvruchtbaar worden.
Over ongewenste kinderen die een rot leven tegemoet gaan.
Over tienerzwangerschappen die zullen toenemen.

Own the libs, jongens! Haal je argumenten van Libsoftiktok!
Zouden dragqueens stiekem ook een coven van satanistische kinderofferrituelen vormen?
Incelfrikandel
  maandag 27 juni 2022 @ 19:47:52 #262
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205164855
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig maar van onderdrukking is nog steeds geen sprake.

Bovendien heb je nog steeds niet kunnen aangeven wat dan het enorme voordeel is van die vermeende onderdrukking behalve het beschermen van het leven.
[..]
Je kunt inderdaad het beste bij je ouders opgroeien als je ouders in staat zijn om je op te voeden. Kan dat niet dan is er nog steeds een goede kans dat je kan opgroeien tot een gelukkig en succesvol mens.
[..]
Het voordeel van het verbieden van abortus is dat het leven beschermd word.
Vrouwen dwingen tot het uitdragen van ongewenste zwangerschappen is onderdrukking. Het voordeel dat de man daarbij heeft, is dat vrouwen met 10-0 achter staan als het gaat over financiele onafhankelijkheid, carrièrekansen, keuzevrijheid. Mannen kunnen lekker carrière blijven maken ten koste van competente en ambitieuze vrouwen. Mannen kunnen lekker rondneuken want voor hen is het een statussymbool, maar de vrouwen worden als hoeren weggezet.

Het is een glijdende schaal, de volgende stap is dat vrouwen toestemming van hun man of vader moeten hebben om een bankrekening te openen, of een huis te kopen. De volgende groep die hun mensenrechten enorm ingeperkt gaat zien, zijn de LHBTI's.

Jijzelf bent zelfs bereid om te ontkennen dat dit onderdrukking is en je blijft maar zeggen dat je het ongeboren leven wil beschermen, maar je gaat voorbij aan de lichamelijke integriteit. Je kunt een mens bijvoorbeeld ook niet dwingen om een orgaan af te staan om zo een leven te redden. Sterker nog, zelfs na je dood ben je hier wettelijk tegen beschermd. Dus zelfs een dooie wordt wettelijk beter beschermd dan een vrouw on de VS. Maar vrouwen moeten een zwangerschap uitdragen tegen hun zin, want die vieze kuthoeren moeten vooral niet denken dat ze zomaar hun eigen keuzes aangaande seksualiteit mogen maken.

Dus ja, ik vind het eigenlijk ronduit weerzinwekkend hoe ver mensen als jij willen gaan in het verdedigen van deze inperking van mensenrechten, nu de dominante positie van de blanke man daadwerkelijk ter discussie staat. En dat maakt nou precies waarom dit geen pro-life discussie is, maar een inperking van mensenrechten door een stel conservatieve mannen die bang zijn om hun privileges te verliezen. Misschien wel terecht. Zij hebben hun beste tijd eigenlijk wel gehad en ze kunnen hun macht ook alleen nog maar behouden door zich te beroepen op onderdrukking.

Gelukkig zijn er ook vele normale mannen die zich niet bedreigd voelen O+ , en die wel snappen dat vrouwen alleen maar dezelfde rechten willen als mannen, zoals bijvoorbeeld seksueel actief zijn zonder levenslang voor de gevolgen op te moeten draaien.

:W
Resistance is futile.
  maandag 27 juni 2022 @ 19:48:45 #263
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205164867
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:35 schreef OllieA het volgende:
Zo, nu gaat het over gender en pedofielen. Men heeft weer eens een topic laten ontsporen.
Hoeft het tenminste niet te gaan over barbaarse anti-abortuswetgeving die in een aantal staten ingevoerd zal gaan worden.
Hoeft het niet te gaan over de vrouwen die hierdoor gaan sterven of onvruchtbaar worden.
Over ongewenste kinderen die een rot leven tegemoet gaan.
Over tienerzwangerschappen die zullen toenemen.

Own the libs, jongens! Haal je argumenten van Libsoftiktok!
Oh noes, een topic op een Nederlands forum gaat een beetje offtopic, nou zijn alle kansen die dit topic had om enorme invloed te hebben op de VS wel verkeken!

Stel je even aan anders :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 27 juni 2022 @ 19:49:32 #264
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205164877
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:47 schreef Seven. het volgende:

Gelukkig zijn er ook vele normale mannen die zich niet bedreigd voelen O+ , en die wel snappen dat vrouwen alleen maar dezelfde rechten willen als mannen, zoals bijvoorbeeld seksueel actief zijn zonder levenslang voor de gevolgen op te moeten draaien.

:W
Dit, zo veel keer dit. Dank hiervoor _O_
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205164895
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Barbaars?
Ik kan jou met de beste wil van de wereld niet zien als een integere gesprekspartner.
Je doet aan moedwillig misverstaan van de bedoeling van een post, aan selectief quoten en argumenten uit hun verband lichten. Je doet niet zozeer aan het verschuiven van doelpalen, eerder is het zo dat bij jou de doelpalen giechelend een polonaise lopen in een oneindige, lege retorische dans. Vaak lijkt daarbij je doel het topic te doen ontsporen, of een andere richting te geven. En als je het dan even niet meer weet ga je vragen stellen. Sealioning heet dat.

"Emotioneel. Projectie. Linksig. Schrikbarend. Dat was nochtans niet het argument. Een normaal en weldenkend mens komt tot de conclusie. Observeerbare realiteit. Stropop. Hihi. Men is blijkbaar getriggerd. Ideologische fantasme. Ik geef de feiten weer. Ik heb gelijk." Dat is zo ongeveer jouw repertoire van inhoudsloze retoriek, afgewisseld met ad hominems.

Dus verwacht van mij geen reactie op je posts.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 27 juni 2022 @ 19:50:48 #266
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205164897
Ik ben 100% pro abortusrechten hoor, ik zie niet in waarom "ik" zeggenschap zou moeten hebben over het lichaam van een vrouw.

Wat heeft dat er mee te maken dat abortus in de VS geen grondrecht is?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 27 juni 2022 @ 19:53:43 #267
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205164921
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er zijn ook mensen voor wie het de waarheid is dat de aarde niet opwarmt, of dat de aarde plat is, of dat Bielefeld niet bestaat. Het is waanzin om aan de rest van de wereld te vragen om zich daaraan aan te passen.
Ja je kan ook gewoon weigeren om de andere kant te zien. Prima verder heur.
  Moderator maandag 27 juni 2022 @ 19:57:41 #268
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205164963
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:53 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ja je kan ook gewoon weigeren om de andere kant te zien. Prima verder heur.
Nee hoor, het probleem is niet om de andere kant te zien maar de dwang die vanuit een kant uitgeoefend wordt.

De wetgeving zoals die er was verplichtte niemand om een abortus te hebben, de huidige stand van zaken zal zijn dat vrouwen nu een abortus wettelijk ontzegt gaat worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:00:02 #269
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205164995
We zijn intussen zo ver dat abortus een kwestie is van onderscheid negeren tussen het geslacht van man en vrouw.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:00:54 #270
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205165001
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee hoor, het probleem is niet om de andere kant te zien maar de dwang die vanuit een kant uitgeoefend wordt.

De wetgeving zoals die er was verplichtte niemand om een abortus te hebben, de huidige stand van zaken zal zijn dat vrouwen nu een abortus wettelijk ontzegt gaat worden.
In Nederland wordt abortus na 22 weken ook wettelijk ontzegt.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:02:35 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205165016
quote:
5s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:50 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben 100% pro abortusrechten hoor, ik zie niet in waarom "ik" zeggenschap zou moeten hebben over het lichaam van een vrouw.

Wat heeft dat er mee te maken dat abortus in de VS geen grondrecht is?
Wat denk je dat er in ons landje gebeurt als een conservatieve populist de macht grijpt? Trump heeft de basisvoorwaarden hiervoor gelegd, dat kan in NL ook gebeuren, zelfs al steekt ons politieke systeem anders in elkaar.
Resistance is futile.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:02:45 #272
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205165019
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:50 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ik kan jou met de beste wil van de wereld niet zien als een integere gesprekspartner.
Je doet aan moedwillig misverstaan van de bedoeling van een post, aan selectief quoten en argumenten uit hun verband lichten. Je doet niet zozeer aan het verschuiven van doelpalen, eerder is het zo dat bij jou de doelpalen giechelend een polonaise lopen in een oneindige, lege retorische dans. Vaak lijkt daarbij je doel het topic te doen ontsporen, of een andere richting te geven. En als je het dan even niet meer weet ga je vragen stellen. Sealioning heet dat.

"Emotioneel. Projectie. Linksig. Schrikbarend. Dat was nochtans niet het argument. Een normaal en weldenkend mens komt tot de conclusie. Observeerbare realiteit. Stropop. Hihi. Men is blijkbaar getriggerd. Ideologische fantasme. Ik geef de feiten weer. Ik heb gelijk." Dat is zo ongeveer jouw repertoire van inhoudsloze retoriek, afgewisseld met ad hominems.

Dus verwacht van mij geen reactie op je posts.
Het is jammer dat je niet normaal kunt reageren. Misschien moet je eens in de spiegel kijken met al die rare aantijgingen. Ik post slechts één woord met een vraagteken omdat ik benieuwd ben wat je precies 'barbaars' vindt aan het besluit van het Supreme Court.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205165036
quote:
5s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:50 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben 100% pro abortusrechten hoor, ik zie niet in waarom "ik" zeggenschap zou moeten hebben over het lichaam van een vrouw.

Wat heeft dat er mee te maken dat abortus in de VS geen grondrecht is?
Er zijn mensen die het een kwalijke zaak is dat het in een beschaafde samenleving geen grondrecht is om te bepalen wat er met je lichaam gebeurt. Dat is toch precies het hele punt van de oproer?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator maandag 27 juni 2022 @ 20:05:13 #274
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205165045
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:00 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
In Nederland wordt abortus na 22 weken ook wettelijk ontzegt.
Niet helemaal, ook daar zijn nog uitzonderingen in. Vrije abortus is tot 22 weken en daar heb ik geen moeite mee. 5 maanden is een zeer redelijke termijn en een totaal ander verhaal dan een algeheel verbod zelfs bij verkrachting, incest of ernstige afwijkingen.

En dan komt er in sommige Staten ook nog een verbod op morning after pils aan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:08:11 #275
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205165067
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet helemaal, ook daar zijn nog uitzonderingen in. Vrije abortus is tot 22 weken en daar heb ik geen moeite mee. 5 maanden is een zeer redelijke termijn en een totaal ander verhaal dan een algeheel verbod zelfs bij verkrachting, incest of ernstige afwijkingen.

En dan komt er in sommige Staten ook nog een verbod op morning after pils aan.
Heb je wel moeite met een late abortus dan? Medische noodzaak even buiten beschouwing gelaten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator maandag 27 juni 2022 @ 20:09:03 #276
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205165076
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heb je wel moeite met een late abortus dan? Medische noodzaak even buiten beschouwing gelaten.
Mijn post liet niets aan duidelijkheid over, dacht ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205165078
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:00 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
In Nederland wordt abortus na 22 weken ook wettelijk ontzegt.
Dus?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:09:59 #278
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_205165082
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:53 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ja je kan ook gewoon weigeren om de andere kant te zien. Prima verder heur.
Pff, zo'n dooddoener. Ik kan de andere kant prima zien, ik begrijp ook wel dat in hun leven zij het juiste doen. Ik vind het alleen erg hypocriet en bekrompen. Het gaat uit dat zij mogen dicteren hoe andere mensen hun leven mogen leiden en daar ben ik tegen. Iedereen heeft het recht om een leven te leiden zoals ze dat zelf willen binnen de mogelijkheden van de samenleving en anders zijn mag geen beperking zijn. In deze discussie heeft een embryo/foetus geen rechten totdat deze een levensvatbare leeftijd heeft bereikt.

In die eerste 3 maanden weegt het belang van de vrouw vele malen zwaarder dan het mogelijke leven van de foetus.

Daarnaast houden ze zich alleen bezig anti abortus en niet met al het andere wat iemand nodig heeft om een goed leven te kunnen leiden. Ze hebben zich gewoon laten hersenspoelen door hun idolen en vaak kerken.

Zoals Trump ook al heeft aangegeven was dit zijn doel en nu vandaag stond hij bij een uitspraak dat die het witte leven beter maakt. Die gast is compleet knettergek.

Zijn mede republikeinen roepen op trouwen tussen gelijke seksen te verbieden, om anticonceptie moeilijker te maken om anale seks te verbieden en om apartheid (segregatie) weer in het leven te roepen.

Ze willen maar 1 ding en dat is het zogenaamde witte christelijke Amerikaanse beeld in leven roepen voor iedereen daar. Alles moet daarvoor wijken. :r

En ze doen dit gewoon open en bloot, dit kan geeneens een discussie punt zijn want ze roepen het gewoon. Het wordt uitgezonden, het wordt gepubliceerd en ieder slikt het als zoete koek. Of in ieder geval de mensen die er iets mee kunnen zoals deze rechters.

Ze hebben het ontzettend slim gespeeld... zo krijgt een minderheid toch voor elkaar om de gehele bevolking keihard te onderdrukken :X }:| :N

En in Nederland beginnen de afgelopen jaren ook van die malloten hetzelfde te proberen. Al die vrijheid af te breken
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 27 juni 2022 @ 20:12:43 #279
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_205165105

En ja, dit gezeik in de VS is zo goed als 100% religieus van origine
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_205165111
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:09 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Pff, zo'n dooddoener. Ik kan de andere kant prima zien, ik begrijp ook wel dat in hun leven zij het juiste doen. Ik vind het alleen erg hypocriet en bekrompen. Het gaat uit dat zij mogen dicteren hoe andere mensen hun leven mogen leiden en daar ben ik tegen. Iedereen heeft het recht om een leven te leiden zoals ze dat zelf willen binnen de mogelijkheden van de samenleving en anders zijn mag geen beperking zijn. In deze discussie heeft een embryo/foetus geen rechten totdat deze een levensvatbare leeftijd heeft bereikt.

In die eerste 3 maanden weegt het belang van de vrouw vele malen zwaarder dan het mogelijke leven van de foetus.

Daarnaast houden ze zich alleen bezig anti abortus en niet met al het andere wat iemand nodig heeft om een goed leven te kunnen leiden. Ze hebben zich gewoon laten hersenspoelen door hun idolen en vaak kerken.

Zoals Trump ook al heeft aangegeven was dit zijn doel en nu vandaag stond hij bij een uitspraak dat die het witte leven beter maakt. Die gast is compleet knettergek.

Zijn mede republikeinen roepen op trouwen tussen gelijke seksen te verbieden, om anticonceptie moeilijker te maken om anale seks te verbieden en om apartheid (segregatie) weer in het leven te roepen.

Ze willen maar 1 ding en dat is het zogenaamde witte christelijke Amerikaanse beeld in leven roepen voor iedereen daar. Alles moet daarvoor wijken. :r

En ze doen dit gewoon open en bloot, dit kan geeneens een discussie punt zijn want ze roepen het gewoon. Het wordt uitgezonden, het wordt gepubliceerd en ieder slikt het als zoete koek. Of in ieder geval de mensen die er iets mee kunnen zoals deze rechters.

Ze hebben het ontzettend slim gespeeld... zo krijgt een minderheid toch voor elkaar om de gehele bevolking keihard te onderdrukken :X }:| :N

En in Nederland beginnen de afgelopen jaren ook van die malloten hetzelfde te proberen. Al die vrijheid af te breken
Precies dit ja ^O^
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:15:29 #281
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205165140
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet helemaal, ook daar zijn nog uitzonderingen in. Vrije abortus is tot 22 weken en daar heb ik geen moeite mee. 5 maanden is een zeer redelijke termijn en een totaal ander verhaal dan een algeheel verbod zelfs bij verkrachting, incest of ernstige afwijkingen.

En dan komt er in sommige Staten ook nog een verbod op morning after pils aan.
Welke staten gaan dit eigenlijk op deze manier doorvoeren?
  maandag 27 juni 2022 @ 20:17:26 #282
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205165156
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:09 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ik kan de andere kant prima zien
Had t niet tegen jou, toch bedankt voor je reactie.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:21:16 #283
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205165193
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dus?
Hooivorken uit de kast?
  maandag 27 juni 2022 @ 20:21:30 #284
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_205165197
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:15 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Welke staten gaan dit eigenlijk op deze manier doorvoeren?
Is al gebeurd, in Oklahoma was het illegaal behalve door deze gerechtelijke uitspraak. Er zijn daar mensen uit de wachtkamer gestuurd op het moment dat deze uitspraak was gedaan.

https://www.washingtonpos(...)criminalization-roe/
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 27 juni 2022 @ 20:28:05 #285
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205165263
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:21 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Is al gebeurd, in Oklahoma was het illegaal behalve door deze gerechtelijke uitspraak. Er zijn daar mensen uit de wachtkamer gestuurd op het moment dat deze uitspraak was gedaan.

https://www.washingtonpos(...)criminalization-roe/
Oklahoma:

Abortion in Oklahoma is illegal unless the abortion is necessary to save the life of a pregnant woman in a medical emergency, or the pregnancy resulted from an act of rape, sexual assault, or incest that has been reported to law enforcement.

Niet op die manier gebanned dus zoals tijger_m aangaf.

Ik ga het niet voor alle staten zo uitzoeken maar ik gok dat er weinig staten zijn die abortus volledig verbieden, zelfs onder medische of strafbare noodzaak
  maandag 27 juni 2022 @ 20:32:25 #286
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_205165296
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:28 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Oklahoma:

Abortion in Oklahoma is illegal unless the abortion is necessary to save the life of a pregnant woman in a medical emergency, or the pregnancy resulted from an act of rape, sexual assault, or incest that has been reported to law enforcement.

Niet op die manier gebanned dus zoals tijger_m aangaf.

Ik ga het niet voor alle staten zo uitzoeken maar ik gok dat er weinig staten zijn die abortus volledig verbieden, zelfs onder medische of strafbare noodzaak
Texas, vanaf het moment dat er een hartslag is. Vanaf circa 6 weken, er is geen uitzondering voor verkrachting of incest in de wet opgenomen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 27 juni 2022 @ 20:33:59 #287
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205165319
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet helemaal, ook daar zijn nog uitzonderingen in. Vrije abortus is tot 22 weken en daar heb ik geen moeite mee. 5 maanden is een zeer redelijke termijn en een totaal ander verhaal dan een algeheel verbod zelfs bij verkrachting, incest of ernstige afwijkingen.

En dan komt er in sommige Staten ook nog een verbod op morning after pils aan.
En is anticonceptie op veel plekken duur en lastiger verkrijgbaar. Worden bv ouders ingelicht als een tiener dat wil hebben, kunnen ouders voorkomen dat de tiener anticonceptie kan krijgen.
Om het af te maken is seksuele voorlichting op teveel plaatsen in Amerika bar en boos.

Dan zie ik ook nog het argument van dan ga je toch even naar een andere staat. Want ach ja zeg, die 17 jarige die geen anticonceptie mocht van de ouders kan wel gewoon even iets vergelijkbaars doen als van Nederland naar Spanje gaan voor een abortus. Die ouders zullen het prima vinden als die jongeling even alleen twee weken op ‘vakantie’ gaat 1000 km verderop (twee weken omdat anders opgemerkt wordt dat ze bloed oa).
Daarnaast is er ook fikse kans dat ergens anders een abortus laten plegen strafbaar wordt, dat is niet uit de lucht gegrepen. En dat dat niet enkel geld voor degene die de abortus ondergaat, maar ook voor die vriendelijke buurvrouw die de wanhopige vrouw een lift geeft naar het busstation, of die arts die die wanhopige vrouw wijst op de staat waar het wel mag.

Maar hè, niets aan de hand. Met die wanhopige vrouw komt alles goed als ze maar 9 maanden lang iets moet doorstaan met verregaande lichamelijke en geestelijke gevolgen.
De gemeenschap waar ze uit komt, haar familie e.d. zullen die buitenhuwelijkse baby en haar moeder met open armen ontvangen en ondersteunen waar ze kunnen…… toch?

Rot toch op met die idioten hier die deze wetswijziging verdedigen. Het zal pijn en ellende opleveren in grote mate.

Ik ben hier al best geschrokken van de ideeën over seksualiteit en anticonceptie bij tieners, daar is het nog vele malen erger (dat weet ik helaas zeker).
Wat het hele je kan jezelf toch beschermen argument naar de prullenbak verwijst. Nee dat kan dus niet zomaar eventjes overal in Amerika.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:36:05 #288
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_205165350
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
En is anticonceptie op veel plekken duur en lastiger verkrijgbaar. Worden bv ouders ingelicht als een tiener dat wil hebben, kunnen ouders voorkomen dat de tiener anticonceptie kan krijgen.
Om het af te maken is seksuele voorlichting op teveel plaatsen in Amerika bar en boos.

Dan zie ik ook nog het argument van dan ga je toch even naar een andere staat. Want ach ja zeg, die 17 jarige die geen anticonceptie mocht van de ouders kan wel gewoon even iets vergelijkbaars doen als van Nederland naar Spanje gaan voor een abortus. Die ouders zullen het prima vinden als die jongeling even alleen twee weken op ‘vakantie’ gaat 1000 km verderop (twee weken omdat anders opgemerkt wordt dat ze bloed oa).
Daarnaast is er ook fikse kans dat ergens anders een abortus laten plegen strafbaar wordt, dat is niet uit de lucht gegrepen. En dat dat niet enkel geld voor degene die de abortus ondergaat, maar ook voor die vriendelijke buurvrouw die de wanhopige vrouw een lift geeft naar het busstation, of die arts die die wanhopige vrouw wijst op de staat waar het wel mag.

Maar hè, niets aan de hand. Met die wanhopige vrouw komt alles goed als ze maar 9 maanden lang iets moet doorstaan met verregaande lichamelijke en geestelijke gevolgen.
De gemeenschap waar ze uit komt, haar familie e.d. zullen die buitenhuwelijkse baby en haar moeder met open armen ontvangen en ondersteunen waar ze kunnen…… toch?

Rot toch op met die idioten hier die deze wetswijziging verdedigen. Het zal pijn en ellende opleveren in grote mate.

Ik ben hier al best geschrokken van de ideeën over seksualiteit en anticonceptie bij tieners, daar is het nog vele malen erger (dat weet ik helaas zeker).
Wat het hele je kan jezelf toch beschermen argument naar de prullenbak verwijst. Nee dat kan dus niet zomaar eventjes overal in Amerika.
Precies, als ze echt zo voor het leven zijn dan hadden ze dit ook goed geregeld. Een illegale en onveilige abortus zal makkelijk zijn dan alles wat jij nu even opnoemt. Helaas
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 27 juni 2022 @ 20:40:32 #289
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205165422
quote:
Rot toch op met die idioten hier die deze wetswijziging verdedigen.
Het is geen wetswijziging, het is een, voor velen spijtig, herstel van een fout vonnis.

SCOTUS heeft abortus niet verboden, het heeft de rechten weer teruggebracht bij de staten, waar het thuishoort. Ja, dat pakt in veel staten voor velen "verkeerd" uit. Dat vind ik persoonlijk ook.

Maar de uitspraak van SCOTUS was terecht. En in principe ben ik ook voor minder centrale overheidsbemoeienis, zeker in een enorm land als de VS waar de verschilen per staat zo groot kunnen zijn.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Beste debater 2022 maandag 27 juni 2022 @ 20:40:45 #290
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205165429
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:15 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Welke staten gaan dit eigenlijk op deze manier doorvoeren?
Ik doe een wilde gok: sowieso Mississippi.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205165459
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik doe een wilde gok: sowieso Mississippi.
Alabama zie ik er ook wel voor aan 8-)
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_205165501
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:21 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Hooivorken uit de kast?
Nee? Waarom denk je dat?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:48:49 #293
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205165540
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:32 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Texas, vanaf het moment dat er een hartslag is. Vanaf circa 6 weken, er is geen uitzondering voor verkrachting of incest in de wet opgenomen.
Dus ook niet algeheel maar tot 6 weken. Nog meer?
  maandag 27 juni 2022 @ 20:50:10 #294
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205165556
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik doe een wilde gok: sowieso Mississippi.
Tot en met verkrachting en medische noodzaak? Even zoeken
  Beste debater 2022 maandag 27 juni 2022 @ 20:50:49 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205165566
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:50 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Dus ook niet algeheel maar tot 6 weken. Nog meer?
[..]
Tot en met verkrachting en medische noodzaak? Even zoeken
Laat ik het zo zeggen: gezien hoe batshit insane Mississippi is zou het me niet verbazen..
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205165598
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:48 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Dus ook niet algeheel maar tot 6 weken. Nog meer?
Aan zes weken heb je in de praktijk vrijwel niets.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:55:11 #297
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_205165628
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:48 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Dus ook niet algeheel maar tot 6 weken. Nog meer?
Pleur op man, over het algemeen weten vrouwen nog niet eens dat zwanger zijn bij 6 weken. Dit is in de praktijk hetzelfde als een volledig verbod.

Kansloos jouw opmerking, spijkers op laag water zoeken :{w
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 27 juni 2022 @ 20:57:47 #298
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205165670
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:55 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Pleur op man, over het algemeen weten vrouwen nog niet eens dat zwanger zijn bij 6 weken. Dit is in de praktijk hetzelfde als een volledig verbod.

Kansloos jouw opmerking, spijkers op laag water zoeken :{w
Abortus wel of niet toestaan bij verkrachting of medische noodzaak vind ik persoonlijk geen spijkers op laag water. Maar suit yourself
  maandag 27 juni 2022 @ 20:58:52 #299
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205165689
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:53 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Aan zes weken heb je in de praktijk vrijwel niets.
Het kan, dus geen algeheel verbod. Daar ging het nu even om
  maandag 27 juni 2022 @ 21:01:28 #300
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205165733
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Laat ik het zo zeggen: gezien hoe batshit insane Mississippi is zou het me niet verbazen..
Ja die Tate Reeves is er echt eentje van het eerste uur. Helemaal eens. Toch lijkt zelfs daar abortus niet illegaal als er sprake is van medische noodzaak of verkrachting. Tot nu toe heb ik alleen Louisiana gevonden als staat waar je zelfs met verkrachting of medisch gevaar geen abortus mag ondergaan 8)7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')