Ja, maar ik wil vliegen zonder ruim bagage.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 21:20 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Gewoon inchecken in je bagage die in het ruim gaat, dan mag het gewoon
https://www.scoutshop.nl/blog/mag-een-zakmes-mee-in-het-vliegtuig
Is het mes korter dan 6cm dan mag het op Schiphol wel,, zie editquote:Op zaterdag 25 juni 2022 21:22 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ja, maar ik wil vliegen zonder ruim bagage.
Dan mag het als het mes max 6cm lang is en anders heb je pech gehad. Zo moeilijk is het niet. Dit is een probleem zoeken om een probleem te zoeken.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 21:22 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ja, maar ik wil vliegen zonder ruim bagage.
Hoe je iets acht te gebruiken is irrelevant als het niet aan de regels voor handbaggage voldoet.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 21:07 schreef Galvez het volgende:
Als ik op reis ga heb ik altijd mijn multitool bij. Niet als wapen, maar als instrument.
Nu las ik net dat je dit niet mee aan boord van vliegtuig mag nemen.![]()
![]()
Ik gebruik het als instrument, niet als wapen!
Nu zit er een mes op, daar zal het wel om gaan.
Als ik het mes van de multitool verwijder mag hij dan wel mee?
Ik ben er nogal aan gehecht, en ga liever niet op reis zonder.
De vraag is, als ik het mes er af haal, mag ie dan wel in de handbagage?quote:Op zondag 26 juni 2022 17:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hoe je iets acht te gebruiken is irrelevant als het niet aan de regels voor handbaggage voldoet.
Check dat en laat evt gewoon dat ding thuis (of bereid je er op voor dat je em misschien op het vliegveld achter moet laten). Inchecken is ook een optie.
Ligt eraan wat er nog overblijft wat als gevaarlijk gezien kan worden.quote:Op zondag 26 juni 2022 20:13 schreef Galvez het volgende:
[..]
De vraag is, als ik het mes er af haal, mag ie dan wel in de handbagage?
Onwaarschijnlijk. Dat soort uitzonderingen leveren discussie op, waar beveiligers geen tijd voor (en zin in) hebben, dus zal het antwoord bijna zeker 'nee' zijn. Ook als je volgens de letter van de wet gelijk hebt.quote:Op zondag 26 juni 2022 20:13 schreef Galvez het volgende:
[..]
De vraag is, als ik het mes er af haal, mag ie dan wel in de handbagage?
Toch al druk zat en dan komen er debielen als TO moeilijk doenquote:Op zondag 26 juni 2022 20:17 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijk. Dat soort uitzonderingen leveren discussie op, waar beveiligers geen tijd voor (en zin in) hebben, dus zal het antwoord bijna zeker 'nee' zijn. Ook als je volgens de letter van de wet gelijk hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |