abonnement Unibet Coolblue
pi_205148767
Oke, na overleg met de moderatie houden we het inhoudelijk.
Dit gaat over dit nieuwsfeit en niet over tiel, en zeker niet over mij.
Hierbij dus het vriendelijke verzoek om het serieus over de inhoud te laten gaan.
Ikzelf had mijn commentaar al gegeven dus lever zelf geen bijdragen meer in dit topic aangezien dat toch alleen maar stoort.

Brand los!

quote:
Gemeente Tiel weet niets van asielzoekers die al twee weken in hotel Van der Valk zijn opgevangen



In hotel Van der Valk in Tiel worden tijdelijk asielzoekers opgevangen. Tot eind augustus zijn er 25 kamers beschikbaar voor maximaal 50 mensen. Maar hoewel er al twee weken lang asielzoekers in het hotel zitten, hoorde de gemeente dat pas maandag.

Joni van Essen 23-06-22, 10:30 Laatste update: 23-06-22, 18:52
12 REACTIES
Op dit moment verblijven er 38 mensen van verschillende leeftijden uit verschillende landen, schrijft Tiel. Zij verblijven in één van de vleugels van het hotel.

Ruimtegebrek
Dat asielzoekers in hotels worden opgevangen, komt voort uit ruimtegebrek in de asielzoekerscentra. De staatssecretaris van Justitie en Veiligheid heeft het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) daarom meegegeven ook gebruik te maken van beschikbare hotels.

Het COA zorgt in Tiel voor de begeleiding en ondersteuning van de asielzoekers en voor de organisatie en beveiliging bij het hotel.

Gemeente verrast
Tiel wist tot drie dagen geleden nog van niks. De gemeente werd naar eigen zeggen ‘in de hectiek van de afgelopen weken’ pas afgelopen maandag geïnformeerd door het COA. ,,Het nieuws over de tijdelijke opvang heeft ons verrast, maar wij begrijpen dat het COA een enorme opgave heeft om deze mensen een veilige plek te bieden", zegt burgemeester Hans Beenakker.

,,De afgelopen twee weken is de opvang prima verlopen. Als gemeente houden wij het goed in de gaten. Ook hebben we goed en direct contact met hotel Van der Valk en het COA.”

De afgelopen twee weken is de opvang prima verlopen. Als gemeente houden wij het goed in de gaten.

Hans Beenakker
Excuses
COA en staatssecretaris zouden excuses hebben aangeboden aan de burgemeester voor het late informeren. Met een brief heeft Beenakker de bedrijven in de directe omgeving van het hotel geïnformeerd.

Maar niet de bewoners van De Hennepe, pal aan de overkant van de Westroijensestraat waaraan het hotel grenst. Waarom niet? ,,We hebben ervoor gekozen om alleen de directe omgeving per brief te informeren", zegt een gemeentewoordvoerder daarover. ,,Dat zijn de bedrijven en kantoren", meent ze. ,,Andere inwoners en bedrijven zijn geïnformeerd via ons persbericht.”

COA: ‘Verzuimd gemeente te informeren’
,,Waar het is misgegaan, is dat is verzuimd de gemeente even op de hoogte te brengen dat wij die mensen daar onderbrengen", zegt een woordvoerder van het COA. ,,In principe loopt het reserveren van kamers buiten de gemeente om: Van der Valk is een particuliere onderneming.”

Ofwel, wat het op de hoogte brengen betreft: ,,Formeel ben je daar niet toe verplicht, maar moreel gezien natuurlijk wel.” Onder meer gelet op ‘alle hectiek rond het plaatsen van asielzoekers op dit moment’. ,,Zie het ook maar in de vaart der volkeren omdat we natuurlijk met zó veel locaties tegelijkertijd bezig zijn dat dit gewoon niet goed is gegaan.”

,,Het is binnengekomen als een gewone boeking", bevestigt een woordvoerder van Van der Valk. ,,Het COA werkt met een tussenpartij die dan op zoek gaat naar locaties.” Volgens de woordvoerder ‘zijn het vooral gezinnen of stellen die er op dit moment verblijven.’

Er wordt op dit moment volgens Tiel niet naar meer opvanglocaties voor asielzoekers in de gemeente gekeken.
pi_205148848
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:44 schreef Werkman het volgende:
Oke, na overleg met de moderatie houden we het inhoudelijk.
Dit gaat over dit nieuwsfeit en niet over tiel, en zeker niet over mij.
Hierbij dus het vriendelijke verzoek om het serieus over de inhoud te laten gaan.
Ikzelf had mijn commentaar al gegeven dus lever zelf geen bijdragen meer in dit topic aangezien dat toch alleen maar stoort.

Brand los!
[..]

Het is juist wel de bedoeling dat je inhoudelijk reageert op het nieuws
pi_205148891
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:52 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Het is juist wel de bedoeling dat je inhoudelijk reageert op het nieuws
Het enige wat ik serieus te melden is dat ik er tientallen keren per week langs fiets en me niks opgevallen is en er van overlast nog geen meldingen zijn binnen gekomen.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:33:06 #4
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_205149183
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:44 schreef Werkman het volgende:
Oke, na overleg met de moderatie houden we het inhoudelijk.
Dit gaat over dit nieuwsfeit en niet over tiel, en zeker niet over mij.
Hierbij dus het vriendelijke verzoek om het serieus over de inhoud te laten gaan.
Ikzelf had mijn commentaar al gegeven dus lever zelf geen bijdragen meer in dit topic aangezien dat toch alleen maar stoort.

Brand los!
[..]

Inhoudelijk:
- Krijgt VDV hier ook een vorm van subsidie voor, of is het vanuit pure altruïsme?
- Gemeente was niet op de hoogte, dus communicatie buren is logischerwijs niet gedaan.
- Communicatie buren is geen taak van VDV.
- Sowieso is alles gewoon slecht gecoördineerd - dit zou een taskforce moeten zijn onderling tussen Gemeente, VDV en de COA. Alle partijen zijn hier debet aan.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:33:38 #5
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205149193
Hectiek van afgelopen weken _O- gut ze hebben even wat meer te doen dan de goudvis eten geven en dan loopt alles direct in de soep
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:34:26 #6
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205149200
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:33 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Inhoudelijk:
- Krijgt VDV hier ook een vorm van subsidie voor, of is het vanuit pure altruïsme?
- Gemeente was niet op de hoogte, dus communicatie buren is logischerwijs niet gedaan.
- Communicatie buren is geen taak van VDV.
- Sowieso is alles gewoon slecht gecoördineerd - dit zou een taskforce moeten zijn onderling tussen Gemeente, VDV en de COA. Alle partijen zijn hier debet aan.
En de asielzoekers gaan vrijuit?
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:47:05 #7
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_205149294
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:34 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
En de asielzoekers gaan vrijuit?
Hoe bedoel je? De term 'vrij' is ook echt niet gepast in een hele zin over asielzoekers.
pi_205149716
Nou werkman hier kun je dus je restjes beton neer draaien eind van de rit.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 21:42:00 #9
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205149826
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:47 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? De term 'vrij' is ook echt niet gepast in een hele zin over asielzoekers.
Waarom? Waren ze verplicht naar Ter Apel te komen? Of Tiel?
pi_205150907
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:33 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Inhoudelijk:
- Krijgt VDV hier ook een vorm van subsidie voor, of is het vanuit pure altruïsme?
- Gemeente was niet op de hoogte, dus communicatie buren is logischerwijs niet gedaan.
- Communicatie buren is geen taak van VDV.
- Sowieso is alles gewoon slecht gecoördineerd - dit zou een taskforce moeten zijn onderling tussen Gemeente, VDV en de COA. Alle partijen zijn hier debet aan.
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
pi_205150917
Okay, volgende vraag: wat gaan we doen als straks ook alle hotels volzitten?
pi_205150919
💀💀💀💀
  zondag 26 juni 2022 @ 21:01:08 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205157313
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Okay, volgende vraag: wat gaan we doen als straks ook alle hotels volzitten?
Dan zijn alle VVD hoteleigenaren helemaal blij :) en die sturen dan waarschijnlijk nog even een bloemetje naar Den Haag en sommigen daar krijgen wellicht nog een kadocoupon of een andersoortige vergoeding voor de bewezen diensten en inkomsten.
pi_205157642
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 21:01 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dan zijn alle VVD hoteleigenaren helemaal blij :) en die sturen dan waarschijnlijk nog even een bloemetje naar Den Haag en sommigen daar krijgen wellicht nog een kadocoupon of een andersoortige vergoeding voor de bewezen diensten en inkomsten.
Ja, natuurlijk zijn die blij.

Maar dat was niet mijn vraag. Ik bedoelde: waar gaan de nieuwe migranten dán naar toe, als alle opvangcentra, alle sporthallen, alle hotels ook allemaal vol zitten?

Want de stroom nieuwe immigranten houdt niet op. De lokroep van het gratis geld is te sterk.
pi_205158463
IN EEN HOTEL! whut wat is dit voor grap dit kost toch een vermogen
  zondag 26 juni 2022 @ 23:40:45 #16
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205158660
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 27 juni 2022 @ 00:06:34 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205158753
quote:
Ik moest gelijk denken aan dat filmpje uit dat andere topic wat @GoogleFactChecker had gepost.

Wat een leuk! (en tegelijkertijd ook triest :{ ) filmpje is dat :D



Het meest briljante is nog wel dat dit filmpje al tien jaar oud is en dus dateert van ver voor BLM en de woke waanzin.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tengano op 27-06-2022 00:22:50 ]
pi_205160019
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Okay, volgende vraag: wat gaan we doen als straks ook alle hotels volzitten?
Een oud schoolgebouw aanpassen!
https://www.gelderlander.(...)-de-bataaf~afdac919/

Diegene die er nu al wonen moeten maar wieberen overigens.
pi_205163707
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Een oud schoolgebouw aanpassen!
https://www.gelderlander.(...)-de-bataaf~afdac919/

Diegene die er nu al wonen moeten maar wieberen overigens.
Ja, maar dat is voor echte vluchtelingen, niet voor asielzoekers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')