abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205149290
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:44 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]
Dan gaat de economie alsnog plat en veel erger dan als je de basisregels in acht zou nemen.

Den aan volle ziekenhuizen. Uitval op het werk. Bedrijven met enorm ziekteverzuim. Gezinnen die in de problemen raken als de klachten lang aanhouden.

Op volle kracht is mooi maar dat werkt helaas niet en vooral in Nederland niet.
Telkens als we het deden ging het minder.
Als we gingen lockdownen begonnen de problemen, Den aan volle ziekenhuizen. Uitval op het werk. Bedrijven met enorm ziekteverzuim. Gezinnen die in de problemen raken als de klachten lang aanhouden.

Paar mensen met Corona op de IC raakt de maatschappij niet.
Het verheerlijken van thuis werken en je om een scheet ziekmelden schaadt enorm.
Gewoon stug doorgaan, ebt uitwijken naar Duitsland en mijn God vergroot die IC nou eens.
Vakman pur sang
pi_205149296
Met hoog ziekteverzuim en allerlei met vrij basale preventie vermijdbare gezondheidsschade (suïcidale jongeren die weer eerder zelfmoord plegen, omdat ziekteverzuim in de GGZ de wachtlijsten nog verder opdrijft, uitgestelde operaties, burn-outs door personeelstekorten en uiteraard long covid) is er per definitie geen volle kracht _O-

Maar wij moeten onszelf weer zo ver mogelijk afzwakken door een wappienarratief te verspreiden (mensen die geen pion willen zijn in de groepsimmuniteitsleugen en niet willen meedoen aan verspreiding en besmetting zijn bang en moeten zichzelf maar beschermen) waardoor basale preventie die in andere landen succesvol is en lockdowns voorkomt op grote schaal wordt geweigerd.

Ik weet ook niet of er nog een weg terug is tbh, want alle preventie- en groepsimmuniteitspropaganda en valse dilemma's overheersen ook in dit topic weer zeer hardnekkig.

[ Bericht 20% gewijzigd door Stepperoller op 25-06-2022 20:55:28 ]
Op dinsdag 23 maart 2021 14:05 schreef JochemSjakie het volgende:
The old switcheroo. @:Stepperoller is nu al een legende _O_
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:47:16 #53
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_205149297
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:40 schreef Nober het volgende:

[..]
Je kan mensen niet sturen dus gooi alles maar dicht voor altijd.
Dus dat helaas.. Dat is ook de reden dat in Belgie afgelopen kerst alles wel open bleef. Vrienden van me die naar Belgie waren gegaan begrepen ook waarom. Iedereen hield zich keurig aan de basisregels (in Duitsland ook).

Maar in Nederland is het : 'moak ik zelluf wel uuiiitt laat me niet muilkorfeeehhh.... uche uch hatsjoe'
houd ANDERHALVE METER afstand
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:54:09 #54
214643 Nober
#Altijdtegenons
pi_205149333
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:47 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]
Dus dat helaas.. Dat is ook de reden dat in Belgie afgelopen kerst alles wel open bleef. Vrienden van me die naar Belgie waren gegaan begrepen ook waarom. Iedereen hield zich keurig aan de basisregels (in Duitsland ook).

Maar in Nederland is het : 'moak ik zelluf wel uuiiitt laat me niet muilkorfeeehhh.... uche uch hatsjoe'
Is de zorg al opgeschaald? :+
pi_205149400
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:01 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Jij snapt expotentiële groei duidelijk niet. Actief een pion spelen in ons groepsimmuniteitssprookje door op geen enkele manier besmetting en verspreiding te willen voorkomen = bijdragen aan verspreiding = de zorg weer overbelasten

Dus als je de zorg niet wil overbelasten moet je nu niet telkens besmet raken en anderen besmetten.

Maar onze overheid is heel goed geweest in de propaganda dat preventie zero-covid, angst en lockdown is. Een zinnige vorm van preventie is er in ons land überhaupt nog nooit toegepast, want we hebben het altijd op lockdowns laten aankomen waardoor mensen nu heilig in dat valse dilemma geloven.
Nee

Als ik ziek ben blijf ik thuis. Als de druk op de zorg toeneemt haal ik een prik, als ik ergens mondkapjes moet dragen doe ik dat.

Verder wil ik graag leven. Dank
  zaterdag 25 juni 2022 @ 21:10:44 #56
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205149452
Nee bedankt.

Wil je minder ziekteverzuim in de zorg laat ze dan niet thuisblijven met een coronasnotneus.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205149470
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 21:10 schreef MichaelScott het volgende:
Nee bedankt.

Wil je minder ziekteverzuim in de zorg laat ze dan niet thuisblijven met een coronasnotneus.
Dat is wat telkens is gedaan, omdat er geen keus meer was na het edgen op het rand van de capaciteit voor code zwart, maar jij denkt dat het deze keer wel een succes gaat worden?
pi_205149553
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 21:12 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Dat is wat telkens is gedaan, omdat er geen keus meer was na het edgen op het rand van de capaciteit voor code zwart, maar jij denkt dat het deze keer wel een succes gaat worden?
Er is altijd keus.
Vakman pur sang
pi_205149571
Dit najaar krijgen we 100% zeker weer een nieuwe lockdown aangezien de zorg om het minste of geringste overbelast raakt.
pi_205149590
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 21:22 schreef Gehrman het volgende:
Dit najaar krijgen we 100% zeker weer een nieuwe lockdown aangezien de zorg om het minste of geringste overbelast raakt.
Ben jij al bezig met omscholen als jij het zoveel beter kan? Of blijft het bij een denigrerende hooghartige toon aanslaan?
pi_205149644
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 21:23 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ben jij al bezig met omscholen als jij het zoveel beter kan? Of blijft het bij een denigrerende hooghartige toon aanslaan?
Je kunt je pijlen beter richten op de VVD want zij zijn verantwoordelijk voor deze puinhoop.
pi_205149674
We zijn echt in een soort oneindige 'Don't look up' cirkel beland van lekker wegkijken en niet mijn probleem. Is hunnie zijn fout! En dan mogen andere mensen wiens fout het ook niet is gewoon de tering krijgen.
pi_205149688
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 21:29 schreef Stepperoller het volgende:
We zijn echt in een soort oneindige 'Don't look up' cirkel beland van lekker wegkijken en niet mijn probleem. Is hunnie zijn fout! En dan mogen andere mensen wiens fout het ook niet is gewoon de tering krijgen.
Met jouw moralistische gejank schieten we ook niets op.
pi_205149766
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Telkens als we het deden ging het minder.
Als we gingen lockdownen begonnen de problemen, Den aan volle ziekenhuizen. Uitval op het werk. Bedrijven met enorm ziekteverzuim. Gezinnen die in de problemen raken als de klachten lang aanhouden.
Een lockdown an sich zorgt natuurlijk niet voor volle ziekenhuizen, uitval op het werk en een hoog ziekteverzuim. Het gevolg van deze problemen is een lockdown, niet andersom.
pi_205149855
Mensen die nog steeds meegaan in die corona-onzin :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205149877
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 21:36 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Een lockdown an sich zorgt natuurlijk niet voor volle ziekenhuizen, uitval op het werk en een hoog ziekteverzuim. Het gevolg van deze problemen is een lockdown, niet andersom.
Nee tuurlijk niet.
Telkens is de lockdown en de paniek de oorzaak geweest.
Stel je dondert iedereen op de IC en besteedt er verder geen ruchtbaarheden aan. Dan wisten we het niet eens dat er een ander virus was.
Nee juist de “blijf thuis bij klachten” heeft de zorg en alles platgelegd.
Vakman pur sang
pi_205150010
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 21:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Nee tuurlijk niet.
Telkens is de lockdown en de paniek de oorzaak geweest.
Stel je dondert iedereen op de IC en besteedt er verder geen ruchtbaarheden aan. Dan wisten we het niet eens dat er een ander virus was.
Nee juist de “blijf thuis bij klachten” heeft de zorg en alles platgelegd.
Zo werkt dat niet. Op een gegeven moment lopen IC's te vol en kom je tegen de grenzen van je zorgstelsel aan. Dan kan je niet volstaan met er geen ruchtbaarheid aan te geven, terwijl de toestroom exponentieel toeneemt. Die toestroom moet omlaag. Dat los je niet op met een hand voor je ogen doen en "ik zie ze niet, dus ze zijn er niet".

Als we geen "blijf thuis bij klachten" hadden ingevoerd was er meer zorgpersoneel inzetbaar geweest. Het aantal IC opnames zou dan echter waarschijnlijk vele malen hoger zijn geweest, waardoor je alsnog een tekort aan zorgpersoneel had gehad.
pi_205150024
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 22:00 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Zo werkt dat niet. Op een gegeven moment lopen IC's te vol en kom je tegen de grenzen van je zorgstelsel aan. Dan kan je niet volstaan met er geen ruchtbaarheid aan te geven, terwijl de toestroom exponentieel toeneemt. Die toestroom moet omlaag. Dat los je niet op met een hand voor je ogen doen en "ik zie ze niet, dus ze zijn er niet".

Als we geen "blijf thuis bij klachten" hadden ingevoerd was er meer zorgpersoneel inzetbaar geweest. Het aantal IC opnames zou dan echter waarschijnlijk vele malen hoger zijn geweest, waardoor je alsnog een tekort aan zorgpersoneel had gehad.
Geloof jij dat maar.
Vakman pur sang
pi_205150065
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 22:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Geloof jij dat maar.
Ja, want jij weet natuurlijk wel beter. Dat blijkt ook wel duidelijk uit deze reactie.

Hebben we als Nederland zijnde toch even een kans laten liggen zeg, door Kuipers aan te stellen als minister in plaats van Lospedrosa.
pi_205150213
Ik zal wel voor nazi uitgemaakt worden, maar de hele samenleving weer op "pauze" zetten omdat we voor een heel specifieke aandoening geen capaciteit hebben, lijkt mij echt veel te ver gaan. Dat hebben we de laatste twee jaar gedaan en de rek is daar wel uit (nog afgezien van de vraag of je als overheid überhaupt wel zulke beperkingen op mag leggen).

Dus, accepteren dat niet iedereen te redden is en er voorrang wordt gegeven aan gevaccineerde mensen vs. ongevaccineerden (want als je expres niet meedoet moet je ook de consequenties maar ondergaan).
^ To je nesmysl ^
pi_205150572
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 22:26 schreef TyVole het volgende:
Ik zal wel voor nazi uitgemaakt worden, maar de hele samenleving weer op "pauze" zetten omdat we voor een heel specifieke aandoening geen capaciteit hebben, lijkt mij echt veel te ver gaan. Dat hebben we de laatste twee jaar gedaan en de rek is daar wel uit (nog afgezien van de vraag of je als overheid überhaupt wel zulke beperkingen op mag leggen).
Een nazi zal ik je niet noemen, tenslotte mag een ieder zijn mening hebben. Een samenleving op "pauze" zetten vanwege een gebrek aan capaciteit doe je niet zomaar. Dat mensen hier mentaal last van kunnen hebben en de rek er nu wel uit is kan ik best begrijpen, maar als je kijkt naar het ziekteverzuim in de zorg nu nog, dan is daar de rek er nog steeds uit.

We kunnen dan wel gaan wijzen naar allerlei verantwoordelijken die ten grondslag liggen aan het uitkleden van de zorgsector. Dat is allemaal prima, maar dat lost het probleem niet op.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 22:26 schreef TyVole het volgende:
Dus, accepteren dat niet iedereen te redden is en er voorrang wordt gegeven aan gevaccineerde mensen vs. ongevaccineerden (want als je expres niet meedoet moet je ook de consequenties maar ondergaan).
Je vraagt je af of de overheid bepaalde beperkingen op mag leggen, maar gevaccineerden voorrang geven op ongevaccineerden vind je wel prima? Terwijl dat geen toegestaan criterium is.
pi_205150637
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:08 schreef GoogleFactChecker het volgende:

Sinds dit filmpje gezien te hebben neem ik het allemaal niet meer zo serieus.
Hahaha typisch weer inderdaad, Trump rallies worden meteen gelinkt aan enorme covid spikes terwijl BLM rallies totaal geen invloed op covid spikes hebben. Wie verzint deze onzin?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 23:22:25 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205150692
Bedankt Ernst, doen we verder niks mee.
pi_205150920
Wat is er mis met een beetje afstand houden sowieso, niet om 1 of flutvirus, maar gewoon omdat ik niet zit te wachten op mensen in mijn aura. Houd gewoon afstand. Mondkapjes :+
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205150997
We hebben nu toch apenpokken ?

Corona is zoooooo 2019-2020 :Z
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')