abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205148625


Was je handen, houd afstand, ventileer. Nu een zomergolf over ons heen rolt, roept minister Kuipers op: houd je weer aan de coronabasisregels. Het klinkt zo simpel, maar gaan we het ook doen? Psycholoog Sabine Jansen betwijfelt dat: "Je ziet en proeft overal weerstand. Mensen moeten eerst weer voelen dat het echt nodig is."

Ben jij het type dat sinds corona consequent bokst bij een begroeting, of ben je langzaam maar zeker toch weer old school handen gaan schudden? Of ben je daar nooit helemaal mee gestopt? Hoe dan ook: als het aan de minister ligt, stoppen we voorlopig weer met het uitwisselen van virusdeeltjes via de handpalmen en wassen we onze handen weer ouderwets stuk.
Grootste vrees

Te veel ziekenhuismedewerkers die met corona uitvallen, dat is de grootste bron van zorg voor Kuipers. Psycholoog Jansen. "Voor veel mensen is die bezorgdheid niet genoeg om de urgentie van maatregelen weer écht te voelen. Behalve voor mensen die zelf in de zorg werken misschien, of die hebben meegemaakt dat de operatie van een familielid moest worden uitgesteld door de coronaproblemen in de zorg."

Jansen vervolgt: "Het kan zijn dat de minister dit zegt om het maar voorzichtig weer eens aan te stippen. Maar het kan ook zijn dat hij écht denkt dat we erger kunnen voorkomen als we ons weer aan die basismaatregelen gaan houden. Dat is nu niet duidelijk."


En dat is funest. Want om voor elkaar te krijgen dat we luisteren, moet klip en klaar zijn waarom. "Wie jonger is dan zestig en niet kwetsbaar, kan bijvoorbeeld geen herhaalprik krijgen. Dat voelt tegenstrijdig. Mensen vragen zich af hoe groot het probleem nu eigenlijk nog is."
Toch maar wel

Psycholoog Arjan de Wolf neemt het woord 'urgentie' ook regelmatig in de mond. Al denkt hij dat handen wassen en stoppen met handen schudden voor veel mensen nog niet zo'n probleem is. "We zijn daar wel aan gewend geraakt. Het beperkt ons ook niet heel erg in ons doen en laten. Datzelfde geldt voor het dragen van mondkapjes, al vinden we dat niet leuk."

Belangrijk daarbij is ook wat de mensen om je heen doen. De Wolf: "Als jij als enige in de supermarkt geen mondkapje op hebt, haal je 'm waarschijnlijk zelf toch ook tevoorschijn."

Fingers crossed dat boosters hun werk blijven doen en er geen zwaardere maatregelen nodig zijn, in het najaar bijvoorbeeld. "Tijdsblokken in winkels, beperkte bezoekersaantallen op festivals, eigenlijk alles wat ons belemmert vrij te bewegen, dat vinden we een veel lastiger verhaal."

Dat we weerstand voelen bij de gedachte aan zwaardere maatregelen, laat staan aan het L-woord, dat is wel erg menselijk: "We weten sinds de lockdowns maar al te goed hoe het voelt als onze vrijheid fors wordt ingeperkt. Bij de eerste golf wisten we dat niet."

"Stel nou, er komt een dodelijke variant, dan springen we massaal direct weer in de houding."

Hij vervolgt: "Zeker nu we de teugels zo konden laten vieren de afgelopen maanden. We gaan volop naar festivals, we boeken massaal vakanties. We hebben die vrijheid wel écht teruggepakt. Nieuwe inperkingen zouden voelen als een groot contrast."

En dan is er nog ons vertrouwen in de overheid, dat volgens De Wolf niet op het allerhoogste niveau ooit is. "Niet alleen door de corona-aanpak, maar ook door politiek gekrakeel, de stikstofkwestie, de toeslagenaffaire. Ik heb er geen harde cijfers voor, maar volgens mij is het institutioneel vertrouwen flink gedaald."


Concluderend: we gaan dus niet doen wat Den Haag van ons vraagt? Jansen: "Het is in elk geval erg moeilijk om nog draagvlak te krijgen."
Ook zonder volle ic's

Op dit moment, want ons gevoel voor urgentie kan ook zonder volle ic's en dagelijkse dodencijfers best wel weer wat groeien. Als op de werkvloer heel veel mensen met corona uitvallen bijvoorbeeld. Jansen: "Maar dat moet mensen dan wel persoonlijk raken, bijvoorbeeld als ze veel harder moeten werken omdat alle collega's ziek zijn."

De Wolf voegt daar nog aan toe: "En stel nou, er komt een dodelijke variant, dan springen we massaal direct weer in de houding."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)psycholoog-weerstand

Here we go.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 19:37:03 #2
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_205148696
Goede regels. Kijk maar wat er gebeurde toen ze alle regels 25 februari loslieten. IEDEREEN ZIEK!

Mondkapje op en afstand houden. Zo moeilijk is dat niet. Hoewel Nederlanders heel eigenwijs zijn met mondkapjes (arrogantie).

In Portugal droeg iedereen keurig zijn mondkapje toen ik daar was op vakantie.
houd ANDERHALVE METER afstand
  zaterdag 25 juni 2022 @ 19:37:32 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205148723
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:37 schreef EenAndereWeg het volgende:
Goede regels. Kijk maar wat er gebeurde toen ze alle regels 25 februari loslieten. IEDEREEN ZIEK!

Mondkapje op en afstand houden. Zo moeilijk is dat niet. Hoewel Nederlanders heel eigenwijs zijn met mondkapjes (arrogantie).

In Portugal droeg iedereen keurig zijn mondkapje toen ik daar was op vakantie.
Aankomende week ga ik beginnen met mondkapje te dragen. Heb geen zin in nog een keer corona infectie. Vooral dat gedeelte dat mijn keel dik werd met taaie slijm erin die maar niet weg ging vond ik dood eng.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 19:40:57 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205148738
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:39 schreef aircohandels het volgende:

[..]
Aankomende week ga ik beginnen met mondkapje te dragen. Heb geen zin in nog een keer corona infectie. Vooral dat gedeelte dat mijn keel dik werd met taaie slijm erin die maar niet weg ging vond ik dood eng.
Ik zag onlangs weer zo'n figuur met mondkap, ontsmette de winkelkar en deed handschoentjes aan _O- :D :')
  zaterdag 25 juni 2022 @ 19:42:47 #6
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_205148754
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:39 schreef aircohandels het volgende:

[..]
Aankomende week ga ik beginnen met mondkapje te dragen. Heb geen zin in nog een keer corona infectie. Vooral dat gedeelte dat mijn keel dik werd met taaie slijm erin die maar niet weg ging vond ik dood eng.
Mijn vader ook. Hij heeft een eigen kluszaak. Aangestoken door een klant die hoewel hij corona had hem toch liet komen.

En voila....LONG COVID uit het niets. PECH!! Nu maandenlang thuis omdat hij NIET KAN werken. We zitten nu met financiële problemen thuis omdat inkomsten weg gevallen zijn.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_205148755
quote:
"We weten sinds de lockdowns maar al te goed hoe het voelt als onze vrijheid fors wordt ingeperkt.
Vrijheid fors ingeperkt, het cijfer voor de kwaliteit van leven van veel mensen ging juist omhoog door de lockdowns. Die voelden zich juist vrij door die lockdowns.
pi_205148756
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:40 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Ik zag onlangs weer zo'n figuur met mondkap, ontsmette de winkelkar en deed handschoentjes aan _O- :D :')
Slim. Ik heb thuis een hoog zwangere vrouw dus moet er niet aan denken om corona op te lopen.
pi_205148764
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:40 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Ik zag onlangs weer zo'n figuur met mondkap, ontsmette de winkelkar en deed handschoentjes aan _O- :D :')
Ja, hier ook een gespot in de Plus. :D
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 25 juni 2022 @ 19:45:33 #10
408813 crew  trein2000
pi_205148780
Ik haal keurig mijn prikjes als ik weer aan de beurt ben en verder zoekt hij het maar uit ^O^
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205148788
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:45 schreef trein2000 het volgende:
Ik haal keurig mijn prikjes als ik weer aan de beurt ben en verder zoekt hij het maar up uit ^O^
Prikjes doen we niet aan. Afstand houden en mondkapje op doen we wel.
pi_205148789
Zolderkamer, here we come stay.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205148798
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:46 schreef aircohandels het volgende:

[..]
Prikjes doen we niet aan. Afstand houden en mondkapje op doen we wel.
ik hou en hield me eigenlijk alleen aan de regels die gehandhaafd worden of waar je niet onderuit kon (zoals horeca bezoek).
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 25 juni 2022 @ 19:47:36 #14
408813 crew  trein2000
pi_205148799
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:46 schreef aircohandels het volgende:

[..]
Prikjes doen we niet aan. Afstand houden en mondkapje op doen we wel.
Je bent niet gevaccineerd en loopt iedereen de maat te nemen wat betreft Corona, lees ik dat nou goed?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 25 juni 2022 @ 19:48:17 #15
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_205148804
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:46 schreef aircohandels het volgende:

[..]
Prikjes doen we niet aan. Afstand houden en mondkapje op doen we wel.
Afstand en mondkapjes werkt heel goed!!
Zelfs met een prik kun je erg ziek worden.
DUS: Prikjes vrijblijvend laten.Creeer je ook meer draagvlak en mondkapjes en afstand verplichten!!
houd ANDERHALVE METER afstand
  zaterdag 25 juni 2022 @ 19:49:05 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205148809
Ach ja, lekker in de natuur gaan wandelen/kamperen kan altijd. Af en toe binnen civilization een mondkapje op is zo erg nog niet.

Wel klote als je jong bent hoor. Als de pleuris uitbreekt gaat de horeca weer op slot.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 19:50:26 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205148822
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:46 schreef aircohandels het volgende:

[..]
Prikjes doen we niet aan. Afstand houden en mondkapje op doen we wel.
Moet je zelf weten maar als het straks weer uit de hand loopt komen er gewoon weer vaccins/boosters en coronatoegangsbewijzen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205148859
Achterlijke adviezen weer. Goede mondmaskers (minimaal FFP2) zijn de beste preventieve maatregel als het gaat om een aerogeen virus. De 1,5 m doet wel iets, maar is vooral effectief als het gaat om verspreiding via druppels. Handen wassen gaat niks helpen tegen corona. Niet dat dergelijke basishygiëne in het algemeen geen nut dient, maar puur coronatechnisch echt niks.

Daarom is het ook zo bizar dat je nu gewoon een willekeurig ziekenhuis kan binnenlopen zonder en dat het personeel pas iets van bescherming draagt bij iemand die aantoonbaar besmet is. De minister wil gewoon graag de zorg verder overbelasten ten gevolge van corona of zo, want deze ongein gaat de R nog niet 0,1 omlaag helpen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_205148880
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:37 schreef EenAndereWeg het volgende:
Goede regels. Kijk maar wat er gebeurde toen ze alle regels 25 februari loslieten. IEDEREEN ZIEK!

Mondkapje op en afstand houden. Zo moeilijk is dat niet. Hoewel Nederlanders heel eigenwijs zijn met mondkapjes (arrogantie).

In Portugal droeg iedereen keurig zijn mondkapje toen ik daar was op vakantie.
Verschrikkelijke bangpoeperds als jou zorgen ervoor dat die maatregelen nooit weg gaan.
Er waren wat mensen ziek? NOU EN!

Zou ook vast een luier aan doen, just to be sure.
Vakman pur sang
pi_205148883
Geniet nog van de komende 2 maanden, want daarna begint de kermis weer.
pi_205148897
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:56 schreef Jed1Gam het volgende:
Geniet nog van de komende 2 maanden, want daarna begint de kermis weer.
Hier was de kermis vorige week al. :)
Vakman pur sang
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 juni 2022 @ 19:59:21 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205148910
Bedankt voor het advies, maar hier doen we helemaal niets mee.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:00:09 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205148916
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:56 schreef Jed1Gam het volgende:
Geniet nog van de komende 2 maanden, want daarna begint de kermis weer.
Wel nog lekkere zomer toch?
Stel je voor dit bericht kwam in maart/april....
Alle zomerfestivals afgelast.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205148917
jneee

Als de druk op de zorg weer zo hoog dreigt te worden loop ik wel weer in de pas

Tot die tijd blijft iedereen die niet besmet wil worden maar zelf lekker thuis
pi_205148926
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:00 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
jneee

Als de druk op de zorg weer zo hoog dreigt te worden loop ik wel weer in de pas

Tot die tijd blijft iedereen die niet besmet wil worden maar zelf lekker thuis
Jij snapt expotentiële groei duidelijk niet. Actief een pion spelen in ons groepsimmuniteitssprookje door op geen enkele manier besmetting en verspreiding te willen voorkomen = bijdragen aan verspreiding = de zorg weer overbelasten

Dus als je de zorg niet wil overbelasten moet je nu niet telkens besmet raken en anderen besmetten.

Maar onze overheid is heel goed geweest in de propaganda dat preventie zero-covid, angst en lockdown is. Een zinnige vorm van preventie is er in ons land überhaupt nog nooit toegepast, want we hebben het altijd op lockdowns laten aankomen waardoor mensen nu heilig in dat valse dilemma geloven.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:01:55 #26
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_205148934
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Verschrikkelijke bangpoeperds als jou zorgen ervoor dat die maatregelen nooit weg gaan.
Er waren wat mensen ziek? NOU EN!

Zou ook vast een luier aan doen, just to be sure.
Welke maatregelen heb ik benoemd? Ik zeg alleen dat mondkapjes en afstand houden prima is. Ik heb het niet over andere maatregelen.

Alleen jij wilt dus perse mensen onbeschermd in de nek hijgen. Dat is jouw probleem.
houd ANDERHALVE METER afstand
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 25 juni 2022 @ 20:03:33 #27
408813 crew  trein2000
pi_205148953
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:01 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]
Welke maatregelen heb ik benoemd? Ik zeg alleen dat mondkapjes en afstand houden prima is. Ik heb het niet over andere maatregelen.

Alleen jij wilt dus perse mensen onbeschermd in de nek hijgen. Dat is jouw probleem.
Duidelijk nog nooit iets georganiseerd waar meer dan drie mensen komen. Die anderhalve meter zorgt er voor dat je capaciteit drastisch daalt, dat kan economisch in een heleboel sectoren helemaal niet uit, kost klauwen met geld.

Maar dat boeit de zero-covidkliek niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205148975
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Duidelijk nog nooit iets georganiseerd waar meer dan drie mensen komen. Die anderhalve meter zorgt er voor dat je capaciteit drastisch daalt, dat kan economisch in een heleboel sectoren helemaal niet uit, kost klauwen met geld.

Maar dat boeit de zero-covidkliek niet.
Waar zijn evenementen met FFP2 en goede luchtfilters georganiseerd dan? Ken ze in Nederland niet.

Maar liever de stropop van de zero-covidkliek gebruiken als het gaat om de wens effectieve preventie toe te passen, want dat boeit je verder niet natuurlijk.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_205148987
Begint al die kermis weer, boel bangmakerij
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 25 juni 2022 @ 20:07:43 #30
408813 crew  trein2000
pi_205148991
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:06 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Waar zijn evenementen met FFP2 en goede luchtfilters georganiseerd dan? Ken ze in Nederland niet.

Maar liever de stropop van de zero-covidkliek gebruiken als het gaat om de wens effectieve preventie toe te passen, want dat boeit je verder niet natuurlijk.
Over stropoppen gesproken zeg, ik praat niet over mondkapjes. Ik praat over afstand. Dat kost klauwen met geld.

Net als je FFP2 plannetje overigens, of je krijgt figuren die hem 6 keer hergebruiken en dan ben je nog niets opgeschoten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205148995

Sinds dit filmpje gezien te hebben neem ik het allemaal niet meer zo serieus.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:08:10 #32
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_205148996
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Duidelijk nog nooit iets georganiseerd waar meer dan drie mensen komen. Die anderhalve meter zorgt er voor dat je capaciteit drastisch daalt, dat kan economisch in een heleboel sectoren helemaal niet uit, kost klauwen met geld.

Maar dat boeit de zero-covidkliek niet.
Iedereen een sneltest laten doen bij binnenkomst. Kost niet eens zoveel. Ziekte uitvallen kosten veel meer.
houd ANDERHALVE METER afstand
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 25 juni 2022 @ 20:08:36 #33
408813 crew  trein2000
pi_205149002
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:08 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]
Iedereen een sneltest laten doen bij binnenkomst. Kost niet eens zoveel. Ziekte uitvallen kosten veel meer.
Net had je het nog over afstand houden.

U draait.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205149010
Laten we maar weer in een paniekstuip schieten vanwege een verkoudheid nadat iedereen en zijn moeder de kans heeft gehad gevaccineerd en geboosterd te worden. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205149039
Ik ga me nooit meer ergens aan houden, zelfs niet als de ebola uitbreekt. Angst is het ergste waar je aan kunt lijden.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205149050
De bangmakerij in de vorm van doen alsof elke vorm van preventie gelijk staat aan een lockdown en zerocovid is weer begonnen inderdaad.
En uiteraard zijn de meest angstigen ook al gretig begonnen met angst te projecteren op anderen die wel de feiten en de problematiek van een bepaald virus erkennen.

Ouderenzorg, gehandicaptenzorg en de GGZ overeind houden? Nee! Lekker verder vast laten lopen door torenhoog ziekteverzuim jaarrond omdat preventie wordt geweigerd, want daar zijn suïcidale jongeren bij gebaat. :Y
Luchtfilters in klaslokalen? Nee lekker groepsimmuniteit met de meiden en de kinderen voortdurend thuis hebben, omdat de bezetting op scholen niet meer rond te krijgen is.

Preventie is zogenaamd alleen voor mensen die zelf niet besmet willen worden, want mensen die op een andere manier lijden (uitstel van zorg, geen school enz.) onder toenemende besmettingen kunnen lekker in de stront zakken. En long covid is juist handig om de personeelstekorten nog verder op te laten lopen, want dat is ook heel wenselijk.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_205149058
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:01 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]
Welke maatregelen heb ik benoemd? Ik zeg alleen dat mondkapjes en afstand houden prima is. Ik heb het niet over andere maatregelen.

Alleen jij wilt dus perse mensen onbeschermd in de nek hijgen. Dat is jouw probleem.
Nou mondkapjes en afstand houden.
Dat wil ik helemaal niet.
Zeker dat domme mondkapje, zorgt voor vervuiling, ziet er achterlijk en bangpoeperig uit, en werkt bewezen niet eens.
Alleen visueel is het een werkend iets omdat mensen zich als Mongolen gaan gedragen.
Vakman pur sang
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:22:03 #38
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_205149097
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Net had je het nog over afstand houden.

U draait.
Begrijpelijke reactie. Ik bedoel dit alleen bij feestjes thuis. Als uitlaatklep restaurants open mits afstand tafels 1.5 meter vanelkaar. Stadions afstand even wat stoelen afstickeren. Bioscopen afstand en stoelen afstickeren en bij alles VERPLAATSEN MONDKAP OP.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_205149098
Geef eerlijk toe dat ik zelf ook amper iets aan preventie doe op vaccinaties en testen na, omdat ik telkens werd gevraagd door types die nogal angstig keken of ik bang was toen ik nog wel consequent een mondkapje droeg nadat het geen verplichting meer was en ik dat gezeik zat was.

Maar ik ga dan niet de feiten verdraaien en ontkennen dat zo'n simpel mondkapje een van de effectiefste vormen van preventie is en lopen projecteren dat mensen met een ruggengraat die beter bestand is tegen dat gezeik bang zijn. _O- Zij zien juist de realiteit en feiten van preventie onder ogen en zetten dat om in de praktijk.

Sluit overigens niet uit dat veel mensen ook gewoon akelige egoïsten zijn die het allemaal niet boeit totdat ze zelf lijden onder een operatie die wordt uitgesteld. Of misschien zelfs dan niet.

Een soort 'Don't look up' mechanisme lijkt het vaak.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:24:51 #40
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205149122
Opfukken.
Zorg eerst maar voor een plan dat de maatschappij open kan blijven mocht dit nog eens gebeuren.

Dan praten we verder.

Doe je fucking werk kuipers!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 25 juni 2022 @ 20:28:59 #41
408813 crew  trein2000
pi_205149150
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:22 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]
Begrijpelijke reactie. Ik bedoel dit alleen bij feestjes thuis. Als uitlaatklep restaurants open mits afstand tafels 1.5 meter vanelkaar. Stadions afstand even wat stoelen afstickeren. Bioscopen afstand en stoelen afstickeren en bij alles VERPLAATSEN MONDKAP OP.
Jij betaalt?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:29:40 #42
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_205149153
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Jij betaalt?
Betaalt wat?
houd ANDERHALVE METER afstand
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 25 juni 2022 @ 20:31:20 #43
408813 crew  trein2000
pi_205149168
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:29 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]
Betaalt wat?
De kosten, zo'n halflege bioscoop of stadion levert geen geld op. Die kost geld.
En dan hebben we het nog niet gehad over klaslokalen, collegezalen ed.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205149199
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:22 schreef Stepperoller het volgende:
Geef eerlijk toe dat ik zelf ook amper iets aan preventie doe op vaccinaties en testen na, omdat ik telkens werd gevraagd door types die nogal angstig keken of ik bang was toen ik nog wel consequent een mondkapje droeg nadat het geen verplichting meer was en ik dat gezeik zat was.

Maar ik ga dan niet de feiten verdraaien en ontkennen dat zo'n simpel mondkapje een van de effectiefste vormen van preventie is en lopen projecteren dat mensen met een ruggengraat die beter bestand is tegen dat gezeik bang zijn. _O- Zij zien juist de realiteit en feiten van preventie onder ogen en zetten dat om in de praktijk.

Sluit overigens niet uit dat veel mensen ook gewoon akelige egoïsten zijn die het allemaal niet boeit totdat ze zelf lijden onder een operatie die wordt uitgesteld. Of misschien zelfs dan niet.

Een soort 'Don't look up' mechanisme lijkt het vaak.
Als je geopereerd moet worden, spring dan van een klif, dat is pas ruggengraat en niet-egoïstisch
Vakman pur sang
pi_205149218
Ik betaal inderdaad alle kosten voor het aanmodderen met het groepsimmuniteitssprookje en de antipreventiepropaganda.

Want daardoor verslechtert onze gezondheid op bevolkingsniveau (vele paren longen en vaten elke keer een stapje achteruit na herbesmetting, hoog ziekteverzuim, daardoor weer meer burn-outs, long covid, telkens weer lockdowns in plaats van vroegtijdige fatsoenlijke preventie) daardoor het verslechteren van onze gezondheid op bevolkingsniveau. Het is een soort vicieuze cirkel met steeds slechtere zorg, steeds meer personeelstekorten, beroepsbevolking met slechte (fysiek of mentale) gezondheid door gebrek aan hulp, enz. enz. enz. Oh ja en telkens weer nieuwe varianten door de hoge circulatie waardoor de spiraal naar beneden lekker versnelt.

Het betalen van die kosten geschiedt zowel door je belastingcenten als met een beetje pech permanente gezondheidsschade, want zorg oneindig uitstellen gaat nu eenmaal niet.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:37:13 #46
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_205149225
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De kosten, zo'n halflege bioscoop of stadion levert geen geld op. Die kost geld.
En dan hebben we het nog niet gehad over klaslokalen, collegezalen ed.
Weet je wat geld kost? Door de koppigheid en eigenwijsheid van mensen de boel moeten dichtgooien omdat ze zich niet aan de basisregels houden.

Beter op halve kracht doordraaien omdat mensen zich aan de basisregels houden dan alles dicht moeten gooien . Maar mensen weten het altijd beter in deze maatschappij helaas.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_205149249
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:37 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]
Weet je wat geld kost? Door de koppigheid en eigenwijsheid van mensen de boel moeten dichtgooien omdat ze zich niet aan de basisregels houden.

Beter op halve kracht doordraaien omdat mensen zich aan de basisregels houden dan alles dicht moeten gooien . Maar mensen weten het altijd beter in deze maatschappij helaas.
Helemaal niet. Op volle kracht doordraaien, wat dacht je daar van?
Vakman pur sang
pi_205149250
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:37 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]
Weet je wat geld kost? Door de koppigheid en eigenwijsheid van mensen de boel moeten dichtgooien omdat ze zich niet aan de basisregels houden.

Beter op halve kracht doordraaien omdat mensen zich aan de basisregels houden dan alles dicht moeten gooien . Maar mensen weten het altijd beter in deze maatschappij helaas.
Onze achterlijke basisregels behelzen niet eens het dragen van een fatsoenlijk mondkapje op de eerder genoemde plekken. Of fatsoenlijke luchtreiniging in klaslokalen (want daar is de ventilatie vaak zo ondermaats dat de leerprestaties verslechteren, dus los van covid al een bijzonder wenselijke investering).

Alleen handen wassen, 1,5 m afstand en geen handen schudden zijn de huidige basisregels, maar die doen niks significants met de R.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_205149251
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:37 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]
Weet je wat geld kost? Door de koppigheid en eigenwijsheid van mensen de boel moeten dichtgooien omdat ze zich niet aan de basisregels houden.

Beter op halve kracht doordraaien omdat mensen zich aan de basisregels houden dan alles dicht moeten gooien . Maar mensen weten het altijd beter in deze maatschappij helaas.
Je kan mensen niet sturen dus gooi alles maar dicht voor altijd.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:44:41 #50
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_205149281
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Helemaal niet. Op volle kracht doordraaien, wat dacht je daar van?
Dan gaat de economie alsnog plat en veel erger dan als je de basisregels in acht zou nemen.

Den aan volle ziekenhuizen. Uitval op het werk. Bedrijven met enorm ziekteverzuim. Gezinnen die in de problemen raken als de klachten lang aanhouden.

Op volle kracht is mooi maar dat werkt helaas niet en vooral in Nederland niet.
houd ANDERHALVE METER afstand
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')