Dit dus.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 09:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Begin eens met een mail jaar de verkoper waarin je het hele voorval netjes en feitelijk beschrijft.
Daarna vermeld je jouw gewenste oplossing (reparatie, credit, nieuw exemplaar?) en een schappelijke deadline.
Mocht dat niet werken, dan heb je consuwijzer die je kan helpen met het vervolg.
Ik neem aan dat je de factuur nog hebt, en hier niets vermeld staat over refurb oid? Het is overigens, gebruikt of niet, wel verplicht dat men een oplossing biedt.
Weet je wat een retorische vraag is ?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 09:18 schreef Dance99Vv het volgende:
Volgens mij heb ik je vraag al meerdere keren beantwoord onder andere in de post boven die van jou.
Daar ben ik mee bezig, al 3 concepten klaarstaan, punt is dat ik steeds halverwege bevangen wordt door boosheid en dan te snel door de bocht ga. Daarnaast wil ik proberen bepaalde antwoorden te vinden bv is de kaart geregistreerd bij de fabrikant (dat levert namelijk nog een jaar extra fabrieksgarantie op.)quote:Op zaterdag 25 juni 2022 09:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Begin eens met een mail jaar de verkoper waarin je het hele voorval netjes en feitelijk beschrijft.
Daar ging ik in beginsel van uit maar de verkoper heeft de coin gedraaid. Niet ik.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 15:40 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dit dus.
, misschien kom je er wel uit met de verkoper.
Ja, alles zag er gewoon legit uit, verzegeling op de antistatische zak zag er ook legit ut, Maar goed met alles valt te sjoemelen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 16:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Lastig, zat er een verzegeling die in tact was op het PCB, of op 1 v/d schroeven?
Precies mijn angstquote:Op zaterdag 25 juni 2022 16:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Die gaan nooit toegeven en garantie geven.
Jij snapt het, dat is ook precies waarom ik zo voorzichtig mogelijk probeer te zijn. Want het is niet zo simpel als het lijkt.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 16:01 schreef Fe2O3 het volgende:
maar ze gaan al meteen schermen met een zaak die jou je garantie doet verliezen: ze proberen aan te tonen dat jij het defect hebt veroorzaakt. Misschien hebben ze er zelfs zelf aan lopen kutten eerst voor ze hem naar de fabriek hebben gestuurd.
Tot nu toe doet die er het zwijgen toe net als die vier weken voordat ik contact opnam.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 18:17 schreef investeerdertje het volgende:
En wat zei de verkoper toen je de casus besprak
Winnen vraagt gedegen voorbereiding en dan nog kan je verliezen of maar gedeeltelijk in het gelijk gesteld worden.quote:
Staat nog in concept hoor ik je net tikkenquote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:01 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Tot nu toe doet die er het zwijgen toe net als die vier weken voordat ik contact opnam.
Waarom zo boos? Ik snap de teleurstelling maar het hoeft niet eens bewust te zijn. Een of andere Henkie die een retour niet goed controleert en terugzet bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 22:38 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Daar ben ik mee bezig, al 3 concepten klaarstaan, punt is dat ik steeds halverwege bevangen wordt door boosheid en dan te snel door de bocht ga. Daarnaast wil ik proberen bepaalde antwoorden te vinden bv is de kaart geregistreerd bij de fabrikant (dat levert namelijk nog een jaar extra fabrieksgarantie op.)
En nog wat andere vragen .
Mijn gewenste oplossing staat eigenlijk al vast, reparatie of een nieuw exemplaar zijn daarin eigenlijk al een gepasseerd station, dat zou een optie zijn als het alleen om een ondeugdelijk product zou gaan.
Ja de factuur heb ik nog en daar staat niets vermeld . dan product en s/n en prijs
Omdat ik pissed off ben en dan niet die rust kan vindenquote:
Dat had ik mij ook bedacht en dat vraagt dan een andere benadering, brief.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
het hoeft niet eens bewust te zijn.
Wat bedoel je precies met tegenlezen?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Desnoods laat je 'm hier tegenlezen.
Niet mijn sterkste kant maar doe mijn best.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Gewoon ff die rust pakken en mailtje typen
Mailtje naar de webshop gestuurd met verzoek tot informatie,quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik snap de teleurstelling maar het hoeft niet eens bewust te zijn. Een of andere Henkie die een retour niet goed controleert en terugzet bijvoorbeeld.
Gewoon ff die rust pakken en mailtje typen.
Jij hebt niets te maken met fabrieksgarantie, jij koopt hem bij een reseller en die mag het oplossen met fabriek.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 02:50 schreef Dance99Vv het volgende:
Het punt is dat het van een ondeugdelijk product nu verschuift naar misleiding en de bewijslast daarvoor.
Is die bewijslast er dan kan ik direct overgaan tot vernietiging van de koopovereenkomst.
In beginsel ligt de bewijslast dat ik schuld ben van het stukgaan van de videokaart bij de verkoper.
In beginsel is de geconstateerde modificatie zijnde de vervangen thermal-pad geen bewijs.
Het was wel reden voor het afwijzen van de fabrieksgarantie.
Wat ik zie als een zwaarwegend nadeel.
Het bracht wel aan het licht dat er oneerlijke handelspraktijken waren aan het adres van de verkoper, maar hoe bewijs ik dat als de verkoper de aanname maakt dat ik dat heb gedaan en ik stel dat ik dat niet gedaan heb.
Ik vind dit altijd een rare stelling, als je een product koopt is fabrieksgarantie een bepaalde zekerheid dat a. het een goed product is, b. dat de fabriekant vertrouwen in zijn eigen product heeft. c. dat mocht er iets mis zijn het volgens fabrieks specificaties gerepareerd word.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:23 schreef MevrouwKees het volgende:
[..]
Jij hebt niets te maken met fabrieksgarantie, jij koopt hem bij een reseller en die mag het oplossen met fabriek.
Maar jouw vraag moet toch gewoon zijn 'hij is stuk, fix dat'? Je focust je volgens mij echt op verkeerde dingenquote:Op maandag 27 juni 2022 12:15 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Mailtje naar de webshop gestuurd met verzoek tot informatie,
Geachte heer of mevrouw,
Zou u mij informatie kunnen verstrekken met betrekking tot een videokaart.
Het gaat om een: Gigabyte Geforce RTX 3080TI Vision OC, LHR,12 GB, HDMI, DP
met serienummer S/N: SN220241062718
De informatie waar om gevraagd word:
1.Is deze videokaart voor 30 -4-2022 door de webshop verkocht?
2.Is deze videokaart voor 30 -4-2022 door de webshop retour ontvangen?
U zou mij zeer van dienst zijn deze vragen te beantwoorden, voor de duidelijkheid er wordt niet om persoonsgegevens gevraagd.
Ik dank u alvast hartelijk voor de tijd en moeite.
Met vriendelijke groet,....
-Binnen 10 minuten had ik een antwoord:
Beste ....,
We hebben het serienummer gecontroleerd, (SN220241062718)
De kaart is volgens ons systeem op 30-04-2022 verkocht, na een controle op het serienummer uit te hebben gevoerd komt deze niet vaker voor in ons systeem, dat wil zeggen dat de kaart nieuw op de plank lag toen deze op 30-4-2022 werd verstuurd.
Met vriendelijke groet,....
De verkoper blijft dus op het standpunt dat de kaart nieuw was.
Ditquote:Op maandag 27 juni 2022 14:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar jouw vraag moet toch gewoon zijn 'hij is stuk, fix dat'? Je focust je volgens mij echt op verkeerde dingen
Ik wilde eerst dit uitsluiten: "het hoeft niet eens bewust te zijn. Een of andere Henkie die een retour niet goed controleert en terugzet bijvoorbeeld."quote:Op maandag 27 juni 2022 14:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar jouw vraag moet toch gewoon zijn 'hij is stuk, fix dat'? Je focust je volgens mij echt op verkeerde dingen
Wat heb je nu geleerd?quote:Op maandag 27 juni 2022 17:29 schreef Dance99Vv het volgende:
Wouw, net gebeld met de mededeling dat er serienummers verwisseld waren en dat mijn kaart nog wacht op reperatie/vervanging of creditering.
De verwachting is dat ik binnen twee weken nu uitsluitsel krijg.
Een dubbeltje kan raar rollen.
Dit neemt wel veel stress mij mij weg, nu maar even verder afwachten.
Ja. Dit is nu vrij normaal bij professionelere winkelsquote:Op maandag 27 juni 2022 13:07 schreef daNpy het volgende:
Serienummers die gelogd worden bij retail verkopers? Is dat normaal tegenwoordig?
Dat ken ik niet van mijn tijd in een computer winkel oké dat is 20 jaar geleden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |