abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 juni 2022 @ 15:40:13 #26
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_205146874
quote:
19s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 09:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Begin eens met een mail jaar de verkoper waarin je het hele voorval netjes en feitelijk beschrijft.

Daarna vermeld je jouw gewenste oplossing (reparatie, credit, nieuw exemplaar?) en een schappelijke deadline.

Mocht dat niet werken, dan heb je consuwijzer die je kan helpen met het vervolg.

Ik neem aan dat je de factuur nog hebt, en hier niets vermeld staat over refurb oid? Het is overigens, gebruikt of niet, wel verplicht dat men een oplossing biedt.
Dit dus.

Waarom meteen moeilijk gaan doen met juridische stappen, misschien kom je er wel uit met de verkoper.
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 25 juni 2022 @ 16:01:12 #27
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205146957
Lastig, zat er een verzegeling die in tact was op de shroud enof het PCB, of op 1 v/d schroeven? En heb je daar een foto van oid?

Een non-conform product wordt geacht het defect al te hebben als het binnen een jaar stuk gaat. Je hebt an sich garantie en gelijk, maar ze gaan al meteen schermen met een zaak die jou je garantie doet verliezen: ze proberen aan te tonen dat jij het defect hebt veroorzaakt. Misschien hebben ze er zelfs zelf aan lopen kutten eerst voor ze hem naar de fabriek hebben gestuurd.

Voor 1500 euro, over de muur naar de rechtsbijstand meteen imho als de verkoper met dit soort argumenten gaat gooien. Die gaan nooit toegeven en garantie geven.

Toevallig niet met een creditcard betaald denk ik? Das dan een tip voor de toekomst ...
Dum de dum
pi_205147685
Advocaat erbij halen. Kost maar 156 euro + 200-250 euro aan griffiekosten als het tot een rechtszaak komt. Je krijgt wel alles terug als je wint. + die 1400+ euro krijg je dan ook terug.
pi_205148010
En wat zei de verkoper toen je de casus besprak
pi_205148330
quote:
Op zaterdag 25 juni 2022 09:18 schreef Dance99Vv het volgende:

Volgens mij heb ik je vraag al meerdere keren beantwoord onder andere in de post boven die van jou.
Weet je wat een retorische vraag is ?
  zaterdag 25 juni 2022 @ 22:38:19 #31
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205150340
quote:
19s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 09:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Begin eens met een mail jaar de verkoper waarin je het hele voorval netjes en feitelijk beschrijft.
Daar ben ik mee bezig, al 3 concepten klaarstaan, punt is dat ik steeds halverwege bevangen wordt door boosheid en dan te snel door de bocht ga. Daarnaast wil ik proberen bepaalde antwoorden te vinden bv is de kaart geregistreerd bij de fabrikant (dat levert namelijk nog een jaar extra fabrieksgarantie op.)

En nog wat andere vragen .
Mijn gewenste oplossing staat eigenlijk al vast, reparatie of een nieuw exemplaar zijn daarin eigenlijk al een gepasseerd station, dat zou een optie zijn als het alleen om een ondeugdelijk product zou gaan.
Ja de factuur heb ik nog en daar staat niets vermeld . dan product en s/n en prijs
There is only one religion
  zaterdag 25 juni 2022 @ 22:43:04 #32
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205150370
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 15:40 schreef Luxuria het volgende:

[..]
Dit dus.

, misschien kom je er wel uit met de verkoper.
Daar ging ik in beginsel van uit maar de verkoper heeft de coin gedraaid. Niet ik.
There is only one religion
  zaterdag 25 juni 2022 @ 22:57:07 #33
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205150493
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 16:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Lastig, zat er een verzegeling die in tact was op het PCB, of op 1 v/d schroeven?
Ja, alles zag er gewoon legit uit, verzegeling op de antistatische zak zag er ook legit ut, Maar goed met alles valt te sjoemelen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 16:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Die gaan nooit toegeven en garantie geven.
Precies mijn angst

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 16:01 schreef Fe2O3 het volgende:
maar ze gaan al meteen schermen met een zaak die jou je garantie doet verliezen: ze proberen aan te tonen dat jij het defect hebt veroorzaakt. Misschien hebben ze er zelfs zelf aan lopen kutten eerst voor ze hem naar de fabriek hebben gestuurd.
Jij snapt het, dat is ook precies waarom ik zo voorzichtig mogelijk probeer te zijn. Want het is niet zo simpel als het lijkt.
There is only one religion
  zaterdag 25 juni 2022 @ 23:01:57 #34
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205150534
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:17 schreef investeerdertje het volgende:
En wat zei de verkoper toen je de casus besprak
Tot nu toe doet die er het zwijgen toe net als die vier weken voordat ik contact opnam.
There is only one religion
  zaterdag 25 juni 2022 @ 23:06:57 #35
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205150568
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:44 schreef ricardoron het volgende:
als je wint.
Winnen vraagt gedegen voorbereiding en dan nog kan je verliezen of maar gedeeltelijk in het gelijk gesteld worden.
Al valt de verkopende partij wel steeds verder door het ijs.
There is only one religion
pi_205150617
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:01 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Tot nu toe doet die er het zwijgen toe net als die vier weken voordat ik contact opnam.
Staat nog in concept hoor ik je net tikken
  zaterdag 25 juni 2022 @ 23:14:48 #37
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205150621
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 22:38 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Daar ben ik mee bezig, al 3 concepten klaarstaan, punt is dat ik steeds halverwege bevangen wordt door boosheid en dan te snel door de bocht ga. Daarnaast wil ik proberen bepaalde antwoorden te vinden bv is de kaart geregistreerd bij de fabrikant (dat levert namelijk nog een jaar extra fabrieksgarantie op.)

En nog wat andere vragen .
Mijn gewenste oplossing staat eigenlijk al vast, reparatie of een nieuw exemplaar zijn daarin eigenlijk al een gepasseerd station, dat zou een optie zijn als het alleen om een ondeugdelijk product zou gaan.
Ja de factuur heb ik nog en daar staat niets vermeld . dan product en s/n en prijs
Waarom zo boos? Ik snap de teleurstelling maar het hoeft niet eens bewust te zijn. Een of andere Henkie die een retour niet goed controleert en terugzet bijvoorbeeld.

Gewoon ff die rust pakken en mailtje typen. Desnoods laat je 'm hier tegenlezen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 25 juni 2022 @ 23:29:31 #38
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205150757
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Waarom zo boos?
Omdat ik pissed off ben en dan niet die rust kan vinden
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
het hoeft niet eens bewust te zijn.
Dat had ik mij ook bedacht en dat vraagt dan een andere benadering, brief.
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Desnoods laat je 'm hier tegenlezen.
Wat bedoel je precies met tegenlezen?
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Gewoon ff die rust pakken en mailtje typen
Niet mijn sterkste kant maar doe mijn best.

De zaak hier van me afschrijven werkt ook therapeutisch ;)
There is only one religion
pi_205151539
Rechter maakt gehakt van dat winkel eigenaar. Advocaat erbij en rechtszaak beginnen. Als consument heb je recht op een degelijke product die minstens 6 maanden of langer goed blijft.
  maandag 27 juni 2022 @ 12:15:33 #40
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205160822
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik snap de teleurstelling maar het hoeft niet eens bewust te zijn. Een of andere Henkie die een retour niet goed controleert en terugzet bijvoorbeeld.

Gewoon ff die rust pakken en mailtje typen.
Mailtje naar de webshop gestuurd met verzoek tot informatie,

Geachte heer of mevrouw,

Zou u mij informatie kunnen verstrekken met betrekking tot een videokaart.

Het gaat om een: Gigabyte Geforce RTX 3080TI Vision OC, LHR,12 GB, HDMI, DP

met serienummer S/N: SN220241062718

De informatie waar om gevraagd word:

1.Is deze videokaart voor 30 -4-2022 door de webshop verkocht?
2.Is deze videokaart voor 30 -4-2022 door de webshop retour ontvangen?
U zou mij zeer van dienst zijn deze vragen te beantwoorden, voor de duidelijkheid er wordt niet om persoonsgegevens gevraagd.

Ik dank u alvast hartelijk voor de tijd en moeite.

Met vriendelijke groet,....

-Binnen 10 minuten had ik een antwoord:

Beste ....,

We hebben het serienummer gecontroleerd, (SN220241062718)

De kaart is volgens ons systeem op 30-04-2022 verkocht, na een controle op het serienummer uit te hebben gevoerd komt deze niet vaker voor in ons systeem, dat wil zeggen dat de kaart nieuw op de plank lag toen deze op 30-4-2022 werd verstuurd.

Met vriendelijke groet,....

De verkoper blijft dus op het standpunt dat de kaart nieuw was.
There is only one religion
pi_205160879
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:50 schreef Dance99Vv het volgende:
Het punt is dat het van een ondeugdelijk product nu verschuift naar misleiding en de bewijslast daarvoor.
Is die bewijslast er dan kan ik direct overgaan tot vernietiging van de koopovereenkomst.
In beginsel ligt de bewijslast dat ik schuld ben van het stukgaan van de videokaart bij de verkoper.
In beginsel is de geconstateerde modificatie zijnde de vervangen thermal-pad geen bewijs.
Het was wel reden voor het afwijzen van de fabrieksgarantie.
Wat ik zie als een zwaarwegend nadeel.
Het bracht wel aan het licht dat er oneerlijke handelspraktijken waren aan het adres van de verkoper, maar hoe bewijs ik dat als de verkoper de aanname maakt dat ik dat heb gedaan en ik stel dat ik dat niet gedaan heb.
Jij hebt niets te maken met fabrieksgarantie, jij koopt hem bij een reseller en die mag het oplossen met fabriek.
  maandag 27 juni 2022 @ 12:35:57 #42
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205160955
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:23 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]
Jij hebt niets te maken met fabrieksgarantie, jij koopt hem bij een reseller en die mag het oplossen met fabriek.
Ik vind dit altijd een rare stelling, als je een product koopt is fabrieksgarantie een bepaalde zekerheid dat a. het een goed product is, b. dat de fabriekant vertrouwen in zijn eigen product heeft. c. dat mocht er iets mis zijn het volgens fabrieks specificaties gerepareerd word.
Ja de verkoper heeft bepaalde wettelijke verplichtingen omtrent hetgeen hij/zij verkoopt.
Maar de keuze om product a of b te kopen ligt bij de consument niet zo zeer bij de verkoper maar bij de garanties die de fabrikant geeft .
Wel een leermoment om na te gaan of de verkoper zaken oplost of doorschuift of afschuift.
There is only one religion
  maandag 27 juni 2022 @ 13:07:36 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205161170
Serienummers die gelogd worden bij retail verkopers? Is dat normaal tegenwoordig?

Dat ken ik niet van mijn tijd in een computer winkel oké dat is 20 jaar geleden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 27 juni 2022 @ 14:00:42 #44
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205161665
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:15 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Mailtje naar de webshop gestuurd met verzoek tot informatie,

Geachte heer of mevrouw,

Zou u mij informatie kunnen verstrekken met betrekking tot een videokaart.

Het gaat om een: Gigabyte Geforce RTX 3080TI Vision OC, LHR,12 GB, HDMI, DP

met serienummer S/N: SN220241062718

De informatie waar om gevraagd word:

1.Is deze videokaart voor 30 -4-2022 door de webshop verkocht?
2.Is deze videokaart voor 30 -4-2022 door de webshop retour ontvangen?
U zou mij zeer van dienst zijn deze vragen te beantwoorden, voor de duidelijkheid er wordt niet om persoonsgegevens gevraagd.

Ik dank u alvast hartelijk voor de tijd en moeite.

Met vriendelijke groet,....

-Binnen 10 minuten had ik een antwoord:

Beste ....,

We hebben het serienummer gecontroleerd, (SN220241062718)

De kaart is volgens ons systeem op 30-04-2022 verkocht, na een controle op het serienummer uit te hebben gevoerd komt deze niet vaker voor in ons systeem, dat wil zeggen dat de kaart nieuw op de plank lag toen deze op 30-4-2022 werd verstuurd.

Met vriendelijke groet,....

De verkoper blijft dus op het standpunt dat de kaart nieuw was.
Maar jouw vraag moet toch gewoon zijn 'hij is stuk, fix dat'? Je focust je volgens mij echt op verkeerde dingen :)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 27 juni 2022 @ 14:03:58 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205161697
quote:
19s.gif Op maandag 27 juni 2022 14:00 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Maar jouw vraag moet toch gewoon zijn 'hij is stuk, fix dat'? Je focust je volgens mij echt op verkeerde dingen :)
Dit
  maandag 27 juni 2022 @ 14:05:26 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205161710
Wat TS verteld is trouwens een belangrijke reden waarom ik dit soort sjit bij Amazon bestel. Is er iets, geen probleem.
  maandag 27 juni 2022 @ 16:20:19 #47
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205162915
quote:
19s.gif Op maandag 27 juni 2022 14:00 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Maar jouw vraag moet toch gewoon zijn 'hij is stuk, fix dat'? Je focust je volgens mij echt op verkeerde dingen :)
Ik wilde eerst dit uitsluiten: "het hoeft niet eens bewust te zijn. Een of andere Henkie die een retour niet goed controleert en terugzet bijvoorbeeld."

Dit sluit dan ook uit dat men mij verteld had dat dit een retourtje was of een refurbished exemplaar.

De winkel houd vol dat het een nieuw exemplaar betrof.
Maar dat verklaard de vervangen thermal-pad niet.of de geweigerde fabrieksgarantie.

Het "hij is stuk fix dat" is waarmee ik begon.
There is only one religion
  maandag 27 juni 2022 @ 17:29:06 #48
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205163559
Wouw, net gebeld met de mededeling dat er serienummers verwisseld waren en dat mijn kaart nog wacht op reperatie/vervanging of creditering.
De verwachting is dat ik binnen twee weken nu uitsluitsel krijg.

Een dubbeltje kan raar rollen.

Dit neemt wel veel stress mij mij weg, nu maar even verder afwachten.
There is only one religion
  maandag 27 juni 2022 @ 17:45:10 #49
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205163714
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:29 schreef Dance99Vv het volgende:
Wouw, net gebeld met de mededeling dat er serienummers verwisseld waren en dat mijn kaart nog wacht op reperatie/vervanging of creditering.
De verwachting is dat ik binnen twee weken nu uitsluitsel krijg.

Een dubbeltje kan raar rollen.

Dit neemt wel veel stress mij mij weg, nu maar even verder afwachten.
Wat heb je nu geleerd?
pi_205164109
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 13:07 schreef daNpy het volgende:
Serienummers die gelogd worden bij retail verkopers? Is dat normaal tegenwoordig?

Dat ken ik niet van mijn tijd in een computer winkel oké dat is 20 jaar geleden.
Ja. Dit is nu vrij normaal bij professionelere winkels
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')