abonnement bol.com Coolblue
  zaterdag 25 juni 2022 @ 01:40:37 #1
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205143703
In april kocht ik een nieuwe videokaart in een winkel, binnen 4 weken begaf de videokaart het (ondeugdelik product?), ik nam dus contact op met de winkel want op deze videokaart zit naast de wettelijke garantie ook fabrieks-garantie(3 jaar).
Videokaart terug naar de winkel, kaart zou gemaakt worden. Tot zover alles zoals het hoort.
4 weken lang niets vernomen van de winkel m.b.t. de videokaart.
Dus zelf maar contact opgenomen met de winkel met de vraag hoe staat het ermee.
De videokaart lag nog bij de reseller en er zou contact opgenomen worden met de reseller.
Een dag later gebeld door de winkel met de mededeling dat de fabrieks-garantie afgewezen was omdat er een thermal-pad vervangen zou zijn.

Punt is dat ik die videokaart nooit geopend heb of er iets aan vervangen heb.

Zoals ik het nu zie heeft de winkel mij een retourgezonden of refurbished exemplaar in mijn handen gedouwd als zijnde een nieuw exemplaar/product.
Mij is niet verteld dat dit een retour of refurbished exemplaar betrof.
Als de winkel dit mij wel verteld zou hebben had ik deze kaart nooit gekocht. (achtergehouden essentiële informatie is ook misleiding)
Als de kaart niet kapot was gegaan had ik nooit geweten dat dit geen nieuw exemplaar is geweest.

Ik weet nu niet wat mijn rechten verder zijn en hoe ik mijn onschuld zou moeten bewijzen.
Wat ik wel weet is dat ergens in de winkeladministratie deze kaart ergens voorkomt en eerder verkocht is geweest.

Wat ik wel ben tegengekomen is dat online kopers beter beschermd lijken te zijn dan fysieke kopers.

Ook dat oneerlijke verkooppraktijken in beginsel voor de voedsel en agrarische sector geldt.

Ik kom nogal wat tegenstrijdige uitleg tegen omtrent koopovereenkomsten en de ontbinding daarvan cq vernietiging. Iemand die daar wat meer uitleg over kan geven?

Verder advies in deze zaak is ook welkom.
There is only one religion
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 25 juni 2022 @ 01:55:47 #2
408813 crew  trein2000
pi_205143753
Winkelier moet dit gewoon oplossen, met de fabriek(sgarantie) heb je in principe niets te maken.

Wat kostte de videokaart?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 25 juni 2022 @ 02:16:34 #3
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205143801
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 01:55 schreef trein2000 het volgende:
Winkelier moet dit gewoon oplossen, met de fabriek(sgarantie) heb je in principe niets te maken.

Wat kostte de videokaart?
De fabrieksgarantie vind ik wel belangrijk, dan weet je dat het product conform fabrieks specifiecatie wordt gemaakt/gerepareerd. Alhoewel het merk voor de garantie verwijst naar de plaats van aanschaf, de winkel dus.
Lijkt wel een beetje op kastje-muur maar als jij een Iphone ergens koopt kun je die alleen laten repareren bij een apple gecertificeerde reperateur anders werkt je Iphone niet meer.

Je bent benieuwd naar de videokaart en prijs? Het betreft een Gigabyte Geforce RTX 3080TI Vision OC LHR 12 GB en de prijs op datum aanschaf was ¤1429,00
Voor de huidige prijzen m.b.t. tot Deze videokaarten verwijs ik naar Tweakers.net pricewatch of Hardware info
There is only one religion
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 25 juni 2022 @ 02:18:57 #4
408813 crew  trein2000
pi_205143804
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:16 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
De fabrieksgarantie vind ik wel belangrijk, dan weet je dat het product conform fabrieks specifiecatie wordt gemaakt/gerepareerd. Alhoewel het merk voor de garantie verwijst naar de plaats van aanschaf, de winkel dus.
Lijkt wel een beetje op kastje-muur maar als jij een Iphone ergens koopt kun je die alleen laten repareren bij een apple gecertificeerde reperateur anders werkt je Iphone niet meer.
Juridisch heb je alleen een overeenkomst met de verkoper. Daar kun je rechten doen gelden, niet tegen de fabrikant. Als jij bij mediamarkt een iPhone koopt moet je ook bij MediaMarkt zijn voor reparatie.
quote:
Je bent benieuwd naar de videokaart en prijs? Het betreft een Gigabyte Geforce RTX 3080TI Vision OC LHR 12 GB en de prijs op datum aanschaf was ¤1429,00
Voor de huidige prijzen m.b.t. tot Deze videokaarten verwijs ik naar Tweakers.net pricewatch of Hardware info
Vooral om in te schatten wat de reeel is qua vervolgstap, voor een paar honderd euro ga je niet zo veel ondernemen natuurlijk. Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 25 juni 2022 @ 02:22:04 #5
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205143813
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:18 schreef trein2000 het volgende:
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Nee maar kan wel aanspraak maken op tegemoetkoming in advocaatkosten, de eigen bijdrage is dan 156 euro

Er zijn zover ik heb kunnen nagaan 3 opties, 1 is de ACM, 2 is de geschillencommissie en 3 is de gerechtelijke weg
There is only one religion
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 25 juni 2022 @ 02:24:50 #6
408813 crew  trein2000
pi_205143817
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:22 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Nee maar kan wel aanspraak maken op tegemoetkoming in advocaatkosten, de eigen bijdrage is dan 156 euro
Wat zegt de winkelier als je zegt dat hij dit gewoon moet oplossen? Om nou meteen met advocaten aan de slag te gaan...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 25 juni 2022 @ 02:29:23 #7
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205143822
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat zegt de winkelier als je zegt dat hij dit gewoon moet oplossen? Om nou meteen met advocaten aan de slag te gaan...
Dat weet ik nog niet, ben mij wat vervolgstappen betreft nog aan het oriënteren dus het jurisch loket was het eerste station waar ik aanklopte en reactie van heb gekregen.
There is only one religion
  zaterdag 25 juni 2022 @ 02:50:24 #8
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205143838
Het punt is dat het van een ondeugdelijk product nu verschuift naar misleiding en de bewijslast daarvoor.
Is die bewijslast er dan kan ik direct overgaan tot vernietiging van de koopovereenkomst.
In beginsel ligt de bewijslast dat ik schuld ben van het stukgaan van de videokaart bij de verkoper.
In beginsel is de geconstateerde modificatie zijnde de vervangen thermal-pad geen bewijs.
Het was wel reden voor het afwijzen van de fabrieksgarantie.
Wat ik zie als een zwaarwegend nadeel.
Het bracht wel aan het licht dat er oneerlijke handelspraktijken waren aan het adres van de verkoper, maar hoe bewijs ik dat als de verkoper de aanname maakt dat ik dat heb gedaan en ik stel dat ik dat niet gedaan heb.
There is only one religion
  zaterdag 25 juni 2022 @ 06:11:30 #9
7380 Treinhomo
Hatebreed, Salt-n-Pepa, KLF.
pi_205143909
quote:
Op zaterdag 25 juni 2022 01:40 schreef Dance99Vv het volgende:
(...)

Wat ik wel weet is dat ergens in de winkeladministratie deze kaart ergens voorkomt en eerder verkocht is geweest.

(...)
Weet je dat (en heb je dat dus ook bewijs voor), of vermoed je dat ?
Putin is bad,
very very very bad,
but he is still better than the guy
who brings every conversation around to bitcoin.
pi_205144040
quote:
In beginsel is de geconstateerde modificatie zijnde de vervangen thermal-pad geen bewijs.
dan is het aan de winkelier het, binnen een redelijke termijn op te lossen, bewijslast ligt bij hen en fabrieksgarantie heb je niks mee te maken, ik zou ze nog een 2 weken ofzo geven voor een oplossing (nieuwe kaart, niet refurbished; of geld terug) anders is het tijd voor een rechter zich erover uit te spreken :{w
  zaterdag 25 juni 2022 @ 09:18:57 #11
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205144316
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 06:11 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Weet je dat (en heb je dat dus ook bewijs voor), of vermoed je dat ?
Volgens mij heb ik je vraag al meerdere keren beantwoord onder andere in de post boven die van jou.
There is only one religion
  zaterdag 25 juni 2022 @ 09:28:58 #12
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205144380
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 07:45 schreef mschol het volgende:

[..]
dan is het aan de winkelier het, binnen een redelijke termijn op te lossen, bewijslast ligt bij hen en fabrieksgarantie heb je niks mee te maken, ik zou ze nog een 2 weken ofzo geven voor een oplossing (nieuwe kaart, niet refurbished; of geld terug) anders is het tijd voor een rechter zich erover uit te spreken :{w
Ja zo dacht ik er eigenlijk ook over, in de optie van rechter en ACM kun je de kosten ervan verhalen op de tegenpartij(de winkel) als je wint. Maar het is drijfzand i.m.h.o.
There is only one religion
  zaterdag 25 juni 2022 @ 09:46:34 #13
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205144543
Begin eens met een mail jaar de verkoper waarin je het hele voorval netjes en feitelijk beschrijft.

Daarna vermeld je jouw gewenste oplossing (reparatie, credit, nieuw exemplaar?) en een schappelijke deadline.

Mocht dat niet werken, dan heb je consuwijzer die je kan helpen met het vervolg.

Ik neem aan dat je de factuur nog hebt, en hier niets vermeld staat over refurb oid? Het is overigens, gebruikt of niet, wel verplicht dat men een oplossing biedt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_205144710
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:22 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Nee maar kan wel aanspraak maken op tegemoetkoming in advocaatkosten, de eigen bijdrage is dan 156 euro

Er zijn zover ik heb kunnen nagaan 3 opties, 1 is de ACM, 2 is de geschillencommissie en 3 is de gerechtelijke weg
Geschillencommisie is hiervan de beste methode.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205144723
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 09:28 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Ja zo dacht ik er eigenlijk ook over, in de optie van rechter en ACM kun je de kosten ervan verhalen op de tegenpartij(de winkel) als je wint. Maar het is drijfzand i.m.h.o.
Nee want het us een civiele zaak. Advocaatkosten zijn altijd voor jou tenzij de rechter anders beslist en dat gebeurt lang niet altijd. Eigenlijk bijna nooit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 25 juni 2022 @ 10:58:36 #16
408813 crew  trein2000
pi_205145076
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee want het us een civiele zaak. Advocaatkosten zijn altijd voor jou tenzij de rechter anders beslist en dat gebeurt lang niet altijd. Eigenlijk bijna nooit.
Waarom zou je hier precies een advocaat voor nodig hebben?
Bovendien, als je had gelezen dan had je gezien dat TS al bij het Juridisch Loket is geweest en recht heeft op een gesubsidieerde advocaat zodat het hem nog een euro of 150 kost…

En daarnaast, waar haal je die wijsheid nou weer vandaan dat dat ‘bijna nooit’ gebeurd? Het is een forfaitair bedrag ja, maar die krijg je bijna standaard…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205145246
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 10:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waarom zou je hier precies een advocaat voor nodig hebben?
Bovendien, als je had gelezen dan had je gezien dat TS al bij het Juridisch Loket is geweest en recht heeft op een gesubsidieerde advocaat zodat het hem nog een euro of 150 kost…

En daarnaast, waar haal je die wijsheid nou weer vandaan dat dat ‘bijna nooit’ gebeurd? Het is een forfaitair bedrag ja, maar die krijg je bijna standaard…
verwacht je nou met deze toon een serieuze reactie van mij?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205145350
Binnen 6 maanden stuk.

Winkel moet aantonen dat jij de kaart zou hebben “aangepast”, kunnen ze niet.
De bewijslast ligt bij hun, de wet is hier helder over.

Dan zouden ze dus moeten gaan toegeven dat zij je een refurbished artikel hebben verkocht.
Dat kan ook niet anders.

Maar hoezo zou daar geen garantie op liggen? Zeker binnen zo’n korte tijd, mag je ook daar meer van verwachten dan binnen 4 weken stuk.
However is dit een probleem van de winkel en niet de fabriek, als die verder niet refurbished videokaarten verkoopt. (Maar de winkel dit zelf regelt en verkoopt etc)

Je kan altijd nog naar de geschillencommissie als een rechter te duur word. Alleen je wacht dan langer.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:31:18 #19
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205145364
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 10:58 schreef trein2000 het volgende:
Waarom zou je hier precies een advocaat voor nodig hebben?
Voor de webwinkel is deze winkel aangesloten bij Thuiswinkel waarborg maar de fysieke winkel is dat niet en uit hun AV haal ik dit:

Geschillen
15.1 Op de krachtens deze algemene voorwaarden te sluiten en gesloten overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
15.2 Alle geschillen worden, voor zover de wettelijke bepalingen zulks toelaten, onderworpen aan het oordeel
van, en beslecht door, de bevoegde rechter binnen het Arrondissement te ‘s-Hertogenbosch of een door Levix
aan te wijzen andere bevoegde rechtelijke instantie.

Het lijkt er op dat ze dus niet zijn aangesloten bij bv. de geschillencommissie, of een andere instantie die geschillen behandeld.
There is only one religion
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:43:31 #20
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205145457
Deze komt ook uit hun AV, :

Garantie
9.1 Er wordt door Levix geen garantie verstrekt op geleverde producten en diensten, tenzij uitdrukkelijk
schriftelijke garantieverlening verstrekt is.
9.2 Deze eventueel verleende garantieverplichting vervalt indien wederpartij zelf wijzigingen in of reparaties
aan het geleverde verricht of laat verrichten of indien het geleverde voor andere dan normale bedrijfsdoeleinden wordt aangewend of andere dan door Levix op naar haar oordeel onoordeelkundige wijze is behandeld
of onderhouden
Heet komt op mij over dat alle verantwoordelijkheid in beginsel uitgesloten wordt.

Overigens is er een europese richtlijn die geldig is in de EU en dus ook nederland hier de link naar desite:
https://www.eccnederland.nl/nl/hulp-bij/kopen-europa
Dit geld zowel voor online aankopen als fysieke aankopen.

Er zijn in ieder geval nog een hoop misverstanden als het gaat om rechten en kopen.
There is only one religion
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 25 juni 2022 @ 11:43:49 #21
408813 crew  trein2000
pi_205145461
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 11:31 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Voor de webwinkel is deze winkel aangesloten bij Thuiswinkel waarborg maar de fysieke winkel is dat niet en uit hun AV haal ik dit:

Geschillen
15.1 Op de krachtens deze algemene voorwaarden te sluiten en gesloten overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
15.2 Alle geschillen worden, voor zover de wettelijke bepalingen zulks toelaten, onderworpen aan het oordeel
van, en beslecht door, de bevoegde rechter binnen het Arrondissement te ‘s-Hertogenbosch of een door Levix
aan te wijzen andere bevoegde rechtelijke instantie.

Het lijkt er op dat ze dus niet zijn aangesloten bij bv. de geschillencommissie, of een andere instantie die geschillen behandeld.
Het is een kantonzaak, geen verplichte procesvertegenwoordiging.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:46:27 #22
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205145479
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 11:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is een kantonzaak, geen verplichte procesvertegenwoordiging.
Hoe bedoel je dat , kun je dit iets beter uitleggen?
Ondanks dat het een kantonzaak is zal er wel een kostenplaatje aanzitten en kan het soms handig zijn juridisch bijgestaan te worden .
There is only one religion
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 25 juni 2022 @ 11:50:36 #23
408813 crew  trein2000
pi_205145509
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 11:46 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat , kun je dit iets beter uitleggen?
Ondanks dat het een kantonzaak is zal er wel een kostenplaatje aanzitten en kan het soms handig zijn juridisch bijgestaan te worden .
Het is een zaak die bij de kantonrechter gaat komen, want consumentenkoop én geldvordering onder de 25k (een van beide is voldoende). Daar heb je geen advocaat nodig, als je weet wat je doet kun je dat zelf doen maar je kunt ook kiezen voor een jurist (of deurwaarder) als gemachtigde. Die zijn nog wel eens goedkoper ;)

Neemt niet weg dat het inderdaad soms verstandiger kan zijn om het wel te doen. Maar dat is vooral een risico-afweging die je zelf moet maken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205146010
quote:
19s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 09:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Begin eens met een mail jaar de verkoper waarin je het hele voorval netjes en feitelijk beschrijft.

Daarna vermeld je jouw gewenste oplossing (reparatie, credit, nieuw exemplaar?) en een schappelijke deadline.

Mocht dat niet werken, dan heb je consuwijzer die je kan helpen met het vervolg.

Ik neem aan dat je de factuur nog hebt, en hier niets vermeld staat over refurb oid? Het is overigens, gebruikt of niet, wel verplicht dat men een oplossing biedt.
Ja @Dance99Vv begin hier eens mee.
.
pi_205146359
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee want het us een civiele zaak. Advocaatkosten zijn altijd voor jou tenzij de rechter anders beslist en dat gebeurt lang niet altijd. Eigenlijk bijna nooit.
In familiezaken vrijwel nooit vanwege de aard van de procedure, in kantonzaken wordt best vaak een proceskosten vergoeding toegekend.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 15:40:13 #26
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_205146874
quote:
19s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 09:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Begin eens met een mail jaar de verkoper waarin je het hele voorval netjes en feitelijk beschrijft.

Daarna vermeld je jouw gewenste oplossing (reparatie, credit, nieuw exemplaar?) en een schappelijke deadline.

Mocht dat niet werken, dan heb je consuwijzer die je kan helpen met het vervolg.

Ik neem aan dat je de factuur nog hebt, en hier niets vermeld staat over refurb oid? Het is overigens, gebruikt of niet, wel verplicht dat men een oplossing biedt.
Dit dus.

Waarom meteen moeilijk gaan doen met juridische stappen, misschien kom je er wel uit met de verkoper.
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 25 juni 2022 @ 16:01:12 #27
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205146957
Lastig, zat er een verzegeling die in tact was op de shroud enof het PCB, of op 1 v/d schroeven? En heb je daar een foto van oid?

Een non-conform product wordt geacht het defect al te hebben als het binnen een jaar stuk gaat. Je hebt an sich garantie en gelijk, maar ze gaan al meteen schermen met een zaak die jou je garantie doet verliezen: ze proberen aan te tonen dat jij het defect hebt veroorzaakt. Misschien hebben ze er zelfs zelf aan lopen kutten eerst voor ze hem naar de fabriek hebben gestuurd.

Voor 1500 euro, over de muur naar de rechtsbijstand meteen imho als de verkoper met dit soort argumenten gaat gooien. Die gaan nooit toegeven en garantie geven.

Toevallig niet met een creditcard betaald denk ik? Das dan een tip voor de toekomst ...
Dum de dum
pi_205147685
Advocaat erbij halen. Kost maar 156 euro + 200-250 euro aan griffiekosten als het tot een rechtszaak komt. Je krijgt wel alles terug als je wint. + die 1400+ euro krijg je dan ook terug.
pi_205148010
En wat zei de verkoper toen je de casus besprak
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:50:25 #30
7380 Treinhomo
Hatebreed, Salt-n-Pepa, KLF.
pi_205148330
quote:
Op zaterdag 25 juni 2022 09:18 schreef Dance99Vv het volgende:

Volgens mij heb ik je vraag al meerdere keren beantwoord onder andere in de post boven die van jou.
Weet je wat een retorische vraag is ?
Putin is bad,
very very very bad,
but he is still better than the guy
who brings every conversation around to bitcoin.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 22:38:19 #31
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205150340
quote:
19s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 09:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Begin eens met een mail jaar de verkoper waarin je het hele voorval netjes en feitelijk beschrijft.
Daar ben ik mee bezig, al 3 concepten klaarstaan, punt is dat ik steeds halverwege bevangen wordt door boosheid en dan te snel door de bocht ga. Daarnaast wil ik proberen bepaalde antwoorden te vinden bv is de kaart geregistreerd bij de fabrikant (dat levert namelijk nog een jaar extra fabrieksgarantie op.)

En nog wat andere vragen .
Mijn gewenste oplossing staat eigenlijk al vast, reparatie of een nieuw exemplaar zijn daarin eigenlijk al een gepasseerd station, dat zou een optie zijn als het alleen om een ondeugdelijk product zou gaan.
Ja de factuur heb ik nog en daar staat niets vermeld . dan product en s/n en prijs
There is only one religion
  zaterdag 25 juni 2022 @ 22:43:04 #32
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205150370
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 15:40 schreef Luxuria het volgende:

[..]
Dit dus.

, misschien kom je er wel uit met de verkoper.
Daar ging ik in beginsel van uit maar de verkoper heeft de coin gedraaid. Niet ik.
There is only one religion
  zaterdag 25 juni 2022 @ 22:57:07 #33
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205150493
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 16:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Lastig, zat er een verzegeling die in tact was op het PCB, of op 1 v/d schroeven?
Ja, alles zag er gewoon legit uit, verzegeling op de antistatische zak zag er ook legit ut, Maar goed met alles valt te sjoemelen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 16:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Die gaan nooit toegeven en garantie geven.
Precies mijn angst

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 16:01 schreef Fe2O3 het volgende:
maar ze gaan al meteen schermen met een zaak die jou je garantie doet verliezen: ze proberen aan te tonen dat jij het defect hebt veroorzaakt. Misschien hebben ze er zelfs zelf aan lopen kutten eerst voor ze hem naar de fabriek hebben gestuurd.
Jij snapt het, dat is ook precies waarom ik zo voorzichtig mogelijk probeer te zijn. Want het is niet zo simpel als het lijkt.
There is only one religion
  zaterdag 25 juni 2022 @ 23:01:57 #34
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205150534
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:17 schreef investeerdertje het volgende:
En wat zei de verkoper toen je de casus besprak
Tot nu toe doet die er het zwijgen toe net als die vier weken voordat ik contact opnam.
There is only one religion
  zaterdag 25 juni 2022 @ 23:06:57 #35
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205150568
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:44 schreef ricardoron het volgende:
als je wint.
Winnen vraagt gedegen voorbereiding en dan nog kan je verliezen of maar gedeeltelijk in het gelijk gesteld worden.
Al valt de verkopende partij wel steeds verder door het ijs.
There is only one religion
pi_205150617
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:01 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Tot nu toe doet die er het zwijgen toe net als die vier weken voordat ik contact opnam.
Staat nog in concept hoor ik je net tikken
  zaterdag 25 juni 2022 @ 23:14:48 #37
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205150621
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 22:38 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Daar ben ik mee bezig, al 3 concepten klaarstaan, punt is dat ik steeds halverwege bevangen wordt door boosheid en dan te snel door de bocht ga. Daarnaast wil ik proberen bepaalde antwoorden te vinden bv is de kaart geregistreerd bij de fabrikant (dat levert namelijk nog een jaar extra fabrieksgarantie op.)

En nog wat andere vragen .
Mijn gewenste oplossing staat eigenlijk al vast, reparatie of een nieuw exemplaar zijn daarin eigenlijk al een gepasseerd station, dat zou een optie zijn als het alleen om een ondeugdelijk product zou gaan.
Ja de factuur heb ik nog en daar staat niets vermeld . dan product en s/n en prijs
Waarom zo boos? Ik snap de teleurstelling maar het hoeft niet eens bewust te zijn. Een of andere Henkie die een retour niet goed controleert en terugzet bijvoorbeeld.

Gewoon ff die rust pakken en mailtje typen. Desnoods laat je 'm hier tegenlezen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 25 juni 2022 @ 23:29:31 #38
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205150757
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Waarom zo boos?
Omdat ik pissed off ben en dan niet die rust kan vinden
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
het hoeft niet eens bewust te zijn.
Dat had ik mij ook bedacht en dat vraagt dan een andere benadering, brief.
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Desnoods laat je 'm hier tegenlezen.
Wat bedoel je precies met tegenlezen?
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Gewoon ff die rust pakken en mailtje typen
Niet mijn sterkste kant maar doe mijn best.

De zaak hier van me afschrijven werkt ook therapeutisch ;)
There is only one religion
pi_205151539
Rechter maakt gehakt van dat winkel eigenaar. Advocaat erbij en rechtszaak beginnen. Als consument heb je recht op een degelijke product die minstens 6 maanden of langer goed blijft.
  maandag 27 juni 2022 @ 12:15:33 #40
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205160822
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik snap de teleurstelling maar het hoeft niet eens bewust te zijn. Een of andere Henkie die een retour niet goed controleert en terugzet bijvoorbeeld.

Gewoon ff die rust pakken en mailtje typen.
Mailtje naar de webshop gestuurd met verzoek tot informatie,

Geachte heer of mevrouw,

Zou u mij informatie kunnen verstrekken met betrekking tot een videokaart.

Het gaat om een: Gigabyte Geforce RTX 3080TI Vision OC, LHR,12 GB, HDMI, DP

met serienummer S/N: SN220241062718

De informatie waar om gevraagd word:

1.Is deze videokaart voor 30 -4-2022 door de webshop verkocht?
2.Is deze videokaart voor 30 -4-2022 door de webshop retour ontvangen?
U zou mij zeer van dienst zijn deze vragen te beantwoorden, voor de duidelijkheid er wordt niet om persoonsgegevens gevraagd.

Ik dank u alvast hartelijk voor de tijd en moeite.

Met vriendelijke groet,....

-Binnen 10 minuten had ik een antwoord:

Beste ....,

We hebben het serienummer gecontroleerd, (SN220241062718)

De kaart is volgens ons systeem op 30-04-2022 verkocht, na een controle op het serienummer uit te hebben gevoerd komt deze niet vaker voor in ons systeem, dat wil zeggen dat de kaart nieuw op de plank lag toen deze op 30-4-2022 werd verstuurd.

Met vriendelijke groet,....

De verkoper blijft dus op het standpunt dat de kaart nieuw was.
There is only one religion
pi_205160879
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 02:50 schreef Dance99Vv het volgende:
Het punt is dat het van een ondeugdelijk product nu verschuift naar misleiding en de bewijslast daarvoor.
Is die bewijslast er dan kan ik direct overgaan tot vernietiging van de koopovereenkomst.
In beginsel ligt de bewijslast dat ik schuld ben van het stukgaan van de videokaart bij de verkoper.
In beginsel is de geconstateerde modificatie zijnde de vervangen thermal-pad geen bewijs.
Het was wel reden voor het afwijzen van de fabrieksgarantie.
Wat ik zie als een zwaarwegend nadeel.
Het bracht wel aan het licht dat er oneerlijke handelspraktijken waren aan het adres van de verkoper, maar hoe bewijs ik dat als de verkoper de aanname maakt dat ik dat heb gedaan en ik stel dat ik dat niet gedaan heb.
Jij hebt niets te maken met fabrieksgarantie, jij koopt hem bij een reseller en die mag het oplossen met fabriek.
  maandag 27 juni 2022 @ 12:35:57 #42
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205160955
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:23 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]
Jij hebt niets te maken met fabrieksgarantie, jij koopt hem bij een reseller en die mag het oplossen met fabriek.
Ik vind dit altijd een rare stelling, als je een product koopt is fabrieksgarantie een bepaalde zekerheid dat a. het een goed product is, b. dat de fabriekant vertrouwen in zijn eigen product heeft. c. dat mocht er iets mis zijn het volgens fabrieks specificaties gerepareerd word.
Ja de verkoper heeft bepaalde wettelijke verplichtingen omtrent hetgeen hij/zij verkoopt.
Maar de keuze om product a of b te kopen ligt bij de consument niet zo zeer bij de verkoper maar bij de garanties die de fabrikant geeft .
Wel een leermoment om na te gaan of de verkoper zaken oplost of doorschuift of afschuift.
There is only one religion
  maandag 27 juni 2022 @ 13:07:36 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205161170
Serienummers die gelogd worden bij retail verkopers? Is dat normaal tegenwoordig?

Dat ken ik niet van mijn tijd in een computer winkel oké dat is 20 jaar geleden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
  maandag 27 juni 2022 @ 14:00:42 #44
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205161665
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:15 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Mailtje naar de webshop gestuurd met verzoek tot informatie,

Geachte heer of mevrouw,

Zou u mij informatie kunnen verstrekken met betrekking tot een videokaart.

Het gaat om een: Gigabyte Geforce RTX 3080TI Vision OC, LHR,12 GB, HDMI, DP

met serienummer S/N: SN220241062718

De informatie waar om gevraagd word:

1.Is deze videokaart voor 30 -4-2022 door de webshop verkocht?
2.Is deze videokaart voor 30 -4-2022 door de webshop retour ontvangen?
U zou mij zeer van dienst zijn deze vragen te beantwoorden, voor de duidelijkheid er wordt niet om persoonsgegevens gevraagd.

Ik dank u alvast hartelijk voor de tijd en moeite.

Met vriendelijke groet,....

-Binnen 10 minuten had ik een antwoord:

Beste ....,

We hebben het serienummer gecontroleerd, (SN220241062718)

De kaart is volgens ons systeem op 30-04-2022 verkocht, na een controle op het serienummer uit te hebben gevoerd komt deze niet vaker voor in ons systeem, dat wil zeggen dat de kaart nieuw op de plank lag toen deze op 30-4-2022 werd verstuurd.

Met vriendelijke groet,....

De verkoper blijft dus op het standpunt dat de kaart nieuw was.
Maar jouw vraag moet toch gewoon zijn 'hij is stuk, fix dat'? Je focust je volgens mij echt op verkeerde dingen :)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 27 juni 2022 @ 14:03:58 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205161697
quote:
19s.gif Op maandag 27 juni 2022 14:00 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Maar jouw vraag moet toch gewoon zijn 'hij is stuk, fix dat'? Je focust je volgens mij echt op verkeerde dingen :)
Dit
  maandag 27 juni 2022 @ 14:05:26 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205161710
Wat TS verteld is trouwens een belangrijke reden waarom ik dit soort sjit bij Amazon bestel. Is er iets, geen probleem.
  maandag 27 juni 2022 @ 16:20:19 #47
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205162915
quote:
19s.gif Op maandag 27 juni 2022 14:00 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Maar jouw vraag moet toch gewoon zijn 'hij is stuk, fix dat'? Je focust je volgens mij echt op verkeerde dingen :)
Ik wilde eerst dit uitsluiten: "het hoeft niet eens bewust te zijn. Een of andere Henkie die een retour niet goed controleert en terugzet bijvoorbeeld."

Dit sluit dan ook uit dat men mij verteld had dat dit een retourtje was of een refurbished exemplaar.

De winkel houd vol dat het een nieuw exemplaar betrof.
Maar dat verklaard de vervangen thermal-pad niet.of de geweigerde fabrieksgarantie.

Het "hij is stuk fix dat" is waarmee ik begon.
There is only one religion
  maandag 27 juni 2022 @ 17:29:06 #48
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205163559
Wouw, net gebeld met de mededeling dat er serienummers verwisseld waren en dat mijn kaart nog wacht op reperatie/vervanging of creditering.
De verwachting is dat ik binnen twee weken nu uitsluitsel krijg.

Een dubbeltje kan raar rollen.

Dit neemt wel veel stress mij mij weg, nu maar even verder afwachten.
There is only one religion
  maandag 27 juni 2022 @ 17:45:10 #49
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205163714
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:29 schreef Dance99Vv het volgende:
Wouw, net gebeld met de mededeling dat er serienummers verwisseld waren en dat mijn kaart nog wacht op reperatie/vervanging of creditering.
De verwachting is dat ik binnen twee weken nu uitsluitsel krijg.

Een dubbeltje kan raar rollen.

Dit neemt wel veel stress mij mij weg, nu maar even verder afwachten.
Wat heb je nu geleerd?
pi_205164109
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 13:07 schreef daNpy het volgende:
Serienummers die gelogd worden bij retail verkopers? Is dat normaal tegenwoordig?

Dat ken ik niet van mijn tijd in een computer winkel oké dat is 20 jaar geleden.
Ja. Dit is nu vrij normaal bij professionelere winkels
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')