abonnement Unibet Coolblue
pi_205141406
Hallo,

Ik heb een vraagje en wat problemen wat betreft een audio verloopstekker die ik onlangs heb besteld. Het gaat om een verloopstekker waarbij ik mijn 3.5mm jack kabel van mijn koptelefoon in kan doen en dan de verloopstekker in mijn versterker. Deze heb ik besteld omdat ik al jaren met precies zo'n zelfde verloopstekker zit die dus precies dezelfde kuren heeft als de nieuwe die ik nu heb.

Het probleem is, zodra ik de verloopstekker in de koptelefoon poort steek in mijn versterker en mijn snoer in de verloopstekker, dan wisselt het geluid van links naar rechts en soms hoor ik helemaal niks meer. Oftewel, de verloopstekker maakt niet heel lekker contact. Is dit een veel voorkomend probleem met deze dingen? Zoals ik al zei is dit inmiddels al de tweede voor mij die dit soort problemen geeft. Als ik mijn koptelefoonstekker er volledig in druk hoor ik geen geluid, trek ik hem er halverwege uit dan hoor ik soms goed geluid, maar heel vaak schommelt dat dus dan van links naar rechts.

Wat kan ik hier aan doen? Ik heb de webshop al gemaild wat ik hier aan kan doen, maar ben toch benieuwd of dit te fixen valt. Het gaat om deze stekker:

  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 21:58:36 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205141450
Ik gebruikte die ook voor mijn koptelefoon op mijn versterker bij mijn PC maar dat heeft jaren en jaren gewoon feilloos gewerkt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205141471
Heeft de plug 3 contacten, net als op de foto? Of 2 stuks?

pi_205141476
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heeft de plug 3 contacten, net als op de foto? Of 2 stuks?

[ afbeelding ]
Ja het is exact deze, heeft 3 plugs en komt ook van de webshop waar deze afbeelding op staat.
pi_205141481
Ja, dit komt veel voor.
Heeft jouw koptelefoon een standaard 3.5mm plug? Of een TRS-plug (met 3 ringetjes). Niet dat het iets uitmaakt.

En als je de connector in de connector draait (ff de aanslag/vuiligheid eraf schrapen)?

Als je je koptelefoon-stekker er licht uit moet trekken om goed geluid te krijgen dat is er iets niet helemaal OK (lengte,scheefheid). Doe je niets aan, behalve een beetje frotten.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 24 juni 2022 @ 22:01:53 #6
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205141484
Klinkt alsof de aansluiting in de versterker niet lekker meer is.
pi_205141497
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:01 schreef qltel het volgende:
Klinkt alsof de aansluiting in de versterker niet lekker meer is.
Kan ook nog.

Even wat Deoxit D5 op de stekker spuiten zou kunnen helpen.
pi_205141500
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:01 schreef qltel het volgende:
Klinkt alsof de aansluiting in de versterker niet lekker meer is.
Is het niet meer de Female-kant van de verloopstekker? Of de koptelefoonplug zelf? Doet die koptelefoon het OK in een telefoon/Discman/MD-Spelert?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205142194
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:01 schreef qltel het volgende:
Klinkt alsof de aansluiting in de versterker niet lekker meer is.
Nee, ligt niet aan de versterker. Heb de verloopstekker ook in een mixer geprobeerd met dezelfde aansluiting en geeft precies hetzelfde probleem.
pi_205142199
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:03 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Is het niet meer de Female-kant van de verloopstekker? Of de koptelefoonplug zelf? Doet die koptelefoon het OK in een telefoon/Discman/MD-Spelert?
De koptelefoonplug doet het prima in telefoon en computer. Dus daar is niets mis mee.
pi_205142287
Het valt me ook op dat wanneer ik mijn koptelefoonsnoer plug in de verloopstekker doe dat hij er best losjes in gaat en dus niet helemaal lekker vast klikt of iets dergelijks.
pi_205142314
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:59 schreef BigSign het volgende:
Het valt me ook op dat wanneer ik mijn koptelefoonsnoer plug in de verloopstekker doe dat hij er best losjes in gaat en dus niet helemaal lekker vast klikt of iets dergelijks.
Dat lijkt me al niet zo'n goed teken, het moet er wel vrij goed in passen.
pi_205142321
Nou, een nieuwe koptelefoonplug scoren dan maar he...
En dan komen we weer terug bij de originele vraag: Komt het vaker voor: Ja, soms is t net wat losser/strakker....

Kortom, je wist allang dat het aan de plug lag.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:59 schreef BigSign het volgende:
Het valt me ook op dat wanneer ik mijn koptelefoonsnoer plug in de verloopstekker doe dat hij er best losjes in gaat en dus niet helemaal lekker vast klikt of iets dergelijks.
En daar kom je nu mee?


Ik ga rukken en mijn tijd beter besten.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205142370
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:01 schreef Het_Bokje het volgende:
Ja, dit komt veel voor.
Heeft jouw koptelefoon een standaard 3.5mm plug? Of een TRS-plug (met 3 ringetjes). Niet dat het iets uitmaakt.

En als je de connector in de connector draait (ff de aanslag/vuiligheid eraf schrapen)?

Als je je koptelefoon-stekker er licht uit moet trekken om goed geluid te krijgen dat is er iets niet helemaal OK (lengte,scheefheid). Doe je niets aan, behalve een beetje frotten.
pi_205143863
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:05 schreef BigSign het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja hallo, even goed tellen en je ziet toch zo dat ie een extra ring heeft (TRRS), die de verloopplug niet heeft (TRS)?

Daarom werkt het op je telefoon ook prima, die heeft ook een TRRS aansluiting, je audioversterker en mixer niet.
pi_205175146
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:05 schreef BigSign het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Kijk, en daar hebben we de oorzaak van je probleem.

Koop een fatsoenlijke koptelefoon. Tip: BeyerDynamic heeft al jaren een perfecte oplossing voor dit probleem, namelijk een afschroefbare 6,3 mm jack plug.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')