abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 juni 2022 @ 12:29:50 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_205135804
Willem Holleeder (64) is in hoger beroep opnieuw veroordeeld tot een levenslange celstraf. Het gerechtshof oordeelt dat hij opdracht heeft gegeven tot het plegen van meerdere moorden. Holleeder is het er niet mee eens en blijft volgens zijn advocaat strijdbaar. Hij gaat in cassatie bij de Hoge Raad.



Volgens het hof heeft Holleeder ‘gewetenloos beschikt over leven en dood’. Vele echtgenotes, partners en kinderen zijn leed en verdriet toegebracht. Hun leed is onherstelbaar en hun gemis blijft. ,,Verdachte heeft verschrikkelijke keuzes gemaakt, om bezittingen af te nemen of om te voorkomen dat slachtoffers met de politie zouden praten. Het is opvallend dat hij met drie slachtoffers bevriend is geweest. Dat hebben zij met de dood moeten bekopen,” aldus het hof.

De raadsheren oordelen dat Holleeder achter de liquidaties zit op ‘bloedgabber’ Cor van Hout , vastgoedbaas Willem Endstra (2004), criminelen Kees Houtman (2005) en John Mieremet (2005) en kroegbaas Thomas van der Bijl (2006). Ook de dood van Robert ter Haak (2003), die bij de aanslag op Cor van Hout was, heeft Holleeder op zijn geweten. De rechtbank legde Holleeder in 2019 al een levenslange gevangenisstraf op. Het Openbaar Ministerie eiste dat ook in hoger beroep. Het gerechtshof oordeelt nu dus ook dat Holleeder nooit meer vrij mag komen.


Het hof schreef in 500 pagina's op waarom Holleeder schuldig is. Tijdens de uitspraak maakten ze daarvan een korte samenvatting. Holleeder was zichtbaar zenuwachtig. ,,Dit zal een spannend moment voor u zijn?”, zegt de raadsheer voordat hij ingaat op het bewijs. ,,Zeker”, reageert Holleeder daarop. Hij zit dan nog rustig met gevouwen handen op tafel, maar naarmate de uitspraak volgt en de ene na de andere uitlokking van moord wordt bewezen, wordt hij steeds zenuwachtiger. Hij krabt aan zijn hoofd, tikt ongeduldig met zijn rechterbeen op de grond of draait met zijn stoel. Als het finale oordeel van de raadsheren valt, haalt Holleeder zijn schouders op. Er klinkt opluchting bij de nabestaanden. ,,Een mooie uitspraak!”, roept iemand. Waarop Holleeder reageert: ‘Pisbak’.

Volgens het hof is er veel bewijs dat zijn schuld aantoont, onder meer verklaringen van getuigen. De meest prominente getuigen zijn de twee zussen van de verdachte, Astrid en Sonja. Zij hebben zeer belastende verklaringen afgelegd. Ook een ex-vriendin van Holleeder deed dat. Ook zijn de geluidsopnamen belangrijk die zijn zus heimelijk maakte en waarin Holleeder zelf een aantal feiten toegeeft.

Holleeder heeft alle beschuldigingen van de hand gewezen en samen met zijn advocaten alternatieve scenario’s aangedragen. Volgens hem zijn anderen verantwoordelijk voor de moorden. Ook na deze uitspraak blijft Holleeder strijdbaar volgens zijn advocaat Sander Janssen. ,,Hij blijft erbij dat hij aan niemand opdracht heeft gegeven. Er is ook niemand die dat kan verklaren. Het gerechtshof zegt steeds dat hij dit samen met anderen heeft gedaan, maar de gedragingen van hen worden aan mijn cliënt gekoppeld. Daar is hij niet mee eens.”

Het hof heeft een handvol getuigen niet kunnen horen. Zo kwam er ondanks verwoede pogingen geen verhoor tot stand met drugscrimineel Mink K., die onlangs door Libanon is uitgeleverd aan Nederland. Peter la S., kroongetuige in het grootscheepse liquidatieproces Passage, bleek lange tijd onvindbaar.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ang-pisbak~a5dca3f0/

Knuffel crimineel bij Twan Huijs.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:32:33 #2
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205135830
Misschien een leuk bijbaantje voor hem in de bak: toiletten schoonmaken. :)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:33:31 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205135842
Jammer dat het vuurpeleton nog niet opnieuw is ingevoerd.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205135845
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:32 schreef Scjvb het volgende:
Misschien een leuk bijbaantje voor hem in de bak: toiletten schoonmaken. :)
Of zelf voor pisbak spelen wie einen Patricia Paay _O_
pindazakje
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:33:54 #5
3542 Gia
User under construction
pi_205135847
Het is strafbaar om mensen te vermoorden. Maar de mensen die hij heeft laten vermoorden zijn in elk geval wel van de straat, want ook dat was tuig. Maar wel erg voor de nabestaanden.
En Holleeder zelf blijft voorlopig ook van de straat. Win - win eigenlijk.
pi_205135859
Holleeder was volledig op de achtergrond gedrongen door taghi, er was nauwelijks meer belangstelling voor hem.

Ach ja, baas boven baas.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:40:06 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205135920
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:33 schreef Gia het volgende:
Het is strafbaar om mensen te vermoorden. Maar de mensen die hij heeft laten vermoorden zijn in elk geval wel van de straat, want ook dat was tuig. Maar wel erg voor de nabestaanden.
En Holleeder zelf blijft voorlopig ook van de straat. Win - win eigenlijk.
Zo denk ik er ook over. En die nabestaanden hebben vaak ook geprofiteerd van alle winsten. Geen traan om de slachtoffers en geen traan om Holleeder
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205135939
Ik vraag me altijd af hoe iemand nou terugkijkt op zijn leven op zijn oude dag.

Enkele jaren in weelde geleeft, maar daar tegenover staat decennia in de bak gezeten.

Dit is toch gewoon je leven door de plee spoelen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:42:28 #9
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205135944
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:33 schreef Gia het volgende:
Het is strafbaar om mensen te vermoorden. Maar de mensen die hij heeft laten vermoorden zijn in elk geval wel van de straat, want ook dat was tuig. Maar wel erg voor de nabestaanden.
En Holleeder zelf blijft voorlopig ook van de straat. Win - win eigenlijk.
Was inderdaad ook allemaal één pot urine nat.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:01:20 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205136132
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe iemand nou terugkijkt op zijn leven op zijn oude dag.

Enkele jaren in weelde geleeft, maar daar tegenover staat decennia in de bak gezeten.

Dit is toch gewoon je leven door de plee spoelen.
Narcistische mensen zoals Willem vinden altijd dat zij het op de juiste manier aanpakken en dat de rest van de wereld eikels en loosers en vooral gestoord zijn. Wordt je uiteindelijk gestraft voor je daden dan gaat het niet volgens de regels van dit type mensen, zijn ze pissig en kunnen ze zich uiteindelijk als een slachtoffer gaan gedragen. Maar ze zullen echt nooit maar dan ook nooit de fout bij zichzelf zoeken; want dat past niet bij narcisme. Dus Willem kijkt terug op een succesvolle carriere en haat op alle mensen die hem genaaid hebben en is zeg maar slachtoffer van het falende systeem.

Ook vroeging of spijt voor de slachtoffers maakt geen onderdeel uit van hun denken. In plaats daarvan redeneren zij met: "Ze vroegen er zelf om, ze hebben het er zelf naar gemaakt, het was hun eigen schuld." Ook daar wordt de schuld bij de ander en in dit geval de slachtoffers gelegd. En door dat soort mensen zit Willem dan in de problemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 24-06-2022 13:14:40 ]
pi_205136137
Ze hebben wel leuke scheldwoorden in Amsterdam, PisBak. Pisbakkerdam.
pi_205136214
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:01 schreef Tengano het volgende:

[..]
Narcistische mensen zoals Willem vinden altijd dat zij het op de juiste manier aanpakken en dat de rest van de wereld eikels en loosers en vooral gestoord zijn. Wordt je uiteindelijk gestraft voor je daden dan gaat het niet volgens de regels van dit type mensen, zijn ze pissig en kunnen ze zich uiteindelijk als een slachtoffer gaan gedragen. Maar ze zullen echt nooit maar dan ook nooit de fout bij zichzelf zoeken; want dat past niet bij narcisme. Dus Willem kijkt terug op een succesvolle carriere en haat op alle mensen die hem genaaid hebben en is zeg maar slachtoffer van het falende systeem.

Ook vroeging of spijt voor de slachtoffers maakt geen onderdeel uit van hun denken. In plaats daarvan redeneren zij met: "Ze vroegen er zelf om, ze hebben het er zelf naar gemaakt, het was hun eigen schuld." Ook daar wordt de schuld bij de ander en in dit geval de sllachtoffers gelegd. En door dat soort mensen zit Willem dan in de problemen.
Arme Willem. ;(
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_205136425
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:33 schreef Hyperdude het volgende:
Jammer dat het vuurpeleton nog niet opnieuw is ingevoerd.
Pang pang roepen wordt die Willem niet anders van denk ik
Ik zwaai naar dieren.
  Trouwste user 2022 zaterdag 25 juni 2022 @ 08:30:23 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_205144158
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:02 schreef christmastsunami het volgende:
Ze hebben wel leuke scheldwoorden in Amsterdam, PisBak. Pisbakkerdam.
Pannekoek

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 25 juni 2022 @ 09:57:33 #15
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205144675
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:33 schreef Hyperdude het volgende:
Jammer dat het vuurpeleton nog niet opnieuw is ingevoerd.
Ach, die holleder is niet gevaarlijkste crimineel.
Heeft wel een ander op zijn geweten, daar gaat het niet om. Maar knalt voor oude vriendjes af. Vormt verder niet echt een groot gevaar voor de maatschappij.

Bewaar de peleton maar voor de Taghi's en de andere nieuwe criminelen.
Tot nooit .......
  zaterdag 25 juni 2022 @ 10:18:06 #16
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_205144810
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe iemand nou terugkijkt op zijn leven op zijn oude dag.

Enkele jaren in weelde geleeft, maar daar tegenover staat decennia in de bak gezeten.

Dit is toch gewoon je leven door de plee spoelen.
Ach, wat is nou het werkelijke verschil tussen een gevangenis en het leven van de gemiddelde loonslaaf? In ieder geval was het mooi op de momenten dat hij op vrije voeten was.
  Moderator zaterdag 25 juni 2022 @ 13:44:27 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205146319
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')