abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 juni 2022 @ 00:30:09 #1
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205133360
https://www.msn.com/nl-nl(...)6hH?ocid=mailsignout
quote:
Minder rokers hebben in 2021 een poging gedaan om te stoppen met roken dan in 2020. Het aantal rokers is dit jaar dan ook niet verder afgenomen. Dat blijkt uit de kerncijfers roken 2021 die maandag zijn gepubliceerd door Trimbos.

Grote daling in het aantal stoppogingen

In 2021 antwoordde 31 procent van de rokers 'ja' op de vraag: 'heeft u in het afgelopen jaar wel eens geprobeerd te stoppen met roken en heeft u dat 24 uur of langer volgehouden?'. In 2020 zei nog 36 procent van de rokers 'ja', nu dus nog maar 31 procent. Willemsen: "Het is de eerste keer dat we zo’n grote daling zien in het aantal stoppogingen. Bij het invoeren van nieuwe maatregelen rondom tabaksontmoediging zien we vaak dat rokers een prikkel krijgen om te gaan stoppen met roken. De maatregelen in het Preventieakkoord hadden effect in het verleden, maar in 2021 zijn er nauwelijks nieuwe maatregelen ingevoerd. Er moeten nu echt nieuwe maatregelen komen om het stopproces bij rokers weer op gang te helpen."

Om gezondheidsschade en zorgkosten te verminderen wil de overheid roken nadrukkelijk ontmoedigen. In het Nationaal Preventieakkoord staan maatregelen die moeten leiden tot een rookvrije generatie in 2040.
'Zetje' nodig

Mensen die willen stoppen met roken hebben bijna allemaal een zetje nodig. Trimbos stelt dat zorgverleners hier een belangrijke rol bij spelen. "De gezondheid van iedere rokende patiënt of cliënt gaat erop vooruit als hij of zij niet meer rookt. Daarom zou elke zorgverlener een gesprek over roken moeten voeren en minimaal een stopadvies geven."
Ach schei toch 's uit met dat constante gezeik :')

pi_205133368
Zo zielig dat ze (de zorg) instructies krijgen van de anti-rook lobby. Overal waar je komt is bijna de eerste vraag: Rookt U? En als je dan zegt: Nee. Dan krijg je een blik van: Ok, right _O- Gaat ze geen zak aan wat ik wel of niet doe. Help me gewoon ^O^
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205133372
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 00:34 schreef Pokkehandtas het volgende:
Zo zielig dat ze (de zorg) instructies krijgen van de anti-rook lobby. Overal waar je komt is bijna de eerste vraag: Rookt U? En als je dan zegt: Nee. Dan krijg je een blik van: Ok, right _O- Gaat ze geen zak aan wat ik wel of niet doe. Help me gewoon ^O^
Serieus nog nooit gehad dat iemand dat aan me vroeg.
Maar bij jou zullen ze het waarschijnlijk wel kunnen ruiken, zien en horen.
pindazakje
pi_205133380
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 00:36 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Serieus nog nooit gehad dat iemand dat aan me vroeg.
Maar bij jou zullen ze het waarschijnlijk wel kunnen ruiken, zien en horen.
Dan ben je waarschijnlijk nog heel jong en ben je nog nooit bij een dokter geweest. Houden zo :D
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205133382
Mijn opa stopte indertijd na zestig jaar roken vanwege zijn overlijden door longemfyseem.

Mijn zwager stopte een tijdje terug toen de longkanker fors begon op te spelen. Laatste heldere moment was toen de thuiszorg een sjeggie voor hem draaide, direct daarna ging de morfinepomp dermate hoog dat roken niet meer te combineren viel met dat gekke stokkende ademhalen voor het sterven.

Zelf ben ik ook al gestopt, hopelijk op tijd voor wat betreft bovengenoemde kwaaltjes.

Wel echt lekker, dat roken. We moeten ook een beetje aardig blijven naar mensen die roken. Het zijn vaak lieve mensen.
pi_205133393
Het aantal stoppogingen dat daalt zegt toch niks, je wil weten hoeveel mensen succesvol stoppen. Ik ken verstokte rokers die wel tien keer per jaar luidkeels verkondigen dat ze stoppen, "nu ben ik er echt klaar mee!" maar iedereen weet dat ze binnen een week er weer een opsteken en gewoon doorpaffen.
pi_205133395
De afgelopen jaren zullen al veel rokers die in staat zijn deze zeer ongezonde verslaving te overwinnen al gestopt zijn met roken. Bepaalde mensen komen er helaas niet af. Triest. Zeer spijtig zijn er ook nog steeds jonge mensen, veelal met een lagere opleiding en gemakkelijk beïnvloedbaar, die beginnen met roken. Vooral de laatst doelgroep zou je moeten bereiken als overheid om deze zeer schadelijke verslaving tegen te gaan.
pi_205133408
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 00:49 schreef rutger05 het volgende:
De afgelopen jaren zullen al veel rokers die in staat zijn deze zeer ongezonde verslaving te overwinnen al gestopt zijn met roken. Bepaalde mensen komen er helaas niet af. Triest. Zeer spijtig zijn er ook nog steeds jonge mensen, veelal met een lagere opleiding en gemakkelijk beïnvloedbaar, die beginnen met roken. Vooral de laatst doelgroep zou je moeten bereiken als overheid om deze zeer schadelijke verslaving tegen te gaan.
Ik ken voornamelijk hoog opgeleiden die dikke schijt hebben. Professoren die met een sigaar of aan een pijp zitten te lurken. Helemaal prima, maar roken verbinden aan lager opgeleiden die het niet meer kunnen betalen. Right. Roken is een luxe "probleem" geworden. Het zijn juist de rijken die het nog kunnen betalen.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205133415
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 00:57 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Ik ken voornamelijk hoog opgeleiden die dikke schijt hebben. Professoren die met een sigaar of aan een pijp zitten te lurken. Helemaal prima, maar roken verbinden aan lager opgeleiden die het niet meer kunnen betalen. Right. Roken is een luxe "probleem" geworden. Het zijn juist de rijken die het nog kunnen betalen.
Een sigaar of pijp roken is iets anders dan de gemiddelde jongere roker die sigaretten rookt. En dan heb je ook nog eens veel verschil in de kwaliteit van sigaren en zijn er zelfs speciale verenigingen voor. Vroeger heb ik zelf Davidoff sigaren gerookt, maar zeker niet gezond en dit terzijde
  vrijdag 24 juni 2022 @ 01:10:40 #10
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205133422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 01:06 schreef rutger05 het volgende:
Een sigaar of pijp roken is iets anders
Tabak verbranden toch?
pi_205133424
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 01:10 schreef the-eye het volgende:

[..]
Tabak verbranden toch?
Het rijden in een DAF of Jaguar is niet dezelfde ervaring of doelgroep.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 07:08:21 #12
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205133609
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 01:14 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Het rijden in een DAF of Jaguar is niet dezelfde ervaring of doelgroep.
Dat is maar net wat je er voor jezelf allemaal aan ophangt. End of the day is het allebei gewoon autorijden

[ Bericht 0% gewijzigd door the-eye op 24-06-2022 07:20:15 ]
pi_205133751
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 00:57 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Ik ken voornamelijk hoog opgeleiden die dikke schijt hebben. Professoren die met een sigaar of aan een pijp zitten te lurken. Helemaal prima, maar roken verbinden aan lager opgeleiden die het niet meer kunnen betalen. Right. Roken is een luxe "probleem" geworden. Het zijn juist de rijken die het nog kunnen betalen.
Er zijn hier statistieken van.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)eleiden-roken-minder

Er zijn veel meer laagopgeleide rokers dan hoogopgeleide.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 juni 2022 @ 08:05:55 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205133807
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 00:34 schreef Pokkehandtas het volgende:
Zo zielig dat ze (de zorg) instructies krijgen van de anti-rook lobby. Overal waar je komt is bijna de eerste vraag: Rookt U? En als je dan zegt: Nee. Dan krijg je een blik van: Ok, right _O- Gaat ze geen zak aan wat ik wel of niet doe. Help me gewoon ^O^
Die ene keer dat iemand me dat vroeg antwoordde ik terecht met 'Nee', en was de blik die ik terug kreeg gewoon een blik van "Oh, ok :) " en niks bijzonders.

Zou er ook niet aan moeten denken om van die walgelijk ruikende rokers te moeten helpen, zelfs twee uur na hun laatste sigaret meuren ze meestal nog :r
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 juni 2022 @ 08:08:09 #15
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205133820
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 00:42 schreef Hatseflats22 het volgende:
Wel echt lekker, dat roken. We moeten ook een beetje aardig blijven naar mensen die roken. Het zijn vaak lieve mensen.
Ja, tot ze even een keer drie uur niet gerookt hebben, want dan 'moeten ze echt even roken' en worden ze chagrijnig _O- :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:14:22 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205133853
quote:
De maatregelen in het Preventieakkoord hadden effect in het verleden, maar in 2021 zijn er nauwelijks nieuwe maatregelen ingevoerd. Er moeten nu echt nieuwe maatregelen komen om het stopproces bij rokers weer op gang te helpen."
Dat zal het wel zijn. Ik denk toch eerder aan een toegenomen stressniveau vanwege Covid, minder prikkels om te stoppen omdat de hele horeca lange tijd dicht was, of zelfs het gerucht dat roken goed was tegen Corona (nou ja, men hield zo in ieder geval meer afstand ;) ) .

Maar ja, het zal wel weer om extra geld gaan.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:28:20 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205133927
Ok. Maar hoeveel mensen zijn nog begonnen met roken? Dat is namelijk de enige relevante statistiek.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:29:33 #18
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_205133931
Een goeie sigaret op zijn tijd is lekker... Zo na het eten...
Niet meer roken als een ketter maar gewoon genieten... (Word je ook heel oud mee!)
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:31:42 #19
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_205133954
Waarschijnlijk rookten er ook al minder mensen als voorheen.

Dus gaan er minder stoppen.

... Of is te simpel ...
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:32:08 #20
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_205133960
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:28 schreef Twiitch het volgende:
Ok. Maar hoeveel mensen zijn nog begonnen met roken? Dat is namelijk de enige relevante statistiek.
En dat. De rest stopt vanzelf uiteindelijk.
pi_205133973
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 00:57 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Ik ken voornamelijk hoog opgeleiden die dikke schijt hebben. Professoren die met een sigaar of aan een pijp zitten te lurken. Helemaal prima, maar roken verbinden aan lager opgeleiden die het niet meer kunnen betalen. Right. Roken is een luxe "probleem" geworden. Het zijn juist de rijken die het nog kunnen betalen.
Dat jij "iemand kent" zegt geen drol natuurlijk.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205133981
Het is echt een domme verslaving, Nergens goed voor. Lekker opkrikken die prijs, er komt vanzelf een omslagpunt dat het niet meer te betalen is
pi_205133984
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 00:34 schreef Pokkehandtas het volgende:
Zo zielig dat ze (de zorg) instructies krijgen van de anti-rook lobby. Overal waar je komt is bijna de eerste vraag: Rookt U? En als je dan zegt: Nee. Dan krijg je een blik van: Ok, right _O- Gaat ze geen zak aan wat ik wel of niet doe. Help me gewoon ^O^
lol, als dit de behandeling is die je krijgt als je naar een dokter gaat, dan zie je er dus uit als een
"shag- pitbull- klokbier tokkie".
En hoogst waarschijnlijk is het advies "stoppen met roken" het beste helpen dat zo een dokter kan doen, maar dat wil je vast niet horen.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 09:04:25 #24
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205134132
Is toch logisch. Als jaren lang anti-rook campagnes hebt dan heb je iedereen die zou willen stoppen en de twijfelaars wel gehad.

De di-hards blijven over.
Tot nooit .......
pi_205134195
Meer mensen hebben zorgen... en bij zorgen ga je niet nog meer zorgen creëren door ook nog te stoppen met roken, dat kan nogal een impact hebben...
Just say hi!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')