abonnement Unibet Coolblue
pi_205133346
Het schijnt normaal te zijn dat vliegtuigmaatschapijen overboeken.
Zou verboden moeten worden wat mij betreft, maar soit.

Ik zie bij boeken dat je voor een meerprijs zelf een stoel kan kiezen.
Mij boeit dat niet, dus ik wou dat eigenlijk niet doen.

Maar nu vraag ik me af, als betaalt voor een specifieke stoel, heb je dan minder kans om er uitgezet te worden bij een overboeking? Of werkt dat niet zo?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 24 juni 2022 @ 01:50:06 #2
39237 crew  H_T
2733
pi_205133450
Paar jaar terug heb ik gevlogen met United. Op de terugreis kreeg ik bij het inchecken de melding dat de vlucht overboekt kon zijn en kon ik aangeven voor hoeveel dollar ik mijn stoel wel wilde afstaan
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_205133458
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 01:50 schreef H_T het volgende:
Paar jaar terug heb ik gevlogen met United. Op de terugreis kreeg ik bij het inchecken de melding dat de vlucht overboekt kon zijn en kon ik aangeven voor hoeveel dollar ik mijn stoel wel wilde afstaan
En hoeveel was dat?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 24 juni 2022 @ 02:01:55 #4
39237 crew  H_T
2733
pi_205133463
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 01:56 schreef Farenji het volgende:

[..]
En hoeveel was dat?
Je had de keus uit een paar vooraf ingevulde bedragen, ik geloof tussen 350 en 750 dollar of de optie om zelf een bedrag in te vullen. Ik had 3000 dollar ingevuld maar mocht helaas gewoon mee
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_205133467
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 02:01 schreef H_T het volgende:

[..]
Je had de keus uit een paar vooraf ingevulde bedragen, ik geloof tussen 350 en 750 dollar of de optie om zelf een bedrag in te vullen. Ik had 3000 dollar ingevuld maar mocht helaas gewoon mee
Ah , de goedkoopste worden eruit gekickt.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 24 juni 2022 @ 02:07:58 #6
39237 crew  H_T
2733
pi_205133472
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 02:05 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Ah , de goedkoopste worden eruit gekickt.
:Y
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_205133474
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 02:07 schreef H_T het volgende:

[..]
:Y
Ik zie een verdienmodel. Vliegreizen boeken die niet echt nodig zijn.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 24 juni 2022 @ 02:11:44 #8
39237 crew  H_T
2733
pi_205133476
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 02:09 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Ik zie een verdienmodel. Vliegreizen boeken die niet echt nodig zijn.
Ik betwijfel of je er echt succes mee boek, maar veel succes ^O^
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_205133479
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 02:11 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik betwijfel of je er echt succes mee boek, maar veel succes ^O^
Ik heb al vroeg geleerd: Als je het niet probeert dan weet je het niet.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 08:12:03 #10
45833 crew  Fogel
pi_205133843
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 00:26 schreef Galvez het volgende:
Het schijnt normaal te zijn dat vliegtuigmaatschapijen overboeken.
Zou verboden moeten worden wat mij betreft, maar soit.

Ik zie bij boeken dat je voor een meerprijs zelf een stoel kan kiezen.
Mij boeit dat niet, dus ik wou dat eigenlijk niet doen.

Maar nu vraag ik me af, als betaalt voor een specifieke stoel, heb je dan minder kans om er uitgezet te worden bij een overboeking? Of werkt dat niet zo?
Mensen met goedkope tickets, zonder ruimbaggage, en zonder frequent flyer status worden er het eerst uitgeschopt.

Als je geen stoel kan reserveren op je vlucht dan weet je dat je een probleem kan hebben (in het beste geval krijg je dan standby en een slechte stoel, maar je komt wel naar waar je heen wil).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:19:53 #11
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_205133888
Je moet niet denken dat als ze dat geld bieden dat het cash in hand is, je krijgt dan waardebonnen die je alleen bij hun uit kan geven. (paar maanden gelenden in Atlanta boden ze tot $1000 voor een vlucht dezelfde dag en later tot 1300 voor een vlucht de volgende dag)
pi_205134254
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:12 schreef Fogel het volgende:

Als je geen stoel kan reserveren op je vlucht dan weet je dat je een probleem kan hebben (in het beste geval krijg je dan standby en een slechte stoel, maar je komt wel naar waar je heen wil).
Kijken ze niet eens naar eerste geboekt of iets dergelijks?
Van de week had een vriendin van mij een standby ticket gekregen en tegen haar zeiden ze dat het toen te maken had met moment van inchecken (had ze wss vrij laat pas gedaan).
pi_205134293
Komt inderdaad heel geregeld voor. En gaat schijnbaar bijna altijd goed.
Ik heb geen idee hoeveel % ze overboeken, maar er zijn blijkbaar altijd best veel die niet komen opdagen (veelal zakelijk neem ik aan).

Geen idee hoe het verder precies gaat. Wanneer krijg je overboek ticket, wanneer standby ticket?
Vriendin van mij kreeg deze week op een vlucht ineens een standby ticket, kreeg te horen dat het met moment van inchecken te maken had.
Zelf heb ik het gelukkig nog nooit gehad, ondanks dat ik altijd licht reis en goedkope tickets heb.

Moet het verboden worden? Tja, ik snap de maatschappijen wel en zo lang er goed voor de wegvallende passagier gezorgd wordt.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 09:31:37 #14
45833 crew  Fogel
pi_205134300
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Kijken ze niet eens naar eerste geboekt of iets dergelijks?
Van de week had een vriendin van mij een standby ticket gekregen en tegen haar zeiden ze dat het toen te maken had met moment van inchecken (had ze wss vrij laat pas gedaan).
Inchecken en boeken hebben op zich weinig met elkaar te maken.
Laat inchecken geeft een kans dat je op de mogelijke noshow lijst komt met als resultaat een standby als de vlucht vrij vol zit.
Als iemand met een full flex ticket was gekomen had je vriendin dikke pech gehad.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_205134345
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:31 schreef Fogel het volgende:

[..]
Inchecken en boeken hebben op zich weinig met elkaar te maken.
Laat inchecken geeft een kans dat je op de mogelijke noshow lijst komt met als resultaat een standby als de vlucht vrij vol zit.
Als iemand met een full flex ticket was gekomen had je vriendin dikke pech gehad.
Nee, dat snap ik.
Waren ook aparte opmerkingen.

Maar het zou wel zo eerlijk zijn dat iemand die op laatste moment pas boekt dan wegvalt.
Echter wat ik zo overal beetje lees is het meer geld gebaseerd.

Inchecken dus wel als je niet met dat soort dure tickets zit.
Dat zeiden ze bij de gate ook tegen haar, dat het even afwachten was (al leek het geen probleem te worden).

Blijft een bijzonder systeem dat overboeken.
pi_205134421
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 00:26 schreef Galvez het volgende:
Het schijnt normaal te zijn dat vliegtuigmaatschapijen overboeken.
Zou verboden moeten worden wat mij betreft, maar soit.

Ik zie bij boeken dat je voor een meerprijs zelf een stoel kan kiezen.
Mij boeit dat niet, dus ik wou dat eigenlijk niet doen.

Maar nu vraag ik me af, als betaalt voor een specifieke stoel, heb je dan minder kans om er uitgezet te worden bij een overboeking? Of werkt dat niet zo?
met KLM in 2016 een reis gehad naar de USA, te vol, overboekt, 600 euro compensatie, hotel overnachting op schiphol en de volgende dag business class vliegen ipv economy

beste wat mij ooit is overkomen _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2022 09:49:09 ]
pi_205144314
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:30 schreef bianconeri het volgende:
Komt inderdaad heel geregeld voor. En gaat schijnbaar bijna altijd goed.
Ik heb geen idee hoeveel % ze overboeken, maar er zijn blijkbaar altijd best veel die niet komen opdagen (veelal zakelijk neem ik aan).

Per vlucht weet de vliegtuigmaatschappij, op basis van historische data, precies hoeveel mensen er gemiddeld niet op komen dagen. Zo wordt dus de ene vlucht meer overboekt dan de andere vlucht (sommige vluchten wel 20 stoelen!). Er zijn ook maatschappijen waar helemaal niet overboekt wordt. Zo heb je bij Transavia altijd gegarandeerd een stoel.
pi_205377069
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 00:26 schreef Galvez het volgende:
Het schijnt normaal te zijn dat vliegtuigmaatschapijen overboeken.
Zou verboden moeten worden wat mij betreft, maar soit.

Ik zie bij boeken dat je voor een meerprijs zelf een stoel kan kiezen.
Mij boeit dat niet, dus ik wou dat eigenlijk niet doen.

Maar nu vraag ik me af, als betaalt voor een specifieke stoel, heb je dan minder kans om er uitgezet te worden bij een overboeking? Of werkt dat niet zo?
Als het verboden wordt, dan ga je bij sommige maatschappijen dus meer betalen voor je ticket.
pi_205381101
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:40 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als het verboden wordt, dan ga je bij sommige maatschappijen dus meer betalen voor je ticket.
Ik betaal graag een beetje extra voor zekerheid
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_205409014
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 19:11 schreef Galvez het volgende:

[..]
Ik betaal graag een beetje extra voor zekerheid
De kans dat het je overkomt is eens 1 op de 100 vluchten?
Waarschijnlijk niet eens. En dan gewoon een duurder ticket boeken, dan zal het ook wel niet gebeuren.
  Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 10:57:32 #21
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_205420676
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:19 schreef Magneet het volgende:
Je moet niet denken dat als ze dat geld bieden dat het cash in hand is, je krijgt dan waardebonnen die je alleen bij hun uit kan geven. (paar maanden gelenden in Atlanta boden ze tot $1000 voor een vlucht dezelfde dag en later tot 1300 voor een vlucht de volgende dag)
Dat was vroeger dan wel beter. Ik kreeg van BA (vlucht Heathrow - Schiphol) ooit de keuze om vrijwillig afstand te doen van mijn stoel voor 100 pond in reischeques, of de helft cash. De volgende vlucht was 2 uur later. Ik was nog student, dus dat was snel verdiend. Bij die volgende vlucht kreeg ik weer dezelfde keuze, dus dat was nog meer snel verdiend. Bij de daaropvolgende vlucht (laatste van de dag) was de keuze 200 pond in reischeques of de helft cash, en daarbovenop een hotelovernachting, diner en ontbijt. Dus de volgende morgen zat ik met 200 pond cash op de eerste vlucht naar Schiphol, waar ik toevallig ook stage liep. Was maar 5 minuten te laat op kantoor. 200 pond was destijds iets van 700 gulden, wat voor mij een maand huur voor mijn appartement betekende.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_205491329
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 09:56 schreef bianconeri het volgende:

[..]
De kans dat het je overkomt is eens 1 op de 100 vluchten?
Waarschijnlijk niet eens. En dan gewoon een duurder ticket boeken, dan zal het ook wel niet gebeuren.
Ligt er een beetje aan, denk ik. Vluchten van KLM naar Latijns-Amerika heb ik het bijna elke keer dat ik ging wel gezien. Of soms droppen ze sommige mensen alsnog in de BC.

Ook irritant. Heb je voor de start zo'n mongool in de buurt zitten die even via FaceTime aan al z'n paupervrienden laat zien dat 'ie BC vliegt. :')
  woensdag 3 augustus 2022 @ 22:16:06 #23
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_205542759
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:57 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Dat was vroeger dan wel beter. Ik kreeg van BA (vlucht Heathrow - Schiphol) ooit de keuze om vrijwillig afstand te doen van mijn stoel voor 100 pond in reischeques, of de helft cash. De volgende vlucht was 2 uur later. Ik was nog student, dus dat was snel verdiend. Bij die volgende vlucht kreeg ik weer dezelfde keuze, dus dat was nog meer snel verdiend. Bij de daaropvolgende vlucht (laatste van de dag) was de keuze 200 pond in reischeques of de helft cash, en daarbovenop een hotelovernachting, diner en ontbijt. Dus de volgende morgen zat ik met 200 pond cash op de eerste vlucht naar Schiphol, waar ik toevallig ook stage liep. Was maar 5 minuten te laat op kantoor. 200 pond was destijds iets van 700 gulden, wat voor mij een maand huur voor mijn appartement betekende.
Dat waren nog eens tijden. Vlucht naar Sao Paulo was de keus zaterdagavond om 21:00 vliegen via Parijs of op zondag morgen om 10 uur direct vanaf Schiphol. Wanneer je het door had boekte je via Parijs want die was altijd overboekt. Diner en 5 sterren hotel plus 600 euro cash en een upgrade naar business class. 3 x achter elkaar dit geluk gehad, en aan het einde van de trip toch weer 24000 Miles incl. bonus Miles binnen gekruid
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')