abonnement Unibet Coolblue
pi_205132963
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 23:10 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Wie?
https://en.wikipedia.org/wiki/Kenosha_unrest_shooting
Was een jongen die met zijn AR-15 bij een BLM-protest was en een of ander schizo pedofiele antifagast viel hem aan en toen heeft Kyle hem geminecraft. Vervolgens ging er een hele groep achter Kyle aanrennen en Kyle rende weg, na een paar meter struikelde Kyle en toen haalde die meute hem in en begonnen hem met skateboards aan te vallen, eentje trok ook een pistool maar Kyle schakelde ze uit met zijn geweer en kwam er uiteindelijk met een paar schaafwonden vanaf.
pi_205132998
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 23:21 schreef GoogleFactChecker het volgende:

[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Kenosha_unrest_shooting
Was een jongen die met zijn AR-15 bij een BLM-protest was en een of ander schizo pedofiele antifagast viel hem aan en toen heeft Kyle hem geminecraft. Vervolgens ging er een hele groep achter Kyle aanrennen en Kyle rende weg, na een paar meter struikelde Kyle en toen haalde die meute hem in en begonnen hem met skateboards aan te vallen, eentje trok ook een pistool maar Kyle schakelde ze uit met zijn geweer en kwam er uiteindelijk met een paar schaafwonden vanaf.
En die kerel loopt standaard met een AR-15 in z'n sporttas? :')
pi_205133034
Ze doen maar in dat 3de wereldland
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205133074
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 23:24 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
En die kerel loopt standaard met een AR-15 in z'n sporttas? :')
Nee hij was daar om een bedrijf van een vriend te beschermen, die dag was Jacob Blake (volledig terecht) neergeschoten door een agent en die eigenaar van dat bedrijf zag de bui al hangen en wou zijn bedrijf niet kwijtraken aan de "mostly peaceful protestors".
  vrijdag 24 juni 2022 @ 00:05:52 #55
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205133275
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 22:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dan kan zo geïnterpreteerd worden inderdaad.
In principe verwijst arms in deze grondwet naar zoiets:
[ afbeelding ]
Dat ja, die wet is opgesteld in een tijd dat vuurwapens nog na elk schot handmatig (en omslachtig) herladen moesten worden.

Met zo'n single-shot ding kon je niet een openbare gelegenheid inwandelen en binnen een minuut tientallen mensen over de kling jagen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 24-06-2022 00:11:27 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_205133354
De wet op vrijheid van spraak werd ook gemaakt toen er nog geen internet of televisie was.
Zo kun je elke wetwijziging in de grondwet wel blijven goedpraten, wat ook wel zal gebeuren als je kijkt hoe voldaan wokelinks is wanneer er weer iemand met de foute mening online gebanned wordt.

Ik zou zeggen verhuis lekker naar een van de andere landen waar wapens illegaal zijn, het liefst ergens waar je een minderheid bent aangezien wokelinks daar ook zo'n fan van is. Laat Amerika lekker het enige land zijn wat nog iets kan doen wanneer de overheid besluit de gulags te heropenen.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 00:50:03 #57
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205133398
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 00:05 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Dat ja, die wet is opgesteld in een tijd dat vuurwapens nog na elk schot handmatig (en omslachtig) herladen moesten worden.

Met zo'n single-shot ding kon je niet een openbare gelegenheid inwandelen en binnen een minuut tientallen mensen over de kling jagen.
Met de bayonet wellicht, maar dan moet je wel heel hard kunnen rennen.

Ik vind dit persoonlijk ook een sterk argument om ten minste automatische machinegeweren te verbieden. Een jachtgeweer is heel wat anders en lijkt veel meer op het wapen waar deze wetgeving in eerste instantie voor bedoeld is.

Uiteindelijk gaat het om het aangeven van een grens van wat voor "wapens" (arms) men mag bezitten.
Zoiets mag je ook niet in je huis hebben in VS:


[ Bericht 14% gewijzigd door BlaZ op 24-06-2022 00:57:28 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205133416
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 00:50 schreef BlaZ het volgende:
Ik vind dit persoonlijk ook een sterk argument om ten minste automatische machinegeweren te verbieden. Een jachtgeweer is heel wat anders en lijkt veel meer op het wapen waar deze wetgeving in eerste instantie voor bedoeld is.
Zijn die niet defacto al verbannen? Of een oudje of een langdurige federaal proces doorwandelen. Je kunt iig niet een willekeurige wapenwinkel binnenlopen en een automatisch machinegeweer kopen.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 01:10:12 #59
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205133421
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 01:06 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Zijn die niet defacto al verbannen? Of een oudje of een langdurige federaal proces doorwandelen. Je kunt iig niet een willekeurige wapenwinkel binnenlopen en een automatisch machinegeweer kopen.
Geen idee, ik woon ten zuiden van de VS grens. Zover ik weet hangt het enorm af van de staat.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205133465
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 00:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik vind dit persoonlijk ook een sterk argument om ten minste automatische machinegeweren te verbieden. Een jachtgeweer is heel wat anders en lijkt veel meer op het wapen waar deze wetgeving in eerste instantie voor bedoeld is.
Je hebt de full-auto en de semi-auto uitvoeringen.
Full-auto wil zeggen dat je met één keer afdrukken bijv. 30 rondjes uit kan spugen.
Bij semi-auto moet je voor elk schot opnieuw afdrukken.

Burgers mogen alleen de semi-auto uitvoering kopen.
Daarom waren de bump stocks ook zo populair. Daarmee kon je een semi-auto als een full-auto laten vuren.
Die zijn ook al een paar jaar verboden.

Full-auto is voorbehouden aan het leger en speciale eenheden van de politie.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_205133488
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 22:16 schreef GoogleFactChecker het volgende:

[..]
Uhm nee ik ben een 'mens' en ik heb geen vuurwapen maar zou er wel graag een willen.
Kan toch ook gewoon?
Dan ga je bij een schietclub en schiet elk jaar je beurten bij elkaar.
Na een jaar lid te zijn van de club en van de KNSA, kan je met een VOG bij de politie een vergunning aanvragen.
Daarmee kan je een wapen en munitie kopen.
Dit moet voor elk wapen.
Na 5 wapens kan je een verzamelaarsvergunning aanvragen.
Als je dat wapen thuis wil bewaren, moet je daarvoor een kluis hebben, die vast zit aan je huis.
Als je ook munitie thuis wil bewaren, moet je daarvoor een tweede kluis hebben, in een andere kamer.
Je mag dat wapen alleen ongeladen in een foedraal of een koffer vervoeren, van huis naar schietbaan of winkel.
Iig niet 'gebruiksklaar' of 'makkelijk voorhanden'.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_205134812
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:21 schreef Stoney3K het volgende:
De oplossing is anders ook vrij simpel: Maak wapens beschikbaar maar zorg dat de munitie belachelijk duur wordt.

Het is niet "The right to bear loaded arms". ;)
De meerderheid van de SCOTUS heeft altijd de constitutie simpelweg zo gedraaid richting door hun gewenste ideologische uitkomst. Nu er geen swing-vote meer is, zal vanaf nu altijd alles de kant van de conservatieven uitvallen tot er ooit weer een 5-4 ontstaat. De VS moet daar helaas mee gaan leven.

Terug in de tijd dus qua burger/vrouwenrechten en extreem vrije wapenwetten.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_205135023
In tegenstelling tot wat in de media beweert wordt is de NRA is niet de werkelijke wapenlobby. De echte wapenindustrie zoals Boeing, Lockheed Martin, Northrop Grumman, General Dynamics gebruiken hun eigen lobby organisaties. De NRA is een soort consumentenbond waarbij eigenaren van pistolen en geweren e.d. zijn aangesloten (speelgoed vergeleken met wat voorgenoemde bedrijven produceren). Op een onduidelijke wijze schrijft de Nederlandstalige media dit voortdurend verkeert op.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheIncredibleTwo op 24-06-2022 11:45:39 ]
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:00:12 #64
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205135056
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:03 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Sowieso is dat Second Amendment opgesteld in een tijd dat er nog geen grootschalig geproduceerde vuurwapens waren.

"You have the right to bear arms".

Jep. Klopt. Veel plezier met je zwaard. :+
pi_205135084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 00:05 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Dat ja, die wet is opgesteld in een tijd dat vuurwapens nog na elk schot handmatig (en omslachtig) herladen moesten worden.

Met zo'n single-shot ding kon je niet een openbare gelegenheid inwandelen en binnen een minuut tientallen mensen over de kling jagen.
De staat had die vuurwapens ook niet, en daar gaat het om.

NY heeft gewoon een heel slechte wet gemaakt, door een vergunning te verbinden aan de reden waarom je een vuurwapen wil hebben. Je mag allerlei regels stellen maar NY stelt dan net die regel die het hardst en het rechtst tegen het 2A indruist. Terecht dat die ongrondwettig is verklaard.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:03:39 #66
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205135099
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:56 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
In tegenstelling tot wat in de media beweert wordt is de NRA is niet werkelijke de wapenlobby. De echte wapenindustrie zoals Boeing, Lockheed Martin, Northrop Grumman, General Dynamics gebruiken hun eigen lobby organisaties. De NRA is een soort consumentenbond waarbij eigenaren van pistolen en geweren e.d. zijn aangesloten (speelgoed vergeleken met wat voorgenoemde bedrijven produceren). Op een onduidelijke wijze schrijft de Nederlandstalige media dit voortdurend verkeert op.
Het is meer een lobby van gebruikers en fabrikanten van de handvuurwapen industrie
Sig Sauer bijvoorbeeld
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:10:04 #67
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205135162
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 02:03 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Je hebt de full-auto en de semi-auto uitvoeringen.
Full-auto wil zeggen dat je met één keer afdrukken bijv. 30 rondjes uit kan spugen.
Bij semi-auto moet je voor elk schot opnieuw afdrukken.

Burgers mogen alleen de semi-auto uitvoering kopen.
Daarom waren de bump stocks ook zo populair. Daarmee kon je een semi-auto als een full-auto laten vuren.
Die zijn ook al een paar jaar verboden.

Full-auto is voorbehouden aan het leger en speciale eenheden van de politie.
Een beetje handige metaal bewerker heeft dat ook zo opgelost trouwens. Bij de FN-FAL kun je de vuurselector eruit halen en dan gaat ie ook full auto bijv. Niet dat ik dat ooit gedaan heb hoor O-)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205135176
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dit is ook een idee:
Vlucht !!!
Nu !!!

Dan help je mee Nederland tolerant te houden.
Je bent zelf ook niet zo tolerant dan dat je dat jezelf voor doet.
pi_205135238
'ongeloof in Amerika'...

Alleen al met dat zinnetje, geef je aan weinig van het land te begrijpen. Natuurlijk zijn er veel Amerikanen tegen vrij wapenbezit, maar het aantal Amerikanen die er juist veel waarde aan hechten zijn bijna even groot.
pi_205135377
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 18:54 schreef raptorix het volgende:
Ik snap niet dat hooggerechtshof hier keer op keer aan blijft vasthoden, art. 2 heeft het duidelijk over een: Well organised Millitia. Dat lijkt me sowieso dus niet van toepassing op particulieren.
Daar achter staat dan ook dat men niet aan het recht van de burgers om wapens te dragen mag tornen.
pi_205135407
Dat ze nog zo krampachtig vasthouden aan een papiertje dat een stel kneuzen jaren geleden hebben opgesteld is echt belachelijk.....

Zullen vast ook gelovigen zijn :D
pi_205135455
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:39 schreef rival het volgende:
Dat ze nog zo krampachtig vasthouden aan een papiertje dat een stel kneuzen jaren geleden hebben opgesteld is echt belachelijk.....

Zullen vast ook gelovigen zijn :D
Het vormt de basis van hun land, en het is blijkbaar een fantastisch document gezien het feit dat het zelfs nu nog logisch en toepasbaar is.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 24 juni 2022 @ 11:46:17 #73
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205135459
Het is zo'n verschrikkelijk hypocriet land. Ligt massaal te janken bij elke school shooting, maar er daadwerkelijk iets aan doen, doen ze niet. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_205135462
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het vormt de basis van hun land, en het is blijkbaar een fantastisch document gezien het feit dat het zelfs nu nog logisch en toepasbaar is.
It's The Best Document Ever Made :7
pi_205135488
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:46 schreef rival het volgende:

[..]
It's The Best Document Ever Made :7
Als het gaat om het waarborgen van je rechten dan is dat zeker waar. Ik daag je uit om een ander document te presenteren waar je rechten en vrijheden als burger zo duidelijk gedefinieerd worden als in the Bill of rights/grondwet.
pi_205135505
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:46 schreef Netsplitter het volgende:
Het is zo'n verschrikkelijk hypocriet land. Ligt massaal te janken bij elke school shooting, maar er daadwerkelijk iets aan doen, doen ze niet. :')
Er zijn talloze voorstellen gedaan, maar het enige wat men op links wilt is het beperken van het recht op wapenbezit. Dat is dus een onmogelijkheid en daarom zal het probleem blijven bestaan.
Het beter beveiligen van scholen bijvoorbeeld is een goed idee evenals investeren in psychische hulp is een goed idee.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 24 juni 2022 @ 11:52:27 #77
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205135514
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er zijn talloze voorstellen gedaan, maar het enige wat men op links wilt is het beperken van het recht op wapenbezit. Dat is dus een onmogelijkheid en daarom zal het probleem blijven bestaan.
Het beter beveiligen van scholen bijvoorbeeld is een goed idee evenals investeren in psychische hulp is een goed idee.
https://nos.nl/artikel/24(...)nieuwe-wapenwet-goed
Niet onmogelijk dus. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_205135590
Het probleem is niet het wapenbezit, Canada heeft ook veel particuliere wapens, daar hoor je zelden grote problemen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:23:16 #79
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205135752
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:01 schreef raptorix het volgende:
Het probleem is niet het wapenbezit, Canada heeft ook veel particuliere wapens, daar hoor je zelden grote problemen.
Het probleem is niet alleen het wapenbezit is een betere formulering.
De vraag is, wat speelt er nog meer mee?
pi_205135763
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het probleem is niet alleen het wapenbezit is een betere formulering.
De vraag is, wat speelt er nog meer mee?
Dat er in Amerika veel compleet idioten wonen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:43:27 #81
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205135958
"Ongeloof bij Amerikaanse politici die hun plannen gedwarsboomd zien door rechterlijke macht."

Toch best vervelend zo'n rechtsstaat.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205136025
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:01 schreef raptorix het volgende:
Het probleem is niet het wapenbezit, Canada heeft ook veel particuliere wapens, daar hoor je zelden grote problemen.
Nou is Canada qua bevolking sowieso ruim 10x kleiner, maar qua wapenbezit per inwoner komen ze bij lange na niet in de buurt bij de VS:
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205136187
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:11 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Je bent zelf ook niet zo tolerant dan dat je dat jezelf voor doet.
Klopt....Ik doe me niet zo invoelend voor tov intolerante users.
Het is de bedoeling ook van een debatforum: duidelijke stellingnames, een beetje te stevig mag wel.
pi_205136192
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:50 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou is Canada qua bevolking sowieso ruim 10x kleiner, maar qua wapenbezit per inwoner komen ze bij lange na niet in de buurt bij de VS:
[ afbeelding ]
Amerikanen hebben er vaak meer dan 1 ;)
https://www.leica-oskar-b(...)ti-the-ameriguns.htm

l
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205136224
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:11 schreef raptorix het volgende:

[..]
Amerikanen hebben er vaak meer dan 1 ;)
https://www.leica-oskar-b(...)ti-the-ameriguns.htm

[ afbeelding ]l
Snap de lol van 30x bijna dezelfde ar-15 bezitten nooit zo goed.
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 juni 2022 @ 13:39:19 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_205136395
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er zijn talloze voorstellen gedaan, maar het enige wat men op links wilt is het beperken van het recht op wapenbezit. Dat is dus een onmogelijkheid en daarom zal het probleem blijven bestaan.
Het beter beveiligen van scholen bijvoorbeeld is een goed idee evenals investeren in psychische hulp is een goed idee.
Tuurlijk. Investeer in psychische hulp. Welke hulp:?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_205136462
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:11 schreef raptorix het volgende:

[..]
Amerikanen hebben er vaak meer dan 1 ;)
https://www.leica-oskar-b(...)ti-the-ameriguns.htm

[ afbeelding ]l
Ja, plaatjes zeggen geen zak. De cijfertjes laten gewoon zien dat ook het aantal huishoudens met een wapen in de VS pakweg een factor 3 hoger ligt dan in Canada en dan is het in de VS recentelijk volgens mij ook nog aardig toegenomen (cijfers van Canada zijn wat verouderd, maar die dalen eerder dan ze stijgen):
https://en.wikipedia.org/(...)with_guns_by_country
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205136469
Wat een bananenland is het ook.
Wokisten en Trumpisten moeten zich eens goed achter de oren krabben waar ze mee bezig zijn als ze ideologieën van dat land zo verheerlijken.
Laat het voor ons mooie land een voorbeeld zijn van hoe het vooral niet moet.
"When I shit my enemies cry, when I speak they die." (Lee 'Scratch" Perry)
pi_205136508
Tis wachten op de dag dat een van de rechters wordt omgelegd.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 14:20:31 #90
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205136719
Hoeveel wapens per huishouden is niet zo interessant, hoeveel huishoudens met wapens veel meer.
pi_205136724
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er zijn talloze voorstellen gedaan, maar het enige wat men op links wilt is het beperken van het recht op wapenbezit. Dat is dus een onmogelijkheid en daarom zal het probleem blijven bestaan.
Het beter beveiligen van scholen bijvoorbeeld is een goed idee evenals investeren in psychische hulp is een goed idee.
Elke debiel snapt dat het beter beveiligen van scholen geen reet gaat helpen. Dan schiet je toch je mitrailleur leeg bij de scouting of de lokale honkbalclub? Waarop de NRA zal roepen dat deze tragedie voorkomen had kunnen worden als de scouting of lokale honkbalclub maar beter beveiligd was geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2022 14:21:25 ]
  vrijdag 24 juni 2022 @ 14:28:11 #92
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_205136797
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:39 schreef rival het volgende:
Dat ze nog zo krampachtig vasthouden aan een papiertje dat een stel kneuzen jaren geleden hebben opgesteld is echt belachelijk.....

Zullen vast ook gelovigen zijn :D
Het is de grondwet. En de fouding fathers konden ook niet voorzien dat er wapens zouden komen die 60 kogels per minuut of meer konden schieten. Destijds hadden ze voorladers die een kogel per twee minuten konden schieten met de juiste training.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 14:31:25 #93
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205136817
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 14:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hoeveel wapens per huishouden is niet zo interessant, hoeveel huishoudens met wapens veel meer.
Het totale aantal wapens in omloop is toch ook wel interessant. Vooral als er een verbod op een bepaald type zou komen, dan gaan die vast niet netjes ingeleverd worden en zullen ze in het zwarte circuit gewoon nog lange tijd verkrijgbaar blijven.

Netjes onderhouden en licht gebruikte geweren en pistolen uit de eerste Wereldoorlog doen het nog prima, dus nog vele decennia na een verbod zullen er nog bruikbare wapens rondgaan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 24 juni 2022 @ 16:18:53 #94
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205137834
Ook abortus kan nu weer sterk aan banden gelegd worden. Vaag volk maarja.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205137852
Politici hebben er een handje van om veranderingen via rechtspraak te weeg te brengen.

Ze maken maar nieuwe wetten.
pi_205138078
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 16:20 schreef Confetti het volgende:
Politici hebben er een handje van om veranderingen via rechtspraak te weeg te brengen.

Ze maken maar nieuwe wetten.
Dat doen ze ook wel. Gaat in Nederland bovendien vaak prima, maar in de VS moet je echt een serieuze grondwetsaanpassing doen om iets significants te doen aan bijvoorbeeld wapenbezit. En een grondwetsaanpassing vereist dusdanig veel steun op federaal niveau en vervolgens in individuele staten dat je enige aanpassing aan de grondwet op dat vlak wel kunt vergeten. Er is nu net een nipte meerderheid voor een wetswijziging die wat heel marginale wijzigingen aanbrengt in de federale wapenwetgeving zoals wat stringentere achtergrondchecks bij mensen tot 21 jaar die een wapen willen aanschaffen en bijvoorbeeld dat huiselijk geweld als problematisch gegeven bij de aankoop van een wapen niet alleen beperkt is tot gehuwden, maar ook tot mensen die in een langdurige relatie hun partner mishandelen en dat soort zaken. En zelfs daar worden mensen als John Cornyn al voor verguisd aan Republikeinse zijde.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205138973
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 16:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ook abortus kan nu weer sterk aan banden gelegd worden. Vaag volk maarja.
Door dat te verbieden compenseer je het aantal slachtoffers van schietpartijen.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 19:28:16 #98
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205139798
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 18:08 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Door dat te verbieden compenseer je het aantal slachtoffers van schietpartijen.
Is het aantal abortussen ooit omlaag gegaan bij een verbod of in een land waar het verboden is? Volgens mij niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205143725
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 19:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Is het aantal abortussen ooit omlaag gegaan bij een verbod of in een land waar het verboden is? Volgens mij niet.
Cynisme.
pi_205144798
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 14:28 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het is de grondwet. En de fouding fathers konden ook niet voorzien dat er wapens zouden komen die 60 kogels per minuut of meer konden schieten. Destijds hadden ze voorladers die een kogel per twee minuten konden schieten met de juiste training.
Juist, dus is het achterhaald. Maar dat snappen ze nog niet echt overal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')