abonnement Unibet Coolblue
pi_205128890
Goedemiddag allemaal,

onlangs hebben we via "de winkel van ons allemaal" een stofzuiger gekocht. Product werd bij ons thuis bezorgd, maar na nog geen minuut te hebben uitgeprobeerd, wisten we al dat dit niets voor ons was.

Product dus retour weer ingepakt, retour gemeld, en teruggestuurd via GLS.

Vandaag krijgen we een bericht dat het product niet retour genomen wordt, omdat er te veel gebruikssporen zouden zijn. Ik heb de verkoper gebeld, maar dat is een doorverkoper lijkt het, want hij gaf aan dat de fabrikant hem had laten weten dat er te veel gebruikssporen zouden zijn en - niet heel gek - stof in de zak van het apparaat?

Hij heeft foto's opgevraagd, dat zegt hij altijd te doen, dus daar wacht ik nu nog even op, al heb ik geen idee of ik die foto's ook te zien krijg. Hij gaf aan dat er lastige lijn is tussen 'gebruikt' en 'uitgeprobeerd'. Dat snap ik ook natuurlijk, maar wij hebben er absoluut niet ons hele huis mee onder handen genomen, maar hem alleen nog geen minuut in de woonkamer gebruikt.

In de voorwaarden van de webshop staat: Het artikel mag alleen eenmalig gebruikt zijn. Om de aard, kenmerken en werking vast te stellen mag je het artikel eenmalig testen. Uitgezonderd voor artikelen waarvan de verzegeling niet verbroken mag worden. Wat ons betreft hebben we ons hier dus prima aan gehouden.

Los van het feit dat ik natuurlijk nooit zeker weet dat dit foto's zijn van mijn stofzuiger, en niet zomaar een of ander apparaat, of zij hem niet gewoon zelf beschadigd hebben en het geld nu willen houden, of dat er tijdens vervoer terug iets gebeurd is waar ik ook niets van weet (we hebben alles netjes teruggestopt waar het zat, en weer ingepakt etc), ben ik benieuwd wat ik hiermee aan kan, als ze aangeven de stofzuiger niet retour te willen accepteren.

Ik kan me voorstellen dat ik ze straks aan de lijn heb, en dan kan ik alle hulp gebruiken.
pi_205128909
Ik lees geen vraag
pi_205128917
Ik zal je 1 optie voorleggen:

Accepteren en de stofzuiger in gebruik nemen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205128918
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:23 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik lees geen vraag
Dit is dan ook geen vraagbaak
pi_205128937
Je staat in je recht, maar consumentenrecht is ook wel erg uitgebreid bij wet koop op afstand.
De verkoper verliest hier gewoon flink op een verkoop en gaat in dit geval lastig doen. Niet terecht, dus blijven volhouden.
pi_205128961
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:24 schreef PS. het volgende:

[..]
Dit is dan ook geen vraagbaak
Waarom open je dan een topic. Neem aan dat je iets van forumleden wil
pi_205128995
Ik snap dat dus echt niet, dat je een stofzuiger retour stuurt met vuil in de zak.
Denk je dat ze dat ding nu nog als nieuw kunnen verkopen?
Je stuurt een gebruikt product terug en verwacht dan het volle aankoopbedrag terug te krijgen?
pindazakje
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:34:09 #8
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205128996
Heb je dat product teruggestuurd naar de fabrikant? Zo nee, hoe is die dan daar terechtgekomen en waarom? Vind ik erg apart in ieder geval.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zelva op 23-06-2022 15:42:29 ]
pi_205129002
Waarom heb je de zak niet even geleegd dan?
Definitely not CIA
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:35:10 #10
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205129004
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:34 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik snap dat dus echt niet, dat je een stofzuiger retour stuurt met vuil in de zak.
Denk je dat ze dat ding nu nog als nieuw kunnen verkopen?
Je stuurt een gebruikt product terug en verwacht dan het volle aankoopbedrag terug te krijgen?
Ja, want daar heb je recht op. Omdat je niet net zoals bij de elektronicazaak met een testmodel kunt proberen of het iets voor je is.
pi_205129005
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_205129008
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:23 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik lees geen vraag
Excuus, ik dacht dat in: "ben ik benieuwd wat ik hiermee aan kan, als ze aangeven de stofzuiger niet retour te willen accepteren." mijn vraag wel zat! Maar goed, dat dus: ik ben benieuwd wat ik hiermee aan moet als ze zeggen de stofzuiger niet terug te willen nemen.
pi_205129012
Grootste tip bij bol.com is om nooit wat te kopen bij een externe verkopen, alleen bij bol.com zelf. Bij hun kun je zelfs een gebruikt tostiijzer met een halve boterham erin retourneren, en je krijgt netjes je geld terug.
  Spellchecker donderdag 23 juni 2022 @ 15:36:29 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205129013
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Waarom open je dan een topic. Neem aan dat je iets van forumleden wil
P.S. is niet de TS
pi_205129015
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:24 schreef dimmak het volgende:
Ik zal je 1 optie voorleggen:

Accepteren en de stofzuiger in gebruik nemen.
Dat is een optie, maar geen hele fijne. Net als de stofzuiger ;-)

Niet de beste optie, dus ik hoop dat ik daar niet in zou moeten berusten.
  Redactie Sport donderdag 23 juni 2022 @ 15:38:34 #16
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205129028
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:35 schreef capricia het volgende:
Waarom heb je de zak niet even geleegd dan?
Op FOK! is men eenmaal niet gewend om de zak te legen.

Was wel handig geweest om gezeik te voorkomen, maar ik denk wel dat je hier alsnog een prima zaak moet hebben als je in ieder geval voet bij stuk houdt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205129038
quote:
Thanks! Als ik dit goed begrijp, moet ik volledig in mijn recht staan. Ik heb de retour aangevraagd binnen een week, en het product heb ik zeker niet te veel gebruikt. En zo te zien, zelfs als dat zo is, hebben ze alleen het recht om een vergoeding te vragen, bijvoorbeeld voor een nieuwe stofzuigerzak.

Ik hou voet bij stuk, en ga hier in de toekomst sowieso beter op letten bij wie ik iets koop.
pi_205129046
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:36 schreef kamehameha het volgende:

[..]
Dat is een optie, maar geen hele fijne. Net als de stofzuiger ;-)

Niet de beste optie, dus ik hoop dat ik daar niet in zou moeten berusten.
Je hebt gewoon recht op 14 dagen bedenktijd tenzij expliciet anders aangegeven in de voorwaarden. En dat maakt helemaal niets uit of het bol.com was op pietje op de hoek. Neem contact op met bol.com klantenservice, leg uit wat er aan de hand is, wat je goeder trouw gedaan hebt en vraag naar de expliciete voorwaarden.grote kans dat je gewoon je geld terug krijgt en die doorverkoper bol.com niet meer mag gebruiken.

quote:
Thanks! Als ik dit goed begrijp, moet ik volledig in mijn recht staan. I
Ja. En wat die (door)verkoper op loopt te mekkeren, dat is niet jouw probleem.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_205129052
quote:
9s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Op FOK! is men eenmaal niet gewend om de zak te legen.

Was wel handig geweest om gezeik te voorkomen, maar ik denk wel dat je hier alsnog een prima zaak moet hebben als je in ieder geval voet bij stuk houdt.
Ja, als ik had geweten dat ik daarmee dit had kunnen voorkomen, had ik er met liefde zelfs een nieuwe in gedaan.
pi_205129062
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:41 schreef kamehameha het volgende:

[..]
Ja, als ik had geweten dat ik daarmee dit had kunnen voorkomen, had ik er met liefde zelfs een nieuwe in gedaan.
Heel veel van dat soort doorverkopers denken er mee weg te komen en veel brave burgers weten hun rechten niet. Je hoeft waarschijnlijk niets te doen. Klantenservice van grote bedrijven maken gehakt van dit soort praktijken zolang jij kunt aantonen dat je goeder trouw gehandeld hebt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_205129092
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:43 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Heel veel van dat soort doorverkopers denken er mee weg te komen en veel brave burgers weten hun rechten niet. Je hoeft waarschijnlijk niets te doen. Klantenservice van grote bedrijven maken gehakt van dit soort praktijken zolang jij kunt aantonen dat je goeder trouw gehandeld hebt.
Dat hoop ik maar. Wat betreft dat laatste maak ik me vooral zorgen, want ik kan er niet veel over aantonen, behalve dat ik de stofzuiger op tijd retour heb gemeld, weer heb ingepakt, en heb opgestuurd. Geen foto's of iets dergelijks gemaakt van het ingepakte ding, of van de doos. Geen idee dus wat ik kan bewijzen, behalve mijn woord dat ik ter goeder trouw heb gehandeld.
pi_205129106
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:48 schreef kamehameha het volgende:

[..]
Dat hoop ik maar. Wat betreft dat laatste maak ik me vooral zorgen, want ik kan er niet veel over aantonen, behalve dat ik de stofzuiger op tijd retour heb gemeld, weer heb ingepakt, en heb opgestuurd. Geen foto's of iets dergelijks gemaakt van het ingepakte ding, of van de doos. Geen idee dus wat ik kan bewijzen, behalve mijn woord dat ik ter goeder trouw heb gehandeld.
Transacties, ordernummers bij bol.com , whatsapp/email/bol.com app berichten, bewijs van opsturen/ontvangst, etc. Ik neem aan dat je een bericht hebt ontvangen waarin staat dat het product retour is ontvangen. Dat soort dingen.

Bel gewoon de klantenservice van bol.com met je ordernummer en accountnummer bij de hand en meld dat je het een vervelend probleempje vindt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_205129135
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Transacties, ordernummers bij bol.com , whatsapp/email/bol.com app berichten, bewijs van opsturen/ontvangst, etc. Ik neem aan dat je een bericht hebt ontvangen waarin staat dat het product retour is ontvangen. Dat soort dingen.

Bel gewoon de klantenservice van bol.com met je ordernummer en accountnummer bij de hand en meld dat je het een vervelend probleempje vindt.
Die heb ik gelukkig allemaal nog wel. Ik heb met bol.com gechat en die gaan ook contact opnemen met de verkoper. Ben benieuwd!
pi_205129141
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:55 schreef kamehameha het volgende:

Die heb ik gelukkig allemaal nog wel. Ik heb met bol.com gechat en die gaan ook contact opnemen met de verkoper. Ben benieuwd!
Top. In de digitale wereld gaan zelden transacties verloren gelukkig.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_205129154
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Top. In de digitale wereld gaan zelden transacties verloren gelukkig.
Nee, da's zeker waar. Ik heb trouwens van bol.com wel de volgende onheilspellende boodschap gekregen:

De klant is zelf verantwoordelijk voor de retourzending.
Stel je voor dat de stofzuiger tijdens de retourzending beschadigd is geraakt dan blijft de klant hiervoor verantwoord.
De verkoper is enkel verantwoordelijk voor de bezorging van het product.

Klinkt alsof je als verkoper overal onderuit kan komen door even je product te beschadigen, als je bijvoorbeeld een oudere versie verkoopt of van je voorraad af wilt.
pi_205129177
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:58 schreef kamehameha het volgende:

De klant is zelf verantwoordelijk voor de retourzending.
Stel je voor dat de stofzuiger tijdens de retourzending beschadigd is geraakt dan blijft de klant hiervoor verantwoord. De verkoper is enkel verantwoordelijk voor de bezorging van het product.

Klinkt alsof je als verkoper overal onderuit kan komen door even je product te beschadigen, als je bijvoorbeeld een oudere versie verkoopt of van je voorraad af wilt.
Dat betreft dat je het deugdelijk dient te verpakken voor verzending. Dat hoeft niet eens in dezelfde doos overigens. En het heeft niets met de kleine gebruikssporen en de stofzuigerzak te maken.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 23 juni 2022 @ 16:01:22 #27
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_205129183
Als je een koop op afstand doet, bijvoorbeeld via internet of telefonisch, geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze termijn kun je als je spijt krijgt je aankoop ongedaan maken. Dit mag zonder reden.

Bron:
https://www.consumentenbo(...)elefonische-aankopen
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_205129191
Ik vind het sowieso raar dat als je een stofzuiger koopt en dan zegt: dit is niet wat we willen. Dan heb je niet goed uitgezocht.
Ze zien je aankomen bij bijvoorbeeld Mediamarkt.
pi_205129195
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:01 schreef -Sigaartje het volgende:

Ik vind het sowieso raar dat als je een stofzuiger koopt en dan zegt: dit is niet wat we willen. Dan heb je niet goed uitgezocht. Ze zien je aankomen bij bijvoorbeeld Mediamarkt.
Jammer dan voor de MediaMarkt. Dat recht heb je. Nooit iets gekocht waar je achteraf spijt van had?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_205129230
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:02 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Jammer dan voor de MediaMarkt. Dat recht heb je. Nooit iets gekocht waar je achteraf spijt van had?
Eh ja. Een Renault. Maar het gaf me wel een enorme levensles: nooit meer een Franse auto. Maar een auto retourneer je ook niet.

Dat van die stofzuiger: het is gewoon lullig voor de volgende klant die hem krijgt, met stof in de zak. Sorry, dat moeten ze mij echt niet flikken als ik iets splinternieuws bestel.
pi_205129246
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:08 schreef -Sigaartje het volgende:

Eh ja. Een Renault. Maar het gaf me wel een enorme levensles: nooit meer een Franse auto. Maar een auto retourneer je ook niet.
Want?

quote:
Dat van die stofzuiger: het is gewoon lullig voor de volgende klant die hem krijgt, met stof in de zak. Sorry, dat moeten ze mij echt niet flikken als ik iets splinternieuws bestel.
Helemaal mee eens. Ik deel je mening dat een koper die iets nieuws verwacht dit specifieke product ook niet moet krijgen. Wat de verkoper met het huidige product doet zal mij ook echt niets interesseren.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_205129270
Heb je toevallig bol.com zelf een berichtje over gestuurd? Mogelijk dat zij hier ook nog wat in kunnen betekenen.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  donderdag 23 juni 2022 @ 16:32:28 #33
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_205129375
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:02 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Jammer dan voor de MediaMarkt. Dat recht heb je. Nooit iets gekocht waar je achteraf spijt van had?
Bij een fysieke winkel geldt de wettelijke termijn van 14 dagen retourrecht dan ook niet.......
Winkel kan het aanbieden als service onder eigen voorwaarden, dat dan wel.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  donderdag 23 juni 2022 @ 16:33:43 #34
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_205129382
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:01 schreef Rob310 het volgende:
Als je een koop op afstand doet, bijvoorbeeld via internet of telefonisch, geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze termijn kun je als je spijt krijgt je aankoop ongedaan maken. Dit mag zonder reden.

Bron:
https://www.consumentenbo(...)elefonische-aankopen
Maar via Bol zelf spelen is de beste tip. Zij zijn in principe ook het verkopende platform en dus ook jouw aanspreekpunt.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 juni 2022 @ 17:00:34 #35
408813 crew  trein2000
pi_205129514
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:08 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Eh ja. Een Renault. Maar het gaf me wel een enorme levensles: nooit meer een Franse auto. Maar een auto retourneer je ook niet.

Dat van die stofzuiger: het is gewoon lullig voor de volgende klant die hem krijgt, met stof in de zak. Sorry, dat moeten ze mij echt niet flikken als ik iets splinternieuws bestel.
Probleem van de verkoper, dat is het risico van internet verkopen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205129627
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Probleem van de verkoper, dat is het risico van internet verkopen.
Klopt. Maar het is ook een beetje de verantwoordelijkheid van de koper dat hij een stofzuiger uitzoekt die bij hem past. Met schoenen kan ik het me nog voorstellen (die krengen lijken met het jaar kleiner te worden. Ik heb maat 48, maar ik heb meegemaakt dat ze bij 50 nog steeds te klein waren. Chinese voetjes waarschijnlijk).
pi_205129767
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:11 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Want?
[..]
Helemaal mee eens. Ik deel je mening dat een koper die iets nieuws verwacht dit specifieke product ook niet moet krijgen. Wat de verkoper met het huidige product doet zal mij ook echt niets interesseren.
Renault is gewoon troep.
  donderdag 23 juni 2022 @ 17:56:40 #38
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205129840
Verkoper mag TS poen vragen voor als nieuw maken.

Echter zou ik het ook snappen als verkoper zegt dat je bedenktijd over was omdat je hem blijkbaar hebt gebruikt.

Behoudens niet functioneren is gebruik natuurlijk niet nodig om te bepalen of een stofzuiger 'wel wat wordt' ...

[ Bericht 0% gewijzigd door Fe2O3 op 23-06-2022 17:57:38 (Mobiel kut touchkeyboard :)) ]
Dum de dum
pi_205129921
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:36 schreef maily het volgende:

[..]
P.S. is niet de TS
Zeg ik ook niet. Je sloeg op ts niet op ps
  donderdag 23 juni 2022 @ 18:42:46 #40
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_205130126
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:56 schreef Fe2O3 het volgende:
Verkoper mag TS poen vragen voor als nieuw maken.

Echter zou ik het ook snappen als verkoper zegt dat je bedenktijd over was omdat je hem blijkbaar hebt gebruikt.

Behoudens niet functioneren is gebruik natuurlijk niet nodig om te bepalen of een stofzuiger 'wel wat wordt' ...
Kwats!
Zoals TS zelf aangeeft staat in voorwaarden dat je op redelijke manier het product mag proberen en is verkoper zich daarna gehouden om aan de 14 dagen zichttermijn te voldoen. Verkoper mag zelfs de verzendkosten niet rekenen!
Wanneer iets echt onbruikbaar, kapot of smerig terug komt mag er een bedrag ingehouden worden en hoeft verkoper niet de volle 100% terug te betalen.

Ik merk trouwens op dat veel mensen hier nooit via internet kopen getuige de opmerkingen " verkoper moet product weer opknappen "
Veel verkopers geven zoiets weer aan een opkoper mee of de grotere platforms verkopen zo'n product als 'tweede kans' o.i.d.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_205130471
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:36 schreef Sfancta het volgende:
Grootste tip bij bol.com is om nooit wat te kopen bij een externe verkopen, alleen bij bol.com zelf. Bij hun kun je zelfs een gebruikt tostiijzer met een halve boterham erin retourneren, en je krijgt netjes je geld terug.
of een dildo met poep eraan.
of een koffer met klm label er nog aan

je krijgt met dit gewoon je geld terug bij bol.com als het geen 3de partij is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205130492
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:14 schreef Kiid het volgende:
Heb je toevallig bol.com zelf een berichtje over gestuurd? Mogelijk dat zij hier ook nog wat in kunnen betekenen.
dit!

Externe partijen reageren bij mij zelden en dan stuur ik via de chat met een echte persoon van bol.com een bericht en bijna altijd is het dan 1 a 2 dagen later opgelost.

Een slechte review wil ook werken maar het gekke is dat ik bij een 3de partij waar ik een klacht bij heb het mailtje om een review te geven nooit krijg.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 23 juni 2022 @ 19:44:21 #43
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205130713
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 18:42 schreef Rob310 het volgende:

[..]
Kwats!
Zoals TS zelf aangeeft staat in voorwaarden dat je op redelijke manier het product mag proberen en is verkoper zich daarna gehouden om aan de 14 dagen zichttermijn te voldoen. Verkoper mag zelfs de verzendkosten niet rekenen!
Wanneer iets echt onbruikbaar, kapot of smerig terug komt mag er een bedrag ingehouden worden en hoeft verkoper niet de volle 100% terug te betalen.

Ik merk trouwens op dat veel mensen hier nooit via internet kopen getuige de opmerkingen " verkoper moet product weer opknappen "
Veel verkopers geven zoiets weer aan een opkoper mee of de grotere platforms verkopen zo'n product als 'tweede kans' o.i.d.
Niks kwats.

Je mag iets bekijken en je bedenken.

Je mag niet iets in gebruik nemen langer dan nodig is om dat te doen.

Doe je dat wel, of, maak je zaken stuk dan mag de verkoper dat gewoon in rekening brengen.

Een stofzuiger gebruiken en dan zeggen nah, dat gaat mij echt voorbij bekijken en bedenken. Het stofzuigende deel van een stofzuiger lijkt me een nogal evident iets.

En daar komt nog bij dat je dan ook nog es een redelijke aso bent als je hem met een gebruikte stofzak/volle bak terug durft te sturen.

Gewoon 1 uur arbeid + materialen in rekening brengen bij TS.
Dum de dum
pi_205130819
Volgens mij kan ik nergens meer in de winkel een stofzuiger uitproberen en een stukje stofzuigen.

Dus lijkt mij dat je bij koop op afstand ook alleen maar mag uitpakken en bekijken en niet je halve woonkamer ermee stofzuigen.
.
pi_205130860
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dit!

Externe partijen reageren bij mij zelden en dan stuur ik via de chat met een echte persoon van bol.com een bericht en bijna altijd is het dan 1 a 2 dagen later opgelost.

Een slechte review wil ook werken maar het gekke is dat ik bij een 3de partij waar ik een klacht bij heb het mailtje om een review te geven nooit krijg.
Ik heb ook een keer een klacht gehad bij een externe verkoper die het niet wilde oplossen. Ik heb wel een (verder hele nette maar met de klacht) review kunnen plaatsen maar die werd later verwijderd.
pi_205130900
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 18:42 schreef Rob310 het volgende:

[..]
Kwats!
Zoals TS zelf aangeeft staat in voorwaarden dat je op redelijke manier het product mag proberen en is verkoper zich daarna gehouden om aan de 14 dagen zichttermijn te voldoen. Verkoper mag zelfs de verzendkosten niet rekenen!
Wanneer iets echt onbruikbaar, kapot of smerig terug komt mag er een bedrag ingehouden worden en hoeft verkoper niet de volle 100% terug te betalen.

Ik merk trouwens op dat veel mensen hier nooit via internet kopen getuige de opmerkingen " verkoper moet product weer opknappen "
Veel verkopers geven zoiets weer aan een opkoper mee of de grotere platforms verkopen zo'n product als 'tweede kans' o.i.d.
Even uitproberen is niet de hele woonkamer doen. Vervolgens een vuile zak terugsturen en denken dat t allemaal ok is.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 23 juni 2022 @ 21:03:28 #47
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_205131570
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:59 schreef marsan het volgende:

[..]
Even uitproberen is niet de hele woonkamer doen. Vervolgens een vuile zak terugsturen en denken dat t allemaal ok is.
Ik citeer TS (waarbij ik nog steeds van mening ben dat TS in zijn (consumenten)recht staat)


quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:20 schreef kamehameha het volgende:
Product werd bij ons thuis bezorgd, maar na nog geen minuut te hebben uitgeprobeerd, Hij gaf aan dat er lastige lijn is tussen 'gebruikt' en 'uitgeprobeerd'. Dat snap ik ook natuurlijk, maar wij hebben er absoluut niet ons hele huis mee onder handen genomen, maar hem alleen nog geen minuut in de woonkamer gebruikt.

In de voorwaarden van de webshop staat: Het artikel mag alleen eenmalig gebruikt zijn. Om de aard, kenmerken en werking vast te stellen mag je het artikel eenmalig testen. Uitgezonderd voor artikelen waarvan de verzegeling niet verbroken mag worden. Wat ons betreft hebben we ons hier dus prima aan gehouden.


De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  donderdag 23 juni 2022 @ 21:09:07 #48
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_205131646
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:44 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Niks kwats.

Je mag iets bekijken en je bedenken.

Je mag niet iets in gebruik nemen langer dan nodig is om dat te doen.

Doe je dat wel, of, maak je zaken stuk dan mag de verkoper dat gewoon in rekening brengen.

Een stofzuiger gebruiken en dan zeggen nah, dat gaat mij echt voorbij bekijken en bedenken. Het stofzuigende deel van een stofzuiger lijkt me een nogal evident iets.

En daar komt nog bij dat je dan ook nog es een redelijke aso bent als je hem met een gebruikte stofzak/volle bak terug durft te sturen.

Gewoon 1 uur arbeid + materialen in rekening brengen bij TS.
Zie mijn reactie hierboven ⬆️
Waarbij ik het er wel mee eens ben dat ook ik de zak wel even netjes geleegd zou hebben.

En natuurlijk beoordeel je een stofzuiger op zijn werking en niet op de mooie striping of zijn lichtmetalen wieltjes......
Je probeert of de zuigkracht niet te slap of te sterk is voor wat jij er mee wil stofzuigen, niet teveel kabaal maakt, de buis lang genoeg voor je eigen lengte, de mond niet net effe te breed of te dik is om onder je kast te komen, etc, etc, etc
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_205131913
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:00 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Dat betreft dat je het deugdelijk dient te verpakken voor verzending. Dat hoeft niet eens in dezelfde doos overigens. En het heeft niets met de kleine gebruikssporen en de stofzuigerzak te maken.
Voor zover ik weet, heb ik dat gedaan. Zal wel zien waar ze straks mee aankomen. Als het bij het stof in de zak blijft, geen probleem lijkt me, maar als er rare krassen enz op zitten, wordt het lastig.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 18:45:42 #50
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_205139346
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:40 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Renault is gewoon troep.
Heb je wel eens een Volkswagen gehad?? Ik zal je de malaise besparen, is later via een ander kanaal nog meer duidelijk geworden voor mij in ieder geval geen VW
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')