Ja, want daar heb je recht op. Omdat je niet net zoals bij de elektronicazaak met een testmodel kunt proberen of het iets voor je is.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:34 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik snap dat dus echt niet, dat je een stofzuiger retour stuurt met vuil in de zak.
Denk je dat ze dat ding nu nog als nieuw kunnen verkopen?
Je stuurt een gebruikt product terug en verwacht dan het volle aankoopbedrag terug te krijgen?
Excuus, ik dacht dat in: "ben ik benieuwd wat ik hiermee aan kan, als ze aangeven de stofzuiger niet retour te willen accepteren." mijn vraag wel zat! Maar goed, dat dus: ik ben benieuwd wat ik hiermee aan moet als ze zeggen de stofzuiger niet terug te willen nemen.quote:
P.S. is niet de TSquote:Op donderdag 23 juni 2022 15:30 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Waarom open je dan een topic. Neem aan dat je iets van forumleden wil
Dat is een optie, maar geen hele fijne. Net als de stofzuiger ;-)quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:24 schreef dimmak het volgende:
Ik zal je 1 optie voorleggen:
Accepteren en de stofzuiger in gebruik nemen.
Op FOK! is men eenmaal niet gewend om de zak te legen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:35 schreef capricia het volgende:
Waarom heb je de zak niet even geleegd dan?
Thanks! Als ik dit goed begrijp, moet ik volledig in mijn recht staan. Ik heb de retour aangevraagd binnen een week, en het product heb ik zeker niet te veel gebruikt. En zo te zien, zelfs als dat zo is, hebben ze alleen het recht om een vergoeding te vragen, bijvoorbeeld voor een nieuwe stofzuigerzak.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:35 schreef Mr_Belvedere het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)0reis%20of%20maatpak.
Je hebt gewoon recht op 14 dagen bedenktijd tenzij expliciet anders aangegeven in de voorwaarden. En dat maakt helemaal niets uit of het bol.com was op pietje op de hoek. Neem contact op met bol.com klantenservice, leg uit wat er aan de hand is, wat je goeder trouw gedaan hebt en vraag naar de expliciete voorwaarden.grote kans dat je gewoon je geld terug krijgt en die doorverkoper bol.com niet meer mag gebruiken.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:36 schreef kamehameha het volgende:
[..]
Dat is een optie, maar geen hele fijne. Net als de stofzuiger ;-)
Niet de beste optie, dus ik hoop dat ik daar niet in zou moeten berusten.
Ja. En wat die (door)verkoper op loopt te mekkeren, dat is niet jouw probleem.quote:Thanks! Als ik dit goed begrijp, moet ik volledig in mijn recht staan. I
Ja, als ik had geweten dat ik daarmee dit had kunnen voorkomen, had ik er met liefde zelfs een nieuwe in gedaan.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op FOK! is men eenmaal niet gewend om de zak te legen.
Was wel handig geweest om gezeik te voorkomen, maar ik denk wel dat je hier alsnog een prima zaak moet hebben als je in ieder geval voet bij stuk houdt.
Heel veel van dat soort doorverkopers denken er mee weg te komen en veel brave burgers weten hun rechten niet. Je hoeft waarschijnlijk niets te doen. Klantenservice van grote bedrijven maken gehakt van dit soort praktijken zolang jij kunt aantonen dat je goeder trouw gehandeld hebt.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:41 schreef kamehameha het volgende:
[..]
Ja, als ik had geweten dat ik daarmee dit had kunnen voorkomen, had ik er met liefde zelfs een nieuwe in gedaan.
Dat hoop ik maar. Wat betreft dat laatste maak ik me vooral zorgen, want ik kan er niet veel over aantonen, behalve dat ik de stofzuiger op tijd retour heb gemeld, weer heb ingepakt, en heb opgestuurd. Geen foto's of iets dergelijks gemaakt van het ingepakte ding, of van de doos. Geen idee dus wat ik kan bewijzen, behalve mijn woord dat ik ter goeder trouw heb gehandeld.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:43 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Heel veel van dat soort doorverkopers denken er mee weg te komen en veel brave burgers weten hun rechten niet. Je hoeft waarschijnlijk niets te doen. Klantenservice van grote bedrijven maken gehakt van dit soort praktijken zolang jij kunt aantonen dat je goeder trouw gehandeld hebt.
Transacties, ordernummers bij bol.com , whatsapp/email/bol.com app berichten, bewijs van opsturen/ontvangst, etc. Ik neem aan dat je een bericht hebt ontvangen waarin staat dat het product retour is ontvangen. Dat soort dingen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:48 schreef kamehameha het volgende:
[..]
Dat hoop ik maar. Wat betreft dat laatste maak ik me vooral zorgen, want ik kan er niet veel over aantonen, behalve dat ik de stofzuiger op tijd retour heb gemeld, weer heb ingepakt, en heb opgestuurd. Geen foto's of iets dergelijks gemaakt van het ingepakte ding, of van de doos. Geen idee dus wat ik kan bewijzen, behalve mijn woord dat ik ter goeder trouw heb gehandeld.
Die heb ik gelukkig allemaal nog wel. Ik heb met bol.com gechat en die gaan ook contact opnemen met de verkoper. Ben benieuwd!quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Transacties, ordernummers bij bol.com , whatsapp/email/bol.com app berichten, bewijs van opsturen/ontvangst, etc. Ik neem aan dat je een bericht hebt ontvangen waarin staat dat het product retour is ontvangen. Dat soort dingen.
Bel gewoon de klantenservice van bol.com met je ordernummer en accountnummer bij de hand en meld dat je het een vervelend probleempje vindt.
Top. In de digitale wereld gaan zelden transacties verloren gelukkig.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:55 schreef kamehameha het volgende:
Die heb ik gelukkig allemaal nog wel. Ik heb met bol.com gechat en die gaan ook contact opnemen met de verkoper. Ben benieuwd!
Nee, da's zeker waar. Ik heb trouwens van bol.com wel de volgende onheilspellende boodschap gekregen:quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Top. In de digitale wereld gaan zelden transacties verloren gelukkig.
Dat betreft dat je het deugdelijk dient te verpakken voor verzending. Dat hoeft niet eens in dezelfde doos overigens. En het heeft niets met de kleine gebruikssporen en de stofzuigerzak te maken.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:58 schreef kamehameha het volgende:
De klant is zelf verantwoordelijk voor de retourzending.
Stel je voor dat de stofzuiger tijdens de retourzending beschadigd is geraakt dan blijft de klant hiervoor verantwoord. De verkoper is enkel verantwoordelijk voor de bezorging van het product.
Klinkt alsof je als verkoper overal onderuit kan komen door even je product te beschadigen, als je bijvoorbeeld een oudere versie verkoopt of van je voorraad af wilt.
Jammer dan voor de MediaMarkt. Dat recht heb je. Nooit iets gekocht waar je achteraf spijt van had?quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:01 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik vind het sowieso raar dat als je een stofzuiger koopt en dan zegt: dit is niet wat we willen. Dan heb je niet goed uitgezocht. Ze zien je aankomen bij bijvoorbeeld Mediamarkt.
Eh ja. Een Renault. Maar het gaf me wel een enorme levensles: nooit meer een Franse auto. Maar een auto retourneer je ook niet.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:02 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Jammer dan voor de MediaMarkt. Dat recht heb je. Nooit iets gekocht waar je achteraf spijt van had?
Want?quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:08 schreef -Sigaartje het volgende:
Eh ja. Een Renault. Maar het gaf me wel een enorme levensles: nooit meer een Franse auto. Maar een auto retourneer je ook niet.
Helemaal mee eens. Ik deel je mening dat een koper die iets nieuws verwacht dit specifieke product ook niet moet krijgen. Wat de verkoper met het huidige product doet zal mij ook echt niets interesseren.quote:Dat van die stofzuiger: het is gewoon lullig voor de volgende klant die hem krijgt, met stof in de zak. Sorry, dat moeten ze mij echt niet flikken als ik iets splinternieuws bestel.
Bij een fysieke winkel geldt de wettelijke termijn van 14 dagen retourrecht dan ook niet.......quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:02 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Jammer dan voor de MediaMarkt. Dat recht heb je. Nooit iets gekocht waar je achteraf spijt van had?
Maar via Bol zelf spelen is de beste tip. Zij zijn in principe ook het verkopende platform en dus ook jouw aanspreekpunt.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:01 schreef Rob310 het volgende:
Als je een koop op afstand doet, bijvoorbeeld via internet of telefonisch, geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze termijn kun je als je spijt krijgt je aankoop ongedaan maken. Dit mag zonder reden.
Bron:
https://www.consumentenbo(...)elefonische-aankopen
Probleem van de verkoper, dat is het risico van internet verkopen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:08 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Eh ja. Een Renault. Maar het gaf me wel een enorme levensles: nooit meer een Franse auto. Maar een auto retourneer je ook niet.
Dat van die stofzuiger: het is gewoon lullig voor de volgende klant die hem krijgt, met stof in de zak. Sorry, dat moeten ze mij echt niet flikken als ik iets splinternieuws bestel.
Klopt. Maar het is ook een beetje de verantwoordelijkheid van de koper dat hij een stofzuiger uitzoekt die bij hem past. Met schoenen kan ik het me nog voorstellen (die krengen lijken met het jaar kleiner te worden. Ik heb maat 48, maar ik heb meegemaakt dat ze bij 50 nog steeds te klein waren. Chinese voetjes waarschijnlijk).quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Probleem van de verkoper, dat is het risico van internet verkopen.
Renault is gewoon troep.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:11 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Want?
[..]
Helemaal mee eens. Ik deel je mening dat een koper die iets nieuws verwacht dit specifieke product ook niet moet krijgen. Wat de verkoper met het huidige product doet zal mij ook echt niets interesseren.
Kwats!quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:56 schreef Fe2O3 het volgende:
Verkoper mag TS poen vragen voor als nieuw maken.
Echter zou ik het ook snappen als verkoper zegt dat je bedenktijd over was omdat je hem blijkbaar hebt gebruikt.
Behoudens niet functioneren is gebruik natuurlijk niet nodig om te bepalen of een stofzuiger 'wel wat wordt' ...
of een dildo met poep eraan.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:36 schreef Sfancta het volgende:
Grootste tip bij bol.com is om nooit wat te kopen bij een externe verkopen, alleen bij bol.com zelf. Bij hun kun je zelfs een gebruikt tostiijzer met een halve boterham erin retourneren, en je krijgt netjes je geld terug.
dit!quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:14 schreef Kiid het volgende:
Heb je toevallig bol.com zelf een berichtje over gestuurd? Mogelijk dat zij hier ook nog wat in kunnen betekenen.
Niks kwats.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:42 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Kwats!
Zoals TS zelf aangeeft staat in voorwaarden dat je op redelijke manier het product mag proberen en is verkoper zich daarna gehouden om aan de 14 dagen zichttermijn te voldoen. Verkoper mag zelfs de verzendkosten niet rekenen!
Wanneer iets echt onbruikbaar, kapot of smerig terug komt mag er een bedrag ingehouden worden en hoeft verkoper niet de volle 100% terug te betalen.
Ik merk trouwens op dat veel mensen hier nooit via internet kopen getuige de opmerkingen " verkoper moet product weer opknappen "
Veel verkopers geven zoiets weer aan een opkoper mee of de grotere platforms verkopen zo'n product als 'tweede kans' o.i.d.
Ik heb ook een keer een klacht gehad bij een externe verkoper die het niet wilde oplossen. Ik heb wel een (verder hele nette maar met de klacht) review kunnen plaatsen maar die werd later verwijderd.quote:Op donderdag 23 juni 2022 19:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dit!
Externe partijen reageren bij mij zelden en dan stuur ik via de chat met een echte persoon van bol.com een bericht en bijna altijd is het dan 1 a 2 dagen later opgelost.
Een slechte review wil ook werken maar het gekke is dat ik bij een 3de partij waar ik een klacht bij heb het mailtje om een review te geven nooit krijg.
Even uitproberen is niet de hele woonkamer doen. Vervolgens een vuile zak terugsturen en denken dat t allemaal ok is.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:42 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Kwats!
Zoals TS zelf aangeeft staat in voorwaarden dat je op redelijke manier het product mag proberen en is verkoper zich daarna gehouden om aan de 14 dagen zichttermijn te voldoen. Verkoper mag zelfs de verzendkosten niet rekenen!
Wanneer iets echt onbruikbaar, kapot of smerig terug komt mag er een bedrag ingehouden worden en hoeft verkoper niet de volle 100% terug te betalen.
Ik merk trouwens op dat veel mensen hier nooit via internet kopen getuige de opmerkingen " verkoper moet product weer opknappen "
Veel verkopers geven zoiets weer aan een opkoper mee of de grotere platforms verkopen zo'n product als 'tweede kans' o.i.d.
Ik citeer TS (waarbij ik nog steeds van mening ben dat TS in zijn (consumenten)recht staat)quote:Op donderdag 23 juni 2022 19:59 schreef marsan het volgende:
[..]
Even uitproberen is niet de hele woonkamer doen. Vervolgens een vuile zak terugsturen en denken dat t allemaal ok is.
quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:20 schreef kamehameha het volgende:
Product werd bij ons thuis bezorgd, maar na nog geen minuut te hebben uitgeprobeerd, Hij gaf aan dat er lastige lijn is tussen 'gebruikt' en 'uitgeprobeerd'. Dat snap ik ook natuurlijk, maar wij hebben er absoluut niet ons hele huis mee onder handen genomen, maar hem alleen nog geen minuut in de woonkamer gebruikt.
In de voorwaarden van de webshop staat: Het artikel mag alleen eenmalig gebruikt zijn. Om de aard, kenmerken en werking vast te stellen mag je het artikel eenmalig testen. Uitgezonderd voor artikelen waarvan de verzegeling niet verbroken mag worden. Wat ons betreft hebben we ons hier dus prima aan gehouden.
Zie mijn reactie hierboven ⬆️quote:Op donderdag 23 juni 2022 19:44 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Niks kwats.
Je mag iets bekijken en je bedenken.
Je mag niet iets in gebruik nemen langer dan nodig is om dat te doen.
Doe je dat wel, of, maak je zaken stuk dan mag de verkoper dat gewoon in rekening brengen.
Een stofzuiger gebruiken en dan zeggen nah, dat gaat mij echt voorbij bekijken en bedenken. Het stofzuigende deel van een stofzuiger lijkt me een nogal evident iets.
En daar komt nog bij dat je dan ook nog es een redelijke aso bent als je hem met een gebruikte stofzak/volle bak terug durft te sturen.
Gewoon 1 uur arbeid + materialen in rekening brengen bij TS.
Voor zover ik weet, heb ik dat gedaan. Zal wel zien waar ze straks mee aankomen. Als het bij het stof in de zak blijft, geen probleem lijkt me, maar als er rare krassen enz op zitten, wordt het lastig.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:00 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dat betreft dat je het deugdelijk dient te verpakken voor verzending. Dat hoeft niet eens in dezelfde doos overigens. En het heeft niets met de kleine gebruikssporen en de stofzuigerzak te maken.
Heb je wel eens een Volkswagen gehad?? Ik zal je de malaise besparen, is later via een ander kanaal nog meer duidelijk geworden voor mij in ieder geval geen VWquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |