abonnement Unibet Coolblue
pi_205129202
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja, het is een theorie en je reageert in ieder geval inhoudelijk. Maar ik zie heel weinig bewijs en ik zie wel aanwijzingen (ook geen keihard bewijs) dat mensen over dit soort dingen kunnen gaan twijfelen onder invloed van een progressieve samenleving doordat wordt verteld dat het goed is om over dit soort dingen te twijfelen en dat je zowel een jongen als een meisje kunt zijn.
En dan komt nu de hamvraag: Waarom zou dat precies slecht zijn dan?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 23 juni 2022 @ 16:05:14 #52
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205129210
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja, het is een theorie en je reageert in ieder geval inhoudelijk. Maar ik zie heel weinig bewijs en ik zie wel aanwijzingen (ook geen keihard bewijs) dat mensen over dit soort dingen kunnen gaan twijfelen onder invloed van een progressieve samenleving doordat wordt verteld dat het goed is om over dit soort dingen te twijfelen en dat je zowel een jongen als een meisje kunt zijn.
Je klaagde net over speculeren :')
Je weigert de bronnen te lezen waarin gewoon conclusies worden getrokken over de toegenomen vraag naar de behandelingen. Vervolgens kies je ervoor om die niet te lezen en er vrolijk op los te speculeren met beschuldigingen die je op geen enkele manier onderbouwt. :')
pi_205129214
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja precies. En hoe maken we dat onderscheid dan? Tussen iemand met echte genderdysforie en de (door de cultuur en samenleving gestimuleerde) geslachtstwijfelaars?

Leeftijd?
Ja. En dat is heel vervelend voor die ene op de vier die waarschijnlijk wel baat heeft bij een eerdere transitie, maar kinderen hoor je te beschermen.
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 16:06:44 #54
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_205129220
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Homoseksualiteit hebben ze ook niet kunnen "genezen", dus waarom zou dat met iemand die transgender is wel kunnen?

Nog afgezien van of we dat moeten willen.
Niet te vergelijken.
What can change the nature of a man?
pi_205129235
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja. En dat is heel vervelend voor die ene op de vier die waarschijnlijk wel baat heeft bij een eerdere transitie, maar kinderen hoor je te beschermen.
Ok sterk punt. Ben toch nog wel benieuwd naar je bewijs dat seksuele geaardheid helemaal vastligt (nature) en transseksualiteit niet.

De enige manier waardoor je kunt weten waarom iemand op mannen valt is toch doordat die persoon het zelf zegt? Dat kan toch door een samenleving wel behoorlijk beïnvloed worden? Wat voor bewijs heb je dat dit helemaal vastligt?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205129239
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:06 schreef Coco het volgende:

[..]
Niet te vergelijken.
Ik vind de vergelijking van @Stoney3K juist wel terecht (allebei is het iets wat je "voelt") dus ben wel benieuwd naar de argumenten van @VEM2012 .
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205129258
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ok sterk punt. Ben toch nog wel benieuwd naar je bewijs dat seksuele geaardheid helemaal vastligt (nature) en transseksualiteit niet.

De enige manier waardoor je kunt weten waarom iemand op mannen valt is toch doordat die persoon het zelf zegt? Dat kan toch door een samenleving wel behoorlijk beïnvloed worden? Wat voor bewijs heb je dat dit helemaal vastligt?
Daar is onderzoek naar gedaan. Ik zou moeten zoeken naar wat verwijzingen. Die heb ik zo niet paraat.
pi_205129262
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:41 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Die verklaring is heel simpel: Omdat transgenders 50 jaar geleden gedwongen werden om een dubbelleven te leiden of anders uitgekotst, vermoord, of strafrechtelijk vervolgd te worden.

Gaf je het aan bij je psychisch zorgverlener? Prima, dan 'fixen' we je transgenderschap gewoon, want het zit toch allemaal in je hoofd. Met elektroschocks of zelfs een spuitje. Als je geluk hebt sluiten we je gewoon op in een 2 bij 2 met heel erg zachte muurtjes.

Goh, waarom zou je dan niet uit de kast komen als transgender? Zou het écht niet weten. |:(
Ik had meer dan 30 jaar geleden al een buurman die transitiepsychiater was. De medische wetenschap heeft niet stil gestaan maar het is nog steeds een grove genitale verminking.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Homoseksualiteit hebben ze ook niet kunnen "genezen", dus waarom zou dat met iemand die transgender is wel kunnen?

Nog afgezien van of we dat moeten willen.
Sterker nog, ook geslachtsveranderingsoperatie lijkt de klachten van de ernstige psychische aandoening die genderdysfore is te verminderen.

Die fase dat alles nurture zou zijn en nauwelijks nature hebben we al een keer gehad he. Daarom hebben we nu allemaal zaaddoneren die toch hun nageslacht aan de deur krijgen en geadopteerde kinderen die op zoek gaan naar hun biologische moeder in de derde wereld of hun ideniteit. Op een gegeven moment worden dat soort dingen ideologisch en zit er geen rem meer op.

Er was zelfs een Amerikaanse dokter die jongen/meisje volledig nurture vond en besloot die theorie te gaan testen op een kind van zeer laaggeletterde ouders. Afschuwelijk verhaal, die heeft gewoon een leven verwoest door dat kind ongevraagd om te bouwen.

Hoe groot de verontwaardiging daar op een gegeven moment ook over was, we laten nu hetzelfde gebeuren met kinderen die ook nog te jong zijn om daarover te kunnen beslissen. Het is een industrie rond de medicalisering van deze al dan niet aanwezige psychische aandoening ontstaan die zichzelf wil uitbreiden, maar ook een ideologie rond deze aandoening waarmee mensen zichzelf kunnen profileren. Een zeer gevaarlijke combinatie en het is dan ook tekenend dat juist progressive Scandinavische landen er een eind aan hebben gemaakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205129269
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daar is onderzoek naar gedaan. Ik zou moeten zoeken naar wat verwijzingen. Die heb ik zo niet paraat.
Ben wel benieuwd. Omdat ik dan denk: Dat wat er zich in je geest afspeelt is vrij moeilijk vast te leggen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205129288
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd. Omdat ik dan denk: Dat wat er zich in je geest afspeelt is vrij moeilijk natuurlijk vast te leggen.
Terechte vraag. Ik zal het voor je opzoeken. Als ik er van het weekend nog niet op terug ben gekomen moet je maar even een herinnering sturen. :)
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 16:19:20 #61
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_205129300
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind de vergelijking van @:Stoney3k juist wel terecht (allebei is het iets wat je "voelt") dus ben wel benieuwd naar de argumenten van @:VEM2012 .
Dan kunnen we wel stoppen met alle geestelijke gezondheidszorg. Het is iets wat je 'voelt' , dus waarom genezen?
What can change the nature of a man?
pi_205129310
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:19 schreef Coco het volgende:

[..]
Dan kunnen we wel stoppen met alle geestelijke gezondheidszorg. Het is iets wat je 'voelt' , dus waarom genezen?
De meeste GGZ zorg is dan ook niet gericht op 'genezen' maar op ondersteuning en bieden van tools zodat iemand met het gevoel om kan gaan.

Autisme kun je bijvoorbeeld ook niet 'genezen'.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205129314
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Terechte vraag. Ik zal het voor je opzoeken. Als ik er van het weekend nog niet op terug ben gekomen moet je maar even een herinnering sturen. :)
Ja zal ik doen! Mijn eigen theorie is (meer uit eigen observatie en ondersteund met inderdaad een grote cijfermatige toename van LHBTQ-mensen) dat heel veel wel degelijk conditionering is.

Vandaar dat ik de vergelijkingen van @Stoney3K tussen gays en transseksuelen ook wel begrijp, want beiden is het iets wat mensen zeggen te voelen. Mijn eigen argument is dat homoseksualiteit (zelfs al zou het voor een deel geconditioneerd zijn) niet zoveel invloed heeft op het menselijk welzijn maar dat dit bij transseksuelen wel het geval is.

Dat maakt voor mij ook meer het onderscheid tussen geaardheid en een psychische ontregeling waaraan mensen lijden.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 16:21:49 #64
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_205129318
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
De meeste GGZ zorg is dan ook niet gericht op 'genezen' maar op ondersteuning en bieden van tools zodat iemand met het gevoel om kan gaan.

Autisme kun je bijvoorbeeld ook niet 'genezen'.
Leuk, maar semantiek hebben we het niet over.
What can change the nature of a man?
pi_205129327
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:19 schreef Coco het volgende:

[..]
Dan kunnen we wel stoppen met alle geestelijke gezondheidszorg. Het is iets wat je 'voelt' , dus waarom genezen?
Dat onderscheid dat maak ik in de post hierboven. Mensen lijden doorgaans niet zo onder homoseksuele gevoelens (of het nou nature is of niet) maar wel onder transseksuele gevoelens.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 16:32:34 #66
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_205129376
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat onderscheid dat maak ik in de post hierboven. Mensen lijden doorgaans niet zo onder homoseksuele gevoelens (of het nou nature is of niet) maar wel onder transseksuele gevoelens.
Ik vind het nog steeds onvergelijkbaar, homo/heteroseksualiteit is aantrekkingskracht tot een bepaald geslacht.

Daar heeft genderdysforie niks mee te maken.


Maar goed, sowieso eerst mensen uit laten puberen.
What can change the nature of a man?
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 17:45:39 #67
375570 crew  Cyan9
pi_205129782
Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk waarom TS dit nou zo'n groot probleem vindt, en hoe hij (of de maatschappij) hier last van heeft. Ik zie vooral een visie waarin wordt gepresenteerd dat transgenders psychisch ziek zijn en therapie nodig hebben, en dat het verstrekken van informatie over het onderwerp het zogenoemde probleem in stand houdt.

Lijkt het toch weer te vallen onder de strekking: "Zolang we het er niet over hebben, dan bestaat het ook niet."
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_205130156
Ik heb medelijden met de mensen die zichzelf niet kunnen accepteren hoe ze zijn (fysiek)
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Beste debater 2022 donderdag 23 juni 2022 @ 19:51:16 #69
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205130789
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:31 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ja nee, dat kan dus niet he, want dat is bevestigen van de genderillusie. Die moet je juist oplossen. /s |:(
Wat is genderillusie nou weer
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205131051
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:45 schreef Cyan9 het volgende:
Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk waarom TS dit nou zo'n groot probleem vindt, en hoe hij (of de maatschappij) hier last van heeft. Ik zie vooral een visie waarin wordt gepresenteerd dat transgenders psychisch ziek zijn en therapie nodig hebben, en dat het verstrekken van informatie over het onderwerp het zogenoemde probleem in stand houdt.

Lijkt het toch weer te vallen onder de strekking: "Zolang we het er niet over hebben, dan bestaat het ook niet."
Dan wil je het niet begrijpen denk ik. Mijn visie: Er is een klein groepje psychisch gestoorden die een genderstoornis hebben. Maar de cultuur en huidige progressieve samenleving drijft voor een groot deel de nieuwe golf aan geslachtstwijfelaars aan en diezelfde cultuur zorgt dus voor een golf aan psychische ellende bij mensen.

Wie hebben hier last van: De nieuwe golf aan mensen die door de cultuur onnodig twijfelen aan hun geslacht en psychisch naar de klote gaan.

Ik heb er dus weinig last van. Maar voor het keren van deze trend (die schadelijk is voor de groep twijfelaars) is er wel een cultuurverandering nodig.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205131058
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:45 schreef Cyan9 het volgende:
Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk waarom TS dit nou zo'n groot probleem vindt, en hoe hij (of de maatschappij) hier last van heeft. Ik zie vooral een visie waarin wordt gepresenteerd dat transgenders psychisch ziek zijn en therapie nodig hebben, en dat het verstrekken van informatie over het onderwerp het zogenoemde probleem in stand houdt.

Lijkt het toch weer te vallen onder de strekking: "Zolang we het er niet over hebben, dan bestaat het ook niet."
Als de zorgcapaciteit het afgelopen jaar voor deze mensen 50% is toegenomen, maar de wachtlijsten toch omhoog schieten gaat er toch wel iets fout hoor. Het is ook niet alsof het zijn van een transgender een gevolgenvrije situatie is. Enorme hoeveelheden depressie en zelfmoordneigingen. Zelfs als je kind die mentale shit allemaal overslaat en het medische circuit induikt, dan is het ook kut. Zware operaties en als je dat eenmaal achter de rug hebt zal je de rest van je leven moeten vechten tegen je lichaam met hormonen of nogal pijnlijke handelingen om te voorkomen dat je nieuwe vagina dichtgroeit. Om nog maar te zwijgen over de enorme lijst met pijnlijke en genante complicaties.
pi_205131217
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 10:50 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dit dus. Rechts NL houdt het in het nieuws om de culture war in stand te houden en links NL vindt het het summum van progressiviteit en besteedt er daarom onevenredig veel aandacht aan.
Wat een onzin, 'culture war' is een begrip uit de VS en is hier helemaal niet van toepassing.
pi_205131236
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:45 schreef Cyan9 het volgende:
Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk waarom TS dit nou zo'n groot probleem vindt, en hoe hij (of de maatschappij) hier last van heeft. Ik zie vooral een visie waarin wordt gepresenteerd dat transgenders psychisch ziek zijn en therapie nodig hebben, en dat het verstrekken van informatie over het onderwerp het zogenoemde probleem in stand houdt.

Lijkt het toch weer te vallen onder de strekking: "Zolang we het er niet over hebben, dan bestaat het ook niet."
Dan heb je echt niet goed opgelet, of wil je dat niet.
pi_205131260
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:34 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je realiseert je dat je kind ook kan zeggen "Maar ik voel me vrouw" zonder dat daar een jurkje aan te pas hoeft te komen?
Dat komt niet voor. De huidige transgender hype komt voor uit een ideologie die stereotypen en gedrag koppelt aan gender. Kinderen hebben daar geen weet van dus zullen ook nooit zomaar zeggen dat ze het andere geslacht zijn zonder dat de ouders dat aanleren. Wat kinderen wel af en toe doen is als jongetje een jurk aantrekken en dat is dus in het huidige klimaat voldoende om dat kind het labeltje transgender te geven.
  donderdag 23 juni 2022 @ 20:44:39 #75
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205131358
Ik had vroeger een schoolvriendje dat als hij kwam spelen graag een jurk of een rok aantrok. Dat vonden wij thuis best apart... Hij is echt geen trans geworden want de laatste x dat ik hem zag had hij een volle baard en droeg gewone kleding.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_205131368
twitter


twitter
pi_205131485
quote:
een medisch traject waarin iemand kan kiezen om geheel of gedeeltelijk in transitie te gaan, bijvoorbeeld door borsten te verwijderen, een vagina of penis te laten construeren of hormonen te gebruiken.
Ik vind dit nogal optimistisch geformuleerd. Vaginaplastiek leidt niet tot een vagina, maar tot een holte inclusief plasbuis, op de plaats waar de penis zat. Die holte wordt gemaakt van penismateriaal (penisinversie) of van darmmateriaal. Van de clitoris wordt alleen het topje nagemaakt met materiaal van de eikel. De volledige clitoris is een veel groter orgaan. Wanneer je vagina en clitoris als één bij elkaar horend systeem zou beschouwen (en daar zijn goede redenen voor) komt vaginaplastiek niet in de buurt van waar een vrouw mee is geboren.

Het droevige is nu dat bij puberteitsremmers igv MtF-transitie er te weinig penismateriaal is om vaginaplastiek te kunnen uitvoeren via penisinversie. Dat moet dan met darmmateriaal, met de extra nadelen en complicaties vandien.
Ik citeer één zo'n mogelijke complicatie:
quote:
Bij een darm vaginaplastiek zou het kunnen gebeuren dat de aan elkaar gezette darmdelen niet goed genezen en dat de naden lekkage veroorzaken.
Het gevolg is dat er ontlasting in de buikholte terecht komt. Dit geeft al snel buikpijn en koorts in de eerste 2-3 dagen na de operatie. Het is dan noodzakelijk om met spoed opnieuw te worden geopereerd om de lekkage te verhelpen.
Bij een ernstige lekkage of een niet helend gaatje in de endel-darm is soms een tijdelijk stoma nodig. Na minimaal 3 maanden kan het stoma dan weer worden opgeheven.
Phalloplastiek is nog gecompliceerder en leidt niet tot een penis, maar tot iets wat er op lijkt. Een erectie is alleen mogelijk met een prothese. Verder ga ik hier niet op in, want het is allemaal al plastisch genoeg.

Al met al is mijn sterke indruk dat er de afgelopen halve eeuw geëxperimenteerd is met een sterk invasieve, snijdende, oplossing voor een probleem waarvan men nog steeds niet goed weet wat er nu eigenlijk precies aan de hand is. Genderdysforie bestaat, maar dat is het dan ook wel ongeveer.
Psychiatrie, psychologie (en misschien ook sociologie) zijn tekort geschoten en aan de leiband van de medische wetenschap en pharma gaan meelopen in een trial & error benadering van het probleem. Ik zie dat als medicalisering van een vraagstuk waarover nog veel te veel onbekend is.

Het is versluierend taalgebruik om te stellen dat mannen een transitie kunnen maken tot vrouw door vaginaplastiek en het creëren van borsten. Het is een transitie naar een mens die uiterlijk op een vrouw lijkt, zonder volwaardige seksuele organen.
Als volwassen mensen dat willen, moeten ze dat zelf weten.
Zeker kinderen zouden niet aan dit soort trial & error moeten worden blootgesteld.

En meer in het algemeen zou ik gender issues niet gemedicaliseerd willen zien. Laten we die maar sociaal-maatschappelijk oplossen. Veel moeilijker, maar op de langere termijn misschien wel veel effectiever.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_205131918
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:55 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ik vind dit nogal optimistisch geformuleerd. Vaginaplastiek leidt niet tot een vagina, maar tot een holte inclusief plasbuis, op de plaats waar de penis zat. Die holte wordt gemaakt van penismateriaal (penisinversie) of van darmmateriaal. Van de clitoris wordt alleen het topje nagemaakt met materiaal van de eikel. De volledige clitoris is een veel groter orgaan. Wanneer je vagina en clitoris als één bij elkaar horend systeem zou beschouwen (en daar zijn goede redenen voor) komt vaginaplastiek niet in de buurt van waar een vrouw mee is geboren.

Het droevige is nu dat bij puberteitsremmers igv MtF-transitie er te weinig penismateriaal is om vaginaplastiek te kunnen uitvoeren via penisinversie. Dat moet dan met darmmateriaal, met de extra nadelen en complicaties vandien.
Ik citeer één zo'n mogelijke complicatie:
[..]
Phalloplastiek is nog gecompliceerder en leidt niet tot een penis, maar tot iets wat er op lijkt. Een erectie is alleen mogelijk met een prothese. Verder ga ik hier niet op in, want het is allemaal al plastisch genoeg.

Al met al is mijn sterke indruk dat er de afgelopen halve eeuw geëxperimenteerd is met een sterk invasieve, snijdende, oplossing voor een probleem waarvan men nog steeds niet goed weet wat er nu eigenlijk precies aan de hand is. Genderdysforie bestaat, maar dat is het dan ook wel ongeveer.
Psychiatrie, psychologie (en misschien ook sociologie) zijn tekort geschoten en aan de leiband van de medische wetenschap en pharma gaan meelopen in een trial & error benadering van het probleem. Ik zie dat als medicalisering van een vraagstuk waarover nog veel te veel onbekend is.

Het is versluierend taalgebruik om te stellen dat mannen een transitie kunnen maken tot vrouw door vaginaplastiek en het creëren van borsten. Het is een transitie naar een mens die uiterlijk op een vrouw lijkt, zonder volwaardige seksuele organen.
Als volwassen mensen dat willen, moeten ze dat zelf weten.
Zeker kinderen zouden niet aan dit soort trial & error moeten worden blootgesteld.

En meer in het algemeen zou ik gender issues niet gemedicaliseerd willen zien. Laten we die maar sociaal-maatschappelijk oplossen. Veel moeilijker, maar op de langere termijn misschien wel veel effectiever.
Prima analyse maar we zijn volgens mij nog steeds niet helemaal uit het nature/nurture debat gekomen. Ook mijn conclusie is dat er zoiets als genderdysforie bestaat maar zoals met wel meer psychische stoornissen ligt zelfs dat niet zo zwart-wit.

Er is een hele grote aangeleerde component, dat bewijst de recente toename van patiënten. Dus hoe verklaar je dat dan?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  donderdag 23 juni 2022 @ 21:42:23 #79
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205131968
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:46 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Fake news dus.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 22:49:50 #80
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_205132646
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:46 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Niemand neemt de NOS nog serieus.
What can change the nature of a man?
pi_205132671
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:45 schreef Cyan9 het volgende:
Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk waarom TS dit nou zo'n groot probleem vindt, en hoe hij (of de maatschappij) hier last van heeft. Ik zie vooral een visie waarin wordt gepresenteerd dat transgenders psychisch ziek zijn en therapie nodig hebben, en dat het verstrekken van informatie over het onderwerp het zogenoemde probleem in stand houdt.

Lijkt het toch weer te vallen onder de strekking: "Zolang we het er niet over hebben, dan bestaat het ook niet."
En mensen beseffen volgens mij nog niet dat genderdysphorie al vrij lang bekend is. Het is zelfs bewezen door middel van brein scans bijv.

Natuurlijk als we het hebben over die 938452 genders dat is een ander verhaal :')

Maargoed er is geen magische pil om het op te lossen, dus is transitie toch de beste keuze (mits bewezen dat de persoon ook echt genderdysphorie voelt).
pi_205134121
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat een onzin, 'culture war' is een begrip uit de VS en is hier helemaal niet van toepassing.
Natuurlijk wel. Het wordt hier net zo goed aangewakkerd. Zwarte piet, lbgtq. Je bent blind als je dat niet ziet. Alles wordt zorgvuldig gepolariseerd.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_205134207
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:46 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
De NOS kennende stond het resultaat van te voren alvast met de sturende vragen en zochten ze alleen naar bevestiging. Anders zouden ze niks te verbergen hebben.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 09:17:52 #84
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205134220
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 22:52 schreef FL_Freak het volgende:

[..]
En mensen beseffen volgens mij nog niet dat genderdysphorie al vrij lang bekend is.
Dat zal allemaal wel maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de alfabetmensen de laatste jaren een fors marketingsbudget hebben ontvangen.
pi_205134289
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 22:49 schreef Coco het volgende:

[..]
Niemand neemt de NOS nog serieus.
Ja. Niemand kijkt naar de NOS maar toch weten allerlei bozige types toch altijd precies wat de NOS plaatst. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205134436
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat zijn hele persoonlijke vragen. Ik vind het een lastige, heb geen idee hoe ik als ouder zou reageren maar als ik er echt van overtuigd zou zijn dat het niet het goede is om te doen dan zou ik het misschien wel weigeren ja.
Wat zeik je nou, als iemand 'zij' genoemd wil worden, dan doe je dat toch, wat een moeite weer :')
pi_205134492
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:46 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Lekker dan, matige journalistiek dus.

Iets meer cijfers, van een artikel van vorig jaar.

quote:
Hoewel de minister en zorgverzekeraars drie jaar geleden een ‘Kwartiermaker Transgenderzorg’ hebben aangesteld om dit probleem aan te pakken, zijn de wachtlijsten volgens Visser nog nooit zo lang geweest als nu. In juli 2021, de laatste peildatum, stonden er 1855 mensen onder de 18 jaar en 3829 mensen boven de 18 jaar op de wachtlijst. In totaal ging het om 5684 mensen die wachtten op een intake. Inmiddels zijn het er volgens Visser nog meer. Deze duizenden personen moeten een tot drie jaar wachten tot ze ergens terechtkunnen.

Achter die wachtlijsten gaat onvoorstelbaar veel verborgen leed schuil, zegt ze. "Op die wachtlijsten staan jongeren en volwassenen die vaak na hele lange tijd met in zichzelf worstelen de knoop hebben doorgehakt om de stap te zetten naar de zorg. Als je dan nog zo lang moet wachten, is het leed immens." Bijna wekelijks wordt Visser door een ouder benaderd die ten einde raad is omdat zijn of haar kind ernstig depressief of suïcidaal is of zichzelf beschadigt. "Ze vrezen voor het leven van hun kind. Ik zou het liefst van de daken schreeuwen dat er vandaag nog dingen moeten veranderen."
Bron: RTL

En dan nu het belangrijkste argument van allemaal:

quote:
"Tot ongeveer 2013 ging het om enkele tientallen jongeren per jaar. De afgelopen twee tot drie jaar is dit aantal exponentieel gestegen tot ongeveer 500 jongeren tot en met 17 jaar. En het aantal volwassenen is verdubbeld, van wie een groot deel tussen de 18 en 30 jaar is", bevestigt ook Annelou de Vries, kinderpsychiater bij Amsterdam UMC.

Bovendien is het aantal aanmeldingen van personen met het vrouwelijke geboortegeslacht sterker toegenomen dan de groep met het mannelijke geboortegeslacht. In Amsterdam is deze groep inmiddels al drie keer zo groot.
Bron: NOS.

Wanneer is die woke gekte zo'n beetje begonnen? Juist: 2013. En er is sinds 2013 dus sprake van een exponentiële stijging.

Dit bevestigt heel erg het beeld wat verschillende mensen hier al hebben geschetst en mijn centrale stelling: Dat een groot deel van deze nieuwe patiënten door de nieuwe progressieve cultuur de ellende in zijn gedreven.

@HowardRoark @AgLarrr @VEM2012 @OllieA .
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205134507
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja. Niemand kijkt naar de NOS maar toch weten allerlei bozige types toch altijd precies wat de NOS plaatst. :')
Dat heet delen. Vast iets nieuws voor je.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:24:04 #89
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205134674
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja. Niemand kijkt naar de NOS maar toch weten allerlei bozige types toch altijd precies wat de NOS plaatst. :')
Wie is er hier boos dan? Of ben je weer aan het projecteren?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205134843
Omdat hokjesdenken zo sterk heerst denken jongens dat ze een meisje (moeten) zijn als ze van zichzelf interesses hebben die veelal gecategoriseerd worden als meisjes dingen en vice versa.
pi_205135186
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:41 schreef Cockwhale het volgende:
Omdat hokjesdenken zo sterk heerst denken jongens dat ze een meisje (moeten) zijn als ze van zichzelf interesses hebben die veelal gecategoriseerd worden als meisjes dingen en vice versa.
Ja nu wordt het wel heel complex. Oplossing is dus:

Gedrag niet toespitsen op 1 sekse, maar accepteren dat er binnen elke sekse een enorme variëteit aan interesses en gedrag kan bestaan.

We waren stiekem best wel heel goed bezig tot 2010 eigenlijk.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205135315
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:41 schreef Cockwhale het volgende:
Omdat hokjesdenken zo sterk heerst denken jongens dat ze een meisje (moeten) zijn als ze van zichzelf interesses hebben die veelal gecategoriseerd worden als meisjes dingen en vice versa.
Hokjesdenken dat zijn we iid steeds meer aan het doen.

Niks mis mee wat jij zegt, laten we weer de 'Metrosexuele man' en 'Tomboy meiden' weer in leven roepen.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 12:20:58 #93
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_205135727
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Gedrag niet toespitsen op 1 sekse,
Dit kan niet, van nature is er verschil tussen, net als fysiek.
What can change the nature of a man?
pi_205135762
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:20 schreef Coco het volgende:

[..]
Dit kan niet, van nature is er verschil tussen, net als fysiek.
Ja maar wat er nu lijkt te gebeuren is dit: Mannen (wellicht ook cultuurgedreven) die zich vrouwelijk gedragen of zelfs kleden denken nu dat dit betekent dat ze hun lichaam moeten verbouwen. Maar dat hoeft dus helemaal niet want je kunt ook gewoon zeggen: Het is prima dat jij als man deze jurk draagt.

Maar goed, zelfs het feit dat steeds meer mannen jurken willen dragen lijkt weer voor een groot deel aangestuurd te worden door de cultuur. :') Want heel logisch is dat vaak ook niet.

Eenheidsworst klinkt saai maar een samenleving waarin bijna iedereen hetzelfde doet en gelooft zorgt voor veel meer stabiliteit en welzijn.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205135888
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja maar wat er nu lijkt te gebeuren is dit: Mannen (wellicht ook cultuurgedreven) die zich vrouwelijk gedragen of zelfs kleden denken nu dat dit betekent dat ze hun lichaam moeten verbouwen. Maar dat hoeft dus helemaal niet want je kunt ook gewoon zeggen: Het is prima dat jij als man deze jurk draagt.

Maar goed, zelfs het feit dat steeds meer mannen jurken willen dragen lijkt weer voor een groot deel aangestuurd te worden door de cultuur. :') Want heel logisch is dat vaak ook niet.

Eenheidsworst klinkt saai maar een samenleving waarin bijna iedereen hetzelfde doet en gelooft zorgt voor veel meer stabiliteit en welzijn.
Ik zie dit nooit eigenlijk. Jij wel?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205136186
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik zie dit nooit eigenlijk. Jij wel?
Nee ik zie het ook nooit. Alleen van horen zeggen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 14:35:21 #97
375570 crew  Cyan9
pi_205136867
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dan wil je het niet begrijpen denk ik. Mijn visie: Er is een klein groepje psychisch gestoorden die een genderstoornis hebben. Maar de cultuur en huidige progressieve samenleving drijft voor een groot deel de nieuwe golf aan geslachtstwijfelaars aan en diezelfde cultuur zorgt dus voor een golf aan psychische ellende bij mensen.

Wie hebben hier last van: De nieuwe golf aan mensen die door de cultuur onnodig twijfelen aan hun geslacht en psychisch naar de klote gaan.

Ik heb er dus weinig last van. Maar voor het keren van deze trend (die schadelijk is voor de groep twijfelaars) is er wel een cultuurverandering nodig.
Je bewoording wordt in ieder geval steeds heviger, ze zijn nu allemaal psychisch gestoord. En uiteindelijk heb je er dus weinig tot geen last van, maar windt je je er wel behoorlijk over op. Bijzonder.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als de zorgcapaciteit het afgelopen jaar voor deze mensen 50% is toegenomen, maar de wachtlijsten toch omhoog schieten gaat er toch wel iets fout hoor. Het is ook niet alsof het zijn van een transgender een gevolgenvrije situatie is. Enorme hoeveelheden depressie en zelfmoordneigingen. Zelfs als je kind die mentale shit allemaal overslaat en het medische circuit induikt, dan is het ook kut. Zware operaties en als je dat eenmaal achter de rug hebt zal je de rest van je leven moeten vechten tegen je lichaam met hormonen of nogal pijnlijke handelingen om te voorkomen dat je nieuwe vagina dichtgroeit. Om nog maar te zwijgen over de enorme lijst met pijnlijke en genante complicaties.
En door niet in transitie te gaan/het medische circuit in te rollen voorkom je die depressies en zelfmoordneigingen? Door iemand met psychische hulp te overtuigen dat als je geboren bent als man, dus man bent en dat je je vrouw voelt tussen de oren zit of zoiets?

En wat betreft operaties, hormonen, complicaties, etc. Daarover worden mensen uitvoerig voorgelicht, daar is aandacht voor in het hele traject. Als mensen hierna alsnog besluiten door te gaan met het traject, dan is dat toch aan hunzelf?

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan heb je echt niet goed opgelet, of wil je dat niet.
Ah ja, dat is makkelijk. Lekker ingevuld. TS deelt z'n visie, beschrijft wat volgens hem het probleem is, maar zegt weinig over waarom hij dat allemaal een probleem vindt. En dan wil ik het niet begrijpen. Ok.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 14:36:56 #98
375570 crew  Cyan9
pi_205136880
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja maar wat er nu lijkt te gebeuren is dit: Mannen (wellicht ook cultuurgedreven) die zich vrouwelijk gedragen of zelfs kleden denken nu dat dit betekent dat ze hun lichaam moeten verbouwen. Maar dat hoeft dus helemaal niet want je kunt ook gewoon zeggen: Het is prima dat jij als man deze jurk draagt.

Maar goed, zelfs het feit dat steeds meer mannen jurken willen dragen lijkt weer voor een groot deel aangestuurd te worden door de cultuur. :') Want heel logisch is dat vaak ook niet.

Eenheidsworst klinkt saai maar een samenleving waarin bijna iedereen hetzelfde doet en gelooft zorgt voor veel meer stabiliteit en welzijn.
Alle mannen die zich vrouwelijk gedragen of zich zo kleden willen hun lichaam verbouwen? Werkelijk?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_205136892
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 14:35 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Je bewoording wordt in ieder geval steeds heviger, ze zijn nu allemaal psychisch gestoord. En uiteindelijk heb je er dus weinig tot geen last van, maar windt je je er wel behoorlijk over op. Bijzonder.
[..]
En door niet in transitie te gaan/het medische circuit in te rollen voorkom je die depressies en zelfmoordneigingen? Door iemand met psychische hulp te overtuigen dat als je geboren bent als man, dus man bent en dat je je vrouw voelt tussen de oren zit of zoiets?

En wat betreft operaties, hormonen, complicaties, etc. Daarover worden mensen uitvoerig voorgelicht, daar is aandacht voor in het hele traject. Als mensen hierna alsnog besluiten door te gaan met het traject, dan is dat toch aan hunzelf?
[..]
Ah ja, dat is makkelijk. Lekker ingevuld. TS deelt z'n visie, beschrijft wat volgens hem het probleem is, maar zegt weinig over waarom hij dat allemaal een probleem vindt. En dan wil ik het niet begrijpen. Ok.
Goed lezen wat mijn visie is. Probleem is: Aantal psychisch lijdenden (wat ik de geslachtstwijfeleraars noem) neemt sinds 2013 rap toe:

quote:
"Tot ongeveer 2013 ging het om enkele tientallen jongeren per jaar. De afgelopen twee tot drie jaar is dit aantal exponentieel gestegen tot ongeveer 500 jongeren tot en met 17 jaar. En het aantal volwassenen is verdubbeld, van wie een groot deel tussen de 18 en 30 jaar is", bevestigt ook Annelou de Vries, kinderpsychiater bij Amsterdam UMC.

Bovendien is het aantal aanmeldingen van personen met het vrouwelijke geboortegeslacht sterker toegenomen dan de groep met het mannelijke geboortegeslacht. In Amsterdam is deze groep inmiddels al drie keer zo groot.
Bron: NOS.

Wanneer is die woke gekte zo'n beetje begonnen? Juist: 2013. En er is sinds 2013 dus sprake van een exponentiële stijging.

Dit bevestigt heel erg het beeld wat verschillende mensen hier al hebben geschetst en mijn centrale stelling: Dat een groot deel van deze nieuwe patiënten door de nieuwe progressieve cultuur de ellende in zijn gedreven. Het probleem is dus niet dat er nu mensen zijn die een behandeling nodig hebben en niet krijgen, maar 1 stap eerder. Het probleem is dat de progressieve samenleving twijfel over je geslacht aanmoedigt wat psychisch leed in de hand werkt.

Zo moeilijk is het echt niet.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 14:46:30 #100
375570 crew  Cyan9
pi_205136973
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 14:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Goed lezen wat mijn visie is. Probleem is: Aantal psychisch lijdenden (wat ik de geslachtstwijfeleraars noem) neemt sinds 2013 rap toe:
[..]
Bron: NOS.

Wanneer is die woke gekte zo'n beetje begonnen? Juist: 2013. En er is sinds 2013 dus sprake van een exponentiële stijging.

Dit bevestigt heel erg het beeld wat verschillende mensen hier al hebben geschetst en mijn centrale stelling: Dat een groot deel van deze nieuwe patiënten door de nieuwe progressieve cultuur de ellende in zijn gedreven. Het probleem is dus niet dat er nu mensen zijn die een behandeling nodig hebben en niet krijgen, maar 1 stap eerder. Het probleem is dat de progressieve samenleving twijfel over je geslacht aanmoedigt wat psychisch leed in de hand werkt.

Zo moeilijk is het echt niet.
Want als je niet informeert over het bestaan van transgenders, de mogelijkheden, en alles er om heen verdwijnt het probleem vanzelf? De mensen die twijfelen, het gevoel hebben niet in het juiste lichaam te zitten, en daardoor depressief zijn of zelfs zelfmoordneigingen hebben, hebben dat allemaal niet met psychische hulp? Daar gaan we het dan absoluut niet over eens worden.

Al helemaal niet als je dat twijfel over het geslacht aanmoedigen noemt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')