abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205126250
Hi,

Vraag van een burger ;)
Zo'n 30 jaar geleden was ik vrijwel wekelijks op het oefenterrein te vinden om hulzen, flashbangs en andere overblijfselen van militaire oefeningen te verzamelen. Het lag er soms bezaaid met hulzen van ( naar ik dacht) FAL, Mag en Uzi.

Nu ik sinds kort een hond heb wandel ik weer over het oefenterrein, en ik kan het uiteraard niet laten om de grond af te scannen op zoek naar hulzen.

Ik vind eigenlijk nooit meer wat behalve heel oude oefenmunitie.

Wordt er tegenwoordig minder geoefend of moet het misschien direct opgeruimd worden?

Daarbij valt het mij op dat verse schuttersputjes ook altijd dichtgegooid zijn met plaggen en zand. Zijn dat ook nieuwe richtlijnen?
pi_205127692
Ik zoek er ook graag naar tijdens een wandeling, het zijn ook zulke mooie gebieden. Een vriend van mij zei dat ze inderdaad strengere regels hebben qua opruimen, hij werkt echter niet bij defensie. In bosjes vind je ze vaak nog wel of als het net geregend heeft, dan is het zand wat gezakt.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 23 juni 2022 @ 13:05:28 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205127800
Roepen ze niet pang pang tegenwoordig, of is er weer geld voor munitie?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 18:56:33 #4
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_205139479
De hulsenrapers hangen continue bij de oefeningen en lopen rustig door de oefening heen om de boel te rapen. :')
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:00:10 #5
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_205145084
We laten idd vrijwel niets meer achter tenzij het niet mee te nemen is of wordt vergeten. Hulzen worden geraapt door hulzenrapers, putten worden dichtgegooid. Precies zoals je stelt :)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')