abonnement bol.com Coolblue
pi_205125575
Ik hoop dat ik dit plaats onder de goede pijler :)

Ok, TS is dus een beetje de natuurlijke weg ingeslagen. Ik wil mijn eigen lichaams en haar verzorging gaan maken, maar dat werkt dus het beste als je zacht water gebruikt. Ik heb gister even ons kraanwater gecheckt, maar het water wat eruit komt is hard. Nu heb ik opgezocht hoe je hard water zacht kan maken, maar ik vind dat best een gedoe en ik ben ook te lui vrees ik.

Dus mijn vraag: is het water in de winkels wel zacht? Spa enzo? Weet iemand dit?

Even een toevoeging, water uit de Lidl is dus ook niet zacht. Maar wellicht dat er andere merken zijn die dat wel hebben?

[ Bericht 9% gewijzigd door Sunshine1982 op 23-06-2022 07:52:51 ]
pi_205125602
Amfa4000
pi_205125616
Bij de schoonmaakspullen vind je gedemineraliseerd water. Veel zachter dan dat wordt het niet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_205125617
Je kunt water koken, daar wordt het zachter van. Ik weet niet of je een droger hebt met reservoir, maar het water in het reservoir is ook zacht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205125620
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 07:57 schreef miss_sly het volgende:
Je kunt water koken, daar wordt het zachter van. Ik weet niet of je een droger hebt met reservoir, maar het water in het reservoir is ook zacht.
En pluizig
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_205125637
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 07:57 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
En pluizig
Bij mij niet. Ik gebruik het om bijvoorbeeld te strijken of de planten water te geven.
pi_205125681
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 08:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bij mij niet. Ik gebruik het om bijvoorbeeld te strijken of de planten water te geven.
Deed ik ook, totdat de pluisjes uit de sproeier van de strijkbout kwamen. :Y
pi_205125685
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 08:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Schopje LIF?

Wat ga je maken TS?

Ik hoop ook eens zelf creme, wasmiddel, douchegel, hoestsiroop, etc te gaan maken. Lijkt me echt leuk.
Spoilers!
pi_205125712
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 08:16 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Deed ik ook, totdat de pluisjes uit de sproeier van de strijkbout kwamen. :Y
Ik doe het al tig jaar en nog nooit last van gehad :)
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 08:22:49 #10
5428 crew  miss_sly
pi_205125713
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 08:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Schopje LIF?

Wat ga je maken TS?

Ik hoop ook eens zelf creme, wasmiddel, douchegel, hoestsiroop, etc te gaan maken. Lijkt me echt leuk.
Goede, zal ik even doen.
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 08:23:12 #11
5428 crew  miss_sly
pi_205125715
Schopje naar LIF.
pi_205125741
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 07:57 schreef Jordy-B het volgende:
Bij de schoonmaakspullen vind je gedemineraliseerd water. Veel zachter dan dat wordt het niet.
Daar zat ik ook aan te denken, maar er staat duidelijk op verschillende sites gedestilleerd water. En da's weer wat anders toch? Ik zie overigens tal van adresjes waar je gedemineraliseerd water kunt kopen, maar nergens gedestilleerd :?

Ik ga eens wat water koken. Had die tip ook al ergens gelezen, maar dat schijnt niet alle hardheid uit het water te halen. We gaan het zien.
pi_205125745
Enige wat echt helpt is een ontharder plaatsen in je waterleiding. Of een mini ontharder die je gebruikt alleen voor zacht water, deze zijn niet duur maar gebruiken zout.
Vakman pur sang
pi_205125777
https://www.naturalheroes(...)-gedestilleerd-water
Ik zou gewoon gedemineraliseerd water bij de supermarkt of drogist kopen
pi_205125806
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 08:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Daar zat ik ook aan te denken, maar er staat duidelijk op verschillende sites gedestilleerd water. En da's weer wat anders toch? Ik zie overigens tal van adresjes waar je gedemineraliseerd water kunt kopen, maar nergens gedestilleerd :?

Ik ga eens wat water koken. Had die tip ook al ergens gelezen, maar dat schijnt niet alle hardheid uit het water te halen. We gaan het zien.
Gedestilleerd water wil zeggen dat je water kookt en de stoom laat condenseren. De gecondenseerde stoom is gedestilleerd water.

Als je water alleen maar kookt, wordt het eerder harder dan zachter.

Gedemineraliseerd water is water waarbij de mineralen die het hard maken zijn verwijderd. Dat kan op twee manieren: Omgekeerde osmose (werkt met een membraan) of via ionenwisseling (kunstharsbolletjes).

Als je nou heel veel superzacht water nodig hebt, kan je een osmosefilter kopen (bij bijvoorbeeld een aquariumspeciaalzaak). Osmosefilters beginnen bij Ą40
Heb je aan een paar liter genoeg, koop het dan gewoon in de supermarkt.
pi_205125901
Ik zou gewoon kraanwater gebruiken geloof ik. Die natuurdames lijken elkaar altijd te willen overtreffen in extremen.
Spoilers!
pi_205126049
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 09:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou gewoon kraanwater gebruiken geloof ik. Die natuurdames lijken elkaar altijd te willen overtreffen in extremen.
Ik ben momenteel in de testfase. Ik gebruik sinds kort castille zeep ter vervanging van shampoo en ik had al gelezen dat dat niet goed samen gaat met hard water. De zeep lost niet goed op waardoor na het wassen je haar vettig oogt. Even ter info: castille zeep dient verdund te worden met water. Ik wilde toch eens kijken wat het met water uit de kraan deed, en mijn haar oogde inderdaad vrij vet. Nu kan dat ook deels komen doordat mijn haar shampoo gewend is. Het schijnt dat je even door een overgangsfase moet omdat je haar aan nieuwe producten moet wennen. Maargoed, ik wil dus wel zien wat het doet met zacht water.

Ik stond met voor het waterschap in de supermarkt en ik zag overal mineraalwater op de etiketten staan, dus ik gok dat dat ook allemaal hard water is. Gedemineraliseerd water hou ik toch even in gedachte :)
pi_205126109
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 08:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Schopje LIF?

Wat ga je maken TS?

Ik ga beginnen met een vervanging van shampoo (zie dus hierboven :+ ) en als conditioner gebruik ik deze appelazijn verdund met water:

Als dit goed bevalt ga ik eens verder kijken naar de dingen die jij opsomt :)
pi_205126189
Nou nou nou, wat een kreten op die fles appelazijn, zou dat voor je haar nou echt uitmaken?
Gewoon goedkope appelazijn doet vast hetzelfde. Maar er zijn ervaringsdeskundigen hier, ik heb het bij 2 keer na het wassen met appelazijn naspoelen gehouden, ik vond het veel gedoe en mijn haar doet het beter op wat duurdere shampoo en conditioner dan op natuurlijk spul (heel soms pak ik een shampoobar van Lush)
pi_205126283
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 09:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Nou nou nou, wat een kreten op die fles appelazijn, zou dat voor je haar nou echt uitmaken?
Gewoon goedkope appelazijn doet vast hetzelfde. Maar er zijn ervaringsdeskundigen hier, ik heb het bij 2 keer na het wassen met appelazijn naspoelen gehouden, ik vond het veel gedoe en mijn haar doet het beter op wat duurdere shampoo en conditioner dan op natuurlijk spul (heel soms pak ik een shampoobar van Lush)
Zoals ik al zei, ik zit nog in de testfase. Ik ga nu vooral uit van wat ik op internet lees :) En daar lees ik dat alleen troebele appelazijn voor dit doeleinde geschikt is en deze komt vaak naar voren.
pi_205126352
@sigme gebruikt ook appelazijn om na te spoelen volgens mij
pi_205127694
Als je zacht water wil is de gebruikelijke oplossing om gewoon regenwater te nemen. Zachter wordt het niet.

Gewone azijn stinkt.
Appelazijn ruikt beter.
Goedkope schoonmaakazijn met lavendelgeur ruikt nog beter en is stukken goedkoper.

Je kan ook zelf azijn maken, is niet moeilijk, en dan een geurtje toevoegen.
Je hebt een vat nodig met een kraantje aan de onderkant, die zijn tegenwoordig overal te koop want hip.

Ik was mijn haar met baksoda, dat kan ook. Moet je wel zeker naspoelen met azijn.
ik moet verrassend weinig
meestal totaal in verwarring achteruitlopend de toekomst in struikelend (vrij naar M. van Rossum)
pi_205129116
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2022 12:56 schreef sigme het volgende:
Als je zacht water wil is de gebruikelijke oplossing om gewoon regenwater te nemen. Zachter wordt het niet.

Gewone azijn stinkt.
Appelazijn ruikt beter.
Goedkope schoonmaakazijn met lavendelgeur ruikt nog beter en is stukken goedkoper.

Je kan ook zelf azijn maken, is niet moeilijk, en dan een geurtje toevoegen.
Je hebt een vat nodig met een kraantje aan de onderkant, die zijn tegenwoordig overal te koop want hip.
[ afbeelding ]

Ik was mijn haar met baksoda, dat kan ook. Moet je wel zeker naspoelen met azijn.
Ik las wisselende reacties bij mensen die baking soda hebben gebruikt. Voor zover ik kan lezen is dit ok voor haar dat snel vet dreigt te worden?
pi_205140423
Ik heb na een zoektochtje zojuist een jerrycan gedistilleerd water bij de Hornbach gehaald. Enige doe-het-zelf die het heeft, waarschijnlijk wordt het ge´mporteerd uit Duitsland.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 20:28:03 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205140451
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 20:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb na een zoektochtje zojuist een jerrycan gedistilleerd water bij de Hornbach gehaald. Enige doe-het-zelf die het heeft, waarschijnlijk wordt het ge´mporteerd uit Duitsland.
quote:
Let op!! Dit product is niet geschikt voor inwendig (oraal), uitwendig en/of medisch gebruik.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205140485
quote:
89s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 20:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]
[..]

Had ik ook gelezen inderdaad. Heb ook de Duitse site erbij gehaald en daar staat geen waarschuwing bij.

In de winkel het etiket ook nog goed bekeken en daar stond ook geen waarschuwing op. Wel stond er in het Duits op dat het geschikt was voor cosmetische doeleinden. Dat lijkt me ook uitwendig, niet?

Ik ga het sowieso even op een klein stukje huid doen. Kijken wat er gebeurt.
pi_205144789
quote:
89s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 20:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]
[..]

Water zonder mineralen is ook niet zo heel gezond. Voor de toepassing van de TS zie ik niet zoveel problemen
pi_205144895
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 10:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Water zonder mineralen is ook niet zo heel gezond. Voor de toepassing van de TS zie ik niet zoveel problemen
Het drinken moet je inderdaad niet doen. Al zijn de meningen daar ook weer over verdeeld las ik.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 10:33:18 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205144925
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 10:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Het kan uiteraard een brede disclaimer zijn, zonder dat er echt gevaar is.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')