En pluizigquote:Op donderdag 23 juni 2022 07:57 schreef miss_sly het volgende:
Je kunt water koken, daar wordt het zachter van. Ik weet niet of je een droger hebt met reservoir, maar het water in het reservoir is ook zacht.
Bij mij niet. Ik gebruik het om bijvoorbeeld te strijken of de planten water te geven.quote:
Deed ik ook, totdat de pluisjes uit de sproeier van de strijkbout kwamen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 08:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij mij niet. Ik gebruik het om bijvoorbeeld te strijken of de planten water te geven.
Schopje LIF?quote:Op donderdag 23 juni 2022 08:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij mij niet. Ik gebruik het om bijvoorbeeld te strijken of de planten water te geven.
Ik doe het al tig jaar en nog nooit last van gehadquote:Op donderdag 23 juni 2022 08:16 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Deed ik ook, totdat de pluisjes uit de sproeier van de strijkbout kwamen.
Goede, zal ik even doen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 08:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Schopje LIF?
Wat ga je maken TS?
Ik hoop ook eens zelf creme, wasmiddel, douchegel, hoestsiroop, etc te gaan maken. Lijkt me echt leuk.
Daar zat ik ook aan te denken, maar er staat duidelijk op verschillende sites gedestilleerd water. En da's weer wat anders toch? Ik zie overigens tal van adresjes waar je gedemineraliseerd water kunt kopen, maar nergens gedestilleerdquote:Op donderdag 23 juni 2022 07:57 schreef Jordy-B het volgende:
Bij de schoonmaakspullen vind je gedemineraliseerd water. Veel zachter dan dat wordt het niet.
Gedestilleerd water wil zeggen dat je water kookt en de stoom laat condenseren. De gecondenseerde stoom is gedestilleerd water.quote:Op donderdag 23 juni 2022 08:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken, maar er staat duidelijk op verschillende sites gedestilleerd water. En da's weer wat anders toch? Ik zie overigens tal van adresjes waar je gedemineraliseerd water kunt kopen, maar nergens gedestilleerd![]()
Ik ga eens wat water koken. Had die tip ook al ergens gelezen, maar dat schijnt niet alle hardheid uit het water te halen. We gaan het zien.
Ik ben momenteel in de testfase. Ik gebruik sinds kort castille zeep ter vervanging van shampoo en ik had al gelezen dat dat niet goed samen gaat met hard water. De zeep lost niet goed op waardoor na het wassen je haar vettig oogt. Even ter info: castille zeep dient verdund te worden met water. Ik wilde toch eens kijken wat het met water uit de kraan deed, en mijn haar oogde inderdaad vrij vet. Nu kan dat ook deels komen doordat mijn haar shampoo gewend is. Het schijnt dat je even door een overgangsfase moet omdat je haar aan nieuwe producten moet wennen. Maargoed, ik wil dus wel zien wat het doet met zacht water.quote:Op donderdag 23 juni 2022 09:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou gewoon kraanwater gebruiken geloof ik. Die natuurdames lijken elkaar altijd te willen overtreffen in extremen.
Ik ga beginnen met een vervanging van shampoo (zie dus hierbovenquote:Op donderdag 23 juni 2022 08:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Schopje LIF?
Wat ga je maken TS?
Ik hoop ook eens zelf creme, wasmiddel, douchegel, hoestsiroop, etc te gaan maken. Lijkt me echt leuk.
Zoals ik al zei, ik zit nog in de testfase. Ik ga nu vooral uit van wat ik op internet leesquote:Op donderdag 23 juni 2022 09:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Nou nou nou, wat een kreten op die fles appelazijn, zou dat voor je haar nou echt uitmaken?
Gewoon goedkope appelazijn doet vast hetzelfde. Maar er zijn ervaringsdeskundigen hier, ik heb het bij 2 keer na het wassen met appelazijn naspoelen gehouden, ik vond het veel gedoe en mijn haar doet het beter op wat duurdere shampoo en conditioner dan op natuurlijk spul (heel soms pak ik een shampoobar van Lush)
Ik las wisselende reacties bij mensen die baking soda hebben gebruikt. Voor zover ik kan lezen is dit ok voor haar dat snel vet dreigt te worden?quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:56 schreef sigme het volgende:
Als je zacht water wil is de gebruikelijke oplossing om gewoon regenwater te nemen. Zachter wordt het niet.
Gewone azijn stinkt.
Appelazijn ruikt beter.
Goedkope schoonmaakazijn met lavendelgeur ruikt nog beter en is stukken goedkoper.
Je kan ook zelf azijn maken, is niet moeilijk, en dan een geurtje toevoegen.
Je hebt een vat nodig met een kraantje aan de onderkant, die zijn tegenwoordig overal te koop want hip.
[ afbeelding ]
Ik was mijn haar met baksoda, dat kan ook. Moet je wel zeker naspoelen met azijn.
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb na een zoektochtje zojuist een jerrycan gedistilleerd water bij de Hornbach gehaald. Enige doe-het-zelf die het heeft, waarschijnlijk wordt het geïmporteerd uit Duitsland.
quote:Let op!! Dit product is niet geschikt voor inwendig (oraal), uitwendig en/of medisch gebruik.
Had ik ook gelezen inderdaad. Heb ook de Duitse site erbij gehaald en daar staat geen waarschuwing bij.quote:
Water zonder mineralen is ook niet zo heel gezond. Voor de toepassing van de TS zie ik niet zoveel problemenquote:
Het drinken moet je inderdaad niet doen. Al zijn de meningen daar ook weer over verdeeld las ik.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 10:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Water zonder mineralen is ook niet zo heel gezond. Voor de toepassing van de TS zie ik niet zoveel problemen
Het kan uiteraard een brede disclaimer zijn, zonder dat er echt gevaar is.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 10:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Water zonder mineralen is ook niet zo heel gezond. Voor de toepassing van de TS zie ik niet zoveel problemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |