abonnement Unibet Coolblue
pi_205124431
Binnenkort wordt er bij ons glasvezel aangelegd in de straat door tmobile. Nu lees ik dat er veel meer providers dit gaan doen bij ons in het dorp. Gebruiken die dan dezelfde kabel? En klopt het dat je het pas kan krijgen als 20 procent van de straat tmobile glasvezel wilt?
pi_205124598
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:15 schreef Tallie1982 het volgende:
Binnenkort wordt er bij ons glasvezel aangelegd in de straat door tmobile. Nu lees ik dat er veel meer providers dit gaan doen bij ons in het dorp. Gebruiken die dan dezelfde kabel? En klopt het dat je het pas kan krijgen als 20 procent van de straat tmobile glasvezel wilt?
Gebruiken die dan dezelfde kabel? = Sommige wel, Sommige niet, ligt er aan welke providers.
En klopt het dat je het pas kan krijgen als 20 procent van de straat tmobile glasvezel wilt? = Nee? Ze komen t toch al leggen?

En wat boeit jou het? Gewoon aan laten leggen tot in de meterkast en later kijken wat de opties zijn. Al zijn het 4 kabels. (thuis zijn voor afspraak is dan wel weer kut)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205125291
Hier ligt er maar 1, daar kunnen meerdere aanbieders op.
.
  donderdag 23 juni 2022 @ 08:00:47 #4
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205125631
Bij mij komen ze het ook leggen. Gratis zover ik weet omdat men zich aangemeld heeft. Lijkt me prima zodat ik later er niet voor hoef te dokken
pi_205129090
[quote]1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:15 schreef Tallie1982 het volgende:

Binnenkort wordt er bij ons glasvezel aangelegd in de straat door tmobile. Nu lees ik dat er veel meer providers dit gaan doen bij ons in het dorp. Gebruiken die dan dezelfde kabel?[/qote] Meestal wel ja. Waarom zou je tig kabels in de grond leggen die allemaal naar hetzelfde moeten.

quote:
En klopt het dat je het pas kan krijgen als 20 procent van de straat tmobile glasvezel wilt?
Nee, niet helemaal. Je hebt het waarschijnlijk over het aanbestedingspercentage. Het is pas redelijk rendabel kabels in de grond te duwen als minstens zoveel procent van de wijk ook er daadwerkelijk gebruik van gaat maken en betalen. Ze gaan niet voor 2 huizen overal glasvezel leggen.

En soms is het ook een truukje van de bedrijven om ze minstens één jaar aan jou te binden, want glasvezel kwam er wellicht toch al omdat het een gemeente besluit was.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_205131831
Meerdere fysieke glasvezelkabels in dezelfde straat komt voor maar is uitzonderlijk. Hoogstwaarschijnlijk krijg je dus maar 1 kabel die door T-Mobile beheerd wordt maar waar wel verschillende providers hun diensten op kunnen leveren.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_205143875
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:15 schreef Tallie1982 het volgende:
Binnenkort wordt er bij ons glasvezel aangelegd in de straat door tmobile. Nu lees ik dat er veel meer providers dit gaan doen bij ons in het dorp. Gebruiken die dan dezelfde kabel? En klopt het dat je het pas kan krijgen als 20 procent van de straat tmobile glasvezel wilt?
Het is niet dat meerdere providers een kabel in jouw straat leggen, dat doet alleen T-Mobile (en ja, dan is de 20% al gehaald, anders halen ze de straat niet eens open nog).

Als die fysieke kabel er ligt, zijn er meerdere providers die hun content over die kabel mogen aanbieden; daar kun jij als klant dan uit kiezen, zonder verplichtingen aan T-Mobile.
pi_205167475
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 03:38 schreef r_one het volgende:

[..]
Het is niet dat meerdere providers een kabel in jouw straat leggen, dat doet alleen T-Mobile (en ja, dan is de 20% al gehaald, anders halen ze de straat niet eens open nog).

Als die fysieke kabel er ligt, zijn er meerdere providers die hun content over die kabel mogen aanbieden; daar kun jij als klant dan uit kiezen, zonder verplichtingen aan T-Mobile.
het kan best dat KPN ook nog even hun glaskabeltje er naast aanlegt ;)
heb je opeens 2 fysieke aansluitingen
pi_205167480
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 01:06 schreef mschol het volgende:

[..]
het kan best dat KPN ook nog even hun glaskabeltje er naast aanlegt ;)
heb je opeens 2 fysieke aansluitingen
Prima, ze doen maar.

Maar “veel meer (content)providers” die een eigen kabeltje ernaast gaan leggen? :N
pi_205167782
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 01:06 schreef mschol het volgende:

[..]
het kan best dat KPN ook nog even hun glaskabeltje er naast aanlegt ;)
heb je opeens 2 fysieke aansluitingen
Die kans lijkt me heel klein. De enige plek waarvan mij bekend is dat er twee kabels van kpn en T-Mobile liggen, is het Haagse regentessekwartier.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_205167813
Als het voor T-Mobile is dan wordt het door ODF (Open Dutch Fiber) aangelegd. Die roepen dat ze een 'open netwerk' hebben, maar vooralsnog is het alleen T-Mobile die er op levert.
Powered by Janetje®
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')