abonnement Unibet Coolblue
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 23 juni 2022 @ 21:29:03 #76
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_205131846
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:57 schreef knoopie het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je gedronken hebt, maar je praat een beetje wartaal.

Maar ik leg het je graag uit hoe ik het berekend heb. Het gebruikte oppervlak voor landbouw is te vinden bij het cbs. Evenals het percentage voor woningbouw. Die zijn respectievelijk 54% en 7%. De rest is pure wiskunde. 4% extra x 7% oppervlak woningbouw nu is dus 0,28% van het Nederlandse grondoppervlak.

Boeren hebben nu 54% tot hun beschikking. 0,28% van het totaal is 0,28%/54% = 0,5%. Boeren hoeven dus in totaal slechts 0,5% van
Hoeveel heb je een 'wetenschapper' betaald voor dat stukje onzin?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 23 juni 2022 @ 22:25:00 #77
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_205132366
quote:
NASA maakte onlangs bekend dat de James Webb-telescoop is geraakt door een stikstofmeteoriet die groter was dan normaal. Daardoor is schade ontstaan aan een van de achttien spiegels van de telescoop. Stikstof kan voor grote problemen zorgen bij ruimtevaartuigen en daarom houdt de organisatie hier bij het ontwerp al rekening mee.

Vaak wordt gedacht dat de ruimte leeg is, maar dat is niet het geval. De ruimte tussen verschillende planeten en sterren is onder meer gevuld met enorme hoeveelheden dun uitgespreid gas, stikstof.

De stikstofdeeltjes kunnen van verschillende bronnen afkomstig zijn, bijvoorbeeld van boeren op planetoïden. Deze stikstofmeteorieten vliegen in een baan rond de zon en kunnen snelheden halen van tienduizenden kilometers per uur. Vaak zijn ze kleiner dan een zandkorrel en wegen minder dan een gram.
Zo, nu weten jullie het ook :D
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_205132414
Geen last van, dus nul neuks gegeven.
pi_205132824
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 21:29 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Hoeveel heb je een 'wetenschapper' betaald voor dat stukje onzin?
Rekensom klopt wel.
Genoeg boeren die hun land ook wel voor topprijs willen verkopen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205132884
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 21:29 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Hoeveel heb je een 'wetenschapper' betaald voor dat stukje onzin?
Data van landgebruik komt direct van het cbs. Lijkt me sterk dat je daaraan twijfelt.

Schatting van hoeveelheid benodigde woningen komt ook van het cbs. Maar mag je van mij gerust een veiligheidsfactor van twee op gooien, en dan komen we nog steeds maar op 1% wat de boeren moeten opofferen.

Rest is wiskunde, en @ludovico bevestigt dat het klopt.

Dus waar zitten je twijfels? Waarom geloof je dit niet? Of heb je geen inhoudelijk argument?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:26:29 #81
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_205133919
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:53 schreef knoopie het volgende:

[..]
Ze hoeven heus niet allemaal weg, en van afpakken is ook helemaal geen sprake. Als maar een klein gedeelte van hun land in het bestemmingsplan voor woningen zou worden ingericht, dan verdienen ze bij verkoop van 10% van hun land in één klap meer dan ze ooit in de rest van hun hele leven zouden kunnen verdienen als boer. Dan kunnen ze daarna biologisch verantwoord op de overige 90% van hun grond biologisch/ecologisch verantwoord boeren voor de hobby, zonder geldzorgen. Dat zou iedere boer toch moeten bevallen?

Ze belasten vaak de hele omgeving met hun overbemesting en iedereen wil ergens ook wonen. Een beetje kritisch kijken naar hoeveel boeren we in Nederland echt nodig hebben en vooral wat het land aan kan, kan helemaal geen kwaad. Mais importeren, dieren fokken en exporteren en dan daarna ook nog de mest moeten exporteren is gewoon compleet van de zotte.

En voor het mooie landelijke uitzicht hoef je die megastallen vol met stinkende kippen/varkens ook niet te behouden.
Jij denkt dat een boer zijn agrarische grond kan verkopen als bouwrijpe grond.. liever gezegd jij denkt dat zij de prijs voor bouwrijpe grond hiervoor krijgen?
Ze worden echt niet 1 in klap miljonair van de verkoop van een paar hectare grond

En dat exporteren.. de grootste export zijn nog steeds bloemen en dit wordt gerekend onder landbouw/akkerbouw.
De rest van de export is kaas vlees en veelal naar Duitsland België

Het feit dat boeren al jaren worden uitgeknepen door overheid en supermarkten .. daar moet je eens naar kijken.
Zorg dat een boer een eerlijke prijs krijgt
Dat producten die uit het buitenland komen aan dezelfde regels moeten voldoen als Nederlandse producten
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
pi_205136360
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:26 schreef greysbones het volgende:

[..]
Jij denkt dat een boer zijn agrarische grond kan verkopen als bouwrijpe grond.. liever gezegd jij denkt dat zij de prijs voor bouwrijpe grond hiervoor krijgen?
Ze worden echt niet 1 in klap miljonair van de verkoop van een paar hectare grond
Dat ligt grotendeels aan de overheid. Grootste obstakel is het bestemmingsplan.
quote:
En dat exporteren.. de grootste export zijn nog steeds bloemen en dit wordt gerekend onder landbouw/akkerbouw.
De rest van de export is kaas vlees en veelal naar Duitsland België
Dat klopt wel ongeveer, maar dat neemt niet weg dat vlees en zuivel vlak daar achter staan, en groente en fruit niet ver daar achter. En wat maakt het voor een verschil dat België en Duitsland de grootste afnemers zijn?
Bovendien, hoe je het ook bekijkt, we hebben in Nederland te veel vee voor het landoppervlak dat beschikbaar is. Daarom moeten we ook veevoer importeren en hebben we een chronisch mestoverschot. Met alle gevolgen van dien. Maakt niet uit waar je in het stikstofverhaal staat, dat is een waarheid waar je niet omheen kan.
quote:
De productgroepen met de hoogste exportwaarde in 2021 zijn sierteeltproducten (12,0 miljard euro), vlees (9,1 miljard euro), zuivel en eieren (8,7 miljard euro), groente (7,2 miljard euro) en fruit (7,0 miljard euro).
quote:
De belangrijkste markt voor zowel de export als de import van landbouwgoederen voor Nederland blijft Europa. In het bijzonder de nabij geleden markten van Duitsland (25% van export en 18% van de import), België (12% van de export en 13% van de import) en Frankrijk (8% van de export en 6% van de import).
Bron
quote:
Het feit dat boeren al jaren worden uitgeknepen door overheid en supermarkten .. daar moet je eens naar kijken.
Zorg dat een boer een eerlijke prijs krijgt
Dat producten die uit het buitenland komen aan dezelfde regels moeten voldoen als Nederlandse producten
Je bedoelt de subsidies die de boeren elk jaar van de EU kregen?
quote:
De Nederlandse Rekenkamer bekeek vorig jaar waar het Europese subsidiegeld in ons land naar toe gaat. Een derde van het totale bedrag gaat naar boeren die meer dan twee keer modaal verdienen.
quote:
In 2018 kregen Nederlandse boeren 835 miljoen euro aan landbouw-subsidies. Daarvan is 720 miljoen euro directe inkomenssteun, die is gekoppeld aan hoeveel land een boer heeft. Hoe meer land, hoe meer subsidie. 115 miljoen euro gaat naar plattelandsontwikkeling. Uit dat potje kunnen boeren subsidie krijgen als ze klimaat- en milieuvriendelijk willen werken.
Bron
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 24 juni 2022 @ 13:38:01 #83
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205136382
Kan je ook geen lekkere stevige boerendochter hard volspuiten in een hooiberg. ;(
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 24 juni 2022 @ 13:42:22 #84
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_205136418
quote:
80s.gif Op donderdag 23 juni 2022 23:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Rekensom klopt wel.
Genoeg boeren die hun land ook wel voor topprijs willen verkopen.
Wat is dan het probleem?

Daarbij gelooft knoopie niet in onteigening, 'want het is nog niet vaak gebeurd'.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 24 juni 2022 @ 13:44:17 #85
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_205136430
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 23:11 schreef knoopie het volgende:

[..]
Data van landgebruik komt direct van het cbs. Lijkt me sterk dat je daaraan twijfelt.

Schatting van hoeveelheid benodigde woningen komt ook van het cbs. Maar mag je van mij gerust een veiligheidsfactor van twee op gooien, en dan komen we nog steeds maar op 1% wat de boeren moeten opofferen.

Rest is wiskunde, en @:ludovico bevestigt dat het klopt.

Dus waar zitten je twijfels? Waarom geloof je dit niet? Of heb je geen inhoudelijk argument?
Landbouwgrond =/= bouwgrond.

Daarbij halveert de boerenpopulatie de komende jaren vanzelf, dus het probleem gaat zich vanzelf oplossen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_205136438
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:42 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Wat is dan het probleem?
Bijna altijd het bestemmingsplan. En een komische verdeling van de verantwoordelijkheid tussen provincie en gemeente als het om landschapsinrichting gaat, waardoor elke verandering daarin extreem moeizaam gaat.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_205136639
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:42 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Wat is dan het probleem?

Daarbij gelooft knoopie niet in onteigening, 'want het is nog niet vaak gebeurd'.
Het is een aanname, maar als ik zie hoeveel weerstand de overheid nu al krijgt als ze aanbieden om boeren uit te kopen, dan denk ik niet dat ze gedwongen onteigening aandurven. Jij wel?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_205136669
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:44 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Landbouwgrond =/= bouwgrond.

Daarbij halveert de boerenpopulatie de komende jaren vanzelf, dus het probleem gaat zich vanzelf oplossen.
Het aantal boeren daalt al sinds jaren, maar het grootste gedeelte van die landbouwgrond wordt overgenomen door andere boeren. De gemiddelde boerderijgrootte stijgt dus ongeveer zo hard als het aantal boeren daalt.
Op zich ook wel logisch, omdat bijna overal het bestemmingsplan niet aangepast wordt. Men mag dus niks anders met die grond behalve landbouw.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 24 juni 2022 @ 15:20:57 #89
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_205137326
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 14:12 schreef knoopie het volgende:

[..]
Het is een aanname, maar als ik zie hoeveel weerstand de overheid nu al krijgt als ze aanbieden om boeren uit te kopen, dan denk ik niet dat ze gedwongen onteigening aandurven. Jij wel?
Wat zou jij voor weerstand bieden als de helft van je kinderen bij je weggehaald zou worden?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 24 juni 2022 @ 15:23:23 #90
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_205137346
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 14:15 schreef knoopie het volgende:

[..]
Het aantal boeren daalt al sinds jaren, maar het grootste gedeelte van die landbouwgrond wordt overgenomen door andere boeren. De gemiddelde boerderijgrootte stijgt dus ongeveer zo hard als het aantal boeren daalt.
Ik hoor juist dat de helft van de boeren binnen 10 jaar met pensioen gaat en dat dat bedrijf niet meer wordt overgenomen omdat het gewoon niet leuk meer is.

quote:
Op zich ook wel logisch, omdat bijna overal het bestemmingsplan niet aangepast wordt. Men mag dus niks anders met die grond behalve landbouw.
Misschien snap je nu ook wat ik bedoelde met landbouwgrond =/= bouwgrond.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_205137658
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:20 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Wat zou jij voor weerstand bieden als de helft van je kinderen bij je weggehaald zou worden?
Ligt er aan welke helft…

Geen idee waarom je met dit soort vergelijkingen komt. Slaat namelijk helemaal nergens op.

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:23 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Ik hoor juist dat de helft van de boeren binnen 10 jaar met pensioen gaat en dat dat bedrijf niet meer wordt overgenomen omdat het gewoon niet leuk meer is.
En de grond wordt verkocht aan andere boeren.
quote:
Misschien snap je nu ook wat ik bedoelde met landbouwgrond =/= bouwgrond.
Dus dat is een van de eerste dingen die de overheid moet aanpakken. Bestemmingsplan aanpassen wanneer nodig gemakkelijker maken. Dat is nu een vreemde spagaat tussen gemeente en provincie die onnodig veel tijd kost.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 24 juni 2022 @ 16:13:15 #92
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_205137787
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:57 schreef knoopie het volgende:

[..]
Ligt er aan welke helft…

Geen idee waarom je met dit soort vergelijkingen komt. Slaat namelijk helemaal nergens op.
Denk het toch wel. Hoe zou jij reageren als dat wat je dierbaar is en waar je je hele leven je ziel en zaligheid in hebt gelegd van je wordt afgepakt door een gecreëerde papieren werkelijkheid van een stel beunhazen in den haag die blindelings foutieve rapporten gelooft?

quote:
[..]
En de grond wordt verkocht aan andere boeren.
O really? Heb je een overzicht van alle transacties die dat bevestigen of ren je weer achter een dubieus onderzoekje aan waarvan de wenselijke uitkomst al bij voorbaat was vastgesteld?

quote:
[..]
Dus dat is een van de eerste dingen die de overheid moet aanpakken. Bestemmingsplan aanpassen wanneer nodig gemakkelijker maken. Dat is nu een vreemde spagaat tussen gemeente en provincie die onnodig veel tijd kost.
Volgens mij kunnen ze het heel simpel oplossen door geen nieuwe vergunningen meer af te geven. Maar eerst een eerlijke berekening.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_205137817
De overheid heeft veel schuld, boeren zijn opportunistisch en hebben hun kansen al decennia lang gegrepen. Uiteindelijk was het de overheid die ervoor zorgde dat kleine boeren plaats moesten maken of moesten veranderen in mega boeren. Want anders geen bestaansrecht. Het is een en al list en bedrog daar in Den Haag, Rutte en consorten lachen ons de afgrond in met het schijnheilige gegrijns. Er zijn heus goede boeren die het keurig doen, maar de overheid durft geen onderscheid te maken met de echte klotenboeren dus zijn ze allemaal de lul. Bovendien hebben de dikke intensieve boeren met veel hectares vaak ook nog gemeente en provincie in hun zak, want ze hebben elkaar nodig. Hier krijgt zo'n dikke klootzakboer gewoon toestemming om een nog dikkere stal te bouwen omdat hij de gemeente grond verkoopt voor de aanleg van het een en ander. Het is een verfuckte wereld, en het klopt van geen reet.
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 24 juni 2022 @ 17:59:08 #94
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_205138890
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 16:16 schreef Seeburg54 het volgende:
De overheid heeft veel schuld, boeren zijn opportunistisch en hebben hun kansen al decennia lang gegrepen. Uiteindelijk was het de overheid die ervoor zorgde dat kleine boeren plaats moesten maken of moesten veranderen in mega boeren. Want anders geen bestaansrecht. Het is een en al list en bedrog daar in Den Haag, Rutte en consorten lachen ons de afgrond in met het schijnheilige gegrijns. Er zijn heus goede boeren die het keurig doen, maar de overheid durft geen onderscheid te maken met de echte klotenboeren dus zijn ze allemaal de lul. Bovendien hebben de dikke intensieve boeren met veel hectares vaak ook nog gemeente en provincie in hun zak, want ze hebben elkaar nodig. Hier krijgt zo'n dikke klootzakboer gewoon toestemming om een nog dikkere stal te bouwen omdat hij de gemeente grond verkoopt voor de aanleg van het een en ander. Het is een verfuckte wereld, en het klopt van geen reet.
Klootzakboer, dat vind ik wel een goeie. Die ga ik gebruiken hier op fok.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_205138925
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 16:13 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Denk het toch wel. Hoe zou jij reageren als dat wat je dierbaar is en waar je je hele leven je ziel en zaligheid in hebt gelegd van je wordt afgepakt door een gecreëerde papieren werkelijkheid van een stel beunhazen in den haag die blindelings foutieve rapporten gelooft?
[..]
O really? Heb je een overzicht van alle transacties die dat bevestigen of ren je weer achter een dubieus onderzoekje aan waarvan de wenselijke uitkomst al bij voorbaat was vastgesteld?
Jazeker. Hier heb je een onderzoek van de sector zelf dat aangeeft dat de bedrijven al sinds jaren continu groter en groter worden. Bron
quote:
Volgens mij kunnen ze het heel simpel oplossen door geen nieuwe vergunningen meer af te geven. Maar eerst een eerlijke berekening.
Die stikstofverbindingenberekening staat hier los van. Er komt de laatste jaren nauwelijks bouwgrond beschikbaar door het stoppen van boerderijen. Dat komt doordat andere boeren de grond opkopen. En dat komt zeer waarschijnlijk doordat het huidige systeem met bestemmingsplanveranderingen te log is.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_205139020
Alle boeren terug naar Zimbabwe!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205139029
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 17:59 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Klootzakboer, dat vind ik wel een goeie. Die ga ik gebruiken hier op fok.
Ja daar zit verschil in. We hebben hier goeie boeren in de buurt, maar ook een paar nietsontziende klootzakboeren. En die moet je aanpakken, je kan ze niet over 1 kam scheren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')