abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 juni 2022 @ 19:59:51 #151
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205123053
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 19:32 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]
Ja want er zijn totaal geen Nederlanders die noodgedwongen tot hun 40e bij pa en ma moeten blijven wonen omdat er geen woningen zijn.
De conclusie moet gewoon zijn dat er veel meer gebouwd moet worden
  Beste debater 2022 woensdag 22 juni 2022 @ 20:00:42 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205123063
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 19:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De conclusie moet gewoon zijn dat er veel meer gebouwd moet worden
Doen, heel de Randstad vol svp.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205123076
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 16:32 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja. Fijn dat je nu ook weet dat de woningwet in Nederland geldig is. Hoef je die vragen niet nog een keer te stellen als het weer eens ter sprake komt.
Ik ken de woningwet niet zo goed, maar de constructie van asielzoekers te vertellen dat de opvang eindigt zodat ze urgent zijn terwijl ze nog in de opvang zitten was een tijdelijke constructie voor de Bosniers. Dat deugt niet, ook niet als je het in de wet vastlegt.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 17:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Sowieso een zorgwekkende trend dat de overheid de sociale woningvoorraad steeds meer toe lijkt te eigenen.

Van de week ook een bericht dat veel corporaties geen gebruik maken van de mogelijkheid om huren extra te verhogen voor 'scheef' huurders.
[..]
Wie denken ze wel niet dat ze zijn :{
Het is nog veel enger. De regering wil voor al die huurders gaan bepalen hoe ze moeten wonen op basis van hun inkomen en dus ook dat mensen moeten verhuizen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205123479
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 19:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De conclusie moet gewoon zijn dat er veel meer gebouwd moet worden
De conclusie moet gewoon zijn dat Nederland overvol is en dat we niet nog meer volk moeten importeren over de ruggen van eigen bevolking.
pi_205124005
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 20:01 schreef Weltschmerz het volgende:

Het is nog veel enger. De regering wil voor al die huurders gaan bepalen hoe ze moeten wonen op basis van hun inkomen en dus ook dat mensen moeten verhuizen.
We moeten niet willen dat de vastgoedsector sub-optimaal de inkomens van mensen afroomt
  woensdag 22 juni 2022 @ 22:07:57 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205124342
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 21:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
We moeten niet willen dat de vastgoedsector sub-optimaal de inkomens van mensen afroomt
Uiteindelijk gaat iedereen precies zoveel betalen als hij kan en houd hetzelfde over.

Het ironische is dat dit ook nog eens vaak voor dezelfde huizen is. Hier in het dorp heb je huizen die via de stichting voor max 750 of zo verhuurd worden, dus met aftrek van subsidie voor 500, en een deel dat nu particulier verhuurd wordt voor 1200 euro. Zelfde huis.
Als de een dan het ene huis heeft op een uitkering en de ander op minimum-loon, is hun netto-bestedingsruimte al een heel eind rechtgetrokken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205124755
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Uiteindelijk gaat iedereen precies zoveel betalen als hij kan en houd hetzelfde over.

Het ironische is dat dit ook nog eens vaak voor dezelfde huizen is. Hier in het dorp heb je huizen die via de stichting voor max 750 of zo verhuurd worden, dus met aftrek van subsidie voor 500, en een deel dat nu particulier verhuurd wordt voor 1200 euro. Zelfde huis.
Als de een dan het ene huis heeft op een uitkering en de ander op minimum-loon, is hun netto-bestedingsruimte al een heel eind rechtgetrokken.
Daarom is Den Haag zo verzot op de koopkrachtplaatjes
  woensdag 22 juni 2022 @ 22:42:27 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205124765
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:41 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Daarom is Den Haag zo verzot op de koopkrachtplaatjes
Het beste wat je doen kunt is weinig uren maken tegen een hoog uurloon.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205125091
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het beste wat je doen kunt is weinig uren maken tegen een hoog uurloon.
Dat is ideaal, jammer alleen dat de meeste rollen met hoog uurloon toch vaak wel fulltime zijn.
  woensdag 22 juni 2022 @ 23:28:46 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205125097
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 23:28 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dat is ideaal, jammer alleen dat de meeste rollen met hoog uurloon toch vaak wel fulltime zijn.
Dat klopt, en dan werk je de 2e helft meer voor de staat dan voor jezelf. Heb ik zelf ook last van. Nu gelukkig een functie waarbij ik die uren niet altijd hoef te maken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 23 juni 2022 @ 00:26:48 #161
3542 Gia
User under construction
pi_205125309
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 16:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Over een jaar of 10-15 verdient ie waarschijnlijk wat meer.
Waarschijnlijk wel, maar dan is ie 38-43! Ik hoop dat hij eerder het huis uit is.
  donderdag 23 juni 2022 @ 00:27:32 #162
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205125311
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 23:34 schreef fokexpert het volgende:
Het is sowieso bullshit allemaal. Gemeentes zeiken maar willen totaal niet meewerken aan oplossingen. Zo dacht ik eraan om op een plek 250 tijdelijk tiny huisjes neer te zetten voor 250 huur per maand voor jongeren.

Met het idee ze staan er 20 of 30 jaar en gaan dan weer weg zodat de gemeenten wellicht wat makkelijker zijn. In 17 gemeenten geprobeerd en nergens kon het.

Ik snap niet dat ze zo gefocust zijn op grote woningen. Veel te weinig mensen beschikbaar om te bouwen, slecht voor het milieu en erg duur.

Volgens mij zouden jongeren dat enorm toejuichen. Voor 250 euro een leuk klein maar eigen huisje met een klein tuintje.

Tiny huisjes komen uit een fabriek, kan je modulair maken, en veel sneller neer te zetten en spot goedkoop. Maar echt onmogelijk te realiseren. (gemeentes willen niet meewerken aan een locatie).
Nobel initiatief hoor, maar een aantal vragen van gemeenten die ik mij zou kunnen voorstellen:

- Hoeveel m2 neemt zo'n tiny house met tuintje in beslag? Stel dat dit 50 m2 is, met 30 m2 woonoppervlak. Als je ze strak op elkaar zet, is dat bij 250 tiny houses dus 12.500 m2. Hoe verhoudt zich dat qua efficiënt gebruik van de schaarse ruimte tot het bouwen van appartementencomplexen met appartementen van 30 m2?
- Hoe zit het met gas, water, elektra-voorzieningen? Hoe verhoudt de investering in het aanleggen daarvan voor 250 individuele laagbouwhuisjes zich tot de opbrengst?
- Hoe zit het met de duurzaamheid op lange termijn? Modulair, spotgoedkoop,in een fabriek gemaakt en snel neer te zetten klinkt goed. Maar wat gebeurt er na die 20 of 30 jaar? Worden ze elders hergebruikt, of simpelweg afgebroken en 'weggegooid'?
  donderdag 23 juni 2022 @ 00:32:20 #163
3542 Gia
User under construction
pi_205125324
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 16:24 schreef Korenfok het volgende:

heel goed, anders kan hij groot gedeelte van het geld beleggen in een goede index fonds (ja juist nu alles zo laag staat). Dan wil je niet weten wat hij heeft over 30 jaar. en anders kijken of hij een gedeelte kan investeren in een betere studie wat hij leuk vind en iets beter verdient, of misschien eigen gereedschap dat hij zich zelf kan verhure etc
Hij zit in crypto. Snapt die markt best goed. Maar een student is het niet.
Het zal uiteindelijk wel goedkomen, maar je wordt er soms moedeloos van.
Bij een vriendin wonen nog een volwassen zoon en dochter thuis.
De dochter is 32 en staat al meer dan 12 jaar ingeschreven.
Nu accepteert ze ook niet alles, als meisje alleen.....
pi_205125344
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 23:34 schreef fokexpert het volgende:
Het is sowieso bullshit allemaal. Gemeentes zeiken maar willen totaal niet meewerken aan oplossingen. Zo dacht ik eraan om op een plek 250 tijdelijk tiny huisjes neer te zetten voor 250 huur per maand voor jongeren.

Met het idee ze staan er 20 of 30 jaar en gaan dan weer weg zodat de gemeenten wellicht wat makkelijker zijn. In 17 gemeenten geprobeerd en nergens kon het.

Ik snap niet dat ze zo gefocust zijn op grote woningen. Veel te weinig mensen beschikbaar om te bouwen, slecht voor het milieu en erg duur.

Volgens mij zouden jongeren dat enorm toejuichen. Voor 250 euro een leuk klein maar eigen huisje met een klein tuintje.

Tiny huisjes komen uit een fabriek, kan je modulair maken, en veel sneller neer te zetten en spot goedkoop. Maar echt onmogelijk te realiseren. (gemeentes willen niet meewerken aan een locatie).
Ik snap ook niet waarom men daar zo moeilijk over doet, een vriendin en haar dochter hebben een niet al te groot Amsterdams appartement op begane grond, dochter heeft achterin de tuin haar eigen "huisje", niet al te groot maar nog steeds een mooie vrijstaande slaapkamer, en zelf een klein stukje waar ze haar nagelstudio in kan runnen, ik denk al met al iets van 20m2 , dat soort oplossingen zijn al een stap vooruit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205125383
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 00:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wat fijn dat ze zich inzetten voor Nederlandse gezinnen en starters die ook een wens op huisje boompje beestje hebben!

Voor mensen die geen affiniteit hebben met Nederland en ook (voorlopig) niks gaan bijdragen wordt echt alles uit de kast gehaald. Hoe krom.
Het is inderdaad onvoorstelbaar; het gaat hier om een groep die de komende decennia alleen maar geld gaat kosten. Daar komt dan de religie nog bij.

Het wordt echt tijd dat we uit die vluchtelingenverdragen stappen.
  donderdag 23 juni 2022 @ 06:37:48 #166
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205125473
Nogal een populistische kop van NU want de woningen zijn bijvoorbeeld ook voor mensen die gescheiden zijn of uit hun sociale woning moeten.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_205125529
Stop die fabriek die statushouders blijft produceren en stop met het honoreren van al die verdragen. Elk jaar een klein dorp binnen halen is een enorme kostenpost. Daar bouw je niet tegenop.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_205125625
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 06:37 schreef hollandia02 het volgende:
Nogal een populistische kop van NU want de woningen zijn bijvoorbeeld ook voor mensen die gescheiden zijn of uit hun sociale woning moeten.
Is dit ook populistisch ?
Nieuwe poging kabinet: extra opvangplekken en doorstroming, hulp voor gemeenten
pi_205126760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jij vindt het normaal dat iemand van 18 een eigen huis heeft?

Dan vind ik het niet gek dat we woningnood hebben. :')
Etto, dat zeg ik helemaal niet. Iets beter lezen.

Ik zeg dat ik het niet normaal vindt dat iemand van 18 jaar de komende 30 jaar geen uitzicht heeft op een dak boven zijn hoofd.

We praten niet alleen over een huis kopen, maar ook over een huis huren.

In Nederland kun je wel nog een kamertje in een huis huren, 12 vierkante meter ofzo. Maar als je een heel huis wil huren, zodat je een goede gezinssituatie kunt opbouwen voor je kinderen, dan kom je ook van een koude kermis thuis.

Ja, er zijn nog best genoeg huizen te huur. In het achterland, ver van waar de werkgelegenheid zich bevindt (tenzij je boer of boerenknecht wordt). En hoe je in Nederland een gezin wil gaan stichten, en je kinderen een voorsprong in het leven wil gaan geven, zonder dat je werk of zelfs maar kans op werk hebt, ben ik nog steeds niet uit.
pi_205126822
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 10:53 schreef RetepV het volgende:

[..]

Etto, dat zeg ik helemaal niet. Iets beter lezen.

Ik zeg dat ik het niet normaal vindt dat iemand van 18 jaar de komende 30 jaar geen uitzicht heeft op een dak boven zijn hoofd.

30 jaar valt toch wel mee? Dan is die tiener bijna zestig. Tegenwoordig worden ze 110 dus nog zeker vijftig jaar de tijd om lekker te wonen. Je maakt van iets een probleem terwijl er niks aan de hand is
pi_205127656
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 21:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
We moeten niet willen dat de vastgoedsector sub-optimaal de inkomens van mensen afroomt
Precies. Het neoliberalisme draait niet om dingen produceren die mensen graag willen maar zoveel mogelijk verdienen aan wat mensen nodig hebben en waartegen ze dus geen nee kunnen zeggen.. Dat komt dan ook met een staatsmacht van communistische proporties om iedereen maximaal uit te knijpen.

Goedkoop is al vervangen door betaalbaar, waarmee net nog betaalbaar of net niet meer betaalbaar wordt bedoeld. Haal vooral niet in je hoofd om even heel klein te wonen omdat je iets anders met je geld of je tijd wil doen. Je moet en zal naar verdienvermogen woonlasten betalen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 23 juni 2022 @ 13:08:59 #172
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205127843
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Precies. Het neoliberalisme draait niet om dingen produceren die mensen graag willen maar zoveel mogelijk verdienen aan wat mensen nodig hebben en waartegen ze dus geen nee kunnen zeggen.. Dat komt dan ook met een staatsmacht van communistische proporties om iedereen maximaal uit te knijpen.

Goedkoop is al vervangen door betaalbaar, waarmee net nog betaalbaar of net niet meer betaalbaar wordt bedoeld. Haal vooral niet in je hoofd om even heel klein te wonen omdat je iets anders met je geld of je tijd wil doen. Je moet en zal naar verdienvermogen woonlasten betalen.
Dat is niet zozeer het Neoliberalisme wat je beschrijft, maar wel de Nanny State, de opvolger van de illusie van de maakbare samenleving die er aan vooraf ging. Je moet meer besteden aan voedsel, want dat is te goedkoop, scheefhuren is fout, zelfs scheef wonen in eigen huis moet bestraft, net als roken of alcoholconsumptie. De overheid meent zich, voor je eigen bestwil ( vandaar Nanny) en dat van de maatschappij (....) zich in te moeten mengen in persoonlijke vrijheden door wet , regelgeving, en financiële prikkels (belastingen).
Dit gaat zover dat het inmiddels in nogal wat landen zo is dat je bv als spermadonor verplicht kan worden gesteld alimentatie te betalen (Zweden, Duitsland).
pi_205128125
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Precies. Het neoliberalisme draait niet om dingen produceren die mensen graag willen maar zoveel mogelijk verdienen aan wat mensen nodig hebben en waartegen ze dus geen nee kunnen zeggen.. Dat komt dan ook met een staatsmacht van communistische proporties om iedereen maximaal uit te knijpen.
Mweh, voor mij betekent neoliberalisme juist vooral dat mensen dingen willen die ze niet nodig hebben.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205128403
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 09:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mijn ouders waren vluchtelingen.
En vluchtelingen zijn het probleem niet, het probleem is het niet voldoende bouwen
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 09:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik woon niet in Nederland, ik woon in NRW (Noord Rijn Westfalen).
Hier stond na de oorlog geen steen meer op de andere, nu al jaren een woningoverschot.
NRW is vrijwel
Net zo groot als Nederland
Net zo veel inwoners
Net zo groot in BNP
Neemt meer vluchtelingen op

vreemd niet?
Niet zo vreemd. Wanhopige poging om de EU-superstaat alsnog door te drammen en van heel Vlaanderen en Nederland tot aan het Ruhrgebied in grote Tricity ( megastad) te maken. Zodat de natiestaat ophoudt te bestaan, ze gaan ervoor en ze moeten gestopt worden!
  donderdag 23 juni 2022 @ 14:29:26 #175
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205128462
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:23 schreef Rebel1978 het volgende:

[..]
[..]
Niet zo vreemd. Wanhopige poging om de EU-superstaat alsnog door te drammen en van heel Vlaanderen en Nederland tot aan het Ruhrgebied in grote Tricity ( megastad) te maken. Zodat de natiestaat ophoudt te bestaan, ze gaan ervoor en ze moeten gestopt worden!
Stokpaardje van je?
Wat heeft dat met het decennia lang falen van het woningbouw beleid te maken?
  donderdag 23 juni 2022 @ 14:30:13 #176
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205128468
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 13:44 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Mweh, voor mij betekent neoliberalisme juist vooral dat mensen dingen willen die ze niet nodig hebben.
Zoals complottheorieen?
  donderdag 23 juni 2022 @ 14:33:03 #177
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205128489
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 20:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is nog veel enger. De regering wil voor al die huurders gaan bepalen hoe ze moeten wonen op basis van hun inkomen en dus ook dat mensen moeten verhuizen.
Maar ze zeggen dan alleen niet waar naartoe. Alleen: Waar je nu woont hoor je niet, ophoepelen, dat er verder geen huizen zijn waar je naartoe kan is niet ons probleem.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 23 juni 2022 @ 14:37:08 #178
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205128527
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:33 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Maar ze zeggen dan alleen niet waar naartoe. Alleen: Waar je nu woont hoor je niet, ophoepelen, dat er verder geen huizen zijn waar je naartoe kan is niet ons probleem.
Precies, "vieze scheefhuurder, rot op" iemand anders heeft jouw huis nodig. Wat? Jij bent met pensioen en je kinderen zijn het huis uit? En je woont nog steeds in een gezinswoning? Opbokken!
pi_205128582
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 13:44 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Mweh, voor mij betekent neoliberalisme juist vooral dat mensen dingen willen die ze niet nodig hebben.
Nee, het onderscheidt zich juist van het klassieke kapitalisme in dat het niet gaat om productiviteit, maar om het verwerven van machtsposities die men te gelde kan maken. Onroerend goed, maar ook het geld, marktoegang, toegang tot het wetgevingsproces, etc.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 13:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat is niet zozeer het Neoliberalisme wat je beschrijft, maar wel de Nanny State, de opvolger van de illusie van de maakbare samenleving die er aan vooraf ging. Je moet meer besteden aan voedsel, want dat is te goedkoop, scheefhuren is fout, zelfs scheef wonen in eigen huis moet bestraft, net als roken of alcoholconsumptie. De overheid meent zich, voor je eigen bestwil ( vandaar Nanny) en dat van de maatschappij (....) zich in te moeten mengen in persoonlijke vrijheden door wet , regelgeving, en financiële prikkels (belastingen).
Dit gaat zover dat het inmiddels in nogal wat landen zo is dat je bv als spermadonor verplicht kan worden gesteld alimentatie te betalen (Zweden, Duitsland).
Het een sluit het ander niet uit, maar aangezien het neoliberalisme gaat om machtsposities in de markt en in velden die lijken op een markt, is er overheidsbemoeienis nodig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 23 juni 2022 @ 14:46:16 #180
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205128624
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Het een sluit het ander niet uit, maar aangezien het neoliberalisme gaat om machtsposities in de markt en in velden die lijken op een markt
Dat is het geval in alle economisch/politieke systemen. Iedere partij die economisch actief is, heeft een grotere of kleinere machtspositie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')