abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 juni 2022 @ 22:08:45 #1
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_205106227
Sta je wel eens stil bij de hygiene van jezelf of van anderen? Heb je bepaalde gewoonten aangeleerd die anderen gewoon als smerig ervaren? Bv. rolletjes draaien nadat je hebt neusgepeuterd, en ze daarna wegschieten? Of na toiletbezoek niet je handen wassen op je werk, en vervolgens 5 minuten later de hand schudden van een nieuwe collega die ff meeloopt met iemand van Personeelszaken, of met die handen de klink van een deur, of de trapleuning vastpakt, waarna anderen dezelfde trapleuning vastpakken? Ben je je bewust van zulke gewoonten of hoort het bij je automatismen? Probeer je ze dan af te leren of is het de volgende dag gewoon weer "business as usual"?
Of zie je anderen wel eens dingen doen die echt niet door de beugel kunnen? Zie je de cateringmedewerkster wel eens met een lepel van de soep proeven die ze aan het bereiden is, om vervolgens met diezelfde lepel weer door de soep te roeren? Zit iemand aan een korstje te krabben, dat vervolgens op de grond valt? Of zie je mensen wel eens andere van zulke dingen doen? En wat voor dingen doen ze dan precies (zonder namen te noemen uiteraard)?
Stoor je je daaraan, en zeg je er dan iets van, of doe je alsof je het niet hebt gezien? Was je na contact met die persoon grondig je handen, boeit het je niet of vermijd je bewust het contact met iemand als je die persoon iets hebt zien doen wat hygienisch gezien niet door de beugel kan? Laat het weten!
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_205106317
TS begint...
pi_205106352
Niet je neusgepeuterde schatjes assimileren door ze op te eten :')
Technisch gezien ben ik best ranzig. Ik was thuis mijn handen nooit na toiletbezoek. Ik bijt nog nagels ook... Boeie, toch niemand hier om te besmetten.

24/7 UniCura/Purol zuipen lijkt me ook niet gezond.
En ja, korstjes op de grond is reden voor ontslag op ranzige voet.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205106416
Ik sta wel eens stil bij m'n eigen hygiëne. Ik woon momenteel alleen en ik douche dagelijks, trek schone kleren aan, poets m'n tanden, gebruik deo, etc. En toch denk ik wel eens... stink ik niet? Als ik zou stinken, wie zou er dan zo eerlijk zijn om me dat te vertellen?

We hebben wel eens een collega - die intens naar zweet rook - daar op gewezen, maar dat is enorm genant. Daar ging een proces aan vooraf, waarin we ons afvroegen: zou-ie dat zelf nou niet beseffen? moeten we dat wel echt aangeven, dat is toch heel naar om te horen? wordt-ie niet boos? en wie gaat het zeggen?

Uiteindelijk is het wel gebeurd en was-ie wel blij om het te horen, omdat-ie zich er inderdaad helemaal niet van bewust was en zei wel gewoon te douchen, deo te gebruiken, etc. Ik geloof dat-ie uiteindelijk naar de dokter is gegaan om na te gaan waarom er dan toch zo'n zweetlucht was.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2022 22:28:26 ]
pi_205106427
Ik krab savonds geregeld aan mijn ballen, puur.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_205106459
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 22:24 schreef Filosoofert het volgende:
Ik krab savonds geregeld aan mijn ballen, puur.
En daarna even een beoordelend snifje natuurlijk

https://melmagazine.com/e(...)-sniff-their-fingers
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205106619
Ik ruik af en toe even aan de kut van de buuf _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_205106718
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 22:08 schreef Forumtijger het volgende:
Sta je wel eens stil bij de hygiene van jezelf of van anderen? Heb je bepaalde gewoonten aangeleerd die anderen gewoon als smerig ervaren? Bv. rolletjes draaien nadat je hebt neusgepeuterd, en ze daarna wegschieten? Of na toiletbezoek niet je handen wassen op je werk, en vervolgens 5 minuten later de hand schudden van een nieuwe collega die ff meeloopt met iemand van Personeelszaken, of met die handen de klink van een deur, of de trapleuning vastpakt, waarna anderen dezelfde trapleuning vastpakken? Ben je je bewust van zulke gewoonten of hoort het bij je automatismen? Probeer je ze dan af te leren of is het de volgende dag gewoon weer "business as usual"?
Of zie je anderen wel eens dingen doen die echt niet door de beugel kunnen? Zie je de cateringmedewerkster wel eens met een lepel van de soep proeven die ze aan het bereiden is, om vervolgens met diezelfde lepel weer door de soep te roeren? Zit iemand aan een korstje te krabben, dat vervolgens op de grond valt? Of zie je mensen wel eens andere van zulke dingen doen? En wat voor dingen doen ze dan precies (zonder namen te noemen uiteraard)?
Stoor je je daaraan, en zeg je er dan iets van, of doe je alsof je het niet hebt gezien? Was je na contact met die persoon grondig je handen, boeit het je niet of vermijd je bewust het contact met iemand als je die persoon iets hebt zien doen wat hygienisch gezien niet door de beugel kan? Laat het weten!
double dippers als het om snacks gaat :r

te goor voor woorden
pi_205106904
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 22:08 schreef Forumtijger het volgende:
Sta je wel eens stil bij de hygiene van jezelf of van anderen? Heb je bepaalde gewoonten aangeleerd die anderen gewoon als smerig ervaren? Bv. rolletjes draaien nadat je hebt neusgepeuterd, en ze daarna wegschieten? Of na toiletbezoek niet je handen wassen op je werk, en vervolgens 5 minuten later de hand schudden van een nieuwe collega die ff meeloopt met iemand van Personeelszaken, of met die handen de klink van een deur, of de trapleuning vastpakt, waarna anderen dezelfde trapleuning vastpakken? Ben je je bewust van zulke gewoonten of hoort het bij je automatismen? Probeer je ze dan af te leren of is het de volgende dag gewoon weer "business as usual"?
Of zie je anderen wel eens dingen doen die echt niet door de beugel kunnen? Zie je de cateringmedewerkster wel eens met een lepel van de soep proeven die ze aan het bereiden is, om vervolgens met diezelfde lepel weer door de soep te roeren? Zit iemand aan een korstje te krabben, dat vervolgens op de grond valt? Of zie je mensen wel eens andere van zulke dingen doen? En wat voor dingen doen ze dan precies (zonder namen te noemen uiteraard)?
Stoor je je daaraan, en zeg je er dan iets van, of doe je alsof je het niet hebt gezien? Was je na contact met die persoon grondig je handen, boeit het je niet of vermijd je bewust het contact met iemand als je die persoon iets hebt zien doen wat hygienisch gezien niet door de beugel kan? Laat het weten!
Ik zie heel vaak dat mensen niet aan minimale persoonlijke hygiëne doen. Daar heb ik één en ander weleens over verteld op dit forum.

Wat ik recentelijk zag was dat ik in een viswinkel was om te wachten op mijn bestelling. Ik was alleen in de winkel samen met het winkelpersoneel. De meid die me hielp pakte uit de vitrine een stukje kibbeling en dipte dat dubbel in de kom knoflooksaus die ook in de vitrine lag. Toen ze mijn bestelling klaar had staan wou ze al een flinke schep knoflooksaus in een bakje doen om mee te geven maar ik bedankte vriendelijk.

Van de week in mijn favoriete ijssalon was de weekendhulp daar. Een jongen van, ik denk 16, die denkt dat hij ijs kan scheppen maar na een jaar nog steeds blundert ermee. Het was rustig in de ijssalon en ik zie hem een stukje van een koekje afbreken die je normaal bij het ijs krijgt en hij dubbel dipt ermee in één van de ijssmaken.

In dezelfde ijssalon wou ik een keer ijs halen rond sluitingstijd. De ijssalon was nog open. Ik stak over en had zicht op de ijssalon vanaf een meter of 20. Ik zag de vrouwelijke eigenaar raar op de grond met haar hand bewegen. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat ze de hond aan het aaien was. Dus rond sluitingstijd was er een hond in de ijssalon, zeker voor de beveiliging. Ik ben toen maar gelijk naar het woonpaleis gelopen.

Ook Radagast vindt normaal dat hij in de ochtend met de honden kan kroelen en stoeien om vervolgens ongedouched (hij doucht één keer per week en ook met zeep) de deur uit te gaan naar het werk.

Pielemuis had de gewoonte om tijdens het eten in zijn neus te peuteren en als er iets uitkwam het ergens te smeren. Maar als het op zijn kleding viel dan was hij aan het schelden van woede.

Gandhi rook altijd naar kruiden. Een keer gingen we naar een voorlichting van een mogelijke vervolgstudie en we zaten voorin. Achter ons kwamen leuke meiden zitten. Opeens deed Gandhi zijn jas uit en kwam de sterkte kruidengeur te voorschijn. De meiden dachten dat het Radagast was die stonk. Het is geen geheim dat als je de hoek omging bij de straat waar Gandhi woonde je de kruidengeur- en walm op je af zag komen.

In de bijbaantijd had ik een meid op de broodafdeling werken die we 'de viespeuk' noemden. Ze stonk naar stront en ze had altijd snot uit haar neus hangen. De AH Gandhi zei toen dat als zij later kinderen zou hebben ze haar kinderen ook zo vies de deur uit liet gaan.
Nu ik het toch over de bijbaantijd heb: er werkte op het brood en bij de kassa ook twee meiden die zelf niet door hadden dat ze wel heel erg naar zweet en uit hun bek stonken. Het was zo erg dat klanten er een klacht over hadden ingediend. De dames kregen toen te horen dat ze wat aan hun minimale persoonlijke hygiëne moesten doen. De ene meid had niet door dat ze stonk, die was eraan gewend geraakt. De andere meid wist dat ze stonk maar ze wist niet hoe ze bepaalde geuren moest neutraliseren en al...

Op de basisschool zat ik in de klas met een joch dat altijd wat te eten bij zich had: hij ging dan in zijn neus pulken en als er iets uitkwam dan at hij het op. Zou me niet verbazen als deze jongen later, ter experiment en ervaring, zijn eigen stront zou eten of zijn eigen plas zou drinken.

Ik had ooit een date met een meid die naar wiet stonk en ook toegaf dat ze het soms rookte als ze stress had. Dat was voor mij een afknapper.

En zo kan ik nog veel meer voorbeelden opnoemen. Maar zelf ben ik wel keurig, schoon en frisruikend. Maar ik geef wel toe dat ik soms niet doortrek en mijn creaties voor de schoonmaakster achterlaat.

Ik vind wel dat mensen meer aan minimale persoonlijke hygiëne mogen doen.
pi_205106942
Ik sta nooit stil want dan gaan alle bacteriën van de grond op mijn voeten kruipen :X
Nieuw is niet altijd beter.
pi_205106970
quote:
11s.gif Op maandag 20 juni 2022 22:23 schreef Sodemieters het volgende:
Ik sta wel eens stil bij m'n eigen hygiëne. Ik woon momenteel alleen en ik douche dagelijks, trek schone kleren aan, poets m'n tanden, gebruik deo, etc. En toch denk ik wel eens... stink ik niet? Als ik zou stinken, wie zou er dan zo eerlijk zijn om me dat te vertellen?

We hebben wel eens een collega - die intens naar zweet rook - daar op gewezen, maar dat is enorm genant. Daar ging een proces aan vooraf, waarin we ons afvroegen: zou-ie dat zelf nou niet beseffen? moeten we dat wel echt aangeven, dat is toch heel naar om te horen? wordt-ie niet boos? en wie gaat het zeggen?

Uiteindelijk is het wel gebeurd en was-ie wel blij om het te horen, omdat-ie zich er inderdaad helemaal niet van bewust was en zei wel gewoon te douchen, deo te gebruiken, etc. Ik geloof dat-ie uiteindelijk naar de dokter is gegaan om na te gaan waarom er dan toch zo'n zweetlucht was.
Ook wel eens gehad, bleek om gebruik van anti depressiva te gaan. Schijn je echt zo van te gaan kunnen ruiken. Dus hij was zich er al wel bewust van.
pi_205107181
Ik eet veel met mijn handen en sommige mensen vinden dat vies
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_205107376
Ik vertrouw turkententen sowieso niet. Een keer was er een deeg aan t kneden voor pizza en druppelde er zweet in..... die andere ben ik nu vergeten maar wel dat er iemand voedselvergiftiging heeft gekregen.

Ik weet t weer. Kom in een Turkse winkel (wederom witwasbullshit) en t STONK. De hele zaak stonk naar zweet.
pi_205107590
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 23:57 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik eet veel met mijn handen en sommige mensen vinden dat vies
Was/reinig jij je handen wel voor het eten gaan?
pi_205107591
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 00:57 schreef FlauwKapsel het volgende:
Ik vertrouw turkententen sowieso niet. Een keer was er een deeg aan t kneden voor pizza en druppelde er zweet in..... die andere ben ik nu vergeten maar wel dat er iemand voedselvergiftiging heeft gekregen.

Ik weet t weer. Kom in een Turkse winkel (wederom witwasbullshit) en t STONK. De hele zaak stonk naar zweet.
Weleens gehad ja dat ik met Radagast en Pielemuis in het eettentje van een bevriende collega was. Hijzelf was er niet maar zijn vader wel, man die barst van het haar en zijn overhemd ook nog open heeft vanwege de hitte.
Pielemuis vond een paar haren in zijn eten en volgens Radagast zou het niet verbazen als er ook wat zweetdruppeltjes als zout was gebruikt.
pi_205107757
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 22:24 schreef Filosoofert het volgende:
Ik krab savonds geregeld aan mijn ballen, puur.
Ruik je daarna eens aan je vingers?
Cindy De Vuyst
pi_205108395
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 07:06 schreef stokj het volgende:

[..]
Weleens gehad ja dat ik met Radagast en Pielemuis in het eettentje van een bevriende collega was. Hijzelf was er niet maar zijn vader wel, man die barst van het haar en zijn overhemd ook nog open heeft vanwege de hitte.
Pielemuis vond een paar haren in zijn eten en volgens Radagast zou het niet verbazen als er ook wat zweetdruppeltjes als zout was gebruikt.
Wie en wie? Boeit me eigenlijk ook niet. Lijkt me een verzonnen kutverhaaltje.
pi_205110241
Ik gebruik deo en was vaker mijn handen dan voor corona. Handen schudden en zoenen doe ik niet meer aan.
pi_205110686
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 10:09 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Wie en wie? Boeit me eigenlijk ook niet. Lijkt me een verzonnen kutverhaaltje.
Het zijn geen verzonnen verhaaltjes. En ik ga hier natuurlijk niet de namen van deze mensen kenbaar maken dus heb ik ze als bijnaam erin gezet. Zijn overigens geen leden van hier.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 15:13:05 #20
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205111021
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 14:21 schreef stokj het volgende:

[..]
Het zijn geen verzonnen verhaaltjes. En ik ga hier natuurlijk niet de namen van deze mensen kenbaar maken dus heb ik ze als bijnaam erin gezet. Zijn overigens geen leden van hier.
Best handig als je dat erbij zet want ik zat ook "waar heeft die gast het over?" :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_205111509
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 22:08 schreef Forumtijger het volgende:
Bv. rolletjes draaien nadat je hebt neusgepeuterd, en ze daarna wegschieten?
Zag iemand dat ooit in de kroeg doen, nadat ie aan z'n reet had zitten krabben...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_205111764
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:13 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Best handig als je dat erbij zet want ik zat ook "waar heeft die gast het over?" :')
Aha.

In mijn jeugdjaren was ik bij een neef uit de niet-adellijke tak van de familie op bezoek. Als er bij hem een feestje was dan waren ook zijn vrienden van de buurt er. Eentje vond het grappig op de hele tijd op zijn rechterhand te zitten en iemand een hand te geven. "Ruik eens aan je hand" zei hij dan. Bleek dus dat hij op zijn hand had gedampt en er iemand een hand mee had gegeven.
pi_205112196
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 22:42 schreef Geerd het volgende:
Ik ruik af en toe even aan de kut van de buuf _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
_O-
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 17:43:25 #24
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205112237
Ik ben best een goorlap, maar in het openbaar probeer ik me aan de geldende normen te houden .
pi_205112588
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 07:04 schreef stokj het volgende:

[..]
Was/reinig jij je handen wel voor het eten gaan?
Meestal wel, maar niet met zeep of stuk wassen. Gewoon ff vuil wegspoelen, nooit ziek ervan geworden
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')