Het gesprek gaat ongeveer zo:quote:Op zondag 26 juni 2022 10:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat een hoop verzinsels man. Er is echt niemand die dat zegt of suggereert.
Nee zo gaat het niet.quote:Op zondag 26 juni 2022 10:18 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het gesprek gaat ongeveer zo:
VlieGeN iS VeEl tE GoEdKooP.
- waarom dan?
VlieGeN iS VeEl tE GoEdKooP.
- wat is daar erg aan?
VlieGeN iS VeEl tE GoEdKooP.
Dit dus, er is geen goed internationaal hoge snelheidsnet voor treinen. Onze belangrijkste handelspartner Duitsland is amper met de trein te bereiken, laat staan hoge snelheidslijnen. Slechts een redelijke verbinding naar 'wereldstad' Duisburg voor heel Nederland...quote:Op zondag 26 juni 2022 09:50 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Als je Zuid-Europa nog meer aan het EU infuus wil hebben. Is dit inderdaad een goede keuze.
Er is gewoon geen goed alternative voor het vliegtuig op het moment. Ja, ik weet mensen zeggen graag trein trein. Das gewoon te duur, te langzaam en niet flexibel. Misschien zal het wel werken voor citytrips, maar moet wel de prijs naar beneden. Wat niet gaat gebeuren met de NS wat al graag een "grenstax" gebruikt.
Belachelijk toch dat je treinen niet gewoon op 1 site kan boeken. Als je op ns internationaal wil boeken wordt je compleet opgelicht dus moet je allemaal via andere losse sites gaan boeken. Voor meeste mensen veels te ingewikkeld.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:49 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Dit dus, er is geen goed internationaal hoge snelheidsnet voor treinen. Onze belangrijkste handelspartner Duitsland is amper met de trein te bereiken, laat staan hoge snelheidslijnen. Slechts een redelijke verbinding naar 'wereldstad' Duisburg voor heel Nederland...
Stedentrips met de trein gaan dus prima als de opties Brussel, Londen, Parijs zijn. Voor de rest is het ruk.
Ik snap er ook werkelijk niets van, dit is toch allemaal prima op te lossenquote:Op maandag 27 juni 2022 11:00 schreef raptorix het volgende:
Uitgaande dat er ongeveer 5.000 man bij de bagage en security werken, en dat schiphol 70 Miljoen passagiers heeft, als je dan iedereen 2 euro meer zou laten betalen, zou je per medewerker ongeveer 30K meer kunnen besteden, lijkt me allemaal geen rakettechnologie.
Het moet allemaal voor niks, en mensen verwachten ook dat het niks kost, ik heb jarenlang webwinkels gehad en dan weet je eigenlijk wel dat Nederlanders enorme klootzakken zijn.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap er ook werkelijk niets van, dit is toch allemaal prima op te lossen
Als monopolist genaamd Schiphol hoeft deze organisatie zich weinig aan te trekken van de race naar de bodem mentaliteit. Maar omdat het neoliberale dogma van kostenreductie door de managers klasse als enigste mogelijkheid gezien wordt doet men niets.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het moet allemaal voor niks, en mensen verwachten ook dat het niks kost, ik heb jarenlang webwinkels gehad en dan weet je eigenlijk wel dat Nederlanders enorme klootzakken zijn.
Daar moet dan wel een taskforce met programmadirecteur voor komen, en een ingewikkeld systeem om het te administreren. Blijft er aan het einde precies 0 overquote:Op maandag 27 juni 2022 11:00 schreef raptorix het volgende:
Uitgaande dat er ongeveer 5.000 man bij de bagage en security werken, en dat schiphol 70 Miljoen passagiers heeft, als je dan iedereen 2 euro meer zou laten betalen, zou je per medewerker ongeveer 30K meer kunnen besteden, lijkt me allemaal geen rakettechnologie.
Dat sowieso natuurlijkquote:Op maandag 27 juni 2022 12:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het moet allemaal voor niks, en mensen verwachten ook dat het niks kost, ik heb jarenlang webwinkels gehad en dan weet je eigenlijk wel dat Nederlanders enorme klootzakken zijn.
De tering wat een bloedbad. Ik heb echt geen zin om te reizen via Schiphol.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Talloze bagage kwijt door chaos op Schiphol: 'Neem maar een mooie koffer mee'
De chaos op Schiphol is compleet: in de bagagehal liggen al lange tijd talloze koffers verspreid. Ook stapels buggy's en kinderwagens staan onbeheerd. Veel reizigers zullen hun bagage voorlopig niet meer terugzien, is de vrees.
Sommige koffers hebben labels van begin juni, dus die liggen al dik drie weken onbeheerd in de hal.
Michelle Renes kwam vrijdagnacht terug van een vakantie op Gran Canaria. Ze wacht op haar bagage, maar ook die komt niet. Informatie kan ze niet krijgen, en als ze uiteindelijk iemand spreekt van de douane zegt deze doodleuk: "Kies een mooie koffer uit en neem maar mee." Ondertussen zit Michelle thuis zonder bagage en is geëmotioneerd. "Ik ben bang dat ik mijn bagage niet meer terug zie."
Onbeheerde koffers
Op sociale media staan meerdere reacties van gedupeerde reizigers. Op filmpjes is te zien hoe tientallen koffers onbeheerd liggen te wachten om weggehaald te worden.
Normaal gesproken regelt de bagage-afhandelaar van de luchtvaartmaatschappij dat. Mocht er een probleem zijn, dan wordt de bagage later naar de eigenaar opgestuurd. Maar daar lijkt het nu totaal niet op. Iedereen kan zomaar een koffer meenemen, niemand die erop let.
Ook Niels Hoekzema uit zijn ongenoegen. "Overal koffers. Bij elke paal en hoek. Ze hebben stellingen staan met koffers erin. De informatie op borden klopt totaal niet, alle vluchten zitten door elkaar. Wij kwamen van Cyprus, maar onze koffers vonden we uren later tussen de bagage van een vlucht uit Griekenland."
Niels had geduld en daarmee ook geluk: zijn dochtertje van drie zag haar roze koffertje met bloemetjes ergens liggen, waardoor Niels ook zijn koffer terug vond.
Geen antwoord
Michelle daarentegen heeft minder geluk. "Onze koffers kwamen niet. Na lang wachten stopte de bagageband, toen dacht ik, ik moet melding maken. Maar er was niemand. Toen hebben we het aan de douane gevraagd. Die zei: 'vergeet het maar, er is niemand.' Er lagen allemaal koffers opgestapeld overal. Alsof je in een derdewereldland bent."
Ze gaat zonder haar spullen naar huis en belt met haar reisorganisatie, die verwijst haar door naar Schiphol. Maar de luchthaven wijst weer met de vinger naar de bagage-afhandelaars. Ze hoort van iedereen dat ze er niets aan kunnen doen. "Maar wie kan er echt niets aan doen? Juist, wij, de passagiers! Regel het gewoon", zegt ze gefrustreerd.
De luchthaven zegt in een reactie dat ook bij de bagage-afhandelaren veel personeelstekorten zijn. "Een kleine verstoring in het vluchtschema in combinatie met de huidige personeelstekorten, kan zorgen voor achtergebleven bagage. Luchtvaartmaatschappijen doen hun best om die koffers zo snel mogelijk weer bij de passagier te krijgen", aldus Schiphol.
https://www.hartvannederl(...)een-mooie-koffer-mee
En Dick Benschop duikt weer eens weg
Dat komt door visieloos bezuinigen en dat wreekt zich nu in elke sector.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap er ook werkelijk niets van, dit is toch allemaal prima op te lossen
Het is werkelijk absurd hoe het ze overkwam, overkomt en blijft overkomen
Ik mag zondag weer in de rij gaan staan, kijk er nu al naar uit
Twee weken terug vlucht gemist en bagage pas twee dagen later gekregen
Faalhazen
Wat dat betreft snap ik echt niet waarom we vanuit Utrecht en Eindhoven/Venlo geen HSL hebben naar Duitsland.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:49 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Dit dus, er is geen goed internationaal hoge snelheidsnet voor treinen. Onze belangrijkste handelspartner Duitsland is amper met de trein te bereiken, laat staan hoge snelheidslijnen. Slechts een redelijke verbinding naar 'wereldstad' Duisburg voor heel Nederland...
Stedentrips met de trein gaan dus prima als de opties Brussel, Londen, Parijs zijn. Voor de rest is het ruk.
Utrecht-Eindhoven heeft wel veel last van verzakking. Daar rijden ze nu 6x per uur met de Intercity overheen en volgens mij is dat al het maximale wat de bodem momenteel aan kan daar. Als je nog harder eroverheen gaat rijden moet er ook meer tijd zijn voor de grond om terug te veren en dan lever je in in de frequentie.quote:Op maandag 27 juni 2022 14:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat dat betreft snap ik echt niet waarom we vanuit Utrecht en Eindhoven/Venlo geen HSL hebben naar Duitsland.
Het is echt allemaal tergend langzaam met 5x overstappen. Parijs en Londen daarentegen vlieg ik niet meer omdat de trein veel fijner en sneller is.
Nee ik doel een nieuwe HSL lijn van Utrecht richting Berlijn (of misschien beter Hamburg) en aansluiten op het Duitse HSL netwerk.quote:Op maandag 27 juni 2022 15:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Utrecht-Eindhoven heeft wel veel last van verzakking. Daar rijden ze nu 6x per uur met de Intercity overheen en volgens mij is dat al het maximale wat de bodem momenteel aan kan daar. Als je nog harder eroverheen gaat rijden moet er ook meer tijd zijn voor de grond om terug te veren en dan lever je in in de frequentie.
Ik denk dat nachttreinen met een straal van Utrecht tot Praag wel een redelijk alternatief moeten zijn voor de niet-zakelijke reiziger. Slapen moet een mens toch, als je om 8 uur 's avonds in een trein kan stappen en om 8 uur 's ochtends in een stad aan kan komen, dan heb je het qua reistijd goed voor elkaar.
Concurreren met vliegtuigen voor zakelijke reizen kost wel een enorme investering in de infrastructuur omdat je dan veel hogere snelheden moet halen om die slag ook maar een beetje aan te kunnen.
Er ligt al 10 jaar een mini-spoorlijn bij Weert klaar om aangesloten te worden op het Belgische spoor, maar zoals werkelijk alles waar trein en politiek samen komen, gaat dat er voorlopig niet van komen.quote:Op maandag 27 juni 2022 15:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee ik doel een nieuwe HSL lijn van Utrecht richting Berlijn en aansluiten op het Duitse HSL netwerk.
En vanuit EHV/Venlo een HSL richting Dusseldorf en daar aansluiten op het Duitse HSL netwerk.
En dan een tweede normale verbinding Belgie in vanuit EHV.
Ja maar ik snap echt het waarom niet. Net zoals de het Duitse deel van de Betuweroute waar we al 20 jaar op wachten. Het lijkt mij handig om van EHV een tweede Utrecht te maken met de internationale verbindingen naar Belgie en Duitsland. Het is ook de regio waar het geld verdiend wordt.quote:Op maandag 27 juni 2022 15:21 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Er ligt al 10 jaar een mini-spoorlijn bij Weert klaar om aangesloten te worden op het Belgische spoor, maar zoals werkelijk alles waar trein en politiek samen komen, gaat dat er voorlopig niet van komen.
Je zou denken: bouw inderdaad gewoon eens wat spoorlijnen, dan kunnen we de komende 50 jaar nog wel kijken welke rijschema's daar uiteindelijk het effectiefst op zijn.
Maar nee, het is alleen maar rapporten rapporten rapporten. Allerlei parasieten die proberen er een slaatje uit te slaan door hun techniek of producten op te dringen bij de aanleg en exploitatie, wat de prijs opdrijft, allerlei lokale politici die dwars willen liggen tenzij hun plaats twee extra stops krijgt.
Ik heb weinig vertrouwen in plannen voor nieuwe spoorlijnen eerlijk gezegd ik vind het leuk om erover na te denken, maar ik verwacht niet dat ze ooit aangelegd gaan worden
700 vluchten geannuleerd in de VS vandaag. En dat is al wekenlang dagelijkse koek, tijdens Memorial Day weekend waren het er 2500. American Airlines bijvoorbeeld schrapt 4 steden van hun routes omdat ze niet genoeg personeel hebben.quote:Op maandag 27 juni 2022 18:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het is niet alleen Schiphol, lees ook over Dublin, Heathrow, Düsseldorf, Brussel, en veel meer.
Overal hetzelfde beeld, bergen koffers, lange lange rijen bij gebrek aan security personeel.
Tjaquote:Op maandag 27 juni 2022 18:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
700 vluchten geannuleerd in de VS vandaag. En dat is al wekenlang dagelijkse koek, tijdens Memorial Day weekend waren het er 2500. American Airlines bijvoorbeeld schrapt 4 steden van hun routes omdat ze niet genoeg personeel hebben.
Ook daar is de reden personeels tekorten.
Groot complot van Schwab en co . Goedkope werknemers zijn met bakken geloosd omdat er geen vluchten waren. In die 2 jaar (is lang) heeft dat ex-personeel ander werk gevonden dat beter betaald en betere werkomstandigheden biedt.quote:
Ook bij callcenters is de concurrentie moordend ja.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:04 schreef quirina het volgende:
Oh en je kan tui tegenwoordig doordeweeks alleen maar tot 18:00 bellen.
Ze zijn sowieso niet te bereiken en als je belt wordt de verbinding verbroken of je zit heel lang in de wacht.
Service hè 👌
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |