abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205101959
Hallowa,

Heeft hier iemand ervaring met zakelijke lease-auto overnemen in de private lease? Betaal je dan gewoon hetzelfde bedrag als je werkgever betaalt (maar dan inclusief btw)?

Ga mogelijk switchen van werkgever, heb nu een lease auto, leasecontract loopt nog een jaar, nieuwe bedrijf heeft geen lease regeling.
Zadel dus mogelijk bedrijf waar ik zit met een auto op. Heb geen afkoopsom bedongen (die wilden ze erin maar heb ik niet voor getekend). Huidige bedrijf moet echter wel een afkoopsom betalen als ze hem eerder inleveren.

Vandaar dat ik misschien wel de auto wil overnemen in de private lease, als het enigszins ook voor mij een goeie deal kan zijn en ik niet veel teveel betaal.

Leasebedrijf = leaseplan.
  maandag 20 juni 2022 @ 14:45:21 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205101979
Is het niet makkelijker om hem zelf gewoon over te nemen?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_205101983
Kan mij niet voorstellen dat het tarief gelijk zal blijven, je huidige werkgever heeft tenslotte volume voordeel.

Sowieso begrijp ik het probleem niet, het is het risico van de werkgever. Grote kans dat de auto gewoon bij iemand onder de kont wordt geschoven of tussentijds opzegbaar is.
pi_205102010
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:41 schreef doenskie het volgende:
Hallowa,

Heeft hier iemand ervaring met zakelijke lease-auto overnemen in de private lease? Betaal je dan gewoon hetzelfde bedrag als je werkgever betaalt (maar dan inclusief btw)?

Ga mogelijk switchen van werkgever, heb nu een lease auto, leasecontract loopt nog een jaar, nieuwe bedrijf heeft geen lease regeling.
Zadel dus mogelijk bedrijf waar ik zit met een auto op. Heb geen afkoopsom bedongen (die wilden ze erin maar heb ik niet voor getekend). Huidige bedrijf moet echter wel een afkoopsom betalen als ze hem eerder inleveren.

Vandaar dat ik misschien wel de auto wil overnemen in de private lease, als het enigszins ook voor mij een goeie deal kan zijn en ik niet veel teveel betaal.

Leasebedrijf = leaseplan.
Wat doe je moeilijk? Zeg gewoon je contract op, lever die auto in, je oude werkgever mag uitzoeken wat hij met die bak doet

Koop of lease zelf een andere of (in jou geval niet) de nieuwe werkgever geeft je er 1

Dat is de gebruikelijke manier
pi_205104004
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:51 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Wat doe je moeilijk? Zeg gewoon je contract op, lever die auto in, je oude werkgever mag uitzoeken wat hij met die bak doet

Koop of lease zelf een andere of (in jou geval niet) de nieuwe werkgever geeft je er 1

Dat is de gebruikelijke manier
Niet als je hebt getekend dat je de auto mee moet nemen bij vroegtijdig opzeggen.
  maandag 20 juni 2022 @ 20:00:56 #6
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205104768
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:59 schreef anndb het volgende:

[..]
Niet als je hebt getekend dat je de auto mee moet nemen bij vroegtijdig opzeggen.
Of een boete moet betalen. :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_205105282
quote:

[..]
quote:

[..]
Uit de OP:

quote:
Heb geen afkoopsom bedongen (die wilden ze erin maar heb ik niet voor getekend)
pi_205105922
Overnemen kan vrijwel altijd. Of ze ook private lease doen moet je gewoon even vragen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_205107118
LeasePlan heeft zowel zakelijke lease als private lease, dus het omzetten zal best een optie zijn denk ik. Het tarief zal wel iets anders worden, aangezien je huidige werkgever (waarschijnlijk) ook wat specifieke afspraken heeft en mogelijk een tariefstelling o.b.v. een bepaald wagenparkvolume. Daarnaast geldt voor LeasePlan ook een ander risicoprofiel wanneer jij de auto private gaat leasen i.p.v. dat deze bij de huidige klant blijft rijden.

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:41 schreef doenskie het volgende:
Ik zou je hier niet al te druk over maken eerlijk gezegd. Nieuwe auto's blijven de komende 12 maanden ook nog wel slecht leverbaar, dus waarschijnlijk heeft je huidige werkgever ook wel wat bestellingen lopen met lange levertijden en wellicht wat auto's op basis van shortlease rijden. Dan kan zo'n shortlease eventueel vervangen worden door jouw leaseauto.
pi_205108390
Is privelease ook meestal niet zonder brandstof? Terwijl zakelijke lease dit vaak wel is. Voordeel van privelease is vaak wel geen bijtelling.
pi_205108485
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 10:09 schreef Rolfieo het volgende:
Is privelease ook meestal niet zonder brandstof? Terwijl zakelijke lease dit vaak wel is. Voordeel van privelease is vaak wel geen bijtelling.
Zakelijke lease is ook zonder brandstof. Dat lijkt misschien anders omdat je een brandstofpas krijgt, maar die wordt gewoon per maand gefactureerd aan je werkgever.

Het is natuurlijk wel zo dat de brandstofkosten bij een private lease volledig door jezelf betaald moeten worden. Geen bijtelling zie ik niet als een voordeel, en dat is niet alleen vaak zo maar altijd afwezig bij een private lease.
pi_205108521
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 10:17 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zakelijke lease is ook zonder brandstof. Dat lijkt misschien anders omdat je een brandstofpas krijgt, maar die wordt gewoon per maand gefactureerd aan je werkgever.

Het is natuurlijk wel zo dat de brandstofkosten bij een private lease volledig door jezelf betaald moeten worden. Geen bijtelling zie ik niet als een voordeel, en dat is niet alleen vaak zo maar altijd afwezig bij een private lease.
Denk dat je het "voordeel" moet zien als... Nu kost die auto je 300¤ p/m bijtelling en straks 600¤ lease oftewel je gaat per maand netto 300¤ meer betalen aan vervoer. Daar komt benzine dan nog bij natuurlijk
pi_205109709
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 10:09 schreef Rolfieo het volgende:
Ik mag hopen altijd
pi_205116192
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 10:17 schreef GereDathan het volgende:
Geen bijtelling zie ik niet als een voordeel, en dat is niet alleen vaak zo maar altijd afwezig bij een private lease.
Bijtelling op een private lease is niet helemaal onmogelijk. Op het moment dat jouw werkgever een dermate hoge autovergoeding geeft waarbij alle kosten van de private lease (ook voor het privédeel) gedekt worden, dan stelt de Belastingdienst dat er sprake is van "ter beschikking stellen" van een auto door werkgever. In dat geval geldt alsnog de fiscale bijtelling. Geldt ook voor een auto in privé eigendom overigens.

Het zal niet vaak voorkomen, maar het kan wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')