Wat doe je moeilijk? Zeg gewoon je contract op, lever die auto in, je oude werkgever mag uitzoeken wat hij met die bak doetquote:Op maandag 20 juni 2022 14:41 schreef doenskie het volgende:
Hallowa,
Heeft hier iemand ervaring met zakelijke lease-auto overnemen in de private lease? Betaal je dan gewoon hetzelfde bedrag als je werkgever betaalt (maar dan inclusief btw)?
Ga mogelijk switchen van werkgever, heb nu een lease auto, leasecontract loopt nog een jaar, nieuwe bedrijf heeft geen lease regeling.
Zadel dus mogelijk bedrijf waar ik zit met een auto op. Heb geen afkoopsom bedongen (die wilden ze erin maar heb ik niet voor getekend). Huidige bedrijf moet echter wel een afkoopsom betalen als ze hem eerder inleveren.
Vandaar dat ik misschien wel de auto wil overnemen in de private lease, als het enigszins ook voor mij een goeie deal kan zijn en ik niet veel teveel betaal.
Leasebedrijf = leaseplan.
Niet als je hebt getekend dat je de auto mee moet nemen bij vroegtijdig opzeggen.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:51 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Wat doe je moeilijk? Zeg gewoon je contract op, lever die auto in, je oude werkgever mag uitzoeken wat hij met die bak doet
Koop of lease zelf een andere of (in jou geval niet) de nieuwe werkgever geeft je er 1
Dat is de gebruikelijke manier
Of een boete moet betalen.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:59 schreef anndb het volgende:
[..]
Niet als je hebt getekend dat je de auto mee moet nemen bij vroegtijdig opzeggen.
quote:Op maandag 20 juni 2022 18:59 schreef anndb het volgende:
[..]
Niet als je hebt getekend dat je de auto mee moet nemen bij vroegtijdig opzeggen.
Uit de OP:quote:Op maandag 20 juni 2022 18:59 schreef anndb het volgende:
[..]
quote:Heb geen afkoopsom bedongen (die wilden ze erin maar heb ik niet voor getekend)
Ik zou je hier niet al te druk over maken eerlijk gezegd. Nieuwe auto's blijven de komende 12 maanden ook nog wel slecht leverbaar, dus waarschijnlijk heeft je huidige werkgever ook wel wat bestellingen lopen met lange levertijden en wellicht wat auto's op basis van shortlease rijden. Dan kan zo'n shortlease eventueel vervangen worden door jouw leaseauto.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:41 schreef doenskie het volgende:
Ga mogelijk switchen van werkgever, heb nu een lease auto, leasecontract loopt nog een jaar, nieuwe bedrijf heeft geen lease regeling.
Zadel dus mogelijk bedrijf waar ik zit met een auto op. Heb geen afkoopsom bedongen (die wilden ze erin maar heb ik niet voor getekend). Huidige bedrijf moet echter wel een afkoopsom betalen als ze hem eerder inleveren.
Zakelijke lease is ook zonder brandstof. Dat lijkt misschien anders omdat je een brandstofpas krijgt, maar die wordt gewoon per maand gefactureerd aan je werkgever.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 10:09 schreef Rolfieo het volgende:
Is privelease ook meestal niet zonder brandstof? Terwijl zakelijke lease dit vaak wel is. Voordeel van privelease is vaak wel geen bijtelling.
Denk dat je het "voordeel" moet zien als... Nu kost die auto je 300¤ p/m bijtelling en straks 600¤ lease oftewel je gaat per maand netto 300¤ meer betalen aan vervoer. Daar komt benzine dan nog bij natuurlijkquote:Op dinsdag 21 juni 2022 10:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zakelijke lease is ook zonder brandstof. Dat lijkt misschien anders omdat je een brandstofpas krijgt, maar die wordt gewoon per maand gefactureerd aan je werkgever.
Het is natuurlijk wel zo dat de brandstofkosten bij een private lease volledig door jezelf betaald moeten worden. Geen bijtelling zie ik niet als een voordeel, en dat is niet alleen vaak zo maar altijd afwezig bij een private lease.
Ik mag hopen altijdquote:Op dinsdag 21 juni 2022 10:09 schreef Rolfieo het volgende:
Is privelease ook meestal niet zonder brandstof? Terwijl zakelijke lease dit vaak wel is. Voordeel van privelease is vaak wel geen bijtelling.
Bijtelling op een private lease is niet helemaal onmogelijk. Op het moment dat jouw werkgever een dermate hoge autovergoeding geeft waarbij alle kosten van de private lease (ook voor het privédeel) gedekt worden, dan stelt de Belastingdienst dat er sprake is van "ter beschikking stellen" van een auto door werkgever. In dat geval geldt alsnog de fiscale bijtelling. Geldt ook voor een auto in privé eigendom overigens.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 10:17 schreef GereDathan het volgende:
Geen bijtelling zie ik niet als een voordeel, en dat is niet alleen vaak zo maar altijd afwezig bij een private lease.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |