Z'n f3 titel is ook erg verdacht, daar ging die na de zomer ook ineens als de brandweerquote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:01 schreef TagForce het volgende:
[..]
Olav is niet de enige met die mening.
Na Spanje ging het wel heel makkelijk ineens met Mick. Zou zomaar eens een kern van waarheid in kunnen zitten.
Verstappen omdat hij Wereldkampioen, nu bovenaan staat en het meest te verliezen heeft is en omdat hij normaal over weinig dingen een mening over geeft.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 18:47 schreef daNpy het volgende:
Prima, hij vind het zogenaamd echt. De auto's zijn gevaarlijk en ongezond. Toch stappen ze allemaal zelf in.
Waarom moet hij dan Verstappen in zijn mening betrekken?
Mercedes kán het oplossen, maar dat willen ze niet. Daar heeft Verstappen niks mee te maken.
Omdat het al maanden over vering of juist de stugheid er van gaat. En nogmaals, alle auto's stuiteren.quote:Wacht, waarom praat je ineens over vering?
In het voetbal is al enige tijd een discussie over het koppen van ballen. Frequent koppen en zeker vanaf jonge leeftijd kan blijvende schade veroorzaken.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja Norris, als veiligheid voorop staat moet Mercedes een veilige auto bouwen. Daar hoeft de FIA ze niet tot te dwingen, omdat ze nu klagen over hun eigen misfortuin
Jammer dit.
Ja dus? De auto van Red Bull kan prima meekomen en heeft weinig last van het probleem. Er is Verstappen niks aan gelegen de problemen van andere teams te adresseren of voor ze op te lossen.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 19:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Verstappen omdat hij Wereldkampioen, nu bovenaan staat en het meest te verliezen heeft is en omdat hij normaal over weinig dingen een mening over geeft.
De coureurs stappen wel zelf in ja, ook rokers steken hum eigen sigaret aan.
Experts zeggen dat de aero van Mercedes het probleem veroorzaakt. Als iedereen dan een nieuw vering systeem moet bedenken/bouwen/betalen is dat vreemd.quote:Omdat het al maanden over vering of juist de stugheid er van gaat.
Precies. Maar daar hoor je Lando niet over. Lando gooit het op een andere coureur uit een ander team. Díe moet zich iets aantrekken van andermans probleem.quote:En nogmaals, alle auto's stuiteren.
Als dat gevaarlijk is kan de FIA best een grens stellen. Ook als die in het nadeel van Mercedes is.
Ik ageer niet tegen het oplossen van het bouncen.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 19:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo ook in dit geval. Dat bouncen zorgt misschien voor blijvende schade op lange termijn dus dan moet de FIA daar iets aan doen. Wij ageren er tegen omdat we bang zijn dat RBR een voorsprong verliest terwijl dat nog lang niet duidelijk is, niet vanwege het stuiteren waar het wel over moet gaan
Mercedes is een kutteam, ben ik mee eens en die rel met die vloer daarvan hoop ik dat die ontploft.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:43 schreef daNpy het volgende:
[...]
Ik ageer niet tegen het oplossen van het bouncen.
Ik ageer tegen team Mercedes wat weer eens iedereen in hun probleem betrekt in een poging daar als beste uit te komen. Ze kunnen het oplossen, maar doen dat niet. Dus hun mama de FIA moet het doen. En Max moet dat ook zeggen, want gezondheid veiligheid blablabla. Daar hoorde ik vorig jaar op Silverstone ook niemand van Mercedes over.
En dan heeft Mercedes plotseling op donderdag een onderdeel bij hun wat in de TD van donderdag staat... waar geen enkel ander team van wist.
Het is heel simpel. Teams die een probleem hebben, die lossen het maar op. Dat was vorig jaar zo, en dit jaar ook. Als ze dan ineens 1 minuut per rondje verliezen, jammer joh. Dat is sport.
Het is echt veel simpeler. Er zijn regels opgesteld. Binnen die regels hebben een paar teams een auto gemaakt die veilig is voor de coureur en een aantal teams is dat niet gelukt. Mercedes heeft een fantastische slanke wagen gebouwd waarvan alle experts vooraf dachten dat hij bloedje snel zou zijn. Helaas hebben ze de plank daarmee gruwelijk misgeslagen, want het aeroconcept is voor een grondeffect auto gewoon heel slecht.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 19:24 schreef opgebaarde het volgende:
Zo ook in dit geval. Dat bouncen zorgt misschien voor blijvende schade op lange termijn dus dan moet de FIA daar iets aan doen. Wij ageren er tegen omdat we bang zijn dat RBR een voorsprong verliest terwijl dat nog lang niet duidelijk is, niet vanwege het stuiteren waar het wel over moet gaan
Limieten stellen vanwege veiligheid lijkt me prima, bepaal hoe zwaar een auto mag stuiteren en stuiter je meer krijg je de meatball. Dan pak je alleen de teams aan die het verkloot hebben. Kunnen ze die limieten niet bereiken omdat ze een kutwagen hebben gemaakt, dan passen ze die shitbox maar aan. Rijdt Mercedes daardoor een half seizoen in de achterhoede? So be it. Niemand geeft een neuk buiten het team zelf. Niemand.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mercedes is een kutteam, ben ik mee eens en die rel met die vloer daarvan hoop ik dat die ontploft.
Stel Mercedes gaat nu wel aan de gezondheid van de coureurs denken maar Mike Krack denkt bij Vettel, boeiend we gaan er voor, beetje oefenen, we gaan lekker stuiteren en punten pakken.
Dan wordt er niks opgelost. Dat is toch niet best? Of is het ok als er limieten ingesteld worden?
Lijkt mij een prettig ideequote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Limieten stellen vanwege veiligheid lijkt me prima, bepaal hoe zwaar een auto mag stuiteren en stuiter je meer krijg je de meatball. Dan pak je alleen de teams aan die het verkloot hebben. Kunnen ze die limieten niet bereiken omdat ze een kutwagen hebben gemaakt, dan passen ze die shitbox maar aan. Rijdt Mercedes daardoor een half seizoen in de achterhoede? So be it. Niemand geeft een neuk buiten het team zelf. Niemand.
Als actieve vering opeens kan, waarom dan niet terug naar de 1993 Williamsquote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is echt veel simpeler. Er zijn regels opgesteld. Binnen die regels hebben een paar teams een auto gemaakt die veilig is voor de coureur en een aantal teams is dat niet gelukt. Mercedes heeft een fantastische slanke wagen gebouwd waarvan alle experts vooraf dachten dat hij bloedje snel zou zijn. Helaas hebben ze de plank daarmee gruwelijk misgeslagen, want het aeroconcept is voor een grondeffect auto gewoon heel slecht.
De enige manier om het zo op te lossen dat Mercedes dit design kan blijven gebruiken zonder dat het bounced, is het toevoegen van actieve suspensie. Ik garandeer je twee dingen:
1. Mercedes heeft in hun design al rekening gehouden met de mogelijkheid dat dit in de komende jaren toegevoegd gaat worden en is bovendien het enige team dat dit onderdeel al klaar op de plank heeft liggen.
2. Voeg aan al deze wagens actieve suspensie toe en de Mercedes is by far de beste wagen.
Maar die actieve suspensie is helemaal niet nodig en maakt het geheel weer nodeloos duur en ingewikkeld voor alle teams. Het is namelijk prima mogelijk om een auto te bouwen waarbij het bouncen binnen de perken blijft. Dat tonen diverse teams. Het probleem kan dus opgelost worden, alleen niet door Mercedes met dit design. Omdat zij de plank hebben misgeslagen.
Ik denk dat iedereen het wel eens is dat bouncing in de mate waarin de Mercedes dat doet, niet gezond kan zijn. Maar dat is echt alleen het probleem van de Mercedes, dus als de FIA ingrijpt, dan vind ik dat prima. Maar dan wel op zo'n manier dat de teams die het voor elkaar hebben geen slachtoffer worden van de teams die het gewoon echt zelf hebben verkloot.
Ja limieten kunnen best ingesteld worden. Dan kunnen de teams met problemen deze zelf oplossen.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mercedes is een kutteam, ben ik mee eens en die rel met die vloer daarvan hoop ik dat die ontploft.
Stel Mercedes gaat nu wel aan de gezondheid van de coureurs denken maar Mike Krack denkt bij Vettel, boeiend we gaan er voor, beetje oefenen, we gaan lekker stuiteren en punten pakken.
Dan wordt er niks opgelost. Dat is toch niet best? Of is het ok als er limieten ingesteld worden?
Het is eigenlijk triest dat je dat nog uit moet leggen.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 22:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja limieten kunnen best ingesteld worden. Dan kunnen de teams met problemen deze zelf oplossen.
Dus geen verplichte oplossing voor teams die het voor elkaar hebben.
quote:Op dinsdag 21 juni 2022 22:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is eigenlijk triest dat je dat nog uit moet leggen.
De regelwijziging om de auto 10mm hoger te moeten afstellen als ie te hard stuitert is vooralsnog alleen in het nadeel van Mercedes.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:43 schreef daNpy het volgende:
Wat wel een probleem is, is dat (goh dezelfde jankerds van vorig jaar) wéér regelwijzigingen tijdens het seizoen proberen door te voeren. In hún voordeel.
Die regel bestaat nog niet. En of die nog ingevoerd gaat worden valt nog te bezien.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 22:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De regelwijziging om de auto 10mm hoger te moeten afstellen als ie te hard stuitert is vooralsnog alleen in het nadeel van Mercedes.
En van mij mogen ze lobbieën wat ze willen in de pers, de F1 draait nu eenmaal om geld en macht.
Daarom trekt het ook al die fraaie dames aan haha
Kan zo zijn maar ik heb er geen moeite mee. Dat hoort bij het spel.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die regel bestaat nog niet. En of die nog ingevoerd gaat worden valt nog te bezien.
En Mercedes is écht niet bezig met een lobby om zichzelf een nadeel te bezorgen noch zijn ze oprecht bezorgd om de gezondheid van hun coureurs (want dan stelden ze de wagen uit zichzelf wel hoger af).
Ik wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 23:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Kan zo zijn maar ik heb er geen moeite mee. Dat hoort bij het spel.
Onderdelen bij hebben die aan een TD voldoen die nog niet bestaat, dat hoort niet bij het spel.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 23:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Kan zo zijn maar ik heb er geen moeite mee. Dat hoort bij het spel.
Klopt, is gewoon een stukje politiek wat F1 eigen is. Hoort zeker bij de sportquote:Op dinsdag 21 juni 2022 23:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Kan zo zijn maar ik heb er geen moeite mee. Dat hoort bij het spel.
Totownd.quote:Op woensdag 22 juni 2022 08:28 schreef Scorpie het volgende:
Zoals de rest van de team bazen al tegen Totoooo zei; jouw probleem
Dit. Dit heeft ook niets meer te maken met politiek, dit riekt naar corruptie.quote:Op woensdag 22 juni 2022 07:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Onderdelen bij hebben die aan een TD voldoen die nog niet bestaat, dat hoort niet bij het spel.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit. Dit heeft ook niets meer te maken met politiek, dit riekt naar corruptie.
En nee, als het goed is, is dat niet hetzelfde.
Red Bull: We kunnen Mercedes in de laatste en beslissende race van het seizoen niet bijhouden.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:07 schreef Predator40 het volgende:
Mercedes:
Hybride motoren met 4 jaar voorsprong door een zieke lobby, mag gewoon 6 jaar lang....
DAS: volgend seizoen verboden, mag het hele seizoen gebruikt worden
Overige teams:
Flex wings: testen moeten midden in het seizoen aangepast worden, en we onderzoeken mogelijke andere flexwings niet....
Pitstops: moeten in het midden van het seizoen aangepast worden
Porpoising, 1 team heeft er heel veel last van dus regels gaan midden in het seizoen aangepast worden terwijl de teams het zelf kunnen/moeten oplossen.
De FIA maakt zich aardig ongeloofwaardig zo, en Mercedes
Dit vergelijk slaat echt totaal helemaal nergens op.quote:Op woensdag 22 juni 2022 17:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Red Bull: We kunnen Mercedes in de laatste en beslissende race van het seizoen niet bijhouden.
FIA veranderd voor één keer de regels en laat na een SC alleen de achterblijvers tussen nr.1 en nr.2 door.
Volgens de regels mocht dat gewoon, nu weer lekker uithuilenquote:Op woensdag 22 juni 2022 17:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Red Bull: We kunnen Mercedes in de laatste en beslissende race van het seizoen niet bijhouden.
FIA veranderd voor één keer de regels en laat na een SC alleen de achterblijvers tussen nr.1 en nr.2 door.
boehoe....quote:Op woensdag 22 juni 2022 17:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Red Bull: We kunnen Mercedes in de laatste en beslissende race van het seizoen niet bijhouden.
FIA veranderd voor één keer de regels en laat na een SC alleen de achterblijvers tussen nr.1 en nr.2 door.
Veranderdquote:Op woensdag 22 juni 2022 17:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Red Bull: We kunnen Mercedes in de laatste en beslissende race van het seizoen niet bijhouden.
FIA veranderd voor één keer de regels en laat na een SC alleen de achterblijvers tussen nr.1 en nr.2 door.
Er was geen DRS..quote:Op woensdag 22 juni 2022 18:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
boehoe....
De regels zijn niet veranderd en als ze de achterblijvers niet hadden laten passeren hadden ze idd de regels veranderd en waarschijnlijk had max het dan alsnog gered in de laatste DRS.
en in de eerste ronde hadden de stewards ook al de regels veranderd door geen straf te geven voor het vol afsnijden door lewis
Tja. Maar ík ben niet begonnenquote:
je bent er gewoon niet mee opgehoudenquote:Op woensdag 22 juni 2022 23:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Tja. Maar ík ben niet begonnen
Antwoord daarop: oranje tribunes, liedjes voor Max en Lando. Wereldwijd respect voor Vettel en Alonso. Super om die Ferrari fans weer te zien.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:07 schreef Predator40 het volgende:
Mercedes:
Hybride motoren met 4 jaar voorsprong door een zieke lobby, mag gewoon 6 jaar lang....
DAS: volgend seizoen verboden, mag het hele seizoen gebruikt worden
Overige teams:
Flex wings: testen moeten midden in het seizoen aangepast worden, en we onderzoeken mogelijke andere flexwings niet....
Pitstops: moeten in het midden van het seizoen aangepast worden
Porpoising, 1 team heeft er heel veel last van dus regels gaan midden in het seizoen aangepast worden terwijl de teams het zelf kunnen/moeten oplossen.
De FIA maakt zich aardig ongeloofwaardig zo, en Mercedes
Dat ie weer met zijn 'Boose' smijt?quote:Op donderdag 23 juni 2022 02:04 schreef ootjekatootje het volgende:
Doe mij maar weer een woeste Toto en mijn raceweekend is weer top.
Ik vind het tot op heden weer een heerlijk seizoen.
Iedereen zou met die overpriced rotzooi moeten smijten.quote:Op donderdag 23 juni 2022 09:05 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat ie weer met zijn 'Boose' smijt?
Ik verbaas me ook altijd over hoe trouw sommige mensen zijn aan bepaalde merken. Bose, Apple, Nespresso.quote:Op donderdag 23 juni 2022 09:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Iedereen zou met die overpriced rotzooi moeten smijten.
Leuk spul als het minder dan de helft zou kosten van wat het kost, maar voor de prijzen die ze vragen voor dergelijke inferieure dingen koop je heel wat meer kwaliteit. Dus allemaal met de "Boose" smijten aub.
Welke marketing doet Apple dan? Alleen ervaring met de iPhones maar IMO zijn die het geld gewoon waardquote:Op donderdag 23 juni 2022 10:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik verbaas me ook altijd over hoe trouw sommige mensen zijn aan bepaalde merken. Bose, Apple, Nespresso.
Beetje marketing er tegenaan zodat mensen je associëren met luxe en je kunt twee keer zoveel vragen voor hetzelfde product.
Prima spul verder, maar veel te duur.
Ik heb vooral ervaringen met Macs en iPads en die zijn hun meerprijs verre van waard, wat mij betreft.quote:Op donderdag 23 juni 2022 10:24 schreef mikieu het volgende:
[..]
Welke marketing doet Apple dan? Alleen ervaring met de iPhones maar IMO zijn die het geld gewoon waard
Ze maken in ieder geval prachtige privacy ads, die prime time op tv komen in bijv USA. Maar ook in Duitsland zijn er verschillende tv adsquote:Op donderdag 23 juni 2022 10:24 schreef mikieu het volgende:
[..]
Welke marketing doet Apple dan? Alleen ervaring met de iPhones maar IMO zijn die het geld gewoon waard
Je vergist je, maatquote:Op woensdag 22 juni 2022 23:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
je bent er gewoon niet mee opgehouden
F1 en politiek is nooit ver weg en daar doen alle partijen aan, alleen klopte jouw laatste opmerking over AD gewoon niet en dan krijg je wat reacties maar daar was het natuurlijk niet om te doenquote:Op donderdag 23 juni 2022 12:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je vergist je, maat
Ik reageerde over een opmerking die over 6 jaar geleden ging.
En ik heb geen zin om allerlei halve zolen elke dag te zien herhalen hoe manipulerend Mercedes is of hoe illegaal Ferrari is, en de FIA een corrupte bende.
Dan kietel ik even terug. Daar hoeft niet het hele forum meteen op te duiken
Ik zal er voortaan een PI bij zetten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |