abonnement Unibet Coolblue
pi_205102704
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Een zelftest uit voorzorg ja, omdat ik een licht natte neus had, en mijn vriendenkring intussen allemaal al positief waren. En ik ook in de tussentijd wat oudere ouders wilde zien in die periode.

De GGD testlocatie heb ik nooit gezien.
Like gezet voor je laatste zin.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 16:42:54 #202
236264 crew  capricia
pi_205102717
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Een zelftest uit voorzorg ja, omdat ik een licht natte neus had, en mijn vriendenkring intussen allemaal al positief waren. En ik ook in de tussentijd wat oudere ouders wilde zien in die periode.

De GGD testlocatie heb ik nooit gezien.
Ik heb ook onlangs weer een paar zelftesten gekocht. Omdat dochter klaagde over keelpijn en oma jarig was.
Toch maar gedaan.
Definitely not CIA
pi_205102738
twitter


BEWARE
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205102744
quote:
81s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:46 schreef nostra het volgende:
[ twitter ]

BEWARE
Lievv dagboek
pi_205102757
quote:
81s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:46 schreef nostra het volgende:
[ twitter ]

BEWARE
HahHAHA godverdomme zeg, fucking clown die Koopmans. .
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205102758
quote:
81s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:46 schreef nostra het volgende:
[ twitter ]

BEWARE
Die glijdt van haar stoel af nu corona weer even wat van zich laat horen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205102764
https://www.ad.nl/binnenl(...)gen-corona~a65f3bf3/

quote:
Om een lockdown in het najaar te voorkomen, roepen ze hun achterban daarom op om nú al de basisregels in acht te nemen.
Haha ja, als je in juni je aan de basisregels houdt voert het kabinet niet weer in paniek in het najaar een lockdown in. Dat is echt hoe het werkt.

:')
pi_205102774
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)gen-corona~a65f3bf3/
[..]
Haha ja, als je in juni je aan de basisregels houdt voert het kabinet niet weer in paniek in het najaar een lockdown in. Dat is echt hoe het werkt.

:')
Gewoon sluiten die bedrijven die besmettingen willen voorkomen, geen noodsteun meer want dat is dat gewoon het nieuwe normaal.

Sowieso stoppen met noodsteun.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205102787
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gewoon sluiten die bedrijven die besmettingen willen voorkomen, geen noodsteun meer want dat is dat gewoon het nieuwe normaal.

Sowieso stoppen met noodsteun.
Ja, de overheid roept "regel zelf ff alles" en jij kan betalen. :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 20 juni 2022 @ 16:53:27 #210
14505 OProg
A Life in Music
pi_205102791
Tsjah. We staan aan de vooravond van een economische crisis voor veel mensen met alles wat er aan komt. En dan zijn er een stel figuren met oogkleppen op die denken dat een coronagolf de grootste ramp is die ons kan overkomen. En ook de illusie hebben dat 'we' al deze zooi wel even gaan betalen.

Naïef , aandoenlijk en treurig op hetzelfde moment.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_205102796
Ik ga mij nergens meer aan houden. Pleur een eind op.
pi_205102800
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, de overheid roept "regel zelf ff alles" en jij kan betalen. :')
I know. Maar we moeten een keer stoppen met steunen, we leggen echt een hypotheek op volgende generaties.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 20 juni 2022 @ 16:55:11 #213
14505 OProg
A Life in Music
pi_205102804
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
I know. Maar we moeten een keer stoppen met steunen, we leggen echt een hypotheek op volgende generaties.
De kans is nogal groot dat een deel van de huidige generatie financieel al vast gaat lopen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_205102841
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
I know. Maar we moeten een keer stoppen met steunen, we leggen echt een hypotheek op volgende generaties.
Dan moet je gewoon stoppen met maatregelen en in ieder geval totaal ongedefinieerd. Kuipers doet dit verder uitstekend hoor, maar je kan niet sectoren belasten met een totaal ongedefinieerd plan en daar niet voor compenseren. Kan ook laizzez-faire zeggen, dan heeft-ie een punt. En als dan de nood aan de man is moet hij met guidance komen. Dit is eat your cake and want it.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205102870
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan moet je gewoon stoppen met maatregelen en in ieder geval totaal ongedefinieerd. Kuipers doet dit verder uitstekend hoor, maar je kan niet sectoren belasten met een totaal ongedefinieerd plan en daar niet voor compenseren. Kan ook laizzez-faire zeggen, dan heeft-ie een punt. En als dan de nood aan de man is moet hij met guidance komen. Dit is eat your cake and want it.
Wat ik wil is dat er een prijs wordt gehangen aan al die maatregelen en lockdowns, mensen denken dat het gratis is.

Het liefst zou ik d ekosten direct terug willen zien in lagere uitkeringen, duurdere zorg, lagere aow's, kortingen op gemeentebudgetten. Dan kunnen mensen echt kiezen of ze dat willen.

Nu moffelen we het prijskaartje wat weg.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 17:08:33 #216
5428 crew  miss_sly
pi_205102911
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat ik wil is dat er een prijs wordt gehangen aan al die maatregelen en lockdowns, mensen denken dat het gratis is.

Het liefst zou ik d ekosten direct terug willen zien in lagere uitkeringen, duurdere zorg, lagere aow's, kortingen op gemeentebudgetten. Dan kunnen mensen echt kiezen of ze dat willen.

Nu moffelen we het prijskaartje wat weg.
Jij had toch ook als niet zorgpersoneel die zorgbonus ontvangen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205102912
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat ik wil is dat er een prijs wordt gehangen aan al die maatregelen en lockdowns, mensen denken dat het gratis is.

Het liefst zou ik d ekosten direct terug willen zien in lagere uitkeringen, duurdere zorg, lagere aow's, kortingen op gemeentebudgetten. Dan kunnen mensen echt kiezen of ze dat willen.

Nu moffelen we het prijskaartje wat weg.
Nou ja, kappen nu met die maatregelen. Dit was leuk voor een jaar, maar nu zit je weer te kutten met Russisch gas, een D66-minister die denkt dat haar budget voor stikstofonzin een gegeven is, een huizenmarkt waar je De Jonge op hebt zitten. Ik zie wel andere problemen die je kan oplossen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205102931
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan moet je gewoon stoppen met maatregelen en in ieder geval totaal ongedefinieerd. Kuipers doet dit verder uitstekend hoor, maar je kan niet sectoren belasten met een totaal ongedefinieerd plan en daar niet voor compenseren. Kan ook laizzez-faire zeggen, dan heeft-ie een punt. En als dan de nood aan de man is moet hij met guidance komen. Dit is eat your cake and want it.
We staan op een kruispunt. We moeten nu gaan kiezen tussen acceptatie en het aanpassen van de samenleving aan covid. Als we kiezen voor die laatste optie betekent dat dus ook dat er wellicht voor bepaalde sectoren geen plaats meer is, omdat er geen kostendekkende exploitatie meer mogelijk is. Toevallig zijn dat ook de zaken die het leven wat meer de moeite waard maken, zoals horeca en andere vrijetijdsbesteding. Dat kan een keuze zijn maar dan moeten ze daar wel eerlijk over zijn.
pi_205102957
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We staan op een kruispunt. We moeten nu gaan kiezen tussen acceptatie en het aanpassen van de samenleving aan covid. Als we kiezen voor die laatste optie betekent dat dus ook dat er wellicht voor bepaalde sectoren geen plaats meer is, omdat er geen kostendekkende exploitatie meer mogelijk is. Toevallig zijn dat ook de zaken die het leven wat meer de moeite waard maken, zoals horeca en andere vrijetijdsbesteding. Dat kan een keuze zijn maar dan moeten ze daar wel eerlijk over zijn.
Dat laatste is toch een achterlijke keuze om nu te maken als je ziet wat de belasting van covid op de samenleving doet (en heeft gedaan overigens). Acceptatie is de enige normale beslissing. En als er dan weer wat gebeurt, dan zien we wel verder.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205103038
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij had toch ook als niet zorgpersoneel die zorgbonus ontvangen?
Inmiddels ben ik ambtenaar af en draag ik bij aan de samenleving.
Mijn werk (controller) werd bij de 1e bonus gedefinieerd als zorgwerk idd. Later bij dat ding van 200 euro geloof ik niet meer.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205103056
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat laatste is toch een achterlijke keuze om nu te maken als je ziet wat de belasting van covid op de samenleving doet (en heeft gedaan overigens). Acceptatie is de enige normale beslissing. En als er dan weer wat gebeurt, dan zien we wel verder.
Dat zeggen jij en ik, maar voordat omikron opkwam leek er wel degelijk te worden voorgesorteerd op optie 2, met dat plan van Depla en consorten. En ook nu de aantallen weer oplopen gaan er meteen stemmen op om maar weer beperkingen in te voeren. Zo kom je er nooit vanaf.

Ik ben het wel eens met wat @phpmystyle zegt. Laat ze eens voorrekenen wat dit hele circus kost. Maar dan krijg je weer die moraalriddertjes die gaan schreeuwen dat “er mensen dood gaan” en “het gaat om mensenlevens!!!1” :')
pi_205103067
Mensen als Koopmans, Bleeker-Rovers en Bonten kan ik ook nog maar matig serieus nemen. Dat zijn onderhand activisten verkleed als wetenschapper.

Maar dat zie je op andere dossiers ook, zoals Leo Lucassen, Linda Duits en Roos Vonk. Met de ledenpas van GroenLinks in de achterzak komen vertellen wat we moeten doen en dat dan wetenschap noemen.
pi_205103160
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat zeggen jij en ik, maar voordat omikron opkwam leek er wel degelijk te worden voorgesorteerd op optie 2, met dat plan van Depla en consorten. En ook nu de aantallen weer oplopen gaan er meteen stemmen op om maar weer beperkingen in te voeren. Zo kom je er nooit vanaf.

Ik ben het wel eens met wat @:phpmystyle zegt. Laat ze eens voorrekenen wat dit hele circus kost. Maar dan krijg je weer die moraalriddertjes die gaan schreeuwen dat “er mensen dood gaan” en “het gaat om mensenlevens!!!1” :')
Klopt doorrekenen wat een gewonnen coronapatient kost tov een kankerpatient, de verschillen zullen spectaculair zijn. Deze discussie moet veel meer op basis van statistiek en tabellen gevoerd worden. Ipv het gezever van een Koopmans dat ze het ook niet weet maar uit voorzorg x of y moet gebeuren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 20 juni 2022 @ 17:35:43 #224
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205103200
Wie zijn al die mensen die nu in de ziekenhuizen liggen dan? Ouderen? Ongevaccineerden? Ongevaccineerde ouderen? Mensen met allerlei ander lijden?
pi_205103230
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt doorrekenen wat een gewonnen coronapatient kost tov een kankerpatient, de verschillen zullen spectaculair zijn. Deze discussie moet veel meer op basis van statistiek en tabellen gevoerd worden. Ipv het gezever van een Koopmans dat ze het ook niet weet maar uit voorzorg x of y moet gebeuren.
Ik weet nog dat helemaal aan het begin van de pandemie die Ira Helsloot dit kwam voorrekenen in een talkshow. Dat lockdowns in geen enkel pandemiedraaiboek voorkwamen omdat de kosten de baten vele malen overstijgen. Maar dat de Italianen in blinde paniek de aanpak van China overnamen en de rest is gevolgd. Dat er mensen dood gingen pareerde hij broodnuchter met het argument dat er een veelvoud aan levensjaren werd weggegooid door de lockdown.

Helsloot is wekenlang bedreigd en heeft volgens mij aan geen enkele praattafel meer z’n gezicht laten zien daarna.

En tuurlijk. Nederland was toen nog lang niet klaar voor acceptatie. Maar als je hem nu neerzet met hetzelfde verhaal, krijg je volgens mij gewoon weer hetzelfde gezeik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')