abonnement Unibet Coolblue
pi_205074680
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:05 schreef zorro28 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik daarom weinig sympathie kan opbrengen voor de veel mensen die last hebben van de problemen op Schiphol. Al die goedkope vliegvakanties ergens naar een resort en die mensen interesseert verder geen bal.
Mensen die last hebben van problemen op Schiphol gaan toch niet noodzakelijk naar een resort?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:11:12 #227
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_205074700
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 14:22 schreef GeorgeM het volgende:
Me poepesgeetje.
Vreselijk, dat zei mijn vriend laatst. Heb hem even duidelijk gemaakt dat ie dat niet meer hoeft te zeggen.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:12:29 #228
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_205074703
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:05 schreef zorro28 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik daarom weinig sympathie kan opbrengen voor de veel mensen die last hebben van de problemen op Schiphol. Al die goedkope vliegvakanties ergens naar een resort en die mensen interesseert verder geen bal.
Vind ik ook, maar dat is geloof ik nogal een unpopular opinion.
Koel en donker bewaren
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:13:30 #229
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_205074706
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:05 schreef zorro28 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik daarom weinig sympathie kan opbrengen voor de veel mensen die last hebben van de problemen op Schiphol. Al die goedkope vliegvakanties ergens naar een resort en die mensen interesseert verder geen bal.
Het een sluit het ander niet uit. Wij vliegen volgende maand vanaf Schiphol (hopen we dan), maar laatst toen we naar Berlijn gingen zijn we bewust met de trein gegaan en niet met vliegtuig.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:15:22 #230
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_205074714
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:11 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Vreselijk, dat zei mijn vriend laatst. Heb hem even duidelijk gemaakt dat ie dat niet meer hoeft te zeggen.
Die ziet sindsdien maar door één oog?
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_205074717
Om er nog eentje in te gooien:

Me schatjepatatje :')
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:16:11 #232
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_205074719
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:15 schreef Redefine het volgende:

[..]
Die ziet sindsdien maar door één oog?
Scheelde niet veel ;)
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:16:59 #233
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_205074723
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:01 schreef zorro28 het volgende:

[..]
Dat mensen keer op keer de grootste idioten als politieke leiders verkiezen helpt niet bepaald |:(
Nou ja. Er zijn ook nog heel veel mensen die helemaal niet willen dat er iets aan klimaatproblematiek wordt gedaan, dus die vinden het wel best :{
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:18:46 #234
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_205074729
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:05 schreef zorro28 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik daarom weinig sympathie kan opbrengen voor de veel mensen die last hebben van de problemen op Schiphol. Al die goedkope vliegvakanties ergens naar een resort en die mensen interesseert verder geen bal.
Mwah. Ten eerste vliegen veel van die mensen niet per se allemaal naar een resort. Daarnaast zijn er mensen die niet vaak vliegen bij.

Als het nou gaat over vliegen naar Parijs of Londen of heel vaak is het een ander verhaal.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:19:19 #235
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_205074734
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:16 schreef Redefine het volgende:

[..]
Nou ja. Er zijn ook nog heel veel mensen die helemaal niet willen dat er iets aan klimaatproblematiek wordt gedaan, dus die vinden het wel best :{
Die groep is er ook inderdaad.

Neemt niet weg dat de politiek er ook voor kan zorgen dat bijvoorbeeld reizen met het OV veel aantrekkelijker wordt. Nu wegen vaak de treinkosten niet op tegen de auto, zeker als je met twee personen of meer bent.

In andere landen lijkt het allemaal beter geregeld en is het een stuk goedkoper.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_205074735
quote:
Tja, geen verrassing helaas. Ik zie ook niet in hoe we de klimaatdoelen kunnen halen. Op microniveau zijn er genoeg mensen die minder vlees eten, minder vliegen, etc., maar daar win je het ook niet mee.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:01 schreef zorro28 het volgende:

[..]
Dat mensen keer op keer de grootste idioten als politieke leiders verkiezen helpt niet bepaald |:(
Maar als we nou een goede leider verkiezen, dan zal dat ook niet veel uitmaken toch? Als een land een groene leider kiest en een ander pad volgt, dan kost dat ontzettend veel geld en investeringen. Zo'n opoffering wil je als land alleen maken als andere landen meegaan en dat gaat nooit gebeuren.
Zelfs als heel Europa ineens groen wordt, dan offeren wij onze economie op, terwijl Amerika, China en de rest van de wereld gewoon doorgaat.
pi_205074736
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:08 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Mensen die last hebben van problemen op Schiphol gaan toch niet noodzakelijk naar een resort?
Nee daarom zeg ik ook veel. Er zijn ook genoeg mensen voor ik het wel oprecht vervelend vind. Maar ik vind dat je in deze tijd er wel een beetje over na mag denken wat je allemaal doet en niet alleen maar aan jezelf denken. Ook in het land waar je na toe gaat, zoveel mensen die zich als toerist compleet asociaal gedragen.
pi_205074749
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:19 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Tja, geen verrassing helaas. Ik zie ook niet in hoe we de klimaatdoelen kunnen halen. Op microniveau zijn er genoeg mensen die minder vlees eten, minder vliegen, etc., maar daar win je het ook niet mee.
[..]
Maar als we nou een goede leider verkiezen, dan zal dat ook niet veel uitmaken toch? Als een land een groene leider kiest en een ander pad volgt, dan kost dat ontzettend veel geld en investeringen. Zo'n opoffering wil je als land alleen maken als andere landen meegaan en dat gaat nooit gebeuren.
Zelfs als heel Europa ineens groen wordt, dan offeren wij onze economie op, terwijl Amerika, China en de rest van de wereld gewoon doorgaat.
Nee ik bedoel in het Westen gezamenlijk. In China is er niet veel te kiezen, maar in de VS en in Europa wel en wij slagen er ook niet in mensen te verkiezen die wel de intentie hebben er iets aan te doen.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:24:10 #239
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_205074756
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:19 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Tja, geen verrassing helaas. Ik zie ook niet in hoe we de klimaatdoelen kunnen halen. Op microniveau zijn er genoeg mensen die minder vlees eten, minder vliegen, etc., maar daar win je het ook niet mee.
[..]
Maar als we nou een goede leider verkiezen, dan zal dat ook niet veel uitmaken toch? Als een land een groene leider kiest en een ander pad volgt, dan kost dat ontzettend veel geld en investeringen. Zo'n opoffering wil je als land alleen maken als andere landen meegaan en dat gaat nooit gebeuren.
Zelfs als heel Europa ineens groen wordt, dan offeren wij onze economie op, terwijl Amerika, China en de rest van de wereld gewoon doorgaat.
Maar in veel landen zal de meerderheid denk ik geen groene leider willen hebben. Los van de mensen die alles ontkennen heb je ook nog een deel wat het zonde geld vindt.

En dan ook nog mensen die geloven in klimaatverandering, willen dat er wat aan gedaan wordt. Maar als ze dan opeens de rekeningen zien stijgen, spontaan niet meer erin geloven en er tegen zijn :{
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_205074757
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:16 schreef Redefine het volgende:

[..]
Nou ja. Er zijn ook nog heel veel mensen die helemaal niet willen dat er iets aan klimaatproblematiek wordt gedaan, dus die vinden het wel best :{
Ik begrijp het ook wel. Als de aarde drie graden opwarmt, dan wordt het leven er voor veel mensen niet beter op. Dus steekt men hun kop in het zand en doen ze of die problemen er niet zijn. :/
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 17 juni 2022 @ 15:25:41 #241
39237 crew  H_T
2733
pi_205074772
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:19 schreef zorro28 het volgende:

[..]
Nee daarom zeg ik ook veel. Er zijn ook genoeg mensen voor ik het wel oprecht vervelend vind. Maar ik vind dat je in deze tijd er wel een beetje over na mag denken wat je allemaal doet en niet alleen maar aan jezelf denken. Ook in het land waar je na toe gaat, zoveel mensen die zich als toerist compleet asociaal gedragen.
Ik gun mensen best hun vakantie en daar mogen ze ook voor vliegen :) Voor de mensen die nu eindelijk hun reis kunnen doen die ze twee jaar geleden al wilden doen en maanden van tevoren geboekt hebben vind ik het sneu als dat nu niet doorgaat. Ik heb geen medelijden met mensen waarbij het misgaat met hun vierde easyJet-trip naar Barcelona van dit jaar
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:26:37 #242
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_205074776
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:24 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Ik begrijp het ook wel. Als de aarde drie graden opwarmt, dan wordt het leven er voor veel mensen niet beter op. Dus steekt men hun kop in het zand en doen ze of die problemen er niet zijn. :/
Het probleem is vooral dat het voor veel mensen niet tastbaar is. Die zien dan niet wat voor het gevaren het oplevert. Waarbij het ook niet helpt dat er nu veel populisten zijn die roepen dat het onzin is en met nepbewijzen aankomen...
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:26:46 #243
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_205074777
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:25 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik gun mensen best hun vakantie en daar mogen ze ook voor vliegen :) Voor de mensen die nu eindelijk hun reis kunnen doen die ze twee jaar geleden al wilden doen en maanden van tevoren geboekt hebben vind ik het sneu als dat nu niet doorgaat. Ik heb geen medelijden met mensen waarbij het misgaat met hun vierde easyJet-trip naar Barcelona van dit jaar
Ja, en die worden voor mijn gevoel nu op een hoop gegooid. En dat is mijn inziens niet fair.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:30:52 #244
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_205074809
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:19 schreef zorro28 het volgende:
Nee daarom zeg ik ook veel. Er zijn ook genoeg mensen voor ik het wel oprecht vervelend vind. Maar ik vind dat je in deze tijd er wel een beetje over na mag denken wat je allemaal doet en niet alleen maar aan jezelf denken.
Iedereen is viesmad over wat er nu op Schiphol gebeurt met die geschrapte vluchten, maar ik denk dan van, staan we er ook bij stil dat hoe we nu met zijn allen leven blijkbaar niet meer sustainable is. Niet alleen qua klimaat maar ook wat betreft de drukte en reizigersstromen, etc.

Maar goed, iedereen ziet zichzelf als uitzondering ('ik vlieg bijna nooit, ik mag toch wel naar mijn zuurverdiende vakantie toe'), en dat snap ik ook wel weer.
Koel en donker bewaren
pi_205074824
Wat ik trouwens niet begrijp, elke sector claimt personeelstekorten, maar door corona is er veel personeel in bepaalde sectoren (zoals bij Schiphol) uitgegaan. Waar zijn die dan gebleven?
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:33:07 #246
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_205074826
Ik kwam er net achter dat ik morgen bijna niet bovengronds in Amsterdam hoef te zijn, want de metro stopt heel dichtbij waar ik moet zijn.

I love de Noord-Zuidlijn. O+
Koel en donker bewaren
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:33:57 #247
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_205074830
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:30 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Iedereen is viesmad over wat er nu op Schiphol gebeurt met die geschrapte vluchten, maar ik denk dan van, staan we er ook bij stil dat hoe we nu met zijn allen leven blijkbaar niet meer sustainable is. Niet alleen qua klimaat maar ook wat betreft de drukte en reizigersstromen, etc.

Maar goed, iedereen ziet zichzelf als uitzondering ('ik vlieg bijna nooit, ik mag toch wel naar mijn zuurverdiende vakantie toe'), en dat snap ik ook wel weer.
Maar de huidige problematiek heeft heel weinig daarmee te maken. Als er genoeg personeel zou zijn. Dan werd er gewoon gevlogen en stond ook niemand erbij stil.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:35:08 #248
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_205074840
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:32 schreef zorro28 het volgende:
Wat ik trouwens niet begrijp, elke sector claimt personeelstekorten, maar door corona is er veel personeel in bepaalde sectoren (zoals bij Schiphol) uitgegaan. Waar zijn die dan gebleven?
Die zijn elders aan het werk gegaan. Daarnaast zijn de problemen er juist ook door hoog ziekteverzuim, doordat ze teveel of onder grote druk moeten werken.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:36:38 #249
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_205074848
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:19 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Die groep is er ook inderdaad.

Neemt niet weg dat de politiek er ook voor kan zorgen dat bijvoorbeeld reizen met het OV veel aantrekkelijker wordt. Nu wegen vaak de treinkosten niet op tegen de auto, zeker als je met twee personen of meer bent.

In andere landen lijkt het allemaal beter geregeld en is het een stuk goedkoper.
HIer ben ik het zeker mee eens.
Wij wilden laatst met het OV naar Utrecht (met 3 personen), maar dat was zo'n gedoe met kaartjes en dalkorting en ov chip en dan niet binnen bepaalde tijden mogen reizen en weet ik het. En dan waren we nóg veel duurder uit dan met de auto. Dus toch maar de auto gepakt.

Qua vliegen denk ik dat ze dat een stuk duurder moeten maken en zeker voor kortere stukken veel minder aantrekkelijk moeten maken.
Zegt zij die zelf over een maandje hopelijk in het vliegtuig naar Tenerife stapt :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:38:22 #250
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_205074865
Sectoren als de reisbranche, de horeca en de retail hebben het personeelstekort uiteraard grotendeels wel aan henzelf te danken. Uiteraard is het in veel gevallen een uitvloeisel van Corona. Maar als die branches hun personeel voor Corona nou wel fatsoenlijk hadden betaald en/of beter behandeld. Dan waren veel wel weer teruggekomen toen het aantrok.

Nu hebben de meesten wel wat beters gevonden, waardoor ze wel gek zouden zijn als ze weer terug zouden gaan.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')