abonnement Unibet Coolblue
pi_205208468
De urgentie bij lage inkomens is ongekend hoog, zo hoog heb ik het in mijn 50-jarige leven nog nooit gezien, dit gaat over het bestaan van mensen, wat ongekend asociaal om daar met een goedkope lulsmoes van af te zien, in de digitale tijd waar alles binnen no time geregeld zou moeten kunnen worden.
Het is koud, het is guur....
  zaterdag 2 juli 2022 @ 11:10:11 #202
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_205208624
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:08 schreef Chivaz het volgende:
Waardeloos, ik heb hier helemaal niets aan ondanks mijn bizar hoge kosten.
Ik zie meer in het plan van de PVV

[ twitter ]
Is dat 10 miljard euro per persoon? ;)


( ja, ik ben de leukste thuis, ja)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205208708
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:08 schreef Chivaz het volgende:
Waardeloos, ik heb hier helemaal niets aan ondanks mijn bizar hoge kosten.
Ik zie meer in het plan van de PVV

[ twitter ]
Zozo, ¤575 per inwoner. Poeh poeh...
Het klinkt als heel wat maar het blijven doekjes voor het bloeden.

Wat doet hij volgend jaar? Weer 2x 10 miljard uitdelen?
pi_205208736
-

[ Bericht 99% gewijzigd door TheFreshPrince op 02-07-2022 11:20:18 ]
pi_205208991
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zozo, ¤575 per inwoner. Poeh poeh...
Het klinkt als heel wat maar het blijven doekjes voor het bloeden.

Wat doet hij volgend jaar? Weer 2x 10 miljard uitdelen?
Het is voor de minimuminkomens nog altijd beter dan helemaal niks. En helemaal niks is wat de minimuminkomens krijgen van de gierige rijken.
pi_205209176
Alles wordt gewoon duurder, vooral het duurder worden van de primaire levensbehoefte zijn een doorn in het oog vind ik, je kan niet zonder gas/energie en voedsel
Voor de minima wordt het gewoon erg lastig rondkomen, ik merk het zelf ook en ik heb geen auto en rook niet.

500 euro is dan toch weer mooi meegenomen om weer even lucht te hebben
  zaterdag 2 juli 2022 @ 12:01:10 #207
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205209222
Gaat helemaal goedkomen met Nederland. Vooral met subsidies & toeslagen blijven strooien. Dat geld komt immers uit de lucht vallen ^O^

Belastingen drastisch verlagen een idee misschien?
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 2 juli 2022 @ 12:24:39 #208
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_205209426
Tijdelijk extra inkomen voor mensen die zonder dat extra geld in de problemen komen is een prima idee. Het kost een veelvoud om de ellende die ontstaat achteraf op te lossen, dus je kunt beter preventief ingrijpen.

De kernvraag is hier, zoals altijd weer: maar wie zijn dan die mensen waar het om gaat? En hoe bereik je ze? En hoe doe je dat op een doelmatige manier, zodat je wel de juiste mensen bereikt maar zonder (al teveel) geld te verspillen aan mensen die het niet nodig hebben? In de praktijk loopt dat altijd weer vast op de massaliteit van zo'n operatie. Ad hoc generieke compensatie is te grof en ondoelmatig, specifieke compensatie kost enorm veel tijd door de grote aantallen gevallen.

Wat mij dan wel weer verbaast is, dat er nog geen systeem in werking is dat die generieke compensatie wél op een goede manier op kan pakken met (bijvoorbeeld) het koppelen van sociaal-economische kenmerken. Het is niet alsof dit de eerste keer is dat zoiets speelt. Maar goed, dat vraagt vooruitdenken en een coherente visie op armoedebeleid.
Never explain, never apologize.
pi_205209483
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:24 schreef Lurf het volgende:
Tijdelijk extra inkomen voor mensen die zonder dat extra geld in de problemen komen is een prima idee. Het kost een veelvoud om de ellende die ontstaat achteraf op te lossen, dus je kunt beter preventief ingrijpen.

De kernvraag is hier, zoals altijd weer: maar wie zijn dan die mensen waar het om gaat? En hoe bereik je ze? En hoe doe je dat op een doelmatige manier, zodat je wel de juiste mensen bereikt maar zonder (al teveel) geld te verspillen aan mensen die het niet nodig hebben? In de praktijk loopt dat altijd weer vast op de massaliteit van zo'n operatie. Ad hoc generieke compensatie is te grof en ondoelmatig, specifieke compensatie kost enorm veel tijd door de grote aantallen gevallen.

Wat mij dan wel weer verbaast is, dat er nog geen systeem in werking is dat die generieke compensatie wél op een goede manier op kan pakken met (bijvoorbeeld) het koppelen van sociaal-economische kenmerken. Het is niet alsof dit de eerste keer is dat zoiets speelt. Maar goed, dat vraagt vooruitdenken en een coherente visie op armoedebeleid.
De minimuminkomens vragen toch al tijden om mensen die hun voedsel, warmte enz. met de minimuminkomens willen delen? Je hoeft je dus niet af te vragen hoe jij hen bereikt.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 12:48:56 #210
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205209647
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 11:56 schreef Cupfighter het volgende:
Alles wordt gewoon duurder, vooral het duurder worden van de primaire levensbehoefte zijn een doorn in het oog vind ik, je kan niet zonder gas/energie en voedsel
Voor de minima wordt het gewoon erg lastig rondkomen, ik merk het zelf ook en ik heb geen auto en rook niet.

500 euro is dan toch weer mooi meegenomen om weer even lucht te hebben
Je hebt de minima en de ''minima'' hè. Er groeien nergens geldbomen en dat weet Rutte godzijdank ook. Met geld strooien lost vaak ook niet alle problemen op bij bepaalde groepen, bij wie niet zelden 'n totaal andere benadering van hun financiële problemen vereist is.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205209677
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:48 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Je hebt de minima en de ''minima'' hè. Er groeien nergens geldbomen en dat weet Rutte godzijdank ook. Met geld strooien lost vaak ook niet alle problemen op bij bepaalde groepen, bij wie niet zelden 'n totaal andere benadering van hun financiële problemen vereist is.
Klopt, je zou dan naar een andere oplossing kunnen gaan zoeken dan geld strooien, iets wat op lange termijn werkt voor deze groep
pi_205209724
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:01 schreef JimmyJames het volgende:
Gaat helemaal goedkomen met Nederland. Vooral met subsidies & toeslagen blijven strooien. Dat geld komt immers uit de lucht vallen ^O^

Belastingen drastisch verlagen een idee misschien?
Waar wil je op bezuinigen dan? Want het tekort dat door deze bezuiniging ontstaat zul je ergens weg moeten halen. Hou daarbij ook in het achterhoofd dat het afgelopen decennia van alles kapotbezuinigd is en we daar nu de gevolgen van zien
  zaterdag 2 juli 2022 @ 13:21:50 #213
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_205210734
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zozo, ¤575 per inwoner. Poeh poeh...
Het klinkt als heel wat maar het blijven doekjes voor het bloeden.

Wat doet hij volgend jaar? Weer 2x 10 miljard uitdelen?
Je kan er neerbuigend over doen maar een algemene lastenverlaging is een prima middel om de grootste klappen op te vangen en het is ook nog eens eerlijk wat iedereen profiteert er van.
Nu krijgt niemand wat en is er helemaal niemand geholpen. Maar dat vind jij blijkbaar veel beter want het raakt je niet?
pi_205210752
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:21 schreef Flow3r het volgende:
Schaf de AOW maar eens af voor miljonairs :W

https://www.bnnvara.nl/jo(...)ijke-nederlanders-af

[ afbeelding ]
En al die rijke mensen hebben ook bijgedragen aan het piramidespel dat aow heet. En dan vergeet je voor het gemak de enorme bedragen belasting die ze betalen waar ze zelf nooit iets van terug zien.
pi_205210807
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:51 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt, je zou dan naar een andere oplossing kunnen gaan zoeken dan geld strooien, iets wat op lange termijn werkt voor deze groep
Voedsel, warmte en vervoer eerlijk verdelen zou een prima oplossing zijn voor de langere tijd. Maar dat zal niet gebeuren omdat dan de rijken geen pret meer zouden hebben.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 14:25:04 #217
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205210820
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Waar wil je op bezuinigen dan? Want het tekort dat door deze bezuiniging ontstaat zul je ergens weg moeten halen. Hou daarbij ook in het achterhoofd dat het afgelopen decennia van alles kapotbezuinigd is en we daar nu de gevolgen van zien
De Nederlandse overheid is nog steeds veel te groot. Compleet wagelijk dat je bij een loonsverhoging (of vakantiegeld) nagenoeg de HELFT mag gaan inleveren bij de roverheid. Al die onzinnige toeslagen / subisidies (+ geld naar de EU) moeten worden afgeschaft. De economische vrijheid moet worden teruggegeven aan de burger. Wat helpt bij inflatie is BTW en accijns verlagen (nou ja dat schijnen ze al een beetje te doen). Niet verder nivelleren en nieuwe bureaucratische bullshit. Elk jaar voor iedereen de belastingen verlagen en dit financieren met afschaffing subsidies/toeslagen en tegelijkertijd het ambtenarenbestand verkleinen. Maja gaat nooit gebeuren natuurlijk. De burger vindt het kennelijk prima, de macht van de bureaucraten is erg groot en geen enkele partij heeft dit op de agenda.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205210889
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 14:25 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
De Nederlandse overheid is nog steeds veel te groot. Compleet wagelijk dat je bij een loonsverhoging (of vakantiegeld) nagenoeg de HELFT mag gaan inleveren bij de roverheid. Al die onzinnige toeslagen / subisidies (+ geld naar de EU) moeten worden afgeschaft. De economische vrijheid moet worden teruggegeven aan de burger. Wat helpt bij inflatie is BTW en accijns verlagen (nou ja dat schijnen ze al een beetje te doen). Niet verder nivelleren en nieuwe bureaucratische bullshit. Elk jaar voor iedereen de belastingen verlagen en dit financieren met afschaffing subsidies/toeslagen en tegelijkertijd het ambtenarenbestand verkleinen. Maja gaat nooit gebeuren natuurlijk. De burger vindt het kennelijk prima, de macht van de bureaucraten is erg groot en geen enkele partij heeft dit op de agenda.
Als je toeslagen afschaft komen miljoenen huishoudens in de financiële problemen. Dan moet eerst het (minimum)loon flink omhoog om dat te compenseren. Stoppen met de EU-bijdrage kan niet en daarbij levert het EU lidmaatschap ons financieel gezien het veelvoud op door alle handelsvoordelen die het oplevert. Een onverstandige bezuiniging. Wat is jou definitie van economische vrijheid?
  zaterdag 2 juli 2022 @ 14:36:01 #219
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205210914
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 14:25 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
roverheid.
gestopt met lezen
pi_205210971
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 14:25 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
De Nederlandse overheid is nog steeds veel te groot. Compleet wagelijk dat je bij een loonsverhoging (of vakantiegeld) nagenoeg de HELFT mag gaan inleveren bij de roverheid. Al die onzinnige toeslagen / subisidies (+ geld naar de EU) moeten worden afgeschaft. De economische vrijheid moet worden teruggegeven aan de burger. Wat helpt bij inflatie is BTW en accijns verlagen (nou ja dat schijnen ze al een beetje te doen). Niet verder nivelleren en nieuwe bureaucratische bullshit. Elk jaar voor iedereen de belastingen verlagen en dit financieren met afschaffing subsidies/toeslagen en tegelijkertijd het ambtenarenbestand verkleinen. Maja gaat nooit gebeuren natuurlijk. De burger vindt het kennelijk prima, de macht van de bureaucraten is erg groot en geen enkele partij heeft dit op de agenda.
De partij van Jan Roos had precies dit op de agenda maar die heeft het niet gehaald.
De reden dat dit soort partijen het nooit gaan halen is omdat de meerderheid van de bevolking wel op een of andere manier gebruik maakt van subsidie of iets dergelijks. Of het nu hypotheekrente aftrek is of bepaalde toeslagen voor gezinnen etc etc.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 14:53:48 #221
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_205211070
t gaat niet door toch, die 500
  zaterdag 2 juli 2022 @ 15:19:22 #222
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205211288
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 14:23 schreef torentje het volgende:

[..]
Voedsel, warmte en vervoer eerlijk verdelen zou een prima oplossing zijn voor de langere tijd. Maar dat zal niet gebeuren omdat dan de rijken geen pret meer zouden hebben.
De werklui moeten wel een reden hebben om 's ochtends uit bed te komen hè
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205211966
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 15:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
De werklui moeten wel een reden hebben om 's ochtends uit bed te komen hè
Wat heeft het eerlijk delen van voedsel, warmte en vervoer enz. te maken met een reden om 's ochtends uit het bed komen?
pi_205212041
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 14:53 schreef pokkerdepok het volgende:
t gaat niet door toch, die 500
Nope, niet geheel verrassend toch.
Ik vind de reactie van Marijnissen wel raak en er valt geen speld tussen te krijgen.


twitter
pi_205212055
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nope, niet geheel verrassend toch.
Ik vind de reactie van Marijnissen wel raak en er valt geen speld tussen te krijgen.


[ twitter ]
De lagere klasse en de middenklasse is 99% van Nederland.

Tis mooi geweest.
pi_205212148
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:23 schreef Confetti het volgende:

[..]
De lagere klasse en de middenklasse is 99% van Nederland.

Tis mooi geweest.
???

Misschien moeten mensen die minder dan 32k per jaar verdienen niet op de VVD en CDA stemmen???

Eigen schuld :W
  zaterdag 2 juli 2022 @ 16:32:38 #227
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_205212173
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nope, niet geheel verrassend toch.
Ik vind de reactie van Marijnissen wel raak en er valt geen speld tussen te krijgen.

[ twitter ]
inderdaad, schandalig
pi_205212411
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:23 schreef Confetti het volgende:

[..]
De lagere klasse en de middenklasse is 99% van Nederland.

Tis mooi geweest.
Wat is er precies mooi geweest? Ik zit in de middenklasse en ik krijg nooit wat en op lastenverlichtingen hoeven we collectief ook niet op te rekenen. Toegegeven de belasting op energie is zeer terecht omlaag maar ik vind het wel mager.
pi_205212606
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:23 schreef Confetti het volgende:

[..]
De lagere klasse en de middenklasse is 99% van Nederland.

Tis mooi geweest.
Ja als de kakkers maar kunnen vreten he, stem VVD
pi_205212744
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat is er precies mooi geweest? Ik zit in de middenklasse en ik krijg nooit wat en op lastenverlichtingen hoeven we collectief ook niet op te rekenen. Toegegeven de belasting op energie is zeer terecht omlaag maar ik vind het wel mager.
Je kan niet 99% compenseren. Geld groeit niet aan de bomen.

We worden armer. Ja de kachel moet dan naar 18 graden, auto weg en bezuinigen. Door de focus op de enorm grote middenklasse worden de armen gepakt. Al die generieke maatregelen zijn kapitaalvernietiging geweest.
pi_205212891
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:02 schreef Confetti het volgende:

[..]
Je kan niet 99% compenseren. Geld groeit niet aan de bomen.

We worden armer. Ja de kachel moet dan naar 18 graden, auto weg en bezuinigen. Door de focus op de enorm grote middenklasse worden de armen gepakt. Al die generieke maatregelen zijn kapitaalvernietiging geweest.
Belastingen kunnen wel degelijk verlaagd worden maar de politieke wil ontbreekt.
Men wilt liever wat doen aan stikstof en de energietransitie ipv de mensen tegemoet komen in deze economisch zware tijden.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 17:16:55 #232
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205213076
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:18 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat heeft het eerlijk delen van voedsel, warmte en vervoer enz. te maken met een reden om 's ochtends uit het bed komen?
Waarom zou je gaan werken als je alles al gratis krijgt?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205213081
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:02 schreef Confetti het volgende:

[..]
Je kan niet 99% compenseren. Geld groeit niet aan de bomen.

We worden armer. Ja de kachel moet dan naar 18 graden, auto weg en bezuinigen. Door de focus op de enorm grote middenklasse worden de armen gepakt. Al die generieke maatregelen zijn kapitaalvernietiging geweest.
De groep om wie het hier gaat is die met een inkomen tot 31.998/40,944 euro (alleenstaand/koppel), dat is bij lange na geen 99% van de Nederlanders :D.
pi_205213146
Inflatie oplossen met nog meer inflatie, zal goed werken. Zimbabwe is immers rijk geworden door deze strategie :W
  zaterdag 2 juli 2022 @ 18:18:00 #235
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205213836
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:02 schreef Confetti het volgende:

[..]
Je kan niet 99% compenseren. Geld groeit niet aan de bomen.

We worden armer. Ja de kachel moet dan naar 18 graden, auto weg en bezuinigen. Door de focus op de enorm grote middenklasse worden de armen gepakt. Al die generieke maatregelen zijn kapitaalvernietiging geweest.
de 5 rijkste mensen van de wereld samen kunnen iedereen op de wereld 4000 euro geven en dan houden ze nog over .. dus waarom blijven roepen over geld bomen.
Er is zat geld . veel te veel naar mijn zin , alleen het zit bij de verkeerde mensen
het zou gewoon over de hele wereld verdeelt moeten worden en niet maar bij de 5 die nu toch te veel hebben om het uit te geven
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_205214248
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:18 schreef RAVW het volgende:

[..]
de 5 rijkste mensen van de wereld samen kunnen iedereen op de wereld 4000 euro geven en dan houden ze nog over .. dus waarom blijven roepen over geld bomen.
Er is zat geld . veel te veel naar mijn zin , alleen het zit bij de verkeerde mensen
het zou gewoon over de hele wereld verdeelt moeten worden en niet maar bij de 5 die nu toch te veel hebben om het uit te geven
Hihi hilarisch de naiviteit te denken dat geld dan zijn waarde behoudt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205214345
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarom zou je gaan werken als je alles al gratis krijgt?
Met jou hebben de rijken een prima medestander. Vertel eens, doet jij dat verdedigen van rijken gratis? Als jij dat verdedigen gratis doet, dan ben jij nooit consequent.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 20:03:06 #238
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205214889
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hihi hilarisch de naiviteit te denken dat geld dan zijn waarde behoudt
Het is maar hoe je het bekijkt als ik het over waarde heb praat ik in Goud
niet in geld
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_205214980
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:03 schreef RAVW het volgende:

[..]
Het is maar hoe je het bekijkt als ik het over waarde heb praat ik in Goud
niet in geld
ah, succes ermee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205216960
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:02 schreef Confetti het volgende:

[..]
Je kan niet 99% compenseren. Geld groeit niet aan de bomen.

We worden armer. Ja de kachel moet dan naar 18 graden, auto weg en bezuinigen. Door de focus op de enorm grote middenklasse worden de armen gepakt. Al die generieke maatregelen zijn kapitaalvernietiging geweest.
De kachel op 18 graden vind ik nog ruim. Bij mij gaat hij max. op 15 graden. Het is niet te doen, maar wat is het alternatief?
En wat betreft die 500 euro: dat leek al te mooi om waar te zijn.
Ik stemde altijd op de SP, maar ga nu helemaal stoppen met stemmen. Links of rechts, het is allemaal klote. :r
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  zaterdag 2 juli 2022 @ 22:47:53 #241
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205217037
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ah, succes ermee
dat gaat wel lukken , zoek maar eens op gouden baren :-)
als morgen het geld niets meer waar word .. dan betaal ik wel met grammetjes goud
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_205217682
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 22:47 schreef RAVW het volgende:
dat gaat wel lukken , zoek maar eens op gouden baren :-)
als morgen het geld niets meer waar word .. dan betaal ik wel met grammetjes goud
En waarom blijft goud over de lange termijn gezien z'n waarde steeds behouden?
pi_205217814
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:08 schreef Chivaz het volgende:
Belastingen kunnen wel degelijk verlaagd worden maar de politieke wil ontbreekt.
Men wilt liever wat doen aan stikstof en de energietransitie ipv de mensen tegemoet komen in deze economisch zware tijden.
De politiek heeft al veel te veel kapot gemaakt door constant verkeerde beslissingen te nemen. Economisch zware tijden zijn vervelend, maar horen erbij. Bedrijven zonder bestaansrecht moeten niet overeind gehouden worden, maar gewoon failliet gaan. Als het economisch goed gaat dan leunen we achterover en als het economisch slecht gaat dan gaan we ingrijpen. Daar moeten we gewoon echt mee kappen. Laat de economie zichzelf gewoon corrigeren zonder iedere keer kunstmatig in te grijpen.
pi_205218583
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 14:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De partij van Jan Roos had precies dit op de agenda maar die heeft het niet gehaald.
De reden dat dit soort partijen het nooit gaan halen is omdat de meerderheid van de bevolking wel op een of andere manier gebruik maakt van subsidie of iets dergelijks. Of het nu hypotheekrente aftrek is of bepaalde toeslagen voor gezinnen etc etc.
Dat soort dingen worden pas opgelost als de boel echt gecrasht is.

Pappen en nathouden is nu veel makkelijker maar op lange termijn niet houdbaar
  zondag 3 juli 2022 @ 09:47:29 #245
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205219013
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 23:40 schreef Accordtje het volgende:

[..]
En waarom blijft goud over de lange termijn gezien z'n waarde steeds behouden?
Goud is waardevast omdat
In tijden van hoge inflatie, devaluatie van valuta's en politieke onzekerheid floreert goud namelijk.
Daarnaast behoudt goud ook altijd zijn intrinsieke waarde. Men ziet goud hierdoor als uitstekende store of value, een garantie voor het behoud van koopkracht.

https://zilvergoudwinkel.(...)denen-om-goud-kopen/
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_205219636
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 09:47 schreef RAVW het volgende:
Goud is waardevast omdat
In tijden van hoge inflatie, devaluatie van valuta's en politieke onzekerheid floreert goud namelijk.
Het is bekend dat goud dan floreert inderdaad, maar waarom is dat zo?

quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 09:47 schreef RAVW het volgende:
Daarnaast behoudt goud ook altijd zijn intrinsieke waarde. Men ziet goud hierdoor als uitstekende store of value, een garantie voor het behoud van koopkracht.
Goud heeft een intrinsieke waarde ja, dus het zal nooit ¤ 0,- worden. Maar dat iets een intrinsieke waarde heeft wil niet automatisch zeggen dat het een uitstekende store of value is. Waarom is goud dat wel?
  zondag 3 juli 2022 @ 11:56:19 #247
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205220149
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 11:02 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Het is bekend dat goud dan floreert inderdaad, maar waarom is dat zo?
[..]
Goud heeft een intrinsieke waarde ja, dus het zal nooit ¤ 0,- worden. Maar dat iets een intrinsieke waarde heeft wil niet automatisch zeggen dat het een uitstekende store of value is. Waarom is goud dat wel?
lees deze site eens, word veel duidelijk uitgelegd


https://zilvergoudwinkel.(...)denen-om-goud-kopen/

Goud en andere edele metalen zijn goede store of value omdat hun houdbaarheid in wezen eeuwigdurend is.

[ Bericht 5% gewijzigd door RAVW op 03-07-2022 12:04:36 ]
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  zondag 3 juli 2022 @ 14:24:26 #248
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205221555
Zorgtoeslag: Max 33.000 bruto

Modaal inkomen: 41.000

Dus geen idee wat Rutte bedoelt met zijn middeninkomen?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_205221624
Er is genoeg geld in Nederland, alleen zit dat bij de bedrijven. De lonen moeten omhoog
pi_205230400
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 11:56 schreef RAVW het volgende:
lees deze site eens, word veel duidelijk uitgelegd

https://zilvergoudwinkel.(...)denen-om-goud-kopen/

Goud en andere edele metalen zijn goede store of value omdat hun houdbaarheid in wezen eeuwigdurend is.

Ik hoef het niet te lezen. Ik weet wel waarom goud een goede store of value heeft. Ik vind het alleen vrij bijzonder dat je vrij popi jopi onderstaande uitspraak doet...

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:03 schreef RAVW het volgende:
Het is maar hoe je het bekijkt als ik het over waarde heb praat ik in Goud
niet in geld
...terwijl je dus blijkbaar niet zelf kan uitleggen om welke reden goud een goede store of value heeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')