abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 13:38:59 #1
414785 sirdanilot
pi_205065475
Alles lijkt bij mekaar te komen om een absolute catastrofe te veroorzaken deze winter, mocht het kouder dan gemiddeld worden (en ja, ondanks global warming kán dat nog altijd, de kans is wel iets kleiner natuurlijk).

- Rusland sluit steeds meer de toevoer van gas af. Veel verwarming werkt op gas.
- Duitsland wil nog altijd geen kernenergie, al zou het 10 jaar te laat zijn zelfs al zouden ze het wel willen.
- Aardbevingen in groningen dus geen of minder gronings gas
- Enorm hoge inflatie die voorlopig niet gaat dempen
- Aankomende recessie
- Vogelgriep zou een pandemie kunnen worden, corona zou terug kunnen keren , etc.
- Vluchtelingencrisis in Europa
- Te weinig personeel simpelweg vanwege de demografische transitie. Zoek maar op wat demografische transitie is. Mensen worden gemiddeld ouder en krijgen minder kinderen, dus minder jongeren per oudere, daardoor ontstaat er een arbeiderstekort.
- woningnood/huizencrisis, veel mensen die niet de mogelijkheden hebben om hun woning te isoleren omdat het een huurwoning is of omdat ze simpelweg het geld er niet voor hebben of door bovenstaand arbeiderstekort is er niemand die dit kan doen

Ik voorzie deze winter de volgende gevolgen:

- Sterfte vanwege koude in veel koudere landen in oost europa. Bedenk dat het in Moldavie met gemak -20 is in de winter.
- Stilzetten fabrieken die afhankelijk zijn van gas door stopzetten van de leveringen uit rusland
- Mensen gaan weer meer naar kantoor, want op kantoor staat de verwarming aan en thuis is dat te duur. Gevolg is dat corona meer verspreid wordt of een andere pandemie ontstaat (zeker met die vogelgriep, dat gaat echt de verkeerde kant op).
- In West en Noord europa zal de dakloosheid alleen maar meer toenemen. Dit werkt ook criminaliteit in de hand. Onder daklozen zal er veel sterfte zijn vanwege de kou indien het flink koud wordt.
- Vanwege enorme inflatie zal ondervoeding of verkeerde voeding enorm toenemen, hierdoor ook gezondheidsklachten in westerse landen. In arme oost europese lande nzoals Moldavie, Roemenie etc. kan er echt daadwerkelijke een hongersnood ontstaan vanwege het tekort aan graanexport uit oekraine.

Ik laat in dit geval een zogeheten 'black swan event' zoals het plots bereiken van een vredesakkoord of bijvoorbeeld dat Poetin een kernwapen afvuurt even achterwege.

Wat denken jullie?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205065530
Nee. Geen angst voor.

Jouw leven zit wel vol angst. Jij had toch ook zo'n angst voor nucleaire oorlog? Of is dat nu voorbij? :)
pi_205065538
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:44 schreef laforest het volgende:
Jouw leven zit wel vol angst. Jij had toch ook zo'n angst voor nucleaire oorlog? Of is dat nu voorbij? :)
zijn hele account hier is een act, niets meer dan dat
pi_205065556
De huidige rubbertegel-generatie denkt al dat het een rampjaar is als de accu van hun mobieltje onder de 30% komt en ze niet onmiddelijk een stopcontact vinden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_205065576
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:45 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
zijn hele account hier is een act, niets meer dan dat
Gevonden:

R&P / Kernwapenangst
pi_205065620
Het is weer een ongerijmd lijstje met allerlei "zou kunnen" en zaken die helemaal niets met elkaar hebben te maken. Daarbij rijmen dingen niet met elkaar: Als het werkelijk zo'n armageddon zou worden komen er ook geen vluchtelingen meer. Het is het één of het ander.
pi_205065767
Nee.
pi_205066140
We zitten nog maar in het 23-ste jaar van deze eeuw. Dan wordt het hooguit de eerste hongerwinter van deze eeuw.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 15:30:09 #9
414785 sirdanilot
pi_205066172
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:44 schreef laforest het volgende:
Nee. Geen angst voor.
Kan je dit ook motiveren of is dit het?

quote:
Jouw leven zit wel vol angst. Jij had toch ook zo'n angst voor nucleaire oorlog? Of is dat nu voorbij? :)
Heb ik nog steeds
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:47 schreef RM-rf het volgende:
De huidige rubbertegel-generatie denkt al dat het een rampjaar is als de accu van hun mobieltje onder de 30% komt en ze niet onmiddelijk een stopcontact vinden
Ok boomer

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:59 schreef -Sigaartje het volgende:
Het is weer een ongerijmd lijstje met allerlei "zou kunnen" en zaken die helemaal niets met elkaar hebben te maken. Daarbij rijmen dingen niet met elkaar: Als het werkelijk zo'n armageddon zou worden komen er ook geen vluchtelingen meer. Het is het één of het ander.
Waar moeten die vluchtelingen anders heen dan? Ik zie oekrainers nog niet zo gauw naar Turkije vluchten namelijk (overigens gaat het daar nog veel slechter dan bij ons).
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:24 schreef Idisrom het volgende:
We zitten nog maar in het 23-ste jaar van deze eeuw. Dan wordt het hooguit de eerste hongerwinter van deze eeuw.
Ja ok, ik bedoel ook niet te zeggen dat er tussen nu en 2100 nooit meer een hongerwinter komt behalve nu natuurlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205066194
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Kan je dit ook motiveren of is dit het?
[..]
Heb ik nog steeds
[..]
Ok boomer
[..]
Waar moeten die vluchtelingen anders heen dan? Ik zie oekrainers nog niet zo gauw naar Turkije vluchten namelijk (overigens gaat het daar nog veel slechter dan bij ons).
[..]
Ja ok, ik bedoel ook niet te zeggen dat er tussen nu en 2100 nooit meer een hongerwinter komt behalve nu natuurlijk.
Ik zie geen rationele redenen om mij hier zorgen over te maken. Ik ben zeker niet bang om dakloos te worden en heb voldoende reserves.

Ik snap niet dat jij jezelf altijd zo angstig maakt.
pi_205066206
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:33 schreef laforest het volgende:

[..]
Ik zie geen rationele redenen om mij hier zorgen over te maken. Ik ben zeker niet bang om dakloos te worden en heb voldoende reserves.

Ik snap niet dat jij jezelf altijd zo angstig maakt.
Jij hebt in ieder geval een koophuis. Dat heeft niet iedereen.
pi_205066244
Er is zeker hier voedsel genoeg. In Afrika komt/is er wel weer honger, maar dat is helaas niets nieuws. Daarom wel mijn uitgaven aan hulp daar verhoogd, geef het liever aan de hongerlijdende mensen in Afrika dan aan Oekraïne eerlijk gezegd, met name omdat Oekraïne genoeg krijgt.

Maar hier honger? Nee, totaal geen kans op. En sterven van kou? Nee, ook geen grote kans op. Sterker: zelfs als je je rekening niet betaald, zal in geval van kou je gas geleverd blijven worden. Je komt hooguit in de schuldsanering.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205066252
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:36 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Jij hebt in ieder geval een koophuis. Dat heeft niet iedereen.
Ook wel meer dan 1, maar wat dan nog? Als ik nu in een huurwoning zou wonen zou ik me nog steeds geen zorgen maken over een aankomende hongerwinter aan het einde van dit jaar/begin volgend jaar. Jij wel? Ik zie daartoe vooralsnog geen concrete aanwijzingen.
pi_205066261
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:36 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Jij hebt in ieder geval een koophuis. Dat heeft niet iedereen.
Dat is hier toch niet relevant? Met een huurhuis wordt je niet sneller uit je huis gezet dan met een koophuis, hoor...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205066287
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:33 schreef laforest het volgende:
Ik snap niet dat jij jezelf altijd zo angstig maakt.
Ik heb het vermoeden dat hij het nieuws niet zo goed volgt. Die oorlog daar zie ik dit jaar nog wel stoppen. Ik denk ook niet dat Poetin de kerst nog haalt. En Oekraïners vangen we met meerdere landen wel op. Ik hoor van anderen die met Oekraïense vluchtelingen van een heel ander hout zijn gesneden dan van hun voorgangers die rovend door winkels liepen en buschauffeurs schoffeerden. Als ze een beetje Nederlands leren kunnen ze mooi meewerken hier.

De inflatie is inderdaad gierend hoog, maar dat is nu al zo. Maar met een beetje creativiteit kun je die heel goed het hoofd bieden. Het zijn namelijk lang niet alle producten die duurder zijn geworden heb ik geconstateerd in de supermarkt. Van de hoge benzineprijzen hoor ik weinig meer. Mensen (ook ik) pakken nu veel vaker de fiets en dat werkt gewoon.

En smijten met kernwapens, ik geloof er niks van dat iemand dat gaat doen. Het zijn niet meer de jaren 40 toen Duitsland en Japan een spoor van ellende over de hele wereld achter zich lieten. En degene die gaat gooien, die weet gewoon vantevoren dat het gelijk het einde is van zijn leven. De Kims lopen ook al meer dan 50 jaar met messen en allerlei wapens te zwaaien. Blaffende honden bijten niet.
pi_205066289
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is hier toch niet relevant? Met een huurhuis wordt je niet sneller uit je huis gezet dan met een koophuis, hoor...
Was een knipoog naar TS.
pi_205066294
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:47 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Was een knipoog naar TS.
_O-
pi_205066314
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:41 schreef laforest het volgende:

[..]
Ook wel meer dan 1, maar wat dan nog? Als ik nu in een huurwoning zou wonen zou ik me nog steeds geen zorgen maken over een aankomende hongerwinter aan het einde van dit jaar/begin volgend jaar. Jij wel? Ik zie daartoe vooralsnog geen concrete aanwijzingen.
Ik heb een huurhuis en ik maak me ook totaal niet druk. Ik heb ook reserves. En daarnaast heb ik het veeeelll te goed. Kan wel een stapje minder. En ik vind het helemaal niet erg om in plaats van Calvé pindakaas Helaes pindakaas te kopen.
Ik had zelfs nog een voorraad afbakbrood gekocht toen bakkers zaten te mekkeren over meeltekorten en hoge prijzen. Nou er gebeurde helemaal niks. Ja er gebeurde wel wat: ik zat een maandlang mijn voorraad afbakbrood op te eten, tegen de einddatums aan. Ik kon op een gegeven moment geen stokbrood en kaiserbroodjes meer zien!!! Ik ga zoiets nog een keer doen zeg...
pi_205066377
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:50 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik heb een huurhuis en ik maak me ook totaal niet druk. Ik heb ook reserves. En daarnaast heb ik het veeeelll te goed. Kan wel een stapje minder. En ik vind het helemaal niet erg om in plaats van Calvé pindakaas Helaes pindakaas te kopen.
Ik had zelfs nog een voorraad afbakbrood gekocht toen bakkers zaten te mekkeren over meeltekorten en hoge prijzen. Nou er gebeurde helemaal niks. Ja er gebeurde wel wat: ik zat een maandlang mijn voorraad afbakbrood op te eten, tegen de einddatums aan. Ik kon op een gegeven moment geen stokbrood en kaiserbroodjes meer zien!!! Ik ga zoiets nog een keer doen zeg...
Gewoon zelf je brood bakken, ik heb voor zo'n 60 dagen in huis ;)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 16:00:01 #20
414785 sirdanilot
pi_205066381
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:33 schreef laforest het volgende:

[..]
Ik zie geen rationele redenen om mij hier zorgen over te maken. Ik ben zeker niet bang om dakloos te worden en heb voldoende reserves.

Ik snap niet dat jij jezelf altijd zo angstig maakt.
Ik ben niet bang om dakloos te worden. Desnoods verhuis ik naar een gat zoals Mullingar, county Westmeath.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205066391
En het devies voor TS blijft: maak je geen zorgen, voor de dag van morgen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 16 juni 2022 @ 16:02:31 #22
37248 BertV
Handgemaakt
pi_205066401
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:01 schreef Hanca het volgende:
En het devies voor TS blijft: maak je geen zorgen, voor de dag van morgen...
1 voordeel, het gaat voor TS vast meevallen deze winter. :+
Probleem is dat hij dan opzoek gaat naar het volgende gevaar.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 16:03:13 #23
414785 sirdanilot
pi_205066404
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is hier toch niet relevant? Met een huurhuis wordt je niet sneller uit je huis gezet dan met een koophuis, hoor...
In Nederland hebben huurders vrij goede bescherming maar dat is in lang niet alle EU landen het geval. Hier in Ierland kan je uit huis worden gezet vanwege:

- huisbaas die het pand wil verkopen. Dat is een geldige reden voor een uithuiszettingsprocedure
- huisbaas die het pand zelf wil gaan gebruiken of wil verhuren aan naaste familie
- huisbaas die het pand dusdanig wil renoveren dat de zittende huurder er niet kan blijven zitten. Dit is de meest voorkomende reden tot uithuiszetting waar misbruik van wordt gemaakt. Vaak wordt dit gedaan vervolgens zet de huisbaas er hooguit een nieuw keukentje in en kan hij het weer aan een nieuw slachtoffer verhuren voor veel meer geld

Nou weet ik natuurlijk niet hoe het zit in ieder EU land maar ik betwijfel ten zeerste of de Ierse situatie echt uniek is in de EU, ik denk van niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205066417
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:33 schreef laforest het volgende:

[..]
Ik zie geen rationele redenen om mij hier zorgen over te maken. Ik ben zeker niet bang om dakloos te worden en heb voldoende reserves.
Het gaat niet alleen om jou, of uberhaupt alleen Nederland.

Als je ziet dat alleen hier al op dit moment 1.2 miljoen huishoudens financieel niet lekker zitten, en extrapoleer dat eens naar armere landen, en gooi er dan ook een koude winter overheen.

Ik denk dat TS echt niet zo angsthazerig is als ie denkt dat dat dikke vette ellende bij heel grote groepen mensen gaat opleveren.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 16:06:29 #25
414785 sirdanilot
pi_205066428
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:02 schreef BertV het volgende:

[..]
1 voordeel, het gaat voor TS vast meevallen deze winter. :+
Probleem is dat hij dan opzoek gaat naar het volgende gevaar.
Afgelopen winter was het hier niet super koud maar ik zat regelmatig binnen met thermo-ondergoed, dikke trui en daarbovenop dan nog zo'n 'snudgie' dekentje (een soort deken die je draagt als een poncho, met mouwen en capuchon). En dan alsnog torenhoge energierekeningen.

Mocht het gaan vriezen wordt dat wel een probleem. Maar dat is heel zeldzaam hier in Dublin.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205066461
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:05 schreef Farenji het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om jou, of uberhaupt alleen Nederland.

Als je ziet dat alleen hier al op dit moment 1.2 miljoen huishoudens financieel niet lekker zitten, en extrapoleer dat eens naar armere landen, en gooi er dan ook een koude winter overheen.

Ik denk dat TS echt niet zo angsthazerig is als ie denkt dat dat dikke vette ellende bij heel grote groepen mensen gaat opleveren.
Nou, ja. Ik ben Atlas niet, zullen we maar zeggen. :)
pi_205066483
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Afgelopen winter was het hier niet super koud maar ik zat regelmatig binnen met thermo-ondergoed, dikke trui en daarbovenop dan nog zo'n 'snudgie' dekentje (een soort deken die je draagt als een poncho, met mouwen en capuchon). En dan alsnog torenhoge energierekeningen.

Mocht het gaan vriezen wordt dat wel een probleem. Maar dat is heel zeldzaam hier in Dublin.
In 2009 en 2010 liep ik gewoon door een flinke laag sneeuw in Drumcondra. :Y
pi_205066487
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:10 schreef laforest het volgende:

[..]
Nou, ja. Ik ben Atlas niet, zullen we maar zeggen. :)
Als je zo'n enorme crisis zonder enige zorgen of problemen kan doorstaan moet je natuurlijk net als Atlas wel sterke schouders hebben.
pi_205066496
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:14 schreef Farenji het volgende:

[..]
Als je zo'n enorme crisis zonder enige zorgen of problemen kan doorstaan moet je natuurlijk net als Atlas wel sterke schouders hebben.
Voor mijzelf en gezin wel, maar niet voor de hele wereld helaas. Dat is de werkelijkheid helaas.
pi_205066509
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:05 schreef Farenji het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om jou, of uberhaupt alleen Nederland.

Als je ziet dat alleen hier al op dit moment 1.2 miljoen huishoudens financieel niet lekker zitten, en extrapoleer dat eens naar armere landen, en gooi er dan ook een koude winter overheen.

Ik denk dat TS echt niet zo angsthazerig is als ie denkt dat dat dikke vette ellende bij heel grote groepen mensen gaat opleveren.
Wat is de definitie van "financieel niet lekker zitten"? Het is maar waar je het kader legt. Betrek je daarbij het inkomen bij? Schulden? Betalingsgedrag? In 2021 werd er 1 op de 5 Nederlanders genoemd die financieel niet lekker zaten.
Het is niet zomaar een getal dat je zwart op wit neerzet. Wat is de oorzaak van schulden? Koopt degene die financieel niet lekker zit twee pakjes shag per dag? Heeft hij veel geld verloren tijdens een gokavondje? Kan hij niet koken en koopt hij elke dag McDonald's?

Als je 1,2 miljoen mensen noemt die financieel niet lekker zitten, moet daar een beschrijving bij. Als ik een rij van slecht geklede mensen met een slecht kapsel bij de kassa van de Lidl fotografeer, kan ik dat hier ook rustig neerzetten hier met als kop "Zo slecht gaat het nu". Natuurlijk kun je dat onmiddellijk weerleggen, maar in Noord-Korea publiceren ze wel zulke foto's over de VS, en die mensen geloven het. Die denken dat Amerikanen in kartonnen dozen worden met ongeschoren bekkies.
pi_205066513
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:05 schreef Farenji het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om jou, of uberhaupt alleen Nederland.

Als je ziet dat alleen hier al op dit moment 1.2 miljoen huishoudens financieel niet lekker zitten, en extrapoleer dat eens naar armere landen, en gooi er dan ook een koude winter overheen.

Ik denk dat TS echt niet zo angsthazerig is als ie denkt dat dat dikke vette ellende bij heel grote groepen mensen gaat opleveren.
Ja, er komt natuurlijk ellende in een deel van de wereld. Maar dat heeft niet zo zeer veel met winter te maken: de grootste ellende zit altijd meer rond de evenaar. De hoorn van Afrika, daar is grote ellende.

Maar goed, daar kunnen we vanaf hier niet meer aan doen dan goede doelen steunen.


En ja, ook in Nederland dreigt ellende. Maar om nu maanden vooraf je heel erg druk te gaan zitten maken, het kabinet heeft sinds gister nota bene een heel aantal voorstellen in overweging om daar wat aan te doen. Ook hier geldt: je heel erg druk maken om een situatie waar je zelf weinig aan kunt doen is niet heel erg zinvol. Als lid van een coalitiepartij (CU) heb ik wel een mail gestuurd dat ze dit niet zo maar kunnen laten gebeuren, maar wat je meer zou kunnen doen heb ik ook geen idee...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205066519
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:18 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Wat is de definitie van "financieel niet lekker zitten"? Het is maar waar je het kader legt. Betrek je daarbij het inkomen bij? Schulden? Betalingsgedrag? In 2021 werd er 1 op de 5 Nederlanders genoemd die financieel niet lekker zaten.
Het is niet zomaar een getal dat je zwart op wit neerzet. Wat is de oorzaak van schulden? Koopt degene die financieel niet lekker zit twee pakjes shag per dag? Heeft hij veel geld verloren tijdens een gokavondje? Kan hij niet koken en koopt hij elke dag McDonald's?

Als je 1,2 miljoen mensen noemt die financieel niet lekker zitten, moet daar een beschrijving bij. Als ik een rij van slecht geklede mensen met een slecht kapsel bij de kassa van de Lidl fotografeer, kan ik dat hier ook rustig neerzetten hier met als kop "Zo slecht gaat het nu". Natuurlijk kun je dat onmiddellijk weerleggen, maar in Noord-Korea publiceren ze wel zulke foto's over de VS, en die mensen geloven het. Die denken dat Amerikanen in kartonnen dozen worden met ongeschoren bekkies.
Dat gaat om deze mensen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)0een%20jaar%20eerder.

https://www.cpb.nl/stresstest-kosten-van-levensonderhoud


Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 16:27:41 #33
414785 sirdanilot
pi_205066571
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:13 schreef laforest het volgende:

[..]
In 2009 en 2010 liep ik gewoon door een flinke laag sneeuw in Drumcondra. :Y
In 2018 was het flink raak hier met de beast from the east storm. Er stond sneeuw tot aan mijn knieën :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205066581
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
In 2018 was het flink raak hier met de beast from the east storm. Er stond sneeuw tot aan mijn knieën :D
2010 ook tot net over mijn knieën.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 16:29:40 #35
414785 sirdanilot
pi_205066586
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als lid van een coalitiepartij (CU) heb ik wel een mail gestuurd dat ze dit niet zo maar kunnen laten gebeuren, maar wat je meer zou kunnen doen heb ik ook geen idee...
Soms denk ik wel eens van was ik maar in't kerkje gebleven en met een vrouw getrouwd dan zat ik nou op een hoge positie binnen de ChristenUnie :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205066594
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:18 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Wat is de definitie van "financieel niet lekker zitten"? Het is maar waar je het kader legt. Betrek je daarbij het inkomen bij? Schulden? Betalingsgedrag? In 2021 werd er 1 op de 5 Nederlanders genoemd die financieel niet lekker zaten.
Het is niet zomaar een getal dat je zwart op wit neerzet. Wat is de oorzaak van schulden? Koopt degene die financieel niet lekker zit twee pakjes shag per dag? Heeft hij veel geld verloren tijdens een gokavondje? Kan hij niet koken en koopt hij elke dag McDonald's?

Als je 1,2 miljoen mensen noemt die financieel niet lekker zitten, moet daar een beschrijving bij. Als ik een rij van slecht geklede mensen met een slecht kapsel bij de kassa van de Lidl fotografeer, kan ik dat hier ook rustig neerzetten hier met als kop "Zo slecht gaat het nu". Natuurlijk kun je dat onmiddellijk weerleggen, maar in Noord-Korea publiceren ze wel zulke foto's over de VS, en die mensen geloven het. Die denken dat Amerikanen in kartonnen dozen worden met ongeschoren bekkies.
Hier meer achtergrond en onderbouwing:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rijzen-hoge-inflatie
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-inflatie-2-a4132962
pi_205066706
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:29 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Soms denk ik wel eens van was ik maar in't kerkje gebleven en met een vrouw getrouwd dan zat ik nou op een hoge positie binnen de ChristenUnie :')
Nou, zo simpel is dat echt niet. De CU heeft traditioneel erg veel bestuurders van scholen e.d., ze hebben een vrij grote groep om uit te putten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 16:48:33 #38
414785 sirdanilot
pi_205066719
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nou, zo simpel is dat echt niet. De CU heeft traditioneel erg veel bestuurders van scholen e.d., ze hebben een vrij grote groep om uit te putten.
Er zit ook nogal veel geld in. Ik ken wel iemand met dubbele achternaam met een hoge positie daar. En nog wel een ander heel erg rijk persoon met een hoge positie binnen een gemeenteraad. Etc. etc.

Ik kom zeker niet uit zo'n oud geld familie inderdaad.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205066750
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Er zit ook nogal veel geld in. Ik ken wel iemand met dubbele achternaam met een hoge positie daar. En nog wel een ander heel erg rijk persoon met een hoge positie binnen een gemeenteraad. Etc. etc.

Ik kom zeker niet uit zo'n oud geld familie inderdaad.
Dat valt allemaal wel mee, Schouten is een ongehuwde moeder van een boerderij die in Rotterdam in een vrij arme wijk woonde.

Maar goed, om op je topic terug te komen: in Nederland zou ik er niet bang voor zijn en in de rest van de wereld zit je zoals altijd het slechtst in de Hoorn van Afrika.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205066775
quote:
Dank je! Ik ga het doorlezen. Die 12 miljoen, wauw.
pi_205066787
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:29 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Soms denk ik wel eens van was ik maar in't kerkje gebleven en met een vrouw getrouwd dan zat ik nou op een hoge positie binnen de ChristenUnie :')
Hoge positie in de CU? Wil je dat echt? Een beetje homofobe scholen goedpraten.
pi_205066807
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat valt allemaal wel mee, Schouten is een ongehuwde moeder van een boerderij die in Rotterdam in een vrij arme wijk woonde.

Maar goed, om op je topic terug te komen: in Nederland zou ik er niet bang voor zijn en in de rest van de wereld zit je zoals altijd het slechtst in de Hoorn van Afrika.
Ja, de arme kindertjes in Afrika. Noem mij eens een periode waar het daar wel goed is gegaan. Ik weet bijna niet anders dan dat het daar hongersnood, oorlog en ellende is, dus wat dat betreft niks nieuws. Maar nu gaan we het hier in Europa ook echt merken. Als in: armoede zo groot dat veel mensen ondervoed raken en zonder verwarming zitten of misschien zelfs wel doodvriezen in hun huis. Dat is sinds de tweede wereldoorlog niet meer gebeurd.
pi_205066841
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:59 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja, de arme kindertjes in Afrika. Noem mij eens een periode waar het daar wel goed is gegaan. Ik weet bijna niet anders dan dat het daar hongersnood, oorlog en ellende is, dus wat dat betreft niks nieuws. Maar nu gaan we het hier in Europa ook echt merken. Als in: armoede zo groot dat veel mensen ondervoed raken en zonder verwarming zitten of misschien zelfs wel doodvriezen in hun huis. Dat is sinds de tweede wereldoorlog niet meer gebeurd.
In Afrika komt het nooit meer goed. Niet alleen zit een groot deel van de landen in een gebied waar maar moeilijk akkerbouw is te doen en daarnaast lijken ze nooit van sinistere machthebbers af te komen die verslaafd zijn aan geld en macht.
pi_205066843
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:59 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja, de arme kindertjes in Afrika. Noem mij eens een periode waar het daar wel goed is gegaan. Ik weet bijna niet anders dan dat het daar hongersnood, oorlog en ellende is, dus wat dat betreft niks nieuws. Maar nu gaan we het hier in Europa ook echt merken. Als in: armoede zo groot dat veel mensen ondervoed raken en zonder verwarming zitten of misschien zelfs wel doodvriezen in hun huis. Dat is sinds de tweede wereldoorlog niet meer gebeurd.
Komt zeker in Frankrijk elke strenge winter gewoon voor, dat ouderen doodvriezen in hun huis. Dat dat niet zou gebeuren in de EU is gewoon niet waar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205067188
Nope
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 17:51:28 #46
414785 sirdanilot
pi_205067189
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:56 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Hoge positie in de CU? Wil je dat echt? Een beetje homofobe scholen goedpraten.
Nou ja niet dus maar soms lijkt het me wel een makkelijk leventje.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 17:52:19 #47
414785 sirdanilot
pi_205067196
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 17:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Komt zeker in Frankrijk elke strenge winter gewoon voor, dat ouderen doodvriezen in hun huis. Dat dat niet zou gebeuren in de EU is gewoon niet waar.
Natuurlijk gebeurt dat maar met deze toestanden gaat het op grotere schaal gebeuren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205067245
Voor Nederland geen probleem hoor, als het echt moet gaat de gaskraan gewoon weer open in Groningen.
pi_205067258
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:00 schreef mrevil1337 het volgende:
Voor Nederland geen probleem hoor, als het echt moet gaat de gaskraan gewoon weer open in Groningen.
Moet je het gas wel kunnen betalen.
pi_205067337
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 17:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nou ja niet dus maar soms lijkt het me wel een makkelijk leventje.
Je zit zeer ver van de realiteit, maar dat zit je met veel meer dingen.
  donderdag 16 juni 2022 @ 19:58:02 #51
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205068439
Alles lijkt bij mekaar te komen om een absolute catastrofe te veroorzaken deze winter, mocht het kouder dan gemiddeld worden (en ja, ondanks global warming kán dat nog altijd, de kans is wel iets kleiner natuurlijk).

- Rusland sluit steeds meer de toevoer van gas af. Veel verwarming werkt op gas.
veel ook op stroom, bruinkool, hout, pellets

- Duitsland wil nog altijd geen kernenergie, al zou het 10 jaar te laat zijn zelfs al zouden ze het wel willen.
waarvan akte

- Aardbevingen in groningen dus geen of minder gronings gas

er komt gewoon gronings gas door als het moet, nieuwe velden bij eilanden worden aangeboord
- Enorm hoge inflatie die voorlopig niet gaat dempen

hoge inflatie. Niet enorm hoog.
- Aankomende recessie
speculatie vooralsnog

- Vogelgriep zou een pandemie kunnen worden, corona zou terug kunnen keren , etc.

sneu voor de vogeltjes
- Vluchtelingencrisis in Europa
sinds 1999

- Te weinig personeel simpelweg vanwege de demografische transitie. Zoek maar op wat demografische transitie is. Mensen worden gemiddeld ouder en krijgen minder kinderen, dus minder jongeren per oudere, daardoor ontstaat er een arbeiderstekort.
we hadden toch een vluchtelingencrisis?

- woningnood/huizencrisis, veel mensen die niet de mogelijkheden hebben om hun woning te isoleren omdat het een huurwoning is of omdat ze simpelweg het geld er niet voor hebben of door bovenstaand arbeiderstekort is er niemand die dit kan doen
dat isoleren en de huizencrisis zijn verschillende zaken

Ik voorzie deze winter de volgende gevolgen:

- Sterfte vanwege koude in veel koudere landen in oost europa. Bedenk dat het in Moldavie met gemak -20 is in de winter.
Bruinkool lost dit probleem op

- Stilzetten fabrieken die afhankelijk zijn van gas door stopzetten van de leveringen uit rusland
is dat persé erg?

- Mensen gaan weer meer naar kantoor, want op kantoor staat de verwarming aan en thuis is dat te duur. Gevolg is dat corona meer verspreid wordt of een andere pandemie ontstaat (zeker met die vogelgriep, dat gaat echt de verkeerde kant op).
net gingen bedrijven nog dicht en hier blijven ze massaal open :?

- In West en Noord europa zal de dakloosheid alleen maar meer toenemen. Dit werkt ook criminaliteit in de hand. Onder daklozen zal er veel sterfte zijn vanwege de kou indien het flink koud wordt.

daklozen liggen in de winter in principe binnen
- Vanwege enorme inflatie zal ondervoeding of verkeerde voeding enorm toenemen, hierdoor ook gezondheidsklachten in westerse landen.
iedereen vreet uit zichzelf al veel te ongezond

In arme oost europese lande nzoals Moldavie, Roemenie etc. kan er echt daadwerkelijke een hongersnood ontstaan vanwege het tekort aan graanexport uit oekraine.
mwa het oekrainse graan wordt just via die landen ontsloten. Ohja je kan ook aardappels vreten

Ik laat in dit geval een zogeheten 'black swan event' zoals het plots bereiken van een vredesakkoord of bijvoorbeeld dat Poetin een kernwapen afvuurt even achterwege.

Wat denken jullie?
zie dikgedrukt
[/quote]
pi_205140566
Ik geloof niet in een plotselinge catastrofe, eerder in een sluipende Apocalyps.

Stikstofcrisis, woningnood, falende politici die de poort maar blijven openen voor kansloze asielzoekers, inflatie, klimaatverandering.. ben ik nog wat vergeten? Voor degenen die het geluk hebben hoogopgeleid te zijn en die behoren tot de klasse van huizenbezitters zal het minder snel pijn gaan doen, anderen merken het nu al. Welvaart en leefbaarheid gaan langzaam door het putje.

Met dank en medewerking van de politiek. Waarom kunnen ze in andere westerse landen..Canada..Australië..Denemarken om er een paar te noemen.. wel verstandig met immigratie omgaan?
pi_205146443
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:00 schreef mrevil1337 het volgende:
Voor Nederland geen probleem hoor, als het echt moet gaat de gaskraan gewoon weer open in Groningen.
Is bijna op, daarnaast moeten we ook gewoon leveren aan andere landen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:49:11 #54
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_205148324
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 20:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik geloof niet in een plotselinge catastrofe, eerder in een sluipende Apocalyps.

Stikstofcrisis, woningnood, falende politici die de poort maar blijven openen voor kansloze asielzoekers, inflatie, klimaatverandering.. ben ik nog wat vergeten? Voor degenen die het geluk hebben hoogopgeleid te zijn en die behoren tot de klasse van huizenbezitters zal het minder snel pijn gaan doen, anderen merken het nu al. Welvaart en leefbaarheid gaan langzaam door het putje.

Met dank en medewerking van de politiek. Waarom kunnen ze in andere westerse landen..Canada..Australië..Denemarken om er een paar te noemen.. wel verstandig met immigratie omgaan?
Daar hebben ze geen D66
pi_205154554
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 20:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik geloof niet in een plotselinge catastrofe, eerder in een sluipende Apocalyps.

Stikstofcrisis, woningnood, falende politici die de poort maar blijven openen voor kansloze asielzoekers, inflatie, klimaatverandering.. ben ik nog wat vergeten? Voor degenen die het geluk hebben hoogopgeleid te zijn en die behoren tot de klasse van huizenbezitters zal het minder snel pijn gaan doen, anderen merken het nu al. Welvaart en leefbaarheid gaan langzaam door het putje.

Met dank en medewerking van de politiek. Waarom kunnen ze in andere westerse landen..Canada..Australië..Denemarken om er een paar te noemen.. wel verstandig met immigratie omgaan?
Alleen australie gaat er verstandig mee om, de rest ook niet hoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 26 juni 2022 @ 16:56:06 #56
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205155184
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:38 schreef sirdanilot het volgende:
Alles lijkt bij mekaar te komen om een absolute catastrofe te veroorzaken deze winter, mocht het kouder dan gemiddeld worden (en ja, ondanks global warming kán dat nog altijd, de kans is wel iets kleiner natuurlijk).

- Rusland sluit steeds meer de toevoer van gas af. Veel verwarming werkt op gas.
- Duitsland wil nog altijd geen kernenergie, al zou het 10 jaar te laat zijn zelfs al zouden ze het wel willen.
- Aardbevingen in groningen dus geen of minder gronings gas
- Enorm hoge inflatie die voorlopig niet gaat dempen
- Aankomende recessie
- Vogelgriep zou een pandemie kunnen worden, corona zou terug kunnen keren , etc.
- Vluchtelingencrisis in Europa
- Te weinig personeel simpelweg vanwege de demografische transitie. Zoek maar op wat demografische transitie is. Mensen worden gemiddeld ouder en krijgen minder kinderen, dus minder jongeren per oudere, daardoor ontstaat er een arbeiderstekort.
- woningnood/huizencrisis, veel mensen die niet de mogelijkheden hebben om hun woning te isoleren omdat het een huurwoning is of omdat ze simpelweg het geld er niet voor hebben of door bovenstaand arbeiderstekort is er niemand die dit kan doen

Ik voorzie deze winter de volgende gevolgen:

- Sterfte vanwege koude in veel koudere landen in oost europa. Bedenk dat het in Moldavie met gemak -20 is in de winter.
- Stilzetten fabrieken die afhankelijk zijn van gas door stopzetten van de leveringen uit rusland
- Mensen gaan weer meer naar kantoor, want op kantoor staat de verwarming aan en thuis is dat te duur. Gevolg is dat corona meer verspreid wordt of een andere pandemie ontstaat (zeker met die vogelgriep, dat gaat echt de verkeerde kant op).
- In West en Noord europa zal de dakloosheid alleen maar meer toenemen. Dit werkt ook criminaliteit in de hand. Onder daklozen zal er veel sterfte zijn vanwege de kou indien het flink koud wordt.
- Vanwege enorme inflatie zal ondervoeding of verkeerde voeding enorm toenemen, hierdoor ook gezondheidsklachten in westerse landen. In arme oost europese lande nzoals Moldavie, Roemenie etc. kan er echt daadwerkelijke een hongersnood ontstaan vanwege het tekort aan graanexport uit oekraine.

Ik laat in dit geval een zogeheten 'black swan event' zoals het plots bereiken van een vredesakkoord of bijvoorbeeld dat Poetin een kernwapen afvuurt even achterwege.

Wat denken jullie?
Maar we bouwen geen woningen dus de huizenprijs gaat niet dalen en daar gaat het om
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205156331
Je kunt er wel mee bezig blijven, ik zou zeggen vergeet niet om ook te leven.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')