abonnement Unibet Coolblue
pi_205071747
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 08:25 schreef alpeko het volgende:

[..]
Maar vanaf hoeveel besmettingen/ziekenhuisopnames per dag?

Ik denk er over na om een varkens te gaan houden.
10.000 met een bijna evenredig aantal opnames zodat je gelijk weet dat deze variant een beste is. Een niet te onderschatten virus, zeg maar.

Ah leuk, varkentjes. O+ Friends not food, maat!
Go hard or go home
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:10:16 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205071899
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 22:00 schreef THEFXR het volgende:
nog tips tegen de keelpijn?
Jagermeister.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:14:16 #178
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205071942
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 08:40 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)kdown-varianten-ggds

"Minister Kuipers kan nieuwe lockdown niet uitsluiten, afhankelijk van varianten"

( dat ik het plaats, wil niet zeggen dat ik het leuk vind)

"Zorgminister Ernst Kuipers kan niet garanderen dat er geen nieuwe lockdown komt. Dat hangt onder meer af van de mogelijke opkomst van nieuwe, ernstig ziekmakende en zeer besmettelijke coronavarianten, waartegen de huidige vaccins niet werken."
Ze geilen er echt op in den haag.
kabinet: 'beste sectoren, welke maatregelen kunnen jullie zelf bedenken?'
sectoren: 'met welke richtlijnen en parameters hebben wij rekening te houden'
kabinet: 'ok, dan is de oplossing LoCkDoWn!!!!!!!'

Staaltje rutte kabinetten. Precies wanneer het niet moet, grijpen ze als overheid in en precies wanneer het niet moet, trekken ze de liberale kaart.

Lijkt wel expres dit wanbeleid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205071967
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 08:44 schreef Noek het volgende:

[..]
10.000 met een bijna evenredig aantal opnames zodat je gelijk weet dat deze variant een beste is. Een niet te onderschatten virus, zeg maar.

Ah leuk, varkentjes. O+ Friends not food, maat!
Jij bent er helemaal klaar voor. Mocht er een lockdown komen dan ligt dat iig niet aan jou. Nu de horeca nog met een plan en we zijn er :Y

Ik ben er volgende week iig van tussen. Vakantie. Surfen op de corona golven van Oostenrijk, Kroatië en Italië.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:19:13 #180
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205071989
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ze geilen er echt op in den haag.
kabinet: 'beste sectoren, welke maatregelen kunnen jullie zelf bedenken?'
sectoren: 'met welke richtlijnen en parameters hebben wij rekening te houden'
kabinet: 'ok, dan is de oplossing LoCkDoWn!!!!!!!'

Staaltje rutte kabinetten. Precies wanneer het niet moet, grijpen ze als overheid in en precies wanneer het niet moet, trekken ze de liberale kaart.

Lijkt wel expres dit wanbeleid.
hij kan natuurlijk moeilijk zeggen dat het nooit meer zal gebeuren
pi_205072385
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
hij kan natuurlijk moeilijk zeggen dat het nooit meer zal gebeuren
Precies. Maar wat hij ook zegt voor sommigen is het toch nooit goed.
pi_205072433
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ze geilen er echt op in den haag.
kabinet: 'beste sectoren, welke maatregelen kunnen jullie zelf bedenken?'
sectoren: 'met welke richtlijnen en parameters hebben wij rekening te houden'
kabinet: 'ok, dan is de oplossing LoCkDoWn!!!!!!!'

Staaltje rutte kabinetten. Precies wanneer het niet moet, grijpen ze als overheid in en precies wanneer het niet moet, trekken ze de liberale kaart.

Lijkt wel expres dit wanbeleid.
Wie grijpt er in dan?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:00:27 #183
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205072437
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 08:40 schreef tesssssssss het volgende:
"Zorgminister Ernst Kuipers kan niet garanderen dat er geen nieuwe lockdown komt. Dat hangt onder meer af van de mogelijke opkomst van nieuwe, ernstig ziekmakende en zeer besmettelijke coronavarianten, waartegen de huidige vaccins niet werken."
Vertaling: "Ik ga natuurlijk geen belofte doen dat er nooit meer een lockdown komt, want als er dan door een denkbeeldige horror-variant alles dicht moet dan is mijn politieke carrière voorbij."
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205072612
Overigens denk ik dat er onder de radar echt weer tegen de 100K besmettingen per dag zijn. Je ziet het nu weer bij de wielerploegen die elke dag getest worden. Daar zijn er veel besmettingen, maar die waren vermoedelijk niet ontdekt als ze niet elke dag werden getest. Kortom, het lijkt erop dat deze variant misschien nog wel minder ziekmakend is dan de eerdere Omikron variant en dat de meest mensen het niet eens door hebben dat ze besmet zijn.

Dit wordt geen probleem in mijn optiek.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:27:19 #185
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205072640
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:22 schreef aartstyle het volgende:
Overigens denk ik dat er onder de radar echt weer tegen de 100K besmettingen per dag zijn. Je ziet het nu weer bij de wielerploegen die elke dag getest worden. Daar zijn er veel besmettingen, maar die waren vermoedelijk niet ontdekt als ze niet elke dag werden getest. Kortom, het lijkt erop dat deze variant misschien nog wel minder ziekmakend is dan de eerdere Omikron variant en dat de meest mensen het niet eens door hebben dat ze besmet zijn.

Dit wordt geen probleem in mijn optiek.
Dat geeft dus ook aan dat het preventief testen van mensen die totaal geen klachten hebben, gewoon steeds minder zin heeft.

Testen "voor toegang" (tot bv. sportwedstrijden of reizen) slaat al helemaal steeds meer als een tang op een varken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205072660
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:27 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat geeft dus ook aan dat het preventief testen van mensen die totaal geen klachten hebben, gewoon steeds minder zin heeft.

Testen "voor toegang" (tot bv. sportwedstrijden of reizen) slaat al helemaal steeds meer als een tang op een varken.
Als je er in het dagelijks leven geen last van hebt wil dat niet zeggen dat je anderen niet kunt besmetten die er dan wel last van hebben. En geen last in het dagelijks leven wil niet zeggen dat het verstandig is om besmet met 30 graden een hoge col op te fietsen.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:41:02 #187
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205072777
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:29 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Als je er in het dagelijks leven geen last van hebt wil dat niet zeggen dat je anderen niet kunt besmetten die er dan wel last van hebben. En geen last in het dagelijks leven wil niet zeggen dat het verstandig is om besmet met 30 graden een hoge col op te fietsen.
En hoe erg is het als je anderen besmet wanneer we met een variant zitten die amper ziekmakend is?

Voor verkoudheid of de normale griep testen we ook niet preventief om te voorkomen dat anderen besmet raken. Met de vorige varianten en een zorg die daardoor op omkiepen stond, had dat zin. Nu is dat steeds meer flauwekul aan het worden.

Sowieso mag ik van topsporters toch wel verwachten dat ze hun eigen lijf kennen en dus ook hun prestaties kunnen inschatten. Dan is het heel erg betuttelend om als organisatie te zeggen, je bent positief getest, sorry, daar heb je zelf geen schuld aan, maar de wedstrijd waar je het hele jaar voor hebt getraind, daar mag je niet aan meedoen.

Gaat straks nog leuk worden bij de Vierdaagse dan...
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:42:18 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205072788
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:22 schreef aartstyle het volgende:
Overigens denk ik dat er onder de radar echt weer tegen de 100K besmettingen per dag zijn. Je ziet het nu weer bij de wielerploegen die elke dag getest worden. Daar zijn er veel besmettingen, maar die waren vermoedelijk niet ontdekt als ze niet elke dag werden getest. Kortom, het lijkt erop dat deze variant misschien nog wel minder ziekmakend is dan de eerdere Omikron variant en dat de meest mensen het niet eens door hebben dat ze besmet zijn.

Dit wordt geen probleem in mijn optiek.
Wordt er in het betaald voetbal eigenlijk nog getest? Je hoorde daar de voorbije maanden eigenlijk amper nog over spelers met corona. Denk dat veel clubs het ook wel best vinden, die hebben geen zin meer om telkens spelers kwijt te zijn als het niet nodig is.
pi_205072804
Wordt weer een leuk najaar :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205072825
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:41 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En hoe erg is het als je anderen besmet wanneer we met een variant zitten die amper ziekmakend is?

Voor verkoudheid of de normale griep testen we ook niet preventief om te voorkomen dat anderen besmet raken. Met de vorige varianten en een zorg die daardoor op omkiepen stond, had dat zin. Nu is dat steeds meer flauwekul aan het worden.

Sowieso mag ik van topsporters toch wel verwachten dat ze hun eigen lijf kennen en dus ook hun prestaties kunnen inschatten. Dan is het heel erg betuttelend om als organisatie te zeggen, je bent positief getest, sorry, daar heb je zelf geen schuld aan, maar de wedstrijd waar je het hele jaar voor hebt getraind, daar mag je niet aan meedoen.

Gaat straks nog leuk worden bij de Vierdaagse dan...
Ik denk dat het meer vanuit de ploegen zelf komt. Je wil straks niet aan de start van de tour de france verschijnen met een aantal besmette renners/teamleden in je ploeg. Want je gaat er in iedergeval niet beter van fietsen lijkt me. En je mag niet tijdens de tour ineens andere renners inzetten. Je moet het drie weken met dezelfde groep doen.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:46:47 #191
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205072836
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:45 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ik denk dat het meer vanuit de ploegen zelf komt. Je wil straks niet aan de start van de tour de france verschijnen met een aantal besmette renners/teamleden in je ploeg. Want je gaat er in iedergeval niet beter van fietsen lijkt me. En je mag niet tijdens de tour ineens andere renners inzetten. Je moet het drie weken met dezelfde groep doen.
Vaak is het de organisatie van de wedstrijd die het van de sporters eist, gewoon om zich in te dekken tegen slecht nieuws over besmettingsuitbraken op de wedstrijd.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205072841
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wordt er in het betaald voetbal eigenlijk nog getest? Je hoorde daar de voorbije maanden eigenlijk amper nog over spelers met corona. Denk dat veel clubs het ook wel best vinden, die hebben geen zin meer om telkens spelers kwijt te zijn als het niet nodig is.
Het is nu zomerstop, maar als straks de competitie weer begint en we zitten in een golf dan weet ik zeker dat er getest gaat worden ja. En zeker helemaal richting de winter en het WK voetbal.
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 11:03:25 #193
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205072990
De totale test-fetish waar de wereld zichzelf in heeft gewerkt is real, en ook niet zomaar meer te genezen...

Die ziekelijke drang tot iedereen en z’n moeder te willen testen vind ik inmiddels enger dan de ‘rona zelf :')
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:03:31 #194
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_205072991
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 08:40 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)kdown-varianten-ggds

"Minister Kuipers kan nieuwe lockdown niet uitsluiten, afhankelijk van varianten"

( dat ik het plaats, wil niet zeggen dat ik het leuk vind)

"Zorgminister Ernst Kuipers kan niet garanderen dat er geen nieuwe lockdown komt. Dat hangt onder meer af van de mogelijke opkomst van nieuwe, ernstig ziekmakende en zeer besmettelijke coronavarianten, waartegen de huidige vaccins niet werken."
geven iig wel toe dat de vaccins niet werken!
pi_205073033
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:22 schreef aartstyle het volgende:
Overigens denk ik dat er onder de radar echt weer tegen de 100K besmettingen per dag zijn. Je ziet het nu weer bij de wielerploegen die elke dag getest worden. Daar zijn er veel besmettingen, maar die waren vermoedelijk niet ontdekt als ze niet elke dag werden getest. Kortom, het lijkt erop dat deze variant misschien nog wel minder ziekmakend is dan de eerdere Omikron variant en dat de meest mensen het niet eens door hebben dat ze besmet zijn.

Dit wordt geen probleem in mijn optiek.
Maatje van mij ook paar weken geleden, op z'n fiets volledig de kreukels ingereden door een vervoer op maat busje, 6 ribben gebroken, protocol in ziekenhuis is nog steeds testen, Corona, 0.0 klachten. En daar zullen er veel meer van zijn verwacht ik, ook rond ons heen.

Wat er nu in het ziekenhuis ligt begint pas interessant te worden bij 70+

70-74 : 84
75-79 : 126
80-84 : 116
85-89 : 94

Op de IC is nauwelijks een verandering merkbaar maar dat was in de laatste fase van omicron ook al steeds verder aan het dalen.

Men is gewoon zo gewend geraakt aan paniekvoetbal, maatregelenfetisj daar kom je echt niet zomaar vanaf.

Ik vond de opmerking van we gaan pas weer dicht bij een veel schadelijkere zomnicron variant de enige juiste, anders kom je nooit in acceptatie.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:10:09 #196
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_205073061
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 11:03 schreef dick_laurent het volgende:
De totale test-fetish waar de wereld zichzelf in heeft gewerkt is real, en ook niet zomaar meer te genezen...

Die ziekelijke drang tot iedereen en z’n moeder te willen testen vind ik inmiddels enger dan de ‘rona zelf :')
Dat lijkt misschien zo in de media, maar ik denk dat er in het dagelijks leven maar heel weinig mensen zich er om bekommeren. Zeker nu een 'herstelbewijs' binnenlands geen waarde meer heeft.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 11:14:24 #197
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205073111
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 11:10 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Dat lijkt misschien zo in de media, maar ik denk dat er in het dagelijks leven maar heel weinig mensen zich er om bekommeren. Zeker nu een 'herstelbewijs' binnenlands geen waarde meer heeft.
NU ja...

Maar indien straks in het najaar landen weer in een stuip gaan schieten omdat de cijfers oplopen, dan kan het héél snel weer omslaan naar de test-fetish situatie van een jaar geleden.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:18:59 #198
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205073152
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 11:14 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
NU ja...

Maar indien straks in het najaar landen weer in een stuip gaan schieten omdat de cijfers oplopen, dan kan het héél snel weer omslaan naar de test-fetish situatie van een jaar geleden.
En waarom zouden ze dat blijven doen als dat gewoon een extreem dure grap wordt en een hindernis voor mensen die dat land in willen reizen?

Je zag bijvoorbeeld dat de Zuid-Europese landen er alles aan deden om hun landen nog altijd zo toegankelijk mogelijk te maken als vakantiebestemming. Testen om het testen is iets wat daar niet bij hoort.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:21:40 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205073176
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 11:18 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En waarom zouden ze dat blijven doen als dat gewoon een extreem dure grap wordt en een hindernis voor mensen die dat land in willen reizen?

Je zag bijvoorbeeld dat de Zuid-Europese landen er alles aan deden om hun landen nog altijd zo toegankelijk mogelijk te maken als vakantiebestemming. Testen om het testen is iets wat daar niet bij hoort.
Je moet uit die stuip dat corona zoveel ernstiger is dan andere virussen. Dat was misschien begin 2020 zo toen het nieuw was en niemand immuniteit had.

Corona kan best weer een keer een ernstige(r) variant voortbrengen, maar dat geldt voor andere virussen ook. En daar testen we ook niet (preventief) op.
pi_205073251
Een Wappie in de regering!

twitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')