Op het laatste is het antwoord ja gezien de vele gezinnen in de daklozenopvang.quote:Op woensdag 15 juni 2022 16:40 schreef Elan het volgende:
Waarom heb je geen recht op urgentie? Met zo'n inkomen kun je toch nooit iets huren in de particuliere markt, laat staan kopen?
Willen ze dat je met je kids op straat komt te staan
Maar van daaruit krijg je wel een urgentie neem ik aan?quote:Op woensdag 15 juni 2022 16:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Op het laatste is het antwoord ja gezien de vele gezinnen in de daklozenopvang.
Soms niet soms wel, maar ook met urgentie is het lang lang wachten.quote:Op woensdag 15 juni 2022 16:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar van daaruit krijg je wel een urgentie neem ik aan?
Dat is wat ik ook aan het bekijken ben. Alleen, lastig hier in de buurt. Je mag haast nooit permanent wonen.quote:Op woensdag 15 juni 2022 16:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een 2dehands caravan of camper kopen met je overwaarde een optie?
Dan kan je de jaren wachttijd overbruggen.
Met een camper rijd je dan ook rond en sta je niet op een vaste plek.quote:Op woensdag 15 juni 2022 16:59 schreef scorned het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook aan het bekijken ben. Alleen, lastig hier in de buurt. Je mag haast nooit permanent wonen.
Te erg voor woorden. Leuke woning en alles voor elkaar. Dan gaat je man vreemd. Hij vertrekt naar een (dure) huurwoning die hij kan blijven betalen omdat hij nu geen geld meer overhoudt voor partneralimentatie en ik sta even later bijna blut op straat. erg moeilijk te verkroppen kan ik je zeggen.
En nee, geen urgentie.
Niet om te discrimineren en ik heb ook zeker met die mensen te doen, maar iemand opperde het al...
Omweg maken naar Syrie of Oekraïne, en dan op de trein terug. grotere kans op een woning dan vanuit NL...
Maar ik hoopte iets over het hoofd te zien.
Wel ben ik nog aan het bekijken of de scheiding wel goed genoeg voor mij geregeld is. Maar daar maak ik denk een ander topic voor aan.
Vaak krijg je zelfs dan pas urgentie bij psychische gevallen of als je in de gevangenis gezeten hebt.quote:Op woensdag 15 juni 2022 16:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar van daaruit krijg je wel een urgentie neem ik aan?
Ook met kleine kinderen zonder partner krijg je geregeld geen urgentie en ook al krijg je die wel, het blijft lang lang wachtenquote:Op woensdag 15 juni 2022 18:07 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Vaak krijg je zelfs dan pas urgentie bij psychische gevallen of als je in de gevangenis gezeten hebt.
Als je zogenaamd verder perfect bent als je begrijpt wat ik bedoel (geen kwalen, geen leed, geen niks) heb je helaas op weinig dingen recht.
En buiten dat hebben deze kinderen nog een vader dus is het enkel een volwassene die op straat slaapt.
En ook een daklozenopvang is maar triest, kost 8 euro per nacht en overdag zal je dus maar rond moeten lopen en frikandelbroodjes van de appie halen want je hebt geen pan. Overigens is die 8 euro voorziening maar een vieze stinkbende waarbij je moet denken aan dit:quote:Op woensdag 15 juni 2022 18:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ook met kleine kinderen zonder partner krijg je geregeld geen urgentie en ook al krijg je die wel, het blijft lang lang wachten
Dat lijkt me sterk, het is een ex. Daarvoor was het wellicht heerlijk.quote:Op woensdag 15 juni 2022 18:14 schreef machtpen het volgende:
Tijd om eens bij een advocaat langs te gaan en gewoon lekker in je huis blijven zitten. Je wordt nu gewoon genaaid door je ex dat moet je niet willen.
Scheidingen worden altijd van 2 kanten getekend.quote:Op woensdag 15 juni 2022 18:14 schreef machtpen het volgende:
Tijd om eens bij een advocaat langs te gaan en gewoon lekker in je huis blijven zitten. Je wordt nu gewoon genaaid door je ex dat moet je niet willen.
Emigreren,camper of bank naar bank gaan voor jaren om daarna tijdelijk antikraak te wonen.quote:Op woensdag 15 juni 2022 18:15 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En ook een daklozenopvang is maar triest, kost 8 euro per nacht en overdag zal je dus maar rond moeten lopen en frikandelbroodjes van de appie halen want je hebt geen pan. Overigens is die 8 euro voorziening maar een vieze stinkbende waarbij je moet denken aan dit:
[ afbeelding ]
Zie daar snachts je eigendom en kinderen maar te beschermen tegen wat er wel niet aanwezig is
Dan kan je zoals de eerdere suggestie inderdaad maar beter zwerven in een camper dan ben je iig droog als het regent.
Gewoon blijven zitten , de bank komt vanzelf wel bij de ex terecht.quote:Op woensdag 15 juni 2022 18:17 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Scheidingen worden altijd van 2 kanten getekend.
Dat wil niet zeggen dat meneer geen klootzak is hoor, het wil wel zeggen dat je in beide gevallen in miserie als je niet beide fulltime gewerkt hebt en dus zelf een potje hebt opgebouwd. Of blijven wonen met je ex of dit.
Uiteindelijk gooien ze dan ook haar het huis uit als het op beide namen staat.quote:Op woensdag 15 juni 2022 18:19 schreef machtpen het volgende:
[..]
Gewoon blijven zitten , de bank komt vanzelf wel bij de ex terecht.
Zo werkt het dus niet en daarom is het handig om bij een advocaat langs te gaan.quote:Op woensdag 15 juni 2022 18:21 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Uiteindelijk gooien ze dan ook haar het huis uit als het op beide namen staat.
En als ze het niet kan betalen zal ze de gevangenis in moeten. Waar de voorzieningen beter zijn dan een camper of de straat maar ze wel afscheid moet nemen van de kinderen.
Nee hoorquote:Op woensdag 15 juni 2022 18:21 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En als ze het niet kan betalen zal ze de gevangenis in moeten. Waar de voorzieningen beter zijn dan een camper of de straat maar ze wel afscheid moet nemen van de kinderen.
Euhm lijfsdwang is niet toegelaten voor financiële verplichtingen (uitgezonderd alimentatie)...quote:Op woensdag 15 juni 2022 18:21 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Serieus, iedereen die hier leest en die in een relatie zit waarbij je afhankelijk bent van het inkomen van je partner: schrijf je in bij een woningbouwvereniging. Het woningprobleem in Nederland is groot en alleen met een flink inkomen kan je per direct ergens anders gaan wonen. Doe het ook maar als je relatie prima is. Je hebt nooit de garantie dat het voor altijd is. In aanmerking komen voor een beetje een fatsoenlijk huis duurt jaren.quote:Op woensdag 15 juni 2022 16:32 schreef scorned het volgende:
Ik ben nu een jaar ingeschreven bij een woningstichting (sinds de eerste keer dat mijn man vreemd ging) maar altijd zijn er honderden mensen voor mij bij elke woning. Ik heb geen recht op urgentie. Geloof me, hang dagelijks aan de lijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop