abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205058092
Ik probeer het hier maar even op goed geluk. Wie weet komen er hier goede tips uit.

Ik zit in de afwikkeling van een scheiding. We zullen het huis moeten verkopen. We zijn ik, ex man en 3 kinderen. 2 vd drie geven aan niet tot nauwelijks nog bij hun vader te willen zijn (ondanks dat ik daar echt op aan heb gedrongen).

ex man heeft al een huurwoning voor zichzelf.
Nu wordt ik dus min of meer gredwongen iets voor mezelf te gaan vinden.

Tot het huis verkocht is, heb ik geen vermogen. Man ook niet, maar die maakt schulden in zijn bedrijf om voor zichzelf te zorgen. Per eind van dit jaar moet ik echt het huis uit zijn. het zal waarschijnlijk snel verkocht zijn.

Ik werk wel. En ga beginnen aan een opleiding van 2 jaar (intern via werkgever) zodat ik daarna meer kan verdienen. Ik verdien nu zo'n 800,- pm voor mezelf

Daar komt nog 700,- kinderalimentatie bij. Maar dat is geen inkomen.
Idem met Kindgebonden budget van 450,- pm straks en de kinderbijslag.
Vreemd genoeg heb ik geen recht op partneralimentatie (daar open ik mss nog wel een apart topic over)

Allemaal ternauwernood genoeg om rond te komen.

Als het huis verkocht is, dan resteert er denk zo'n 60K aan overwaarde. Maar ook dit is geen inkomen dat meetelt.

Ik ben nu een jaar ingeschreven bij een woningstichting (sinds de eerste keer dat mijn man vreemd ging) maar altijd zijn er honderden mensen voor mij bij elke woning. Ik heb geen recht op urgentie. Geloof me, hang dagelijks aan de lijn.
Ik heb al geinformeerd naar anti kraak via gemeente (flats vlakbij staan op nominatie om te slopen, maar ook daar mocht ik niet naar toe).

Campings in de buurt mag je niet permanent bewonen en als het al wel mag, dan is de koop van zo'n chalet al te duur.

HOE kom ik in vredesnaam aan een dak boven mijn hoofd straks? Waar is de verzorgingsstaat nu ik hem nodig heb? Is die er wel, maar zoek ik niet goed?

Ik word er echt radeloos van.
pi_205058123
Als er hier iemand antwoord op weet dan willen tienduizenden anderen dit ook wel lezen.

Sterkte ermee.

Op straat leven en hopen dat familie dit erg genoeg vindt zodat je op hun bank kan slapen is de beste optie. Een vriendin van mij met kind heeft zo in ieder geval iets. Die ging van huis naar huis voor jaren en woont met kleine nu anti-kraak.

Is emigreren een optie?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205058137
Waarom heb je geen recht op urgentie? Met zo'n inkomen kun je toch nooit iets huren in de particuliere markt, laat staan kopen?

Willen ze dat je met je kids op straat komt te staan :{
blablablabla
pi_205058148
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 16:40 schreef Elan het volgende:
Waarom heb je geen recht op urgentie? Met zo'n inkomen kun je toch nooit iets huren in de particuliere markt, laat staan kopen?

Willen ze dat je met je kids op straat komt te staan :{
Op het laatste is het antwoord ja gezien de vele gezinnen in de daklozenopvang.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205058152
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 16:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Op het laatste is het antwoord ja gezien de vele gezinnen in de daklozenopvang.
Maar van daaruit krijg je wel een urgentie neem ik aan?
blablablabla
pi_205058155
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 16:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Soms niet soms wel, maar ook met urgentie is het lang lang wachten.
pi_205058160
- ga dit maar lekker ergens anders doen -

[ Bericht 91% gewijzigd door CoolGuy op 15-06-2022 17:17:49 ]
blablablabla
pi_205058165
Een 2dehands caravan of camper kopen met je overwaarde een optie?
Dan kan je de jaren wachttijd overbruggen.
pi_205058269
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 16:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een 2dehands caravan of camper kopen met je overwaarde een optie?
Dan kan je de jaren wachttijd overbruggen.
Dat is wat ik ook aan het bekijken ben. Alleen, lastig hier in de buurt. Je mag haast nooit permanent wonen.

Te erg voor woorden. Leuke woning en alles voor elkaar. Dan gaat je man vreemd. Hij vertrekt naar een (dure) huurwoning die hij kan blijven betalen omdat hij nu geen geld meer overhoudt voor partneralimentatie en ik sta even later bijna blut op straat. erg moeilijk te verkroppen kan ik je zeggen.

En nee, geen urgentie.

Niet om te discrimineren en ik heb ook zeker met die mensen te doen, maar iemand opperde het al...
Omweg maken naar Syrie of Oekraïne, en dan op de trein terug. grotere kans op een woning dan vanuit NL...

Maar ik hoopte iets over het hoofd te zien.

Wel ben ik nog aan het bekijken of de scheiding wel goed genoeg voor mij geregeld is. Maar daar maak ik denk een ander topic voor aan.
pi_205058318
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 16:59 schreef scorned het volgende:

[..]
Dat is wat ik ook aan het bekijken ben. Alleen, lastig hier in de buurt. Je mag haast nooit permanent wonen.

Te erg voor woorden. Leuke woning en alles voor elkaar. Dan gaat je man vreemd. Hij vertrekt naar een (dure) huurwoning die hij kan blijven betalen omdat hij nu geen geld meer overhoudt voor partneralimentatie en ik sta even later bijna blut op straat. erg moeilijk te verkroppen kan ik je zeggen.

En nee, geen urgentie.

Niet om te discrimineren en ik heb ook zeker met die mensen te doen, maar iemand opperde het al...
Omweg maken naar Syrie of Oekraïne, en dan op de trein terug. grotere kans op een woning dan vanuit NL...

Maar ik hoopte iets over het hoofd te zien.

Wel ben ik nog aan het bekijken of de scheiding wel goed genoeg voor mij geregeld is. Maar daar maak ik denk een ander topic voor aan.
Met een camper rijd je dan ook rond en sta je niet op een vaste plek.
Ik ken 1 jong iemand met baan die dat doet omdat er niks beschikbaar is.

Ik zou zelf in heel NL kijken en werk zoeken waar een woning is. Emigreren kan je ook nog overwegen.
  woensdag 15 juni 2022 @ 18:07:26 #11
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205058761
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 16:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Vaak krijg je zelfs dan pas urgentie bij psychische gevallen of als je in de gevangenis gezeten hebt.

Als je zogenaamd verder perfect bent als je begrijpt wat ik bedoel (geen kwalen, geen leed, geen niks) heb je helaas op weinig dingen recht.

En buiten dat hebben deze kinderen nog een vader dus is het enkel een volwassene die op straat slaapt.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_205058772
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 18:07 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Vaak krijg je zelfs dan pas urgentie bij psychische gevallen of als je in de gevangenis gezeten hebt.

Als je zogenaamd verder perfect bent als je begrijpt wat ik bedoel (geen kwalen, geen leed, geen niks) heb je helaas op weinig dingen recht.

En buiten dat hebben deze kinderen nog een vader dus is het enkel een volwassene die op straat slaapt.
Ook met kleine kinderen zonder partner krijg je geregeld geen urgentie en ook al krijg je die wel, het blijft lang lang wachten
pi_205058800
Tijd om eens bij een advocaat langs te gaan en gewoon lekker in je huis blijven zitten. Je wordt nu gewoon genaaid door je ex dat moet je niet willen.
  woensdag 15 juni 2022 @ 18:15:46 #14
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205058819
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 18:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ook met kleine kinderen zonder partner krijg je geregeld geen urgentie en ook al krijg je die wel, het blijft lang lang wachten
En ook een daklozenopvang is maar triest, kost 8 euro per nacht en overdag zal je dus maar rond moeten lopen en frikandelbroodjes van de appie halen want je hebt geen pan. Overigens is die 8 euro voorziening maar een vieze stinkbende waarbij je moet denken aan dit:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Zie daar snachts je eigendom en kinderen maar te beschermen tegen wat er wel niet aanwezig is

Dan kan je zoals de eerdere suggestie inderdaad maar beter zwerven in een camper dan ben je iig droog als het regent.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_205058822
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2022 18:14 schreef machtpen het volgende:
Tijd om eens bij een advocaat langs te gaan en gewoon lekker in je huis blijven zitten. Je wordt nu gewoon genaaid door je ex dat moet je niet willen.
Dat lijkt me sterk, het is een ex. Daarvoor was het wellicht heerlijk.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 15 juni 2022 @ 18:17:37 #16
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205058837
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2022 18:14 schreef machtpen het volgende:
Scheidingen worden altijd van 2 kanten getekend.

Dat wil niet zeggen dat meneer geen klootzak is hoor, het wil wel zeggen dat je in beide gevallen in miserie als je niet beide fulltime gewerkt hebt en dus zelf een potje hebt opgebouwd. Of blijven wonen met je ex of dit.
pi_205058842
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 18:15 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
En ook een daklozenopvang is maar triest, kost 8 euro per nacht en overdag zal je dus maar rond moeten lopen en frikandelbroodjes van de appie halen want je hebt geen pan. Overigens is die 8 euro voorziening maar een vieze stinkbende waarbij je moet denken aan dit:
[ afbeelding ]

Zie daar snachts je eigendom en kinderen maar te beschermen tegen wat er wel niet aanwezig is

Dan kan je zoals de eerdere suggestie inderdaad maar beter zwerven in een camper dan ben je iig droog als het regent.
Emigreren,camper of bank naar bank gaan voor jaren om daarna tijdelijk antikraak te wonen.
Dat zijn eigenlijk de opties in dit gave land.
pi_205058854
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 18:17 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Scheidingen worden altijd van 2 kanten getekend.

Dat wil niet zeggen dat meneer geen klootzak is hoor, het wil wel zeggen dat je in beide gevallen in miserie als je niet beide fulltime gewerkt hebt en dus zelf een potje hebt opgebouwd. Of blijven wonen met je ex of dit.
Gewoon blijven zitten , de bank komt vanzelf wel bij de ex terecht.
  woensdag 15 juni 2022 @ 18:21:16 #19
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205058867
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2022 18:19 schreef machtpen het volgende:

[..]
Gewoon blijven zitten , de bank komt vanzelf wel bij de ex terecht.
Uiteindelijk gooien ze dan ook haar het huis uit als het op beide namen staat.

En als ze het niet kan betalen zal ze de gevangenis in moeten. Waar de voorzieningen beter zijn dan een camper of de straat maar ze wel afscheid moet nemen van de kinderen.
pi_205058882
Er komt straks netto per maand bij jou binnen: iets tussen de 2.200 € en 2.300 €, afhankelijk van de leeftijd van de kinderen (kinderbijslag). Daarnaast heb je straks een vermogen van 30.000 €
En als je gaat huren krijg je wellicht ook nog eens huurtoeslag.

In dat licht bezien snap ik werkelijk niet wat je bedoelt met: "Waar is de verzorgingsstaat nu ik hem nodig heb?".

Je eigen inkomen is 800 €. Waarom zo weinig ? Werk je parttime ? Waarom verschuil je je achter de opmerking: over twee jaar (???) wordt het meer want dan heb ik een opleiding gedaan. Er zijn NU tienduizenden vacatures, alleen al in de kinderopvang liggen er duizenden banen voor het oprapen.

Voor de casus is het feit dat je man vreemd ging helemaal niet relevant. Toch noem je dat twee keer.

Stop dus met dat zelfbeklag, daar help je jezelf nml. het beste mee...
pi_205058886
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 18:21 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

En als ze het niet kan betalen zal ze de gevangenis in moeten. Waar de voorzieningen beter zijn dan een camper of de straat maar ze wel afscheid moet nemen van de kinderen.
Zo werkt het dus niet en daarom is het handig om bij een advocaat langs te gaan.
pi_205058999
quote:

[..]

Nee hoor
pi_205059081
Klop bij de kerk aan in de buurt.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 juni 2022 @ 18:51:47 #24
408813 crew  trein2000
pi_205059121
quote:

[..]

Euhm lijfsdwang is niet toegelaten voor financiële verplichtingen (uitgezonderd alimentatie)...
zie email 27 oktober
pi_205059136
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juni 2022 16:32 schreef scorned het volgende:

Ik ben nu een jaar ingeschreven bij een woningstichting (sinds de eerste keer dat mijn man vreemd ging) maar altijd zijn er honderden mensen voor mij bij elke woning. Ik heb geen recht op urgentie. Geloof me, hang dagelijks aan de lijn.
Serieus, iedereen die hier leest en die in een relatie zit waarbij je afhankelijk bent van het inkomen van je partner: schrijf je in bij een woningbouwvereniging. Het woningprobleem in Nederland is groot en alleen met een flink inkomen kan je per direct ergens anders gaan wonen. Doe het ook maar als je relatie prima is. Je hebt nooit de garantie dat het voor altijd is. In aanmerking komen voor een beetje een fatsoenlijk huis duurt jaren.

Met kinderen onder de 12 kan je soms nog wel urgentie krijgen, al zeggen de meeste woningbouwverenigingen al standaard dat ze geen urgentie meer verstrekken want anders kwamen mensen die geen urgentie hebben nooit meer aan de beurt. Zoveel mensen die wel iets hebben waardoor ze snel een huis moeten.

Hopelijk komt het snel goed. Ik zou vooral heel actief blijven zoeken en desnoods iets aanpakken wat te klein/te oud etc is. En dan van daaruit weer verder zoeken. Als je maar een eigen dak boven je hoofd en dat van je kinderen hebt. (de daklozenopvang zit overigens in heel Nederland ook propvol...)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop