abonnement Unibet Coolblue
pi_205307521
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:27 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Dat is een duidelijk voorbeeld van een vooroordeel. Navigeren op een Garmin of Wahoo met kaarten werkt heel goed. De navigatie waar je alleen een lijntje hebt kan soms wat lastiger zijn.
Nou vooroordeel ... als ik op internet voorbeelden bekijk van Garmin of Wahoo, dan zien die kaarten er bepaald niet levendig uit. Eerder dat ik me afvraag of ik daar wel mee ga kunnen navigeren
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205307568
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:49 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Nou vooroordeel ... als ik op internet voorbeelden bekijk van Garmin of Wahoo, dan zien die kaarten er bepaald niet levendig uit. Eerder dat ik me afvraag of ik daar wel mee ga kunnen navigeren
Je hoeft toch maar op tijd te weten of je ergens links, rechts of rechtdoor moet :?

Alle gebouwen langs de weg hoeven er niet in 3d op te staan.
pi_205307591
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:49 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Nou vooroordeel ... als ik op internet voorbeelden bekijk van Garmin of Wahoo, dan zien die kaarten er bepaald niet levendig uit. Eerder dat ik me afvraag of ik daar wel mee ga kunnen navigeren
Wat bedoel je met levendig? Of ga je nu een 5 inch koelkast vergelijken qua beeldscherm en wat er op staat met een compacte fietscomputer die gemaakt is waar die voor bedoeld is?
pi_205307593
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je hoeft toch maar op tijd te weten of je ergens links, rechts of rechtdoor moet :?

Alle gebouwen langs de weg hoeven er niet in 3d op te staan.
Nou, details kunnen wel degelijk het verschil maken. Ligt een beetje aan het soort weg. Maar als jij een aantal splitsingen hebt die allemaal redelijk in dezelfde richting lopen (dus niet één rechtdoor, één links en één rechts) dan is het soms moeilijk te zien als je kaart weinig details heeft. Als het een vage kaart is met een knipperend pijltje ofzo dan neem ik dus altijd de verkeerde afslag.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205307609
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:57 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Nou, details kunnen wel degelijk het verschil maken. Ligt een beetje aan het soort weg. Maar als jij een aantal splitsingen hebt die allemaal redelijk in dezelfde richting lopen (dus niet één rechtdoor, één links en één rechts) dan is het soms moeilijk te zien als je kaart weinig details heeft. Als het een vage kaart is met een knipperend pijltje ofzo dan neem ik dus altijd de verkeerde afslag.
Knipperend pijltje?
pi_205307651
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:57 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Nou, details kunnen wel degelijk het verschil maken. Ligt een beetje aan het soort weg. Maar als jij een aantal splitsingen hebt die allemaal redelijk in dezelfde richting lopen (dus niet één rechtdoor, één links en één rechts) dan is het soms moeilijk te zien als je kaart weinig details heeft. Als het een vage kaart is met een knipperend pijltje ofzo dan neem ik dus altijd de verkeerde afslag.
Tsja, hoe vaak heb je met fietsen nu echt ingewikkelde knooppunten met klaverbladen en zo. Vind dat meestal wel meevallen.

Enkel op de mountainbike misschien als je buiten de uitgezette routes gaat crossen. Dan mis je soms nog weleens een afslag.
pi_205307660
Ik rijd wel eens fout met de Wahoo, maar dat ligt meer aan mij dan aan de Wahoo denk ik. Garmin scherm van mijn vriend vind ik wel net iets duidelijker, die heeft ook kkleurtjes en dan zie je duidelijk aan welke kant van het water je moet zijn en zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door La_Tramposa op 11-07-2022 14:10:57 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205307735
Ennehm waar in Nederland rijd je 30km rechtdoor? :P Geef mij die route!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205307829
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Ennehm waar in Nederland rijd je 30km rechtdoor? :P Geef mij die route!
Afsluitdijk. 8-)
  maandag 11 juli 2022 @ 14:54:57 #285
108913 Godshand
guide4you
pi_205308097
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 11:26 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik vind het met maps toch altijd lekker navigeren. Is dat met een Garmin oid ook zo fijn? Ik heb toch het idee dat die kaarten wat onduidelijker zijn. Overigens rijd ik weinig op navigatie. Meestal rijd ik bekende routes en als ik een onbekende route rijd, kijk ik af en toe eens op google maps of ik nog goed zit. Soms ga je ook gewoon 30 km rechtuit dus dan hoef je de navigatie ook niet aan te hebben staan lijkt me.
[..]
Het probleem in NL is misschien nog wel dat je overal wel kunt fietsen. En die fietsbordjes geven ook niet altijd de beste routes aan.
Als het perse op telefoon moet, kan je beter naar deze apps kijken, die je telefoon in een fietscomputer veranderen:
Wahoo Fitness: https://eu.wahoofitness.com/fitness-apps (zeker als je Wahoo sensoren hebt).
Map my fitness: http://www.mapmyfitness.com
Bike computer:
https://apps.apple.com/nl(...)tracker/id1153508193

Voor alleen navigatie:
https://osmand.net/
Deze werkt ook offline, scheelt weer batterij dat je 5G en Wi-Fi chip niet aan hoeft, hoewel Wi-Fi wel kan helpen bij lokatie bepaling. Wel eerst de kaarten downloaden, de gehele wereld is in kaart gebracht door opensource bronnen (gebruikers en bedrijven).


Vergeet niet een goede houder met waterdichte bescherming en eventueel een power bank.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 11 juli 2022 @ 18:20:18 #286
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205309421
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 11:26 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik vind het met maps toch altijd lekker navigeren. Is dat met een Garmin oid ook zo fijn? Ik heb toch het idee dat die kaarten wat onduidelijker zijn. Overigens rijd ik weinig op navigatie. Meestal rijd ik bekende routes en als ik een onbekende route rijd, kijk ik af en toe eens op google maps of ik nog goed zit. Soms ga je ook gewoon 30 km rechtuit dus dan hoef je de navigatie ook niet aan te hebben staan lijkt me.
Ik navigeer nooit met m'n telefoon dus ik kan hier geen antwoord op geven. Garmin beval tme meer dan goed.
quote:
[..]
Het probleem in NL is misschien nog wel dat je overal wel kunt fietsen. En die fietsbordjes geven ook niet altijd de beste routes aan.
Waarom is dat een probleem? Lekker veel paadjes om te ontdekken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 11 juli 2022 @ 18:21:46 #287
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205309437
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:57 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Nou, details kunnen wel degelijk het verschil maken. Ligt een beetje aan het soort weg. Maar als jij een aantal splitsingen hebt die allemaal redelijk in dezelfde richting lopen (dus niet één rechtdoor, één links en één rechts) dan is het soms moeilijk te zien als je kaart weinig details heeft. Als het een vage kaart is met een knipperend pijltje ofzo dan neem ik dus altijd de verkeerde afslag.
Lekker bij je telefoon blijven dus.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 11 juli 2022 @ 18:26:52 #288
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205309488
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Ennehm waar in Nederland rijd je 30km rechtdoor? :P Geef mij die route!
Als je met rechtdoor bedoelt dat je niet hoeft af te slaan, komt de Lekdijk ook wel (bijna) in aanmerking. :P

Ik kan daar heel lang fietsen en zelden een afslag te hoeven nemen.
  maandag 11 juli 2022 @ 18:35:15 #289
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205309591
Maargoed, hoe langer ik er over nadenk, hoe gekker ik het vind dat je navigatie moet hebben om in je omgeving wat nieuwe paden te ontdekken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205309641
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Ennehm waar in Nederland rijd je 30km rechtdoor? :P Geef mij die route!
In Nederland weet ik niet, maar in België heb je het jaagpad. Heerlijk fietsen. In NL zijn de jaagpaden volgens mij wel van minder kwaliteit.
  maandag 11 juli 2022 @ 18:41:16 #291
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205309662
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 18:35 schreef kanovinnie het volgende:
Maargoed, hoe langer ik er over nadenk, hoe gekker ik het vind dat je navigatie moet hebben om in je omgeving wat nieuwe paden te ontdekken.
Enige dat daarvoor handig kan zijn, is dat je stadjes/dorpen wil omzeilen. Even een korte check op Google Maps kan dan wel eens nuttig zijn.
  maandag 11 juli 2022 @ 18:43:21 #292
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205309691
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2022 18:41 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Enige dat daarvoor handig kan zijn, is dat je stadjes/dorpen wil omzeilen. Even een korte check op Google Maps kan dan wel eens nuttig zijn.
Niets mis met een keer door een nieuw stadje of dorpje rijden toch? Of moet alles wijken voor de gemiddelde snelheid? En aangezien de meeste wegen in Nederland van/naar stadjes en dorpjes gaan beperk je wel heel erg als je niet erdoor wilt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 11 juli 2022 @ 18:49:14 #293
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205309770
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 18:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Niets mis met een keer door een nieuw stadje of dorpje rijden toch? Of moet alles wijken voor de gemiddelde snelheid? En aangezien de meeste wegen in Nederland van/naar stadjes en dorpjes gaan beperk je wel heel erg als je niet erdoor wilt.
Alleen dorpjes zonder stoplicht _O_
pi_205309821
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 18:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Niets mis met een keer door een nieuw stadje of dorpje rijden toch? Of moet alles wijken voor de gemiddelde snelheid? En aangezien de meeste wegen in Nederland van/naar stadjes en dorpjes gaan beperk je wel heel erg als je niet erdoor wilt.
Met een dorpje is niks mis, maar door een (wat grotere) stad fietsen is vaak vooral ergernis. Ik ga dan liever ergens wat rustiger fietsen.
pi_205310104
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 18:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Niets mis met een keer door een nieuw stadje of dorpje rijden toch? Of moet alles wijken voor de gemiddelde snelheid? En aangezien de meeste wegen in Nederland van/naar stadjes en dorpjes gaan beperk je wel heel erg als je niet erdoor wilt.
Als ik ergens ben waar ik niet bekend ben, dan laat ik Strava een route maken. En als die dan midden door de stad gaat is dat prima. Gewoon lekker beetje rondkijken als je rustig er doorheen tuft. ^O^
pi_205311831
Beetje zelf op kaart kijken en strava (of komoot) even helpen dat je om een stad heen wilt ?
Als voorbeeld als je rit maakt vanuit Limburg naar Amsterdam stuurt die je dwars door Eindhoven.
Nergens voor nodig .

Maar op z'n tijd gewoon op basis van richtingsgevoel of bordjes rijden is ook best leuk.
pi_205311969
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 21:36 schreef ddx het volgende:
Beetje zelf op kaart kijken en strava (of komoot) even helpen dat je om een stad heen wilt ?
Als voorbeeld als je rit maakt vanuit Limburg naar Amsterdam stuurt die je dwars door Eindhoven.
Nergens voor nodig .

Maar op z'n tijd gewoon op basis van richtingsgevoel of bordjes rijden is ook best leuk.
Ik kijk meestal 'n beetje wat ik zo ongeveer aan moet houden op de bordjes. Ook om een grote stad te ontwijken. Vind er weinig aan om bv. dwars door Eindhoven te fietsen.
pi_205312897
Ik hou inderdaad niet van rijden door grotere plaatsen, zeker als ik de weg niet ken, en ik hou er ook niet van om te verdwalen of de hele tijd te moeten zoeken waar ik ben, of in rondjes te rijden.

Toen ik kwam wonen waar ik nu woon, heb ik gewoon gekeken op Google Maps waar goede fietsroutes zouden kunnen lopen en ben ik daar gaan fietsen. Op basis daarvan heb ik twee routes van 60 km gemaakt die ik evt. kan combineren voor een route van 90 km.

Maar ik zou best nog meer willen ontdekken, heb alleen geen zin om tijdens het fietsen heel erg te moeten zoeken.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 11 juli 2022 @ 22:44:37 #299
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205312946
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:40 schreef JohnDDD het volgende:
Ik hou inderdaad niet van rijden door grotere plaatsen, zeker als ik de weg niet ken, en ik hou er ook niet van om te verdwalen of de hele tijd te moeten zoeken waar ik ben, of in rondjes te rijden.

Toen ik kwam wonen waar ik nu woon, heb ik gewoon gekeken op Google Maps waar goede fietsroutes zouden kunnen lopen en ben ik daar gaan fietsen. Op basis daarvan heb ik twee routes van 60 km gemaakt die ik evt. kan combineren voor een route van 90 km.

Maar ik zou best nog meer willen ontdekken, heb alleen geen zin om tijdens het fietsen heel erg te moeten zoeken.
Koop gewoon de Komoot-kaart en gebruik die. Je knoopt zo wat aan elkaar en je verlegt de wegen makkelijk langs de steden. En je komt nog steeds op onbekende plekken.
  maandag 11 juli 2022 @ 22:47:29 #300
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205312969
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 21:36 schreef ddx het volgende:
Beetje zelf op kaart kijken en strava (of komoot) even helpen dat je om een stad heen wilt ?
Als voorbeeld als je rit maakt vanuit Limburg naar Amsterdam stuurt die je dwars door Eindhoven.
Nergens voor nodig .

Maar op z'n tijd gewoon op basis van richtingsgevoel of bordjes rijden is ook best leuk.
Mijn stelregel is dat ik een route heb als ik met meerdere mensen fiets, van a naar b moet, of als ik een bepaalde tijd bezig wil zijn en bekende wegen niet de bedoeling is.

Zonder stress op een zondag een beetje dwalen is ook leuk inderdaad :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')