Het is wel een plank met een fineerlaag (zou je niet zeggen gezien de prijzenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:39 schreef Puala het volgende:
[..]
T enige waar je op zou moeten letten is de plank, in de woonkamer heb je wat minder vocht dan in een keuken. Maar als die goed in de lak zit, waarom niet.
oh dat kan ook in een vochtigere omgeving, dus primaquote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is wel een plank met een fineerlaag (zou je niet zeggen gezien de prijzen). Maar zal in een keuken ook prachtig staan.
Ik kan niet echt een mooi voorbeeld vinden online (en geen foto van de wc in ons vorige huis), maar ik had voor meer tegels gekozen, denk ik. Zoiets dus:quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedoel je dan achter het toilet of aan de zijkanten? Ik vind het juist wel mooi dat het allemaal op dezelfde hoogte uitkomt.
[..]
Ik snap je, maar nu heb je de natte kant niet bij de voeg in de buurt. En de voeg is wel je zwakkere punt vaak, dus ik denk dat het zo beter isquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 13:07 schreef BE het volgende:
Mooi zo die douchecel!
De zeikerd in mij had alleen de naad van de tegels op de rand van de deur willen hebben, maar wellicht zou dat dan elders in de badkamer weer hele onhandige snijranden opgeleverd hebben.
Thanks!quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 13:07 schreef BE het volgende:
Mooi zo die douchecel!
De zeikerd in mij had alleen de naad van de tegels op de rand van de deur willen hebben, maar wellicht zou dat dan elders in de badkamer weer hele onhandige snijranden opgeleverd hebben.
Ha echt? Wij vinden de keuken maar niksquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 14:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Je badkamerkranen
En wat een pracht van een keuken
Thanksquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 14:35 schreef Puala het volgende:
Gave badkamer! Chique hoor!
[..]
Ik snap je, maar nu heb je de natte kant niet bij de voeg in de buurt. En de voeg is wel je zwakkere punt vaak, dus ik denk dat het zo beter is
Die trap was echt niet meer aantoonbaar, helemaal vies gelopen door de werkmannen en er was ook iets overheen gelekt. Nu ziet het er weer fris uitquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 14:38 schreef Seven. het volgende:
Wauw MaJo, wat wordt het gaaf.
Trap heeft wel een serieuze transformatie ondergaan zeg
Ha, nog een Peacock Pride fan! We hebben het met sigma laten mengen, dan weet je zeker dat je goede kwaliteit hebt. We hebben het zelf niet geverfd maar het zal zeker met 2 lagen gedekt zijn, anders dan hadden we dat wel van de schilders gehoord (wij kochten zelf de verf in).quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Super mooi geworden, @:MaJo!
Nog een vraagje aan jou en @:hilliebillie over de peacock pride. Hebben jullie de verf van Flexa creations zelf gebruikt of een ander merk laten mengen? En hoeveel lagen waren nodig voor een goede dekking? Ik wil m'n slaapkamer ook die kleur, maar de kleurtester die ik in karwei huismerk had laten mengen had ik drie a vier lagen van nodig voor 'ie goed dekte (op een lichte kleur ondergrond). Twijfel daarom of ik niet toch gewoon die van Flexa zelf haal. Gamma huismerk testers in andere kleuren dekten wel mooi in twee lagen, maar was bij de karwei toen ik deze kleuren nog zag en toch ook wilde testen, en die vielen dus wat tegen.
Hier met flexa laten mengen en was in twee lagen dekkend. Zowel op een pas gestucte muur als een muur waar lime groen op zat. Schilderde heel lekker weg (beter als de witte tex die we hadden. Die was frustrerend)quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Super mooi geworden, @:MaJo!
Nog een vraagje aan jou en @:hilliebillie over de peacock pride. Hebben jullie de verf van Flexa creations zelf gebruikt of een ander merk laten mengen? En hoeveel lagen waren nodig voor een goede dekking? Ik wil m'n slaapkamer ook die kleur, maar de kleurtester die ik in karwei huismerk had laten mengen had ik drie a vier lagen van nodig voor 'ie goed dekte (op een lichte kleur ondergrond). Twijfel daarom of ik niet toch gewoon die van Flexa zelf haal. Gamma huismerk testers in andere kleuren dekten wel mooi in twee lagen, maar was bij de karwei toen ik deze kleuren nog zag en toch ook wilde testen, en die vielen dus wat tegen.
Nog steeds nietquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
Hoera, de badkamer is af!Wonen jullie er nu echt?
Thanksquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 22:42 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier met flexa laten mengen en was in twee lagen dekkend. Zowel op een pas gestucte muur als een muur waar lime groen op zat. Schilderde heel lekker weg (beter als de witte tex die we hadden. Die was frustrerend)
@:majo wat is het allemaal mooi geworden!! Wauw!
Hopelijk kun je de ellende en frustratie snel ‘vergeten’ en er flink van genieten!
Bedanktquote:
Manlief vindt het wel echt een vereiste. Zelf heb ik meer zoiets van als we nu over gaan is er ook meer sprake van urgentie, nu is het steeds zo afwachten. En ik wil na al die weken ook gewoon eens in ons nieuwe huis wonen!quote:Op zondag 7 augustus 2022 10:29 schreef Cathmar het volgende:
Wat is het mooi geworden Majo! Trap ook super zo!
Kun je niet over zonder gordijnen?
Mooi geworden!quote:Op zondag 7 augustus 2022 23:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Manlief vindt het wel echt een vereiste. Zelf heb ik meer zoiets van als we nu over gaan is er ook meer sprake van urgentie, nu is het steeds zo afwachten. En ik wil na al die weken ook gewoon eens in ons nieuwe huis wonen!
Vandaag wel iets minder nieuws: lekkage in de pijpleiding van de vloerverwarming (bovengronds) en dus wat waterschade in de bergingAannemer komt morgen een kijkje nemen maar het lijkt erop dat ze de vloerverwarming nooit getest hebben, of het is wel heel toevallig dat het nu opeens gebeurt nu de CV is aangesloten (eergisteren).
Nou de gordijnen hangen er dus we zijn sinds eergisteren overquote:Op maandag 22 augustus 2022 11:16 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Mooi geworden!
Badkamer lijkt me wel een vereiste, maar die is af. Gordijnen lijken me alles behalve een vereiste, lekker in je nieuwe huis gaan wonen (maar ik houd niet van gordijnen, dat scheelt misschien).
Bedankt! Mooi is het geworden hè?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:21 schreef Claudia_x het volgende:
Gefeliciteerd!Wat een uitzicht. Mooie tegels en douchecabine ook.
Zeg dat je graag wat uitleg wilt als hij langskomt voor de douchecabine! Is de vloerverwarming door een onderaannemer geïnstalleerd? Ik heb zelf na de oplevering direct contact gehad met een aantal onderaannemers. Dat werkte goed.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedankt! Mooi is het geworden hè?Alleen wel een beetje lekkage bij de douche, de kit is niet helemaal goed dus het lekt er onderdoor. Aannemer al op de hoogte gesteld, die komt er naar kijken. Verder loopt alles nu zoals het moet lopen.
Alleen de vloerverwarming ben ik erg benieuwd naar. We hebben nu nog de oude thermostaat hangen en volgens de aannemer is dat prima. Maar heb je niet iets nodig waarmee je verschillende zones kunt regelenWe hebben daar überhaupt geen uitleg over gekregen en zelf doet hij vaag. Hoe werkt dat normaal gesproken?
Volgens mij snapt hij er ook niks vanquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeg dat je graag wat uitleg wilt als hij langskomt voor de douchecabine! Is de vloerverwarming door een onderaannemer geïnstalleerd? Ik heb zelf na de oplevering direct contact gehad met een aantal onderaannemers. Dat werkte goed.
Het is misschien niet de leukste materie, maar het loont wel om je erin te verdiepen hoe vloerverwarming werkt en hoe je die het meest efficiënt kunt laten draaien. Een slimme thermostaat is daar handig bij; die kun je ook later nog kopen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |