De muziek laat zich ongeveer zo omschrijven:
And it's those almost-overwhelmingly technical arrangements that make AVENGED SEVENFOLD so musically important. Ranging anywhere from glam rock (vocalist M.Shadows cites Guns 'N' Roses front man W. Axl Rose as one of his musical mentors) to melodic Bad Religion-esque skate punk to church-burning Scandinavian black metal, AVENGED SEVENFOLD precisely blends all of the aforementioned styles to create the 13 tracks of its domestic debut full-length titled Sounding The Seventh Trumpet, on Hopeless Records.
Het hierboven genoemde album is natuurlijk geweldig (hoewel de zanger geen enorm talent is....) en dit jaar komt er een nieuw album uit.
Avenged Sevenfold website
Demo van een nieuw nummer
Via de website van de band zijn nog twee mp3's van het album te downloaden.
Nog andere Avenged Sevenfold liefhebbers hier?
Ik hou meer van Tristania, Nightwish, Therion, Metallica
Inmiddels is het nieuwe album "Waking The Fallen" uit bij Hopeless Records. Op de Hopeless Records website is hij te koop voor 10 dollar (met creditcard). Zelf kocht ik hem nieuw voor 8,50 dollar (12,50 dollar inc. verzenden) op ebay.com. In de meeste Nederlandse platenzaken zal hij wel niet liggen, wel bij de Boudisque en Fame maar daar kost hij dan weer gelijk 22 euro.
Bij deze links naar 2 mp3's van het nieuwe album op de website van het platenlabel (legaal dus):
Mp3 - Avenged Sevenfold - Eternal Rest
Mp3 - Avenged Sevenfold - Chapter Four
Zijn er meer mensen die deze muziek kunnen waarderen?
Ik vind zelf vooral "And all things will end" met een speeltijd van ruim 7 minuten een topnummer. Ook "An epic of time wasted" is zeer goed. Hopelijk komen ze spoedig een keer naar Nederland. In Engeland staan ze in het voorprogramma van Lostprophets, maar helaas niet meer in Nederland. Wat overigens niet inhoudt dat ik niet naar de Lostprophets ga, want dat vind ik ook een topband. Moest ze 2 jaar terug helaas missen in Paradiso.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |