De Marino's zijn overal. FFP2...quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar iemand bij Ryanair vindt dat blijkbaar een goed idee... Een soort Ryanair versie van Marino of Ginny 😁
Dat is een Ryanair ding dan inderdaad. Mijn man vloog met KLM naar Londen zonder mondkapje. Niets verplicht.quote:Op woensdag 15 juni 2022 20:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Mondkapje was verplicht vorige week op mijn Ryanair vlucht naar Italië.
Ik had er geen bij me. Een medepassagier gaf mij er een.
Was gewoon weer vervelend. De hele tijd dat ding op. Dus bestelde een drankje en deed daar de hele vlucht over.
Wel zo fijn. Voor je man.quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is een Ryanair ding dan inderdaad. Mijn man vloog met KLM naar Londen zonder mondkapje. Niets verplicht.
Dat zal wel zoden aan de dijk zetten, alleen in het OV, man man man.quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:07 schreef capricia het volgende:
[..]
De Marino's zijn overal. FFP2...![]()
Zie zojuist de bekendmaking:
[ twitter ]
Beetje jammer ja.quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel zo fijn. Voor je man.
Ik zit dus zondag met een FFP2-mondkapje in de flixbus op weg naar het vliegveld.
Werkgevers en Arbo verwachten wel dat je een echte test doet. Thuistest en ziekmelden volstaat nou eenmaal niet.quote:Op woensdag 15 juni 2022 16:46 schreef _serial_ het volgende:
Ook dat mensen weer naar de teststraten gaan rennen
Tui geeft ook mondkapjes advies met vliegen.quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is volgens mij ook niet EU verplicht. Maar een Ryanair ding.
Zoals ik van de week ook al vertelde: hier in Trentino heeft iedere medewerker in een winkel of restaurant ook een mondkapje op. De bezoekers niet. Complete onzin dus.
Advies is niet hetzelfde als verplichting.quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:15 schreef quirina het volgende:
[..]
Tui geeft ook mondkapjes advies met vliegen.
Ja maar neem er wel eentje mee. Voor het geval dat het ineens moet.quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Advies is niet hetzelfde als verplichting.
Als het niet verplicht is, lijkt me dat noga bijzonder.quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:17 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja maar neem er wel eentje mee. Voor het geval dat het ineens moet.
Ze mogen je weigeren op een vlucht hè.
Engeland was al duur ja, maar nu is het echt niet leuk meer.quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je naar Engeland gaat zou ik me eerdere druk maken over brexit gerelateerde problemen dan over corona. Die zie ik niet snel meer naar maatregelen grijpen op misschien her en der een mondkapjes advies. Ik zou me eerdere zorgen maken als je een vakantie geboekt heb naar Duitsland.
Tot 30 september, lekker doorstoten naar de herfstgolfquote:Op woensdag 15 juni 2022 21:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat zal wel zoden aan de dijk zetten, alleen in het OV, man man man.
Onbekendquote:Op woensdag 15 juni 2022 21:42 schreef Koffiemolentje het volgende:
Ik ken toch wel een paar mensen ( onder de 30 ) die niet zo goed van Corona afkwamen.
Eentje met longembolie één met trombose en iemand die van vermoeidheid zijn bed niet meer uit kan komen.
Persoonlijk heb ik niet zoveel moeite met een beetje afstand houden en een mondkapje dragen.
Heb het ook nog niet gehad.
Helaas ken ik dus die mensen die er niet zo lekker vanaf kwamen ,anders was ik er misschien ook wel wat makkelijker mee.
Maar ik zit niet te wachten op een onbekend virus in mijn lijf waarvan nog niemand weet wat het op de lange duur met je doet.
Ik heb het ook nog niet gehad.quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:42 schreef Koffiemolentje het volgende:
Ik ken toch wel een paar mensen ( onder de 30 ) die niet zo goed van Corona afkwamen.
Eentje met longembolie één met trombose en iemand die van vermoeidheid zijn bed niet meer uit kan komen.
Persoonlijk heb ik niet zoveel moeite met een beetje afstand houden en een mondkapje dragen.
Heb het ook nog niet gehad.
Helaas ken ik dus die mensen die er niet zo lekker vanaf kwamen ,anders was ik er misschien ook wel wat makkelijker mee.
Maar ik zit niet te wachten op een onbekend virus in mijn lijf waarvan nog niemand weet wat het op de lange duur met je doet.
Het virus zit graag in bus en trein, daarbuiten ben je veilig.quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat zal wel zoden aan de dijk zetten, alleen in het OV, man man man.
Ja maar wat doet het op lange termijn met je, laten we nog maar 10 jaar maatregelen doen voor de zekerheid.quote:Op woensdag 15 juni 2022 22:02 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Onbekend, de halve wereldbol heeft het onderhand minstens 1 maal gehad.
Nee hoor, die hoeven dat helemaal niet van jou te weten. Als jij zegt ik had een positieve coronatest dan moeten ze daar van uitgaan. Medisch beroepsgeheim enzo. Ik hoef mijn werkgever geen foto te sturen van een positieve test. Dat mag ik helemaal zelf weten.quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:14 schreef quirina het volgende:
[..]
Werkgevers en Arbo verwachten wel dat je een echte test doet. Thuistest en ziekmelden volstaat nou eenmaal niet.
Als het echt zo gevaarlijk was om overal zonder maskers te lopen dan hadden de ziekenhuizen in Nederland inmiddels al moeten uitpuilen na 3 maanden zonder maatregelen.quote:Op woensdag 15 juni 2022 22:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja maar wat doet het op lange termijn met je, laten we nog maar 10 jaar maatregelen doen voor de zekerheid.
Welke regio in Frankrijk ga je bezoeken?quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het niet verplicht is, lijkt me dat noga bijzonder.
Maar goed, ik ga niet vliegen.
Omikron is voor ongevaccineerde Covid-maagden niet veel milder dan eerdere varianten. Het is vooral milder voor mensen die eerder Covid hebben gehad of die volledig gevaccineerd zijn. Maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat er op Aruba toch ook goed gevaccineerd is?quote:Op woensdag 15 juni 2022 18:34 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb geen idee welke varianten hier rondwaren. Ik dacht dat het heden vrijwel uitsluitend Omicron was.
Maar wanneer gevaccineerde jongeren er best enige tijd ziek van worden, de ene na de andere, wordt het dubieus.
En dan ben ik serieus iemand die dacht dat het klaar was met de covid, maar wat ik hier zie, wanneer dat in NL gaat plaatsvinden zou dat problematisch zijn.
De Gers, beetje tussen Toulouse en Bordeaux.quote:Op woensdag 15 juni 2022 22:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ach, of mondkapjes nou wel of niet verplicht zijn in het vliegtuig of op de luchthaven - het zijn voor mij persoonlijk twee van de weinige plekken waar ik er eentje op zet uit mezelf. Geen idee of het iets helpt, maar het geeft me de illusie in ieder geval. Sindsdien eigenlijk geen verkoudheden meer opgelopen rondom vakanties, dus ik ga er braaf mee doorVorige keer naar Londen was ik een van de weinigen met zo'n kapje op.
Deze keer met de auto een weekje weg; maar dan vooral vanwege de lange rijen op schiphol en omdat we daar liever niet in verstrekt raken 's ochtends vroegDus nu met auto naar Frankrijk ook.
[..]
Welke regio in Frankrijk ga je bezoeken?
Ja er is hier echt goed gevaccineerd. Wel ietsje later gestart dan in NL. Er zijn ook eerdere vrij grote maar korte uitbraken geweest, hoe omvangrijk is denk ik lastig te zeggen gezien beperkte testcapaciteit toen en de afhankelijkheid van toerisme.quote:Op woensdag 15 juni 2022 23:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Omikron is voor ongevaccineerde Covid-maagden niet veel milder dan eerdere varianten. Het is vooral milder voor mensen die eerder Covid hebben gehad of die volledig gevaccineerd zijn. Maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat er op Aruba toch ook goed gevaccineerd is?
In mijn omgeving zijn er ook wel wat echt ziek geweest van Omikron. Niet ziekenhuis-ziek, maar wel koorts en belabberd en 1-2 weken thuisblijven. Straks is het testen zover afgebouwd overal dat men dat niet eens meer op tijd op kan bouwenquote:Op woensdag 15 juni 2022 23:38 schreef Za het volgende:
[..]
Ja er is hier echt goed gevaccineerd. Wel ietsje later gestart dan in NL. Er zijn ook eerdere vrij grote maar korte uitbraken geweest, hoe omvangrijk is denk ik lastig te zeggen gezien beperkte testcapaciteit toen en de afhankelijkheid van toerisme.
ETA, die 2 van begin 20 die ook flink ziek waren zijn BTW Nederlandse stagieres.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |