abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 juni 2022 @ 13:55:50 #126
194695 franklop
Fran knock
pi_205048085
Ik schat de kans 99% dat het kabinet valt over het hele stikstof gebeuren
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_205048113
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 13:37 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ben je enorme fan van Njeemar?
Uiteraard! Die goochem was alweer lekker dronken vakantie aan het vieren, lol.

Nee, het is meer voor de support van mijn wederhelft.
Jack does it in real time...
  dinsdag 14 juni 2022 @ 13:59:00 #128
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205048116
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 13:55 schreef franklop het volgende:
Ik schat de kans 99% dat het kabinet valt over het hele stikstof gebeuren
CDA bukt opmerkelijk snel. Dat had ik eerder van VVD verwacht, die zullen hier wel kwijlend naar kijken.
pi_205048181
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 13:51 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Vooral met alle "investeerders" die op feestjes trots zijn op hun cryptos. Gewoon lekker speculeren.
Compensatie voor alle arme studenten die met geleend geld in crypto hebben "geïnvesteerd" en die nu niet meer naar festivals kunnen en daardoor depressief worden!
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 14:28:23 #130
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205048337
Het CDA blijft echt een onvoorstelbare grafpartij. Alle leden in een megastal met een slecht functionerende luchtwasser stoppen en nooit meer over praten.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_205048368
CDA heeft ook altijd veel boeren gehad qua achterban, volgens mij. Maar die zullen inmiddels allemaal wel zijn overstapt naar Kerrolain
  dinsdag 14 juni 2022 @ 14:35:42 #132
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205048400
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 13:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
CDA bukt opmerkelijk snel. Dat had ik eerder van VVD verwacht, die zullen hier wel kwijlend naar kijken.
Het CDA is de boerenpartij bij uitstek. Natuurlijk doen die er alles aan om de boeren ongestoord te laten verder boeren.
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 14:37:24 #133
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205048410
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 14:31 schreef Marcoss het volgende:
CDA heeft ook altijd veel boeren gehad qua achterban, volgens mij. Maar die zullen inmiddels allemaal wel zijn overstapt naar Kerrolain
13 zetels ondertussen in de peilingen voor Kerrolein
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 14:39:38 #134
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_205048423
De hele tegencampagne van de boeren met alle verzonnen klote argumenten werpt z'n vruchten af, extreem irritant. Bedankt Teleaids, bedankt Ronald Plasterk, bedankt Henk Bleeker, bedankt de gehele OP1-redactie, bedankt corrupte ex-VVD'ers, bedankt boerlikkende CDA'ers, bedankt Kerrolain, bedankt rellende_rotboeren. Vergeet ik nog iemand?
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 14:39:56 #135
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205048427
quote:
Onder grote druk van de landbouwlobby trekt het kabinet minstens 1,2 miljard euro subsidie uit voor het verduurzamen van veestallen. Omdat de sector zich fel verzet tegen krimp van de veestapel willen coalitiepartijen CDA, VVD en ChristenUnie zoveel mogelijk gebruik maken van emissiearme staltechnieken om het stikstofprobleem op te lossen.
Stukje subsidie.

quote:
Een veehouder die een vergunning aanvraagt voor bedrijfsuitbreiding, moet de provincie vertellen om welk staltype het gaat. Als zijn nieuwe stal is uitgerust met een luchtwasser of een emissiearme stalvloer gaat de provincie ervan uit dat de uitstoot per dier veel lager is dan in de oude, niet duurzame stal. Hiervoor gelden vaste reductiepercentages (Rav-factoren). Een varkensstal met een biologische luchtwasser stoot op papier 85 procent minder ammoniak uit dan een stal zonder zo’n luchtwasser, maar met hetzelfde aantal varkens.
Innovatie, op papier.

quote:
In werkelijkheid daalt die uitstoot per koe, varken of kip niet, of veel minder dan aangenomen. Meerdere onderzoeken hebben dit inmiddels aangetoond. Zo zijn er sterke aanwijzingen dat door emissiearme stalvloeren gemiddeld evenveel ammoniak in het milieu wordt verspreid als door reguliere stallen. Luchtwassers zijn in de praktijk tientallen procenten minder effectief dan op papier. Op basis van de nieuwste wetenschappelijke inzichten besloot het RIVM twee jaar geleden de landelijke stikstofuitstoot niet langer te berekenen op basis van de flatterende Rav-factoren, maar op basis van realistischer, veel lagere reductiepercentages.

Emissiearme stalvloeren in rundveehouderijen emitteren volgens het RIVM 55 procent meer stikstof dan de provincies aannemen bij de vergunningverlening. De uitstoot van emissiearme stalvloeren in varkenshouderijen ligt 83 procent hoger dan eerder aangenomen. En voor een bepaalde type duurzame stal voor vleeskuikens is de werkelijke emissie maar liefst 378 procent hoger dan in de vergunningen staat. Geen wonder dat pluimveehouderijen de Top 100 van grote stikstofuitstoters in de landbouw domineren, die het RIVM heeft opgesteld.
Innovatie, in de praktijk.

quote:
Dat stalinnovaties in de praktijk niet goed werken lijkt deels, net als in het dieselschandaal, het gevolg van bewuste manipulatie. Onderzoekers van de Wageningen Universiteit merken op dat het aantal combi-luchtwassers op onverklaarbare wijze halveerde toen de Rav-factor van dit type luchtwasser naar beneden werd bijgesteld. Van de ene op de andere dag beweerde een groot aantal varkenshouders over een ander type luchtwasser met een hogere Rav-factor te beschikken. Gegevens die de boeren zelf doorgeven komen niet altijd overeen met de werkelijkheid, leren onder andere de mestfraude-, kalverfraude- en bermfraudeschandalen.
Stukje sjoemelen.

Geniaal idee hoor, laten we nóg meer subsidie in deze op iedere mogelijke manier failliete sector stoppen, zodat we ons op papier een weg kunnen sjoemelen naar minder ammoniak en stikstof in de lucht. Hoezee, hoezee, hoezee!
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 14:40:25 #136
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_205048431
Boeren :r
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 14:45:18 #137
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205048465
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 14:37 schreef Momo het volgende:

[..]
13 zetels ondertussen in de peilingen voor Kerrolein
Gelukkig alleen maar bij Maurice de oplichter, die altijd populistische partijen omhoog peilt.

Verder heb ik altijd al meer een hekel gehad aan het CDA dan de VVD. Bij de VVD is de drijfveer tenminste nog eigenbelang, het CDA verwacht van heul het land een collectief besef dat we zo snel mogelijk naar de
tering moeten.

En Henk Bleker, Maxime Verhagen, dat zijn toch al argumenten genoeg?
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 14:46:43 #138
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_205048478
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 14:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Stukje subsidie.
[..]
Innovatie, op papier.
[..]
Innovatie, in de praktijk.
[..]
Stukje sjoemelen.

Geniaal idee hoor, laten we nóg meer subsidie in deze op iedere mogelijke manier failliete sector stoppen, zodat we ons op papier een weg kunnen sjoemelen naar minder ammoniak en stikstof in de lucht. Hoezee, hoezee, hoezee!
Dit doet me denken aan een sterke column van Thomas Hogeling gisteren in de VK
quote:
De flexibele opiniemaker verdedigt wekelijks een opinie waaraan op dat moment behoefte is.

13 juni 2022

Weinig maakt mij zenuwachtiger dan de vraag ‘wat mijn plan voor de dag is’. Het suggereert dat ik in actie moet komen, dat een probleem moet worden opgelost. Daar ben ik niet dol op, want het liefst doe ik niets. Kortetermijnproblemen kan ik nog aan: het kattengrit is op, de plantjes hebben dorst, vlam in de pan. Acute kwesties met concrete oplossingen. Maar de vereiste actie is altijd gericht op een zo spoedig mogelijke terugkeer naar de oorspronkelijke staat van passiviteit.


Grote problemen ontwijk ik, zeker als de gevolgen zich niet direct aandienen. De tandarts bezoek ik pas als de spoedeisende hulp logischer is, mijn huis is altijd nog hetzelfde studentenkot dat ik aantrof toen ik de sleutel kreeg, en ondanks herhaaldelijke aanmoedigingen van collega Schimmelpenninck heb ik mijn zzp-pensioen nog steeds niet geregeld. Het is beter om nu meteen in actie te komen, maar het comfort van de korte termijn is te aantrekkelijk.

Om mijn apathie te verantwoorden, ben ik altijd op zoek naar smoesjes die erop neerkomen dat het voor het probleem zelf ook beter is als ik nog even wacht met oplossen. Het VVD-congres van dit weekend inspireerde daarom. De leden willen in het stikstofbeleid minder focus op wat we nu kunnen doen, en meer geld voor innovatie.

Noem het de Willie Wortel-reflex: een rotsvast vertrouwen in de uitvinders, die nu ingrijpen achteraf gezien overbodig zullen maken. Je ziet het vaker bij de liberalen: volgens Kamerlid Fahid Minhas kunnen we beter niet investeren in spoorwegen, want innovatie gaat op termijn vliegen duurzamer maken dan de trein. En waarom nu al de CO2-uitstoot terugdringen als we over twintig jaar superveilige kerncentrales kunnen hebben?

Voor notoire nietsdoeners zoals ik zijn het geruststellende woorden: we zijn niet alleen.

  dinsdag 14 juni 2022 @ 15:13:25 #139
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205048650
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 14:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het CDA blijft echt een onvoorstelbare grafpartij. Alle leden in een megastal met een slecht functionerende luchtwasser stoppen en nooit meer over praten.
Throwback Tuesday naar de dag dat het CDA een enorme verkiezingsnederlaag had geleden, en verklaarde dat het met de kiezers in gesprek ging om de nieuwe koers te bepalen. Stelletje visieloze populisten :')
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 14 juni 2022 @ 15:20:50 #140
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_205048682
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 14:46 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Dit doet me denken aan een sterke column van Thomas Hogeling gisteren in de VK
[..]

Dat wilde ik ook al posten. Willy-Wortelreflex _O_
  dinsdag 14 juni 2022 @ 16:05:43 #141
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_205048933
quote:
Eén van de boeren die vrijdagavond minister Van der Wal thuis opzocht, blijkt een actief CDA-lid. Het gaat om de Elburgse melkveehouder Wim Bonestroo, één van de initiatiefnemers van het protest. Hij stond tijdens de gemeenteraadsverkiezingen nog op de kandidatenlijst. De kwestie is pijnlijk voor het CDA omdat de partij de protestactie juist afkeurde. "De boer kan een gesprek van onze partijvoorzitter verwachten", laat het CDA-bestuur weten.
:')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_205050636
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 08:35 schreef hhh38 het volgende:

[..]
VVD'ED
En dat is dan nog een VVD'er die als relatief integer werd gezien met haar enigszins kritische houding in de toeslagenaffaire
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 20:10:39 #143
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_205050707
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 16:05 schreef Szura het volgende:

[..]
:')
Man man.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_205051145
quote:
Boeren blokkeren treinspoor in Achterhoek: ‘Wij minder stikstof, dan zij ook’
Achterhoekse boeren hebben dinsdagavond het treinverkeer stilgelegd op de spoorlijn tussen Winterswijk en Zutphen. Bij het station van Lievelde werden twee treinen om 20.30 uur aan de ketting gelegd, onder het motto: ‘Als wij minder stikstof moeten uitstoten, dan zij ook’.

Reden dat de Achterhoekse boeren ervoor gekozen hebben de treinen te stoppen, is dat de voertuigen op deze spoorlijn op diesel rijden. En de uitstoot van die dieseltreinen is minstens zo vervuilend als de stikstof die boeren uitstoten, vinden ze. En dus moet ook daar naar gekeken worden om de stikstofuitstoot omlaag te brengen, aldus de boeren.

Passagiers die zijn gestrand in Lievelde als gevolg van de boerenactie, worden door actievoerders met de elektrische auto naar de plaats van bestemming gebracht. De boeren vinden namelijk dat reizigers niet de dupe mogen worden van hun protest.

BSA
De actie is opgezet en uitgevoerd door Boeren Samenwerking Achterhoek (BSA), een groep van enkele tientallen agrariërs en sympathisanten uit deze regio onder leiding van melkveehouder Thijs Wieggers uit Mariënvelde en Rutger van Lier uit Halle, afvalondernemer die de boeren steunt en zich opwerpt als één van hun voormannen.

Met hun protestactie komen de boeren in opstand tegen het nieuwe stikstofbeleid dat minister Christianne van der Wal vorige week openbaarde. Belangrijkste punt daaruit is dat de stikstofuitstoot in 2030 de helft minder moet dan nu. Dat betekent dat veel boeren al dan niet gedwongen moeten stoppen. Zij vrezen nu voor de toekomst.

Overigens is de stikstof die treinen uitstoten een andere ‘soort’ dan die van de boeren: de dieseltreinen stoten stikstofoxiden uit (net als bijvoorbeeld zware industrie doet), de boerenstikstof bevat voornamelijk ammoniak. De elementaire ammoniakuitstoot is bijna twee keer zo hoog als de uitstoot van stiktofoxiden (NOx), zo berekende het CBS eerder: 102 miljoen kilogram ammoniak tegenover 54 miljoen kilogram uit NOx.
Ik neem aan dat deze criminelen inmiddels allemaal met harde hand zijn opgepakt en een zware straf krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 21:02:30 #145
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205051384
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:46 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ik neem aan dat deze criminelen inmiddels allemaal met harde hand zijn opgepakt en een zware straf krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het ondertussen wel gehad met de Achterlijke hoek.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_205051441
Het is echt de hoogste tijd voor een flinke daad van het OM.

Te beginnen met het opsluiten van die volksmenner van FDF wegens opruiing. En dan gelijk die criminele organisatie verbieden.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 21:06:46 #147
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205051489
Er zijn ook gematigde boeren :'(
pi_205051516
Volgende keer DSIGoden aub deze treinkapingen laten beeindigen
Jack does it in real time...
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 21:08:31 #149
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205051528
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 21:04 schreef eentwee het volgende:
Het is echt de hoogste tijd voor een flinke daad van het OM.

Te beginnen met het opsluiten van die volksmenner van FDF wegens opruiing. En dan gelijk die criminele organisatie verbieden.
Actiegroep Voll Gass, vermoedelijk opgericht door @AllesKaputt, mag ook wel dagelijks thuis bezoek ontvangen van de ME.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 21:11:58 #150
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205051616
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 21:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Actiegroep Voll Gass, vermoedelijk opgericht door @:alleskaputt, mag ook wel dagelijks thuis bezoek ontvangen van de ME.
Via verschillende kanalen willen wij jullie op de hoogte houden met het laatste nieuws en ontwikkelingen op gebied van zo veel mogelijke belangrijke onderwerpen!

Dit is niet de schrijfstijl van AK.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')