abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 08:05:47 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208261409
Is de levertijd daar van zoveel langer dan van z'n Skoda broertje? :? Op het werk hebben we net twee van die dingen gekregen, afgelopen vrijdag de 2e, die was ergens november ofzo besteld. Die andere is ook zeker niet besteld voor half september.

Skoda lijkt door het dashboard iets meer op een auto is me verteld. Meer knopjes, minder touchscreen. Misschien zijn die slecht leverbaar
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_208269124
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 08:05 schreef derLudolf het volgende:
Is de levertijd daar van zoveel langer dan van z'n Skoda broertje? :? Op het werk hebben we net twee van die dingen gekregen, afgelopen vrijdag de 2e, die was ergens november ofzo besteld. Die andere is ook zeker niet besteld voor half september.

Skoda lijkt door het dashboard iets meer op een auto is me verteld. Meer knopjes, minder touchscreen. Misschien zijn die slecht leverbaar
Voor wat ik van de dealer zelf begreep is het iedere keer weer afwachten. Soms heeft ie er zo een paar te pakken maar andere dingen duren weer drie eeuwigheden.
Bij die van mij lijkt het erop dat het een aaneenschakeling van dingen was met eerst een chiptekort, daarna geëukel in Oekraïne waar wat onderdelen worden geproduceerd. Laatste verlenging schijnt iets te maken te hebben met het fenomeen dat die uitvoering van mij nogal behangen is met cameratjes(ja, ik weer) voor de hulpsystemen en die gingen naar verluid ook nogal moeilijk.
Daarbij lijkt VW sowieso de vraag niet aan te kunnen. Aanvankelijk gepland in Zwickau (de ouwe trabantjesfabriek) gingen dingen ineens sneller toen ie in Emden op de planning kwam te staan.
De uitvoering bepaalt soms de levertijd. Die nieuwe ID.Buzz (prachtauto'tje) schijnt alleen in een éénkleurige uitvoering snel te kunnen. Iedereen wil die tweekleurige en daar lijkt de wachttijd nu nog krankzinniger dan die van mijn nieuwe ZrM Colossus-II Colossus-I was mijn Mondeo Station van twintig jaar geleden, een knalrooie station

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2023 19:36:30 ]
pi_208351305
Weer mooie klassieke spullen te zien op Fotografica Hilversum :Y

Een Amerikaan. Voor Amerikaanse begrippen nog niet eens zo'n dikke

De buit was niet echt groot. Wel leuk. Voor mijn Alfa's kocht ik een Minolta 1.7/50mm, een nifty fifty van de tweede AF-generatie.
De micro4/3-familie kreeg uitbreiding in de vorm van een Panny G85, voor een Panny G een aardig massief brok camera. Eerste indrukken zijn bijzonder gunstig met als grootste opvaller dat ie muisstil is.
Met een gestabiliseerde sensor en focus peaking een leuk platformpje voor MF-lenzen maar ook een lekkere rappe low-profile en high-performance camera met de m4/3-lenzen die ik al had.
pi_208351476
De Sigma's van begin 90's zijn berucht vanwege hun Zen-coating, een laag op de lens die hem destijds bijzonder aangenaam liet aanvoelen zonder dat je met zo'n kouwe klomp in je handen stond.
Dat coating wil soms wel eens aan bederf onderhevig zijn waardoor de lens een beetje kleverig wordt. De award voor beroerdste zen-coating van deze editie van Hilversum gaat naar onderstaande APO 5.6/400mm

Moderator zondag 12 maart 2023 @ 22:58:01 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208352239
@Ouwesok had je daarvan een mee naar Zeche Zollverein, die plakte ook.

Draagriem met clips voor m'n Rolleiflex
Lowepro Nova 25*
Pentax oogschelp

*Ik kwam er thuis achter zonder band om hem over de schouder te doen. Heb de verkoper even een mailtje gestuurd, of ie dat vergeten is. Heb hem al vaker gezien en gesproken, opzich een hele schappelijke kerel die het waarschijnlijk wel had gezegd als ie er bewust niet bij zat. Volgens mij heb ik een nog een Lowepro snnuittas liggen :)
pi_208352333
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 22:58 schreef derLudolf het volgende:
@:Ouwesok had je daarvan een mee naar Zeche Zollverein, die plakte ook.
Dat zou de 14mm of de 18mm kunnen zijn geweest, die hebben ook allebei een Zen-coatin. Die zijn er echter niet half zo aan toe als die 400mm op het plaatje.

quote:
Draagriem met clips voor m'n Rolleiflex
Lowepro Nova 25*
Pentax oogschelp

*Ik kwam er thuis achter zonder band om hem over de schouder te doen. Heb de verkoper even een mailtje gestuurd, of ie dat vergeten is. Heb hem al vaker gezien en gesproken, opzich een hele schappelijke kerel die het waarschijnlijk wel had gezegd als ie er bewust niet bij zat. Volgens mij heb ik een nog een Lowepro snnuittas liggen :)
Ik heb een LowePro Magnum (giantische schoudertas) ooit voor een tientje of zo gekocht omdat de schouderriem onbrak. Dat lostte ik toen ook op met een snuitje waaraan een wat overgedimensioneerde schouderband zat. De Magnum is ideaal voor in de zomer als ik geen idee heb wat ik kan verwachten en ik dus nogal een brede sortering macrolenzen meezeul.
  Moderator zondag 12 maart 2023 @ 23:34:55 #232
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208352689
Deze is net het omgekeerde, een handig klein tasje. Pentax LX past er in samen met twee extra objectieven. Of met de Samyang 14mm.

Wat niet past is de oogschelp voor Pentax. Althans, niet op de LX, misschien op de ME.
pi_208361173
Net even kans en dus de 14-42mm die ik al had op die G85. Even wachten tot de wind iets wegvalt zodat ze niet plat gaan liggen. Scherm uit, camera naar de grond en.

Voorjaar by Ouwesok, on Flickr

De Panny G85 doet het *O* Het camera'tje is opvallend snel in alles, is een lekkere hand vol gewicht en werkt bijna geruisloos, zelfs met het sluitertje op vol mechanisch. Het kan ook electronisch en dan hoor je hem helemaal niet meer.

Volgende stap is om eens met de stabilisator te gaan spelen met een wat langere MF-lens.
  Moderator maandag 13 maart 2023 @ 18:49:08 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208361481
Er is beeld :)
pi_208367273
ISO 25.600. Met de A7 is het al een matig idee. Blijkt die G85 dat ook te kunnen.

Moet je het willen :?

Neuh
pi_208422584
Inmiddels een weekje aan het prutsen met die G85. Wat een geinig camera'tje *O*

Stabilisator werkt perfect en met de enorme zoeker is het daarom een droomcamera voor langere MF-lenzen. Eens kijken of ik er komend weekend eens mee op vogeltjes kan jagen.
pi_208424286
De G85, daarop het JY43-adapter van Viltrox, daarop de Zuiko D 3.5/35mm macro. Die uitgedraaid naar 1:1 en dan maar op een houten schuur zoeken naar dingen met zes of meer pootjes en aantal vleugettjes groter of gelijk aan nul.

Een niet verder te determineren venstermug wilde wel even poseren zodat ik de zoeker in het algemeen en de peaking in het bijzonder even kon uitproberen.
Alles werkt nog steeds allemaal naar behoren :Y

Sylvicola spec. by Ouwesok, on Flickr
pi_208425048
Vanmiddag even een wandelingetje met de G85 en de Cosina 4-5.6/60-300mm om wat dingen uit te proberen. Een vink had het te druk met poetsen en zingen om op mij te letten.

Vogelen gaat er dus ook prima mee.

Fringilla coelebs by Ouwesok, on Flickr

Anders dan met de Oly E-PL1 en de Panny G1 hoef je bij deze minder vaak naar de loupe uit te wijken om hem goed in de scherpte te fietsen. Waar een G1 al een riant zoekerbeeld laat zien is de G85 echt een soort bioscoop.
  woensdag 22 maart 2023 @ 12:50:10 #239
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_208493197
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 17:59:02 #241
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208497023
1 april komt er ook aan...
pi_208515474
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:59 schreef derLudolf het volgende:
1 april komt er ook aan...
Maar dit gaat dus in vanaf 10 april.

Jammer want er stond op dpreview altijd heel aardig leesvoer. Het lijkt overigens gewoon simpel wegbezuinigd te worden door Amazon.
  Moderator vrijdag 24 maart 2023 @ 11:30:38 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208515659
Er was inmiddels al een petitie om de website/inhoud beschikbaar te stellen voor het publiek domein/ beschikbaar te houden als archief.
  Moderator vrijdag 24 maart 2023 @ 18:28:54 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208520526
Ik ben afgelopen week best wat uurtjes aan het scannen geweest.
Eerst even twee kiekjes genomen tijdens het eerste (en tot dusverre ook enige) uitje met de Walimex/Samyang 14mm op de Pentax LX. Volgens mij doet ie het best wel goed. Op die laatste zie je in de hoeken wel wat onscherpte, maar ja het licht was ook niet echt gunstig.

En een winters plaatje van twee weken terug met de C330 en 80mm
pi_208547883
Taffeskoud weer vandaag maar toch kan dat het voorjaar niet tegenhouden.

In het natuurpark waar ik de Tokina AT-X 4/100-300mm even wat buitenlucht gunde op de Panny G85

Voorjaar by Ouwesok, on Flickr
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 20:00:29 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208547951
Nu ik een 250mm voor de C330 heb en een FD 300mm f/5.6 SSC heb, is het wel aantrekkelijk om eens een dagje dierentuin te doen. Maar ja, tijd...
pi_208635874
Eerste opname met de Minolta AF 1.7/50mm, een nifty fifty van de tweede generatie van zo pakweg 1990. Een fractie lichter dan de eerste variant maar wel met dat echte Minolta karakter.
Zie je in die eerste foto nog niet zo ontzettend terug(een heel klein beetje in het verloop van scherp naar onscherp) maar dat komt allemaal nog wel. Lensje is lekker rap op een A77

Liekki by Ouwesok, on Flickr
pi_208701373
Gewoonte moet je er niet van maken maar het kan allerminst kwaad om zo af en toe eens op de grond te kijken of daar nog iets fotografeerbaars ligt.

Blaadje by Ouwesok, on Flickr
  Moderator zaterdag 8 april 2023 @ 18:54:47 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208705766
Ik deed afgelopen week een prijsvoorstel op een Rolleiflex 2.8C Xenotar die werd geaccepteerd :X

Eens kijken welke beter bevalt en tzt een in de verkoop.
pi_208708200
Vanmiddag maar weer eens met mijn eerste lange tele ooit op pad geweest. De Sigma APO 5.6/400mm ziet er inmiddels niet meer uit maar op de Panny G85 lijkt ie aan zijn zoveelste jeugd bezig.

Motacilla alba by Ouwesok, on Flickr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')