abonnement Unibet Coolblue
pi_205133753
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 07:07 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Perfect moment om te switchen naar een baan met een hogere schaal. Of je moet zo blij zijn met je werk dat geld bijzaak is.
In zijn geval betekent dat een leidinggevende functie. Daar heeft niet iedereen zin in.
pi_205133793
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 07:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
In zijn geval betekent dat een leidinggevende functie. Daar heeft niet iedereen zin in.
Hier idem. Hoogste trede al een tijdje bereikt (38 jaar) dus als ik meer wil dan moet het via een hogere schaal, maar dan kom ik snel in functies waarin het vooral veel overleggen is. Nu heb ik best soms wat aan te merken op de wijze van werken en beslissingen door hogerhand en ligt daar wel een kans om er zelf wellicht iets aan te doen. Daarentegen vind ik privé nog belangrijker en ben bang dat ik daar wel wat op inlever in een hogere functie.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 09:05:49 #103
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205134141
En er is nog een behoorlijk bataljon 55+-ers die al lang besloten hebben dat ze het wel best vinden in de top van hun schaal.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205134201
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 12:34 schreef Neo_ het volgende:
Om eerlijk te zijn... Best een forse en dikke prima CAO. Ook de verlof uren en alles. Poeh... Had van mij minder gemogen.
Per jaar 64-IKB uren van de baas in plaats van 22. Daar ben ik wel blij mee. :)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205134219
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205134291
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:13 schreef HSG het volgende:

[..]
Per jaar 64-IKB uren van de baas in plaats van 22. Daar ben ik wel blij mee. :)
Ik kan mijn vrije uren nu al nauwelijks opmaken, zit echt niet te wachten op nog een 42.
Of zijn die IKB uren dat type dat in je spaarverlof gaat? Dan heb ik er geen last van.
pi_205134313
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:30 schreef Holenbeer het volgende:

[..]
Ik kan mijn vrije uren nu al nauwelijks opmaken, zit echt niet te wachten op nog een 42.
Of zijn die IKB uren dat type dat in je spaarverlof gaat? Dan heb ik er geen last van.
IKB-uren vervallen niet en wordt aan het eind van het jaar automatisch omgezet in spaarverlof.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205134314
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:30 schreef Holenbeer het volgende:

[..]
Ik kan mijn vrije uren nu al nauwelijks opmaken, zit echt niet te wachten op nog een 42.
Of zijn die IKB uren dat type dat in je spaarverlof gaat? Dan heb ik er geen last van.
Dat laatste. Je mag ze opmaken of laten staan. En je mag de helft laten uitbetalen als je dat wil.
A mind with a heart of it's own
pi_205134321
Als dit de cao wordt , dan is het voor mij echt een hele vooruitgang. Was al aan het solliciteren geslagen omdat ik elders minstens ¤1000 bruto meer kan verdienen....Dat krijg ik er uiteraard niet bij met deze cao maar met meer verlof e.d. is het een stuk aantrekkelijker geworden om te blijven.
pi_205134323
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:34 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Dat laatste. Je mag ze opmaken of laten staan. En je mag de helft laten uitbetalen als je dat wil.
Als je ze laat uitbetalen neemt de belastingdienst daar een dikke hap uit. Nee dank je. ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205134327
@HSG en @DrMarten,

dan is het al interessanter :9
pi_205134362
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:35 schreef Holenbeer het volgende:
@:HSG en @:DrMarten,

dan is het al interessanter :9
Voor mij ook. Voor mij is privé-werkbalans heel belangrijk dus de extra uren zijn voor mij erg welkom. :P

Geld doet voor mij minder want mijn vrouw en ik hebben het qua financieel best warm dus als ik mocht kiezen tussen salarisverhoging of b.v. nog eens 30-IKB uren dan had ik voor IKB-uren gekozen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205134388
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:39 schreef HSG het volgende:

[..]
Voor mij ook. Voor mij is privé-werkbalans heel belangrijk dus de extra uren zijn voor mij erg welkom. :P

Geld doet voor mij minder want mijn vrouw en ik hebben het qua financieel best warm dus als ik mocht kiezen tussen salarisverhoging of b.v. nog eens 30-IKB uren dan had ik voor IKB-uren gekozen.
Bij mij momenteel andersom. Met compensatieuren klotsen mijn vrije uren tegen de plinten aan. Ik hoef momenteel echt niet meer vrij dan wat nu al mogelijk is. Ik zit nog net niet in de stress om alle uren die verlopen op te krijgen voor het einde van het jaar.
We hebben daarnaast net een huis gekocht waarbij de maandelijkse lasten omhoog gaan. Een beetje extra salaris is dus welkom. Ook met toekomstige verbouwplannen
  vrijdag 24 juni 2022 @ 09:56:11 #114
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205134469
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:34 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Dat laatste. Je mag ze opmaken of laten staan. En je mag de helft laten uitbetalen als je dat wil.
Wat ik zo begrijp zijn die uren eigenlijk je voordeel wat je later zou hebben van de pas-regeling, het is niet een extraatje maar een herverdeling van rechten.

Als ik de komende 20 jaar al die uren zou opsparen (ben nu 40+) (64 standaard + 15 leeftijd - 21 wat ik al had) * 20 jaar dan spaar ik 1160 uur op en kan ik de laatste 7 jaar ongeveer een halve dag minder per week werken.

Klinkt niet heel spannend
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205134588
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:34 schreef HSG het volgende:

[..]
Als je ze laat uitbetalen neemt de belastingdienst daar een dikke hap uit. Nee dank je. ;)
Het kan handig zijn als je ff extra geld nodig hebt.
Met name de oudere collega's die al lekker in hun.max schaal zaten verklaarden mij voor geld als ik compensatieuren liet uitbetalen ipv verlof op te nemen. Maar van een vrije dag kan ik geen verf kopen om mijn huis op te knappen
A mind with a heart of it's own
pi_205134647
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:09 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Het kan handig zijn als je ff extra geld nodig hebt.
Met name de oudere collega's die al lekker in hun.max schaal zaten verklaarden mij voor geld als ik compensatieuren liet uitbetalen ipv verlof op te nemen. Maar van een vrije dag kan ik geen verf kopen om mijn huis op te knappen
Ja dan wel maar ik zelf heb niet (nog) niet nodig.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 10:58:39 #117
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205135044
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 07:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
In zijn geval betekent dat een leidinggevende functie. Daar heeft niet iedereen zin in.
Projectleiderschap is nog een optie. Middenkader is eruit gesloopt binnen mijn afdeling dus dan kom je al snel op hoger management.
Los van her feit dat ik het financieel echt prima heb.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_205135825
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:39 schreef HSG het volgende:

[..]
Voor mij ook. Voor mij is privé-werkbalans heel belangrijk dus de extra uren zijn voor mij erg welkom. :P

Geld doet voor mij minder want mijn vrouw en ik hebben het qua financieel best warm dus als ik mocht kiezen tussen salarisverhoging of b.v. nog eens 30-IKB uren dan had ik voor IKB-uren gekozen.
Ik koop die uren sowieso elk jaar bij. Hoe groter de voorraad, hoe relaxter. Je weet nooit wanneer het eens lekker uitkomt om die ruimte te hebben.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205136032
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik koop die uren sowieso elk jaar bij. Hoe groter de voorraad, hoe relaxter. Je weet nooit wanneer het eens lekker uitkomt om die ruimte te hebben.
Doe ik ook altijd. Ik heb al 374 uur aan spaarverlof staan en aan het eind van het jaar komen er nog 176 uur bij. Dus heb ik volgend jaar 550 uur aan spaarverlof.

Maar eerst maar zorgen dat ik mijn compensatieverlof op krijg. :P
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205136338
Mag ook wel een keer gezegd worden dat het een nette CAO is.
pi_205136519
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:32 schreef Harmankardon het volgende:
Mag ook wel een keer gezegd worden dat het een nette CAO is.
Inderdaad, ik vind 'm prima. Werkte hiervoor in het bedrijfsleven, daar was het echt niet zo goed geregeld als dit. Ik weet nu dat ik sowieso elk jaar een percentage omhoog ga, weliswaar staat het in geen verhouding tot de inflatie, maar toch.
Ik snap trouwens niet dat jullie al die verlofdagen over houden. Je krijgt/kreeg standaard maar 4 weken vrij, de rest was IKB/leeftijdsdagen. Dat was echt niet ruim hoor. Ik denk dat dit eerlijker is, jongere mensen hebben juist meer dagen nodig wegens verplichtingen rondom de kinderen.
De fietsregeling is ook aangepast, je mag niet meer elke 3 jaar een nieuwe fiets aanschaffen, maar elke 5 jaar. Jammer voor mij, maar ook wel reëel.
Het enige wat ik echt stom vind is dat de werkgever een (klein?) deel van de verduurzaming van je woning gaat sponsoren, daar zie ik echt geen logica van in.
Clap your hands if you're working too hard
pi_205137028
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:57 schreef Snolkelderij het volgende:
Ik snap trouwens niet dat jullie al die verlofdagen over houden. Je krijgt/kreeg standaard maar 4 weken vrij, de rest was IKB/leeftijdsdagen. Dat was echt niet ruim hoor.
Ik hou altijd verlof over door die 204 compensatie uren die ik jaarlijks “krijg”. Dat geldt voor veel collega’s.
pi_205137127
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 14:51 schreef Serinde het volgende:

[..]
Ik hou altijd verlof over door die 204 compensatie uren die ik jaarlijks “krijg”. Dat geldt voor veel collega’s.
Dit is bij mij ook de reden inderdaad.
pi_205137185
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 14:51 schreef Serinde het volgende:

[..]
Ik hou altijd verlof over door die 204 compensatie uren die ik jaarlijks “krijg”. Dat geldt voor veel collega’s.
Dit.
Ik neem me ieder jaar weer voor om iets meer vrij te nemen, maar aan het eind van hwt jaar heb ik altijd uren over die ik laat uitbetalen.
A mind with a heart of it's own
pi_205137456
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 14:51 schreef Serinde het volgende:

[..]
Ik hou altijd verlof over door die 204 compensatie uren die ik jaarlijks “krijg”. Dat geldt voor veel collega’s.
Ligt er aan hoeveel verlof je opneemt. Die van mij zijn net opgemaakt voor de aankomende vakantie. Betekend dat ik nog verlofuren en die 22 IKB-uren over hou.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205137619
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:04 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Dit.
Ik neem me ieder jaar weer voor om iets meer vrij te nemen, maar aan het eind van hwt jaar heb ik altijd uren over die ik laat uitbetalen.
Het voornemen is herkenbaar.
Al werk ik in een dusdanig klein team, dat vrije dagen er vooral in resulteert dat de voorafgaande en opvolgende dagen van de vrije dag extra druk zijn omdat ik een dag minder de tijd heb.
pi_205137863
Ik zie zelfs dat er een studie komt over een verlofregeling voor transgenders.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 16:56:21 #128
46794 Berkery
Fat bastard
pi_205138188
Ik merk dat ik door Corona/thuis werken veel minder verlof opneem, ik hoef natuurlijk niet meer voor elk wissewasje een dag of een halve dag vrij te nemen. Eerder kocht ik altijd uren bij, maar daar stop ik ook maar mee. Want dat thuiswerken blijft wel de norm.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_205138305
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:51 schreef HSG het volgende:

[..]
Doe ik ook altijd. Ik heb al 374 uur aan spaarverlof staan en aan het eind van het jaar komen er nog 176 uur bij. Dus heb ik volgend jaar 550 uur aan spaarverlof.

Maar eerst maar zorgen dat ik mijn compensatieverlof op krijg. :P
Ik doe dan weer niet aan compensatie.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205138988
Whoei, dat is véél meer verlof sparen!
Ik zie alleen niet dat de totale hoeveelheid die je mag sparen, vergroot is. Dus je (ik) zit dan sneller aan de maximale hoeveelheid te sparen 'eeuwig houdbare' verlofuren, maar die totale hoeveelheid verlof die je kan opsparen blijft een klein jaar.

In z'n totaliteit een nette CAO :Y
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205139257
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 14:51 schreef Serinde het volgende:

[..]
Ik hou altijd verlof over door die 204 compensatie uren die ik jaarlijks “krijg”. Dat geldt voor veel collega’s.
Wat compenseren die uren dan?? Ik ken dat niet. Of is dat de 4 uur verschil van de 40- of 36-urige werkweek?
Clap your hands if you're working too hard
pi_205139307
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 18:37 schreef Snolkelderij het volgende:

[..]
Wat compenseren die uren dan?? Ik ken dat niet. Of is dat de 4 uur verschil van de 40- of 36-urige werkweek?
Ja
pi_205139520
Dat zie ik niet als verlof maar als tijd-voor-tijd. Ik werk 4x9, da's full-time, en daar geniet ik van. Dat ga ik niet opsparen, ik heb elk weekend lang weekend *O*
Clap your hands if you're working too hard
pi_205139593
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 18:37 schreef Snolkelderij het volgende:

[..]
Wat compenseren die uren dan?? Ik ken dat niet. Of is dat de 4 uur verschil van de 40- of 36-urige werkweek?
Dit inderdaad. 36 is fulltime maar we werken 40. Ik zie het ook niet als verlof, daarom ook "krijg" tussen aanhalingstekens. Ik werk immers bijna elke week 4 uur die ik niet betaald krijg. Het is alleen zo dat ons werkrooster standaard 5x8 is en dan krijg je via p-direkt meteen op 1 januari 204 compensatie-uren.

Ik ben overigens best tevreden over de cao
pi_205139677
Ik heb dit jaar -11 compensatie uren -O-
Daar gaat een berekening over heen die ik niet snap, maar het schijnt te kloppen.
Voor mij in elk geval nooit meer een 40-urige werkweek :{w
Clap your hands if you're working too hard
pi_205140047
Ik werk 34 en laat er 32 uitbetalen. Genoeg vrije dagen zo en niet elke dag werken. Ideaal.
pi_205140276
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 19:16 schreef Snolkelderij het volgende:
Ik heb dit jaar -11 compensatie uren -O-
Daar gaat een berekening over heen die ik niet snap, maar het schijnt te kloppen.
Voor mij in elk geval nooit meer een 40-urige werkweek :{w
Gevalletje jaaruren en feestdagen enzo. Komt omdat je met die systematiek voor een feestdag 8 uren krijgt. Als jij een ander rooster er op na houd is dat jouw probleem. Dat is "eerlijker" zodat mensen niet "slim meer roosteren".

Aka vrijdag als vrije dag hebben
pi_205141393
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 18:59 schreef Snolkelderij het volgende:
Dat zie ik niet als verlof maar als tijd-voor-tijd. Ik werk 4x9, da's full-time, en daar geniet ik van. Dat ga ik niet opsparen, ik heb elk weekend lang weekend *O*
Ieder zijn ding. :) Ik besteed die uren liever uit aan waar ik wil.

Mijn vrouw werkt in het onderwijs dus ik kan bijna net zoveel vakantie nemen als zij. ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205142425
Verder moet ik altijd glimlachen om al die "jaloerse" reacties van mensen op allerlei fora's. Dat wij niet werken, lui zijn, boeven, graaiers, geen innovatie kennen ect ect. ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205144885
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 21:50 schreef HSG het volgende:

[..]
Ieder zijn ding. :) Ik besteed die uren liever uit aan waar ik wil.

Mijn vrouw werkt in het onderwijs dus ik kan bijna net zoveel vakantie nemen als zij. ;)
Slim :!
Clap your hands if you're working too hard
pi_205144908
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 21:50 schreef HSG het volgende:

[..]


Mijn vrouw werkt in het onderwijs dus ik kan bijna net zoveel vakantie nemen als zij. ;)
Omdat je vrouw in het onderwijs werkt, kun je net zoveel vakantie opnemen als zij? Vertel! Misschien handig voor mensen die een vrouw hebben die al met pensioen is.
pi_205144935
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 10:31 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Omdat je vrouw in het onderwijs werkt, kun je net zoveel vakantie opnemen als zij? Vertel! Misschien handig voor mensen die een vrouw hebben die al met pensioen is.
Dat staat er niet.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205145757
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 10:31 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Omdat je vrouw in het onderwijs werkt, kun je net zoveel vakantie opnemen als zij? Vertel! Misschien handig voor mensen die een vrouw hebben die al met pensioen is.
Scheiden en een vrouw zoeken die nog werkt. Dat is een het beste.
pi_205164283
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 20:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dan een andere functie zoeken.

Maar in loon zal je niet achteruit gaan. Afhankelijk van hoeveel groei kan je ook extra treden onderhandelen. Je hoeft ze je loonstrook niet te geven.
Ben wel benieuwd hoe men hier over denkt. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat als je switcht van werkgever, je ook financieel een stap kan zetten.
pi_205164846
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:00 schreef Lafoy het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd hoe men hier over denkt. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat als je switcht van werkgever, je ook financieel een stap kan zetten.
Dat kan
Je loonstrook niet geven.
Onderhandelen.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:04:30 #146
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205165772
Nieuwe CAO *O*
pi_205169151
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:10 schreef HSG het volgende:
Verder moet ik altijd glimlachen om al die "jaloerse" reacties van mensen op allerlei fora's. Dat wij niet werken, lui zijn, boeven, graaiers, geen innovatie kennen ect ect. ;)
Hier moest ik in het begin wel aan wennen, dat dit ook in de privé sferen de algemene indruk is van ambtenaren. Ik praat er nu gewoon in mee en ga er alleen dieper op in met mensen die oprechte interesse hebben :s)
pi_205177324
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 11:21 schreef Nick het volgende:

[..]
Hier moest ik in het begin wel aan wennen, dat dit ook in de privé sferen de algemene indruk is van ambtenaren. Ik praat er nu gewoon in mee en ga er alleen dieper op in met mensen die oprechte interesse hebben :s)
Ik heb een keer gehad dat ik over mijn baan bij Dienst ICT Uitvoering vertelde en dat het een onderdeel van minEZK is dat mensen de opmerking vertelde maakte "ik zou geen ambtenaar willen zijn hoor. Zie de toeslagenaffaire." :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205177857
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 07:23 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik heb een keer gehad dat ik over mijn baan bij Dienst ICT Uitvoering vertelde en dat het een onderdeel van minEZK is dat mensen de opmerking vertelde maakte "ik zou geen ambtenaar willen zijn hoor. Zie de toeslagenaffaire." :')
Dan is je gesprek snel over :')
pi_205178478
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:36 schreef superkimmi het volgende:
Ik heb helemaal niks te klagen bij deze CAO. En netjes dat lagere schalen harder stijgen.

Mooie voor mij, ik ga in juli ook mn trede omhoog, dus komt ineens flinke klap bij
Loopt de gemeente CAO nu niet enorm achter bij het Rijk?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')