abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 juni 2022 @ 18:46:55 #1
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_205015451
Rijxman handelde mogelijk in strijd met interne gedragsregels NPO.


quote:
Voormalig NPO-bestuursvoorzitter Shula Rijxman heeft mogelijk gehandeld in strijd met interne gedragsregels van de NPO. Rijxman maakte geen melding van haar privé-relatie met Marjan Hammersma, secretaris-generaal van het ministerie van Onderwijs, Cultuur & Wetenschap. Volgens huidig NPO-bestuursvoorzitter Frederieke Leeflang had haar voorganger dat wel moeten doen.

Dat meldt BNR Nieuwsradio. De radiozender bracht begin juni aan het licht dat het ministerie een klokkenluider van de NPO in de kou had laten staan, toen deze problemen met de salarisplafonds van presentatoren aankaartte. Hij sprak daarover met Hammersma, waarvan toen niet bekend was dat ze een persoonlijke relatie had met Rijxman.

“De NPO betreurt de gang van zaken voor de klokkenluider in kwestie. Klokkenluiders moeten altijd hun verhaal kwijt kunnen en van vertrouwelijkheid uit kunnen gaan”, liet Leeflang weten aan BNR. War de gedragscode betreft, zegt ze: “We gaan er bij de NPO vanuit dat bestuurders en alle andere omroepmedewerkers privé en zakelijk op een professionele manier scheiden in het geval van vriendschappelijke relaties. Ook buiten de werkvloer om. Dit staat ook in onze Gedragscode Integriteit Publieke Omroep.”

In de gedragscode is vastgelegd dat leden van de Raad van het Bestuur van de NPO in gevallen waarin mogelijk sprake is van belangenverstrengeling melding doen aan een compliance officer, een speciale vertrouwenspersoon. Leeflang over Rijxman: “Een overleg met de compliance officer voor advies was verstandig geweest. Iedere relatie die de schijn van belangenverstrengeling in zou zou kunnen dragen, dient gemeld te worden.”
Ja, ja Rijxman... Grote mond over anderen maar zelf?

  vrijdag 10 juni 2022 @ 18:47:50 #2
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205015464
En wat wil je er aan doen? Ze is toch weg.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 18:53:02 #3
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_205015509
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:47 schreef thedeedster het volgende:
En wat wil je er aan doen? Ze is toch weg.
^O^

Straf geven! o|O
pi_205015769
Niet onverwacht, haar dramatisch leiderschap heeft de NPO volledig ten gronde gericht en we hebben nu een staatsomproep die overgenomen is door de diversiteitsideologie.
pi_205264159
’Voormalig NPO-baas Rijxman verzuimde melding privé-vakantie met staatssecretaris Dekker’.
quote:
DEN HAAG - Voormalig NPO-baas Shula Rijxman onderhield niet alleen een privérelatie met een topambtenaar van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW), maar ook met oud-staatssecretaris Sander Dekker. Dekker ging in 2017 nog op vakantie naar Israël met Rijxman, bevestigt het departement na berichtgeving van BNR donderdagavond.

quote:
De partners van zowel Dekker als Rijxman, inmiddels D66-wethouder in Amsterdam, waren ook aanwezig bij de vakantie naar Israël. Die vakantie werd niet gemeld bij het ministerie of bij de NPO, blijkt uit berichtgeving van BNR. Oud-staatssecretaris Dekker (VVD), was ten tijde van de vakantie als demissionair staatssecretaris verantwoordelijk voor Media en daarmee ook voor de bekostiging van de publieke omroep.

„In algemene zin geldt dat vakanties - ook van bewindspersonen - privé-aangelegenheden zijn en dat dit losstaat van zakelijk contact,” laat een woordvoerder van het ministerie van OCW desgevraagd weten. „Voor de vakantie waar u aan refereert, bestaat geen meldplicht in het handboek voor bewindspersonen.”

Rijxman zegt tegen BNR zich aan de gedragscode voor NPO-bestuurders te hebben gehouden. „Ik wilde Sander Dekker het Holocaust Memorial Yad Vashem in Jeruzalem laten zien,” reageert Rijxman tegen de radiozender. „Zoals ik al eerder heb aangegeven: in een publieke functie leer je in korte tijd via het werk dat je doet veel mensen goed kennen. Is het dan de bedoeling dat we allemaal een register van kennissen en vrienden gaan aanleggen? Dat lijkt me voor niemand goed. Daarom ga ik niet verder in op privérelaties. Een privérelatie mag nooit van invloed zijn op de ontwikkelingen binnen de NPO.”

Donderdag debatteert de Kamer met verantwoordelijk minister Robbert Dijkgraaf (D66) en staatssecretaris Gunay Uslu (D66) over een eerdere onthulling over Rijxman. Toen bleek dat een klokkenluider die bij het ministerie van Onderwijs een boekje open wilde doen over dubieuze financiële constructies bij de publieke omroep. Toenmalig minister Slob (Media) koppelde de klokkenluider aan zijn hoogste ambtenaar. De ambtenaar in kwestie bleek echter ook bevriend te zijn met Shula Rijxman, de voormalige topvrouw van de NPO. De klokkenluider voelde zich beduveld. Hij of zij had nooit met de hoge ambtenaar gepraat als hij/zij vooraf van de vriendschapsband met Rijxman had geweten.

Eerder vroeg de Tweede Kamer nog voor de zomer een debat aan met staatssecretaris Gunay Uslu over de kwestie. Dijkgraaf liet vorige maand weten dat die kwestie moet worden onderzocht door controleurs van de Auditdienst Rijk (ADR), die als onafhankelijk geldt.

De onderzoekers van de ADR moeten de vraag beantwoorden of er correct is gehandeld in deze situatie, en „hoe dit zich verhoudt tot de rijksbrede en departementale regels en procedures en codes bij dergelijke meldingen”.
Another 'dead body' uit de kast? :')
pi_205264210
Neuken op hotelkamers _O_
-nee-
  Redactie Sport donderdag 7 juli 2022 @ 10:38:27 #7
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205264236
Ach ja, gelukkig is ze al weg.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 7 juli 2022 @ 10:51:17 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205264359
quote:
Waar heb je deze debiele kerel nou weer vandaan? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205264432
quote:
84s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waar heb je deze debiele kerel nou weer vandaan? :')
Harry Vermeegen kent iedereen!

  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 7 juli 2022 @ 11:00:02 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205264467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:57 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Harry Vermeegen kent iedereen!

[ afbeelding ]
Nooit van gehoord :') Die rechter lijkt wel op Jan Roos :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 7 juli 2022 @ 11:02:40 #11
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_205264492
quote:
84s.gif Op donderdag 7 juli 2022 11:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nooit van gehoord :') Die rechter lijkt wel op Jan Roos :')
Henk Spaan....
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 7 juli 2022 @ 11:04:31 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205264508
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 11:02 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Henk Spaan....
Ken ik ook niet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 7 juli 2022 @ 11:05:26 #13
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_205264518
quote:
84s.gif Op donderdag 7 juli 2022 11:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ken ik ook niet
Dan ben jij van een andere generatie... :')
pi_205264675
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:57 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Harry Vermeegen kent iedereen!

[ afbeelding ]
Die was in de jaren 80 nog enigszins grappig, intussen zijn we ongeveer 40 jaar verder en is het gewoon de zoveelste dronken schreeuwerd op youtube. Beetje van het niveau als Dikke Jensen en Jan Vliegdekschip Roos.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 8 juli 2022 @ 14:48:03 #15
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_205276789

Rijxman is nu WETHOUDER in A'dam... Wat??????????
Kan dat zomaar? Blijkbaar wel....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')