abonnement Unibet Coolblue
pi_205006103
Hi Mede-Fokers!

Onlangs ben ik er achtergekomen dat nieuwe collega’s binnen het bedrijf meer verdienen dan mij, eerst dacht ik dat er een grapje gemaakt werd maar ik heb afgelopen maand via een kennis te horen gekregen wat voor aanbod ze gehad heeft binnen ons bedrijf zonder ervaring in de zelfde functie. Ze heeft niet extra onderhandeld, toen we hierover een gesprek hadden kwam het stoom mijn oren uit.

Dit blijkt zonder toeslagen z’n 258 euro te zijn. Vorig jaar heb ik een gesprek gehad met de manager over het salaris en hij gaf aan dat hier in niks tussentijds aangepast zou worden vanuit het bedrijf, toen ik vroeg naar het moment dat dit wel mogelijk zou zijn kreeg ik te horen dat aan het einde van het jaar opnieuw gekeken zou worden naar de salarissen aan de hand van de beoordelingen.

Er is geen beoordelingsgesprek geweest en we kregen allemaal de zelfde salarisverhoging van 2.9%.

Afgelopen week heb ik een gesprek met een teamleider gehad om te kijken naar de toekomst, deze bevestigde dat het salaris wat is aangeboden inderdaad het nieuwe “standaard instroom” salaris is, hij gaf aan het vreemd te vinden dat mijn salaris niet is aangepast en verbaasden zich over mijn huidige salaris met mijn takenpakket, echter hij kon niks voor me betekenen want ik moet hiervoor bij de manager zijn.

Inmiddels werk ik bijna 3 jaar voor het bedrijf en binnenkort moet mijn contract omgezet worden naar een vast dienst verband, om verschillende redenen binnen het bedrijf (lees; corona) zijn de laatste salaris verhogingen rond de 2.5/2.9% geweest. Hiervoor heb ik uiteraard begrip maar het verschil is mij te groot, zeker voor de functie die ik op dit moment heb en het bedrijf verder help door in allerlei projectgroepen te zitten.

Eigenlijk mag ik niet echt klagen ik heb een prima inkomen rond de 33.000 p.j zonder toeslagen wel met vakantiegeld en 13e maand en daar komt dan nog 2000 euro boven op aan extra toeslagen en winstdeling.

Hiernaast goede secundaire arbeidsvoorwaarden, toch zou ik een stap willen maken en zoals wat me beloofd is bij het aan gaan van het dienstverband als ik de kennis en kunde heb snel grote stappen maken in mijn salaris. Omdat ik vorig jaar ook al een gelijk gesprek heb gehad met mijn manager weet ik niet zo goed hoe ik dit moet aanvliegen, ik wil namelijk niet dreigen met weg te gaan omdat dit naar mijn idee de verhouding niet zal bevorderen.

Na overleg met mijn partner en andere familie toch besloten om als ze me niet naar ‘kunde’ gaan betalen ik iets anders ga zoeken, er is op dit moment natuurlijk genoeg te vinden..

Hoe zou jij zo iets aanvliegen?
pi_205006172
Uiteraard aangeven bij het aangaan van het vast dienstverband of er iets aan het salaris gedaan kan worden.

Zo ja, win!
Zo nee, tekenen en verder zoeken.
pi_205006464
Mand.

Samenvatting: salaris van TS is lager dan dat van nieuwe collega's. Die zijn ingestroomd terwijl marktconform kennelijk gestegen was. TS wil weten hoe hij dit kan aankaarten zodanig dat dit rechtgetrokken wordt.

[ Bericht 13% gewijzigd door baskick op 09-06-2022 19:04:31 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 9 juni 2022 @ 20:29:34 #4
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_205007818
Als ik zo behandeld zou worden dan zou ik heel snel weggaan. Binnen zo'n bedrijf heb ik dan niets meer te zoeken.
  donderdag 9 juni 2022 @ 20:48:16 #5
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_205008018
Of die 33000 'geen reden tot klagen' is, hangt af van de baan. Als nieuwe instromers meer verdienen, is die 33000 blijkbaar te weinig om mensen binnen te halen, verdien jij dus te weinig en heb je gewoon reden tot klagen.
Ik zou dit open gooien. Gesprek aanvragen met wie jij 'de manager' noemt, en dit duidelijk uitleggen. Dreigen hoeft niet.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_205009706
Als je iets wilt eisen moet je ook bereid zijn weg te lopen als die eis niet ingewilligd wordt.

Dus: begin met solliciteren naar alternatieven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_205009852
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 20:29 schreef Pensioengenieter het volgende:
Als ik zo behandeld zou worden dan zou ik heel snel weggaan. Binnen zo'n bedrijf heb ik dan niets meer te zoeken.
Dit, de arbeidsmarkt is krap. Als je bovendien echt een klapper wilt maken in salaris kun je het beste van baan wisselen.
pi_205009897
10% erbij vragen en opstappen als je het niet krijgt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205009991
Precies aangeven zoals je het voelt; je wil eigenlijk niet weg, maar je weet niet goed wat je moet doen omdat je ook naar behoren betaald wil worden. Misschien kan je ook nog zeggen dat je benaderd wordt door recruiters, maar dit werkt alleen goed als het ook echt zo is. Eerlijkheid werkt het beste.

Weeg alleen wel de andere dingen die je hebt goed af. Ik zie ze hier bij deze werkgever wel eens met hangende pootjes terugkomen, salaris was hoger, maar de werkomstandigheden waren veel slechter. Deze werkgever biedt een relatief laag salaris maar de secundaire voorwaarden zijn echt heel goed en de werkcultuur ook.
pi_205012306
De huizenprijzen zijn weer gestegen het afgelopen jaar maar degene die ons huis heeft gekocht destijds wil maar niet bijbetalen ook al heeft 'ie nog altijd plezier van het huis.

Je bent destijds, in een tijd waar er lagere aankoopprijzen waren, goedkoper aangekocht dan het nieuwere model (je collega) TS, en de koper (werkgever) wil niet extra bijbetalen nee;

Gekocht is gekocht. En niet meer Fokken in de baas zijn tijd jij, aan den arbeid!
pi_205012328
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 12:31 schreef Aristai het volgende:
De huizenprijzen zijn weer gestegen het afgelopen jaar maar degene die ons huis heeft gekocht destijds wil maar niet bijbetalen ook al heeft 'ie nog altijd plezier van het huis.

Je bent destijds, in een tijd waar er lagere aankoopprijzen waren, goedkoper aangekocht dan het nieuwere model (je collega) TS, en de koper (werkgever) wil niet extra bijbetalen nee;

Gekocht is gekocht. En niet meer Fokken in de baas zijn tijd jij, aan den arbeid!
Klopt aangekocht blijft aangekocht. Werken zul je!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205012446
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 12:31 schreef Aristai het volgende:
De huizenprijzen zijn weer gestegen het afgelopen jaar maar degene die ons huis heeft gekocht destijds wil maar niet bijbetalen ook al heeft 'ie nog altijd plezier van het huis.

Je bent destijds, in een tijd waar er lagere aankoopprijzen waren, goedkoper aangekocht dan het nieuwere model (je collega) TS, en de koper (werkgever) wil niet extra bijbetalen nee;

Gekocht is gekocht. En niet meer Fokken in de baas zijn tijd jij, aan den arbeid!
Gelul, de werkgever huurt jouw kennis en kunde in. Die huurprijzen kunnen net zo goed omhoog als de prijzen van een huurwoning, energie en belasting.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 10 juni 2022 @ 12:52:52 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205012471
Dan ik.

Wellicht kunnen je collega's wel Nederlands.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 12:55:00 #14
189961 ex
aperture science
pi_205012485
Gewoon iets anders gaan doen voor een beter salaris?
The cake is a lie!
pi_205030031
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 12:31 schreef Aristai het volgende:
De huizenprijzen zijn weer gestegen het afgelopen jaar maar degene die ons huis heeft gekocht destijds wil maar niet bijbetalen ook al heeft 'ie nog altijd plezier van het huis.

Je bent destijds, in een tijd waar er lagere aankoopprijzen waren, goedkoper aangekocht dan het nieuwere model (je collega) TS, en de koper (werkgever) wil niet extra bijbetalen nee;

Gekocht is gekocht. En niet meer Fokken in de baas zijn tijd jij, aan den arbeid!
Mensen kopen, volgens mij zijn daar inmiddels wel wetten tegen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 12 juni 2022 @ 10:45:24 #16
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_205030093
Je kunt zoiets toch gewoon aankaarten zonder te dreigen met vertrekken? En uiteraard wel vertrekken als je ergens anders wel fatsoenlijk beloond wordt, maar dat merken ze wel als het zover is.
pi_205030222
Wat ik altijd doe (krijg wel altijd goede beoordelingen, zeker score 4 van 5): in oktober zowel een keer bij HR als bij mijn leidinggevende door laten schemeren dat mijn salaris te laag is. Dan tijdens het beoordelinggsgesprek het nogmaals aangeven en ook nog iets roepen over beperkte doorgroeimogelijkheden t.o.v. andere bedrijven. In jouw geval zou ik dan in een tussenzinnetje aangeven dat je gehoord hebt dat anderen meer verdienen (in mijn positie / functie kan ik dat helaas niet gebruiken).

Ik zit regelmatig aan de andere kant van de tafel en zeker in deze tijden slaat de schrik je dan om het hart. Dan worden de salarissen daadwerkelijk vergeleken en is er vaak een hoop mogelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door ISVV op 12-06-2022 16:40:57 ]
pi_205030224
Foutje
  zondag 12 juni 2022 @ 19:40:13 #19
51385 baskick
Juist ja!
pi_205035622
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 11:02 schreef ISVV het volgende:
Ik zit regelmatig aan de andere kant van de tafel en zeker in deze tijden slaat de schrik je dan om het hart. Dan worden de salarissen daadwerkelijk vergeleken en is er vaak een hoop mogelijk.
No offence, maar TS verdient zo'n 2350 per maand. Dat zit zo'n beetje tussen minimumloon en modaal. Ik kan me vergissen, maar dit lijkt me aan de lage kant voor iemand met skills (en/of een studie) met 3 jaar ervaring, maar eerder een startsalaris voor die groep, terwijl het verschil met z'n collega's maar liefst 250 is. Dat is niet echt een bedrag om voor over te stappen. Mogelijk is het laaggeschoold werk. Of misschien kan TS beter eerst even z'n marktwaarde valideren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205038344
@TS: dit is de normale gang van zaken in ongeveer elk bedrijf. Ze huren personeel tegen zo laag mogelijke kosten, en stimuleren mensen niet over het salaris met elkaar te spreken, met als doel de kosten laag te houden. Je werkt namelijk bij een commercieel bedrijf dat als doel heeft de aandeelhouders rijk te maken, en niet het personeel.
Wat kun je daar als medewerker tegen doen? Heel simpel, wat anderen ook al gezegd hebben, een alternatief gaan zoeken. Want als je dit aankaart en vraagt om gelijk salaris ivm gelijke monniken gelijke kappen, dan vinden ze vast een reden waarom jij niet gelijk bent. Ze gaan niet zomaar salarissen gelijktrekken, althans ik ken geen bedrijf wat dat doet. Nu kun je met een aanbieding in de hand meer salaris gaan eisen wat je wellicht dan ook krijgt, maar het feit dat je het zo moet doen zegt mij dat je dit in de toekomst moet blijven herhalen omdat je anders gewoon blijft zitten op nagenoeg hetzelfde salaris. Ik heb daar nooit zin in gehad, maar ben gewoon vertrokken als stijgingen te lang uitbleven. Sowieso kun je daardoor sneller groeien en meer ervaring op doen.
  maandag 13 juni 2022 @ 08:01:19 #21
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205038392
Zoek een andere baan.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 13 juni 2022 @ 08:07:59 #22
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205038415
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 19:40 schreef baskick het volgende:

[..]
No offence, maar TS verdient zo'n 2350 per maand. Dat zit zo'n beetje tussen minimumloon en modaal. Ik kan me vergissen, maar dit lijkt me aan de lage kant voor iemand met skills (en/of een studie) met 3 jaar ervaring, maar eerder een startsalaris voor die groep, terwijl het verschil met z'n collega's maar liefst 250 is. Dat is niet echt een bedrag om voor over te stappen. Mogelijk is het laaggeschoold werk. Of misschien kan TS beter eerst even z'n marktwaarde valideren.
Ik snap die zin niet helemaal in je betoog. Waarom zou TS voor 250 per maand niet overstappen? Hier loopt zij/hij al achter de feiten aan.
Het is blijkbaar wel zo dat budgetten om mensen aan te nemen hoger zijn dan voor personeel wat er al werkt :X
Het is hoe dan ook vreemd dan TS minder verdient dan nieuwelingen, terwijl er al 3 jaar salarisverhogingen zijn toebedeeld.

En TS kan toch gewoon zeggen dat ie dan maar gaat solliciteren op zijn eigen functie, voor het salaris wat aan nieuwelingen wordt geboden? Dan is er vast nog meer mogelijk ivm zijn/ haar ervaring.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205038442
Intern solliciteren op dezelfde functie
  maandag 13 juni 2022 @ 08:13:16 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205038452
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2022 17:21 schreef Kiwitjuh95 het volgende:
Hi Mede-Fokers!

Onlangs ben ik er achtergekomen dat nieuwe collega’s binnen het bedrijf meer verdienen dan mij, eerst dacht ik dat er een grapje gemaakt werd maar ik heb afgelopen maand via een kennis te horen gekregen wat voor aanbod ze gehad heeft binnen ons bedrijf zonder ervaring in de zelfde functie. Ze heeft niet extra onderhandeld, toen we hierover een gesprek hadden kwam het stoom mijn oren uit.

Dit blijkt zonder toeslagen z’n 258 euro te zijn. Vorig jaar heb ik een gesprek gehad met de manager over het salaris en hij gaf aan dat hier in niks tussentijds aangepast zou worden vanuit het bedrijf, toen ik vroeg naar het moment dat dit wel mogelijk zou zijn kreeg ik te horen dat aan het einde van het jaar opnieuw gekeken zou worden naar de salarissen aan de hand van de beoordelingen.

Er is geen beoordelingsgesprek geweest en we kregen allemaal de zelfde salarisverhoging van 2.9%.

Afgelopen week heb ik een gesprek met een teamleider gehad om te kijken naar de toekomst, deze bevestigde dat het salaris wat is aangeboden inderdaad het nieuwe “standaard instroom” salaris is, hij gaf aan het vreemd te vinden dat mijn salaris niet is aangepast en verbaasden zich over mijn huidige salaris met mijn takenpakket, echter hij kon niks voor me betekenen want ik moet hiervoor bij de manager zijn.

Inmiddels werk ik bijna 3 jaar voor het bedrijf en binnenkort moet mijn contract omgezet worden naar een vast dienst verband, om verschillende redenen binnen het bedrijf (lees; corona) zijn de laatste salaris verhogingen rond de 2.5/2.9% geweest. Hiervoor heb ik uiteraard begrip maar het verschil is mij te groot, zeker voor de functie die ik op dit moment heb en het bedrijf verder help door in allerlei projectgroepen te zitten.

Eigenlijk mag ik niet echt klagen ik heb een prima inkomen rond de 33.000 p.j zonder toeslagen wel met vakantiegeld en 13e maand en daar komt dan nog 2000 euro boven op aan extra toeslagen en winstdeling.

Hiernaast goede secundaire arbeidsvoorwaarden, toch zou ik een stap willen maken en zoals wat me beloofd is bij het aan gaan van het dienstverband als ik de kennis en kunde heb snel grote stappen maken in mijn salaris. Omdat ik vorig jaar ook al een gelijk gesprek heb gehad met mijn manager weet ik niet zo goed hoe ik dit moet aanvliegen, ik wil namelijk niet dreigen met weg te gaan omdat dit naar mijn idee de verhouding niet zal bevorderen.

Na overleg met mijn partner en andere familie toch besloten om als ze me niet naar ‘kunde’ gaan betalen ik iets anders ga zoeken, er is op dit moment natuurlijk genoeg te vinden..

Hoe zou jij zo iets aanvliegen?
Bepalende factoren zijn:
Relevante ervaring
Krapte op de markt

Oftewel: ga eerst jouw ervaring vergelijken met die van je collega. Had jij al relevante ervaring toen je begon 3 jaar geleden? En kijk ook even naar het moment van instappen. Als zij meer relevante ervaring heeft en bovendien in het afgelopen jaar ingestapt is, dan is het 100% logisch dat ze meer verdient dan jij. Niet er zomaar vanuit gaan dat zij geen relevante ervaring heeft, dat moet je echt zeker weten.

Het stuk marktwerking is wat het is. Daar valt niets te halen.

Ik verwacht overigens weinig resultaat. Een goede manager gaat niet in gesprek over het salaris van een ander. Bovendien heb jij die informatie van een kennis, dus niet uit eerste hand.

Je maakt eigenlijk veel meer kans op een beter salaris door in te zetten op de projecten: daarmee kun je mogelijk aantonen dat je functie inhoudelijk zwaarder is geworden (niet drukker maar zwaarder).
Resistance is futile.
  maandag 13 juni 2022 @ 08:15:53 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205038459
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 23:59 schreef Daboman het volgende:
Precies aangeven zoals je het voelt; je wil eigenlijk niet weg, maar je weet niet goed wat je moet doen omdat je ook naar behoren betaald wil worden. Misschien kan je ook nog zeggen dat je benaderd wordt door recruiters, maar dit werkt alleen goed als het ook echt zo is. Eerlijkheid werkt het beste.

Weeg alleen wel de andere dingen die je hebt goed af. Ik zie ze hier bij deze werkgever wel eens met hangende pootjes terugkomen, salaris was hoger, maar de werkomstandigheden waren veel slechter. Deze werkgever biedt een relatief laag salaris maar de secundaire voorwaarden zijn echt heel goed en de werkcultuur ook.
Maar dat is het dus: nergens blijkt dat TS niet naar behoren betaald wordt. TS heeft van een kennis gehoord dat een nieuweling zonder ervaring meer verdient. Maar TS weet niet zeker of de nieuweling relevante ervaring heeft, en kijkt niet naar de huidige markt.
Resistance is futile.
  maandag 13 juni 2022 @ 08:21:42 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205038476
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 11:02 schreef ISVV het volgende:
Wat ik altijd doe (krijg wel altijd goede beoordelingen, zeker score 4 van 5): in oktober zowel een keer bij HR als bij mijn leidinggevende door laten schemeren dat mijn salaris te laag is. Dan tijdens het beoordelinggsgesprek het nogmaals aangeven en ook nog iets roepen over beperkte doorgroeimogelijkheden t.o.v. andere bedrijven. In jouw geval zou ik dan in een tussenzinnetje aangeven dat je gehoord hebt dat anderen meer verdienen (in mijn positie / functie kan ik dat helaas niet gebruiken).

Ik zit regelmatig aan de andere kant van de tafel en zeker in deze tijden slaat de schrik je dan om het hart. Dan worden de salarissen daadwerkelijk vergeleken en is er vaak een hoop mogelijk.
Ik krijg die opmerking ook wel eens. En dan geef ik aan dat ik de salarissen van anderen niet bespreek want dat is echt not done als manager. En verder geef ik dan algemene uitleg over hoe zoiets mogelijk is.

Waar ik nooit in mee ga is dat iedereen hetzelfde moet verdienen.
Resistance is futile.
pi_205038735
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 08:21 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik krijg die opmerking ook wel eens. En dan geef ik aan dat ik de salarissen van anderen niet bespreek want dat is echt not done als manager. En verder geef ik dan algemene uitleg over hoe zoiets mogelijk is.

Waar ik nooit in mee ga is dat iedereen hetzelfde moet verdienen.
Zeker mee eens, met salarissen vergelijken bedoel ik dan ook dat we dat achteraf nog even checken. Ik vind ook dat er soms best wel wat verschil in mag zitten. Maar soms wil ik de medewerker gewoon behouden en dan is er vaak nog wel wat ruimte.
pi_205038959
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 08:07 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik snap die zin niet helemaal in je betoog. Waarom zou TS voor 250 per maand niet overstappen? Hier loopt zij/hij al achter de feiten aan.
Dat is puur mijn insteek; ik maak geen overstap van zekerheid (onbepaalde tijd, werksfeer) naar onzekerheid voor netto-wisselgeld. In geval van TS is het procentueel overigens wél significant.

quote:
Het is blijkbaar wel zo dat budgetten om mensen aan te nemen hoger zijn dan voor personeel wat er al werkt :X
Vraag en aanbod; nieuwe medewerkers zijn lastiger te vinden als je niet concurrerend bent qua arbeidsvoorwaarden. En zo lang bestaande medewerkers dat wel prima vinden accepteren dan wel zich erbij neerleggen dan wel het gesprek niet aangaan, blijft dat zo. Ik ken maar weinig voorbeelden van werkgevers die uit zichzelf alle medewerkers 20% opslag geven omdat nieuwe medewerkers 20% meer (dan qua opleiding/ervaring vergelijkbare bestaande medewerkers) uit kunnen onderhandelen.

quote:
Het is hoe dan ook vreemd dan TS minder verdient dan nieuwelingen, terwijl er al 3 jaar salarisverhogingen zijn toebedeeld.
Nou, dat is wel verklaarbaar. Als je kijkt naar cao-periodieken en cao-verhogingen, dan is dat jaarlijks een x-percentage. Het is prima mogelijk dat de markt (vanwege schaarste, bijvoorbeeld) veel harder stijgt dan x.

quote:
En TS kan toch gewoon zeggen dat ie dan maar gaat solliciteren op zijn eigen functie, voor het salaris wat aan nieuwelingen wordt geboden? Dan is er vast nog meer mogelijk ivm zijn/ haar ervaring.
Dat is niet mijn beeld bij hoe interne sollicitaties werken :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205039250
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2022 08:13 schreef Seven. het volgende:

[..]
Bepalende factoren zijn:
Relevante ervaring
Krapte op de markt

Oftewel: ga eerst jouw ervaring vergelijken met die van je collega. Had jij al relevante ervaring toen je begon 3 jaar geleden? En kijk ook even naar het moment van instappen. Als zij meer relevante ervaring heeft en bovendien in het afgelopen jaar ingestapt is, dan is het 100% logisch dat ze meer verdient dan jij. Niet er zomaar vanuit gaan dat zij geen relevante ervaring heeft, dat moet je echt zeker weten.

Het stuk marktwerking is wat het is. Daar valt niets te halen.

Ik verwacht overigens weinig resultaat. Een goede manager gaat niet in gesprek over het salaris van een ander. Bovendien heb jij die informatie van een kennis, dus niet uit eerste hand.

Je maakt eigenlijk veel meer kans op een beter salaris door in te zetten op de projecten: daarmee kun je mogelijk aantonen dat je functie inhoudelijk zwaarder is geworden (niet drukker maar zwaarder).
Ik heb deze informatie niet alleen van de kennis maar ook gecontroleerd bij een leidinggevende die aangeeft dat dit klopt, hiernaast staat het ook op de website en verschillende vacaturesites (Indeed, ect).

Bedankt voor het advies over de projecten, die ga ik zeker meenemen. Ze hebben me onlangs gevraagd om nog een ander project te doen en die neem ik hierin mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kiwitjuh95 op 13-06-2022 20:47:13 ]
pi_205039282
quote:
7s.gif Op zondag 12 juni 2022 10:45 schreef Nobu het volgende:
Je kunt zoiets toch gewoon aankaarten zonder te dreigen met vertrekken? En uiteraard wel vertrekken als je ergens anders wel fatsoenlijk beloond wordt, maar dat merken ze wel als het zover is.
Dat heb ik mezelf ook voorgenomen, ik ga niet op voorhand dreigen. Indien ze niet over de brug komen ga ik langzamerhand opzoek naar iets nieuws, de recruiters staan in de rij.
pi_205039836
Iedere 2-3 jaar naar een andere baan verhuizen doet goede dingen voor je salaris mocht je in een branche zitten waar het personeel wat minder in te vinden is.
pi_205040093
quote:
11s.gif Op maandag 13 juni 2022 11:42 schreef snakeman123 het volgende:
Iedere 2-3 jaar naar een andere baan verhuizen doet goede dingen voor je salaris mocht je in een branche zitten waar het personeel wat minder in te vinden is.
Dit inderdaad.

Meeste bedrijven zullen hier niet zo snel in meegaan. Want de tam tam gaat snel rond en dan krijg je onvrede alom als 1 iemand een plotselinge verhoging krijgt en de rest niet. Op dat moment is het hek helemaal van de dam.

Zelf ben ik niet zo bezig met het salaris en al helemaal niet van anderen. Vind het ook bijzonder dat men vindt hetzelfde of meer te moeten verdienen dan nieuwkomers. Is een kwestie van vraag/aanbod. Denk niet dat jouw werkgever heel snel zal toegeven op jouw eisen. Als ze je heel erg willen behouden dan had je inmiddels ook wel een vast contract gehad. Als ze jou meerdere tijdelijke contracten geven dan zegt dat al wat.

Mijn salaris heeft altijd de grootste stappen gemaakt bij een overstap. Bij bedrijven zelf is het in mijn ervaring altijd marginaal geweest.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_205040920
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 12:31 schreef Aristai het volgende:
De huizenprijzen zijn weer gestegen het afgelopen jaar maar degene die ons huis heeft gekocht destijds wil maar niet bijbetalen ook al heeft 'ie nog altijd plezier van het huis.

Je bent destijds, in een tijd waar er lagere aankoopprijzen waren, goedkoper aangekocht dan het nieuwere model (je collega) TS, en de koper (werkgever) wil niet extra bijbetalen nee;

Gekocht is gekocht. En niet meer Fokken in de baas zijn tijd jij, aan den arbeid!
Want als werkgever een dienstverband aangaan, betekent dat de werknemer je bezit wordt.

:')
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 13 juni 2022 @ 19:09:00 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205042705
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 10:27 schreef Kiwitjuh95 het volgende:

[..]
Ik heb deze informatie niet alleen van de kennis maar ook gecontroleerd bij een leidinggevende die aangeeft dat dit klopt, hiernaast staat het ook op de website en verschillende vacaturesites (Indeed, ect).

Bedankt voor het advies over de projecten, die ga ik zeker meenemen. Ze hebben we onlangs gevraagd om nog een ander project te doen en die neem ik hierin mee.
Je leidinggevende is een waanzinnige flapdrol :+ .
Resistance is futile.
pi_205042751
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 12:48 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Gelul, de werkgever huurt jouw kennis en kunde in. Die huurprijzen kunnen net zo goed omhoog als de prijzen van een huurwoning, energie en belasting.
Ik denk dat het met enige ironie bedoeld was.. :)
Maar zeker weet je dat nooit natuurlijk. Men leest heel aparte meningen hier vaak.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205042940
Het is gewoon tijd voor een nieuwe baan.

Onderhandel over jouw salaris, als dat kan natuurlijk, en probeer met die stijging iets te realiseren waar je voor 3 jaar goed mee zit. Kan je het daarna weer proberen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_205061813
Jij bent aangenomen in de tijd dat de salarissen in je sector waarschijnlijk lager lagen (en daarmee vaak ook de inflatie). Vanaf je instroming krijg je ieder jaar een trede/2/3% erbij, tenzij je promoveert. Dat de nieuwe mensen nu binnenkomen in deze tijd met een iets hoger salaris wel logisch.

Als het bedrijf ieder jaar alle salarissen van de medewerkers gaat bijwerken naar het niveau van de nieuwkomer, zonder enige vorm van prestatie, dan krijg je binnen de kortste keren niet de Oekraïense vlag op de muur, maar een grote witte vlag van faillissement.

De nieuwkomer komt met relevante werkervaring en je werkgever verwacht waarschijnlijk nieuwe inzichten en betaalt hem meer of de nieuwkomer komt net van de collegebanken en heeft recente (sector)kennis en is daardoor meer waar dan iemand die 15 jaar terug ooit een studie heeft afgerond.

Ik zou als ik jou was even aankaarten. Doen ze er niks mee en jij kan elders beter verdienen: gaan! Heb je naar je zin en wil je niet weggaan, dan moet je lekker blijven en af en toe klagen hier op FOK!

Zet 'm op pik!
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_205085187
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2022 17:21 schreef Kiwitjuh95 het volgende:
Eigenlijk mag ik niet echt klagen ik heb een prima inkomen rond de 33.000 p.j zonder toeslagen wel met vakantiegeld en 13e maand en daar komt dan nog 2000 euro boven op aan extra toeslagen en winstdeling.
35k totaal dus? Is dat bruto of netto?
pindazakje
pi_205088080
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2022 08:15 schreef Seven. het volgende:

[..]
Maar dat is het dus: nergens blijkt dat TS niet naar behoren betaald wordt. TS heeft van een kennis gehoord dat een nieuweling zonder ervaring meer verdient. Maar TS weet niet zeker of de nieuweling relevante ervaring heeft, en kijkt niet naar de huidige markt.
Dit valt me wel wat tegen van je, je hebt zelf ook op fok geklaagd dat je salaris te laag was. Niet alle factoren zullen misschien kloppen maar het kan gewoon heel oneerlijk voelen als er geen duidelijke reden is waarom een ander voor hetzelfde werk een stuk meer krijgt. Je denkt nu wel heel erg als een werkgever. Kom op, denk eens mee als een werknemer.

En mijn eigen ervaring is ook, alleen het gesprek aangaan werkt en je moet durven verliezen. Ik heb letterlijk tegen mijn huidige werkgever gezegd dat ik van UWV weer moet solliciteren als er niets verandert in het salaris. Met het risico om ter plekke te horen dat hij niet met me verder wilde. Ik vond het doodeng maar kreeg uiteindelijk wel een nette deal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Daboman op 18-06-2022 23:18:58 ]
  zondag 19 juni 2022 @ 02:35:26 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205089599
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 23:10 schreef Daboman het volgende:

[..]
Dit valt me wel wat tegen van je, je hebt zelf ook op fok geklaagd dat je salaris te laag was. Niet alle factoren zullen misschien kloppen maar het kan gewoon heel oneerlijk voelen als er geen duidelijke reden is waarom een ander voor hetzelfde werk een stuk meer krijgt. Je denkt nu wel heel erg als een werkgever. Kom op, denk eens mee als een werknemer.

En mijn eigen ervaring is ook, alleen het gesprek aangaan werkt en je moet durven verliezen. Ik heb letterlijk tegen mijn huidige werkgever gezegd dat ik van UWV weer moet solliciteren als er niets verandert in het salaris. Met het risico om ter plekke te horen dat hij niet met me verder wilde. Ik vond het doodeng maar kreeg uiteindelijk wel een nette deal.
Ik heb meegedacht in dit topic. En mijn situatie was anders destijds. Ik vergeleek mijn salaris niet met een nieuwkomer.
Resistance is futile.
  Official ESF Kreviewer zondag 19 juni 2022 @ 07:07:54 #41
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205089706
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2022 19:09 schreef Seven. het volgende:

[..]
Je leidinggevende is een waanzinnige flapdrol :+ .
Werkt hij bij jou dan?
  zondag 19 juni 2022 @ 08:13:01 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205089770
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2022 07:07 schreef Kreator het volgende:

[..]
Werkt hij bij jou dan?
AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAAAAAAAH!

:O
Resistance is futile.
  zondag 19 juni 2022 @ 08:21:36 #43
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205089790
Je manager is aan het bluffen. Put your money where your mouth is (zeker in de huidige markt). Eis meer salaris, zegt die nee dan duw je een ontslagbrief door z'n strot.

Wees wel snel en zorg dat je ergens anders meteen een vast contract krijgt als je vertrekt, een recessie is op korte termijn inmiddels wel onvermijdelijk volgens mij.
pi_205151555
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 19:57 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
35k totaal dus? Is dat bruto of netto?
Dat is bruto, helaas..
pi_205151557
Inmiddels een gesprek gehad, ze gaan het met HR bespreken en mij een nieuw aanbod doen bij de verlenging/omzetting naar een vast contract over 2 maanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kiwitjuh95 op 26-06-2022 07:54:39 (Spelfout in tekst) ]
pi_205161618
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2022 07:53 schreef Kiwitjuh95 het volgende:
Inmiddels een gesprek gehad, ze gaan het met HR bespreken en mij een nieuw aanbod doen bij de verlenging/omzetting naar een vast contract over 2 maanden.
Heb je al iets gehoord of zijn het van die luie varkens bij HR (zowel qua uiterlijk als werktempo)?
pi_205164363
Ik zou eerst zorgen dat ik met terugwerkende kracht het salaris krijg waar ik recht op zou hebben en als het op m’n rekening staat op zoek gaan naar een nieuwe baan
pi_205164577
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:06 schreef Lafoy het volgende:
Ik zou eerst zorgen dat ik met terugwerkende kracht het salaris krijg waar ik recht op zou hebben en als het op m’n rekening staat op zoek gaan naar een nieuwe baan
Dit topic gaat niet over achterstallig salaris. TS krijgt waar hij recht op heeft. Mogelijk niet wat hij verdient. Maar er is geen wettelijk recht om hiervoor met terugwerkende kracht gecompenseerd te worden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205164687
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:22 schreef baskick het volgende:

[..]
Dit topic gaat niet over achterstallig salaris. TS krijgt waar hij recht op heeft. Mogelijk niet wat hij verdient. Maar er is geen wettelijk recht om hiervoor met terugwerkende kracht gecompenseerd te worden.
Nee maar dit topic gaat wel over onderhandelen. Mijn suggestie zou het resultaat daarvan kunnen zijn.
pi_205187954
We zijn er maandag uit gekomen. Ik heb een fikse verhoging gekregen en per direct een vast contract. Hiernaast gaan ze me het achterstallige salaris uitbetalen, dit kwam direct uit hun zelf en heb ik niet naar hoeven vragen. Over het salaris hebben we nog wel wat onderhandeld en is nu ook naar tevredenheid afgerond. 😃
pi_205188253
Een klein trucje wat ik vaak toepas bij een onderhandeling is om de helft van de gewenste verhoging per direct toe te passen, en aan de andere wat KPIs te hangen, uiteraard is het wel erg afhankelijk van je werk, maar als consultant heeft meer skills natuurlijk ook voordelen voor de werkgever omdat die een hoger tarief kan bedingen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205195577
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:31 schreef Kiwitjuh95 het volgende:
We zijn er maandag uit gekomen. Ik heb een fikse verhoging gekregen en per direct een vast contract. Hiernaast gaan ze me het achterstallige salaris uitbetalen, dit kwam direct uit hun zelf en heb ik niet naar hoeven vragen. Over het salaris hebben we nog wel wat onderhandeld en is nu ook naar tevredenheid afgerond. 😃
Verhoging wel per direct hoop ik?
pi_205203558
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 23:34 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Dit, de arbeidsmarkt is krap. Als je bovendien echt een klapper wilt maken in salaris kun je het beste van baan wisselen.
Dit inderdaad ja.
pi_205203593
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:31 schreef Kiwitjuh95 het volgende:
We zijn er maandag uit gekomen. Ik heb een fikse verhoging gekregen en per direct een vast contract. Hiernaast gaan ze me het achterstallige salaris uitbetalen, dit kwam direct uit hun zelf en heb ik niet naar hoeven vragen. Over het salaris hebben we nog wel wat onderhandeld en is nu ook naar tevredenheid afgerond. 😃
Klinkt goed!

Ik heb per 1 juli ook lekkere inflatiecorrectie gekregen en lekkere bonus. Helaas geen verhoging bovenop inflatiecorrectie maar de bonus en uitzicht op promotie verlicht dat wel enigszins.
pi_205313692
Gewoon regelmatig overstappen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_205396928
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 23:50 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Verhoging wel per direct hoop ik?
Zeker. 😊
pi_209540501
quote:
6s.gif Op zondag 19 juni 2022 08:21 schreef Twiitch het volgende:
Je manager is aan het bluffen. Put your money where your mouth is (zeker in de huidige markt). Eis meer salaris, zegt die nee dan duw je een ontslagbrief door z'n strot.

Wees wel snel en zorg dat je ergens anders meteen een vast contract krijgt als je vertrekt, een recessie is op korte termijn inmiddels wel onvermijdelijk volgens mij.
Bijna een jaar verder, hoe zit het met de recessie op korte termijn?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zaterdag 17 juni 2023 @ 08:16:49 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209540524
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:31 schreef Kiwitjuh95 het volgende:
We zijn er maandag uit gekomen. Ik heb een fikse verhoging gekregen en per direct een vast contract. Hiernaast gaan ze me het achterstallige salaris uitbetalen, dit kwam direct uit hun zelf en heb ik niet naar hoeven vragen. Over het salaris hebben we nog wel wat onderhandeld en is nu ook naar tevredenheid afgerond. 😃
Ik heb deze update gemist destijds. Wat goed! En hoe gaat het nu?
Resistance is futile.
pi_209570968
Altijd onderhandelen!
pi_209932086
Ook 1 van de redenen geweest dat ik ben vertrokken bij mijn vorige werkgever. Net nieuwe collega's even 10% erbij geven afgezien van de CAO. Ik verdiende dan nog wel wat meer, maar het verschil was minimaal en ook niemand in het management kon er iets aan doen.

Nu een andere baan sinds een paar maanden :)
  dinsdag 18 juli 2023 @ 12:59:25 #61
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209940725
Het is trouwens salarisonderhandelingen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')