Die kan niet eens tot 5 tellen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zie de KNVB daarna wel Davids als bondscoach naar voren schuiven ofzo.
Ruud haalt zijn mening direct onderuit, hij is immers zelf hoofdcoach van Terek Grozny geweest.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:06 schreef Idisrom het volgende:
Ruud Gullit klaagt waarschijnlijk bij Barbara Barend over discriminatie van donkere mensen die het hoogstens tot een bijrol als loper tussen de spelers op het veld mag staan. Hij doelde hier op de rol van Fraser en nu Davids bij het Nederlands elftal.
En Chelseaquote:Op woensdag 8 juni 2022 13:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ruud haalt zijn mening direct onderuit, hij is immers zelf hoofdcoach van Terek Grozny geweest.
Wel gelachenquote:Op woensdag 8 juni 2022 14:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
En Feyenoord, al willen ze dat in Rotterdam waarschijnlijk liever vergeten.
Raad van commisaris nog wel?quote:Op woensdag 8 juni 2022 14:08 schreef maxi-mus het volgende:
Davids is ook raad van commissaris geweest.
Het grootste probleem is natuurlijk dat het veel meer een probleem van opleidingsniveau en sociaal milieu is dan een racisme-probleem. Kluivert, Davids en in mindere mate Seedorf en Gullit zijn ontzettend dom, maar dat zijn jongens als Sneijder en Andy van der Meijde (ook uit lage sociale milieus) bijvoorbeeld ook en daar gaan we ook nooit van zeggen dat die bondscoach moeten worden. Er zijn op dit moment niet of nauwelijks goede donkere trainers.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:49 schreef Duiveltja het volgende:
Een neger die alle kansen heeft gehad en multimiljonair is en nog steeds klaagt dat het niet genoeg is.
Kan het ook niet gewoon zo zijn dat de zwarte opties gewoon niet goed genoeg zijn? Nu wordt gelijk de racisme kaart getrokken alsof dat geen optie is..
Ben het volledig met je analyse eens eigenlijk. Al zul je wel geen zin hebben om te reageren.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het klopt natuurlijk wel dat er bij het Nederlands elftal bepaalde assistenten gedeeltelijk gevraagd worden wegens hun kleurtje, maar ik zie eigenlijk het probleem daar niet zo van in. Het Nederlands elftal is altijd een bijzonder diverse spelersgroep geweest, en een volledig witte trainersstaf sluit daar niet zo bij aan dus het is handig om daar de diversiteit te bewaken (en zo de afstand tussen TS en spelersgroep kleiner te maken). Dat vind ik vrij logisch.
Als Gullit een probleem heeft dat hij nooit een training mocht leiden, dan is dat simpelweg zijn probleem dat Advocaat hem gewoon te weinig verantwoordelijkheid gaf en dan heeft kleur daar weinig mee te maken. Wanneer dit zou zijn omdat Advocaat hem onvoldoende op basis van zijn capaciteiten vertrouwde, dan was Gullit sowieso misschien niet de juiste man op de juiste plek, of zijn rol is onjuist naar hem afgebakend.
Als er weer niet genoeg donkere trainers gekwalificeerd zijn voor dit niveau is dat misschien wel weer een probleem, maar bij mij wordt niet de indruk gewekt dat donkere trainers minder kansen krijgen. Momenteel doet Gio het prima, Fraser presteert behoorlijk, in het verleden hebben Ten Cate en Rijkaard het goed gedaan als hoofdtrainer (ten Cate werd zelfs onlangs nog gevraagd voor het Nederlands elftal zonder noemenswaardige prestaties de afgelopen jaren), en ook Gullit kreeg voldoende kansen als hoofdtrainer die hij overigens overal verprutst heeft omdat hij gewoon niet zo’n goede trainer is. Een echt goede trainer komt ongeacht zijn huidskleur wel bovendrijven ben ik van overtuigd.
Denk dat Gullit hier de plank inderdaad flink misslaat en dat hij hier onterecht de racismekaart speelt terwijl het hem juist aan een functie heeft geholpen waar hij verder niet echt capabel voor was, das een beetje omgedraaide wereld.
Het bevreemdende is dat er momenteel eerder sprake is van positieve discriminatie. Als er momenteel 50 mannen op een functie in het bedrijfsleven solliciteren en er zit 1 vrouw bij dan wordt het dus de vrouw.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:27 schreef TLC het volgende:
Dit is net zo'n gezeur als dat zoveel procent van de top in het bedrijfsleven vrouw moet zijn
Hier is echt niet tegenop te boksen inderdaad. En het lastige is dat de groep die het hardst racisme roept vaak niet al te intelligent is. (Waardoor ze hun eigen blinde vlekken ook niet zien.)quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:42 schreef fetX het volgende:
De racismekaart begint echt ongekend vermoeiend te worden.
Het is in deze specifieke situatie gewoon nogal ongepast omdat het feitelijk niet klopt (zie ten Cate) en het juist een situatie van positief racisme (een donker iemand aanstellen om diversiteit te bewaken) omdraait tot iets negatiefs zonder goede reden.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:42 schreef fetX het volgende:
De racismekaart begint echt ongekend vermoeiend te worden.
Het is vooral dat deze kaart tegenwoordig bij van alles en nog wat wordt getrokken. Zat een paar maanden geleden in de trein en zo’n kereltje zat de hele tijd de deur tegen te houden waardoor de trein niet kon vertrekken (hij wachtte op zijn maatje of zo, maar de trein moest weg). Daar werd wat van gezegd en als hij het nog een keer zou doen verdiende hij een boete. Nou, het was nog niet gezegd of hij begon al met ‘racist’ te schelden tegen de conducteur. Het wordt gewoon een beetje vermoeiend allemaal.quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is in deze specifieke situatie gewoon nogal ongepast omdat het feitelijk niet klopt (zie ten Cate) en het juist een situatie van positief racisme (een donker iemand aanstellen om diversiteit te bewaken) omdraait tot iets negatiefs zonder goede reden.
Het voedt een beetje de ‘hele wereld is tegen ons’-mentaliteit die onder sommige donkere groeperingen is ontstaan en ook dat begint schadelijke proporties aan te nemen. Als binnen die culturen je continu wordt wijs gemaakt dat er anders naar je gekeken wordt omdat je zwart bent en dat gelooft ga je je er ook naar gedragen en is de consequentie dat mensen juist anders naar je kijken. Precies die mentaliteit versterkt racisme (van twee kanten).
Dit soort valse aantijgingen werken als olie op het vuur bij de beschuldigden terwijl in de kern het nog altijd waar is dat, alhoewel vaak zonder racistische intenties, minderheden in belangrijke posities minder kansen krijgen. En das klote.
En hoe lossen we dat als samenleving op?quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:19 schreef fetX het volgende:
[..]
Het is vooral dat deze kaart tegenwoordig bij van alles en nog wat wordt getrokken. Zat een paar maanden geleden in de trein en zo’n kereltje zat de hele tijd de deur tegen te houden waardoor de trein niet kon vertrekken (hij wachtte op zijn maatje of zo, maar de trein moest weg). Daar werd wat van gezegd en als hij het nog een keer zou doen verdiende hij een boete. Nou, het was nog niet gezegd of hij begon al met ‘racist’ te schelden tegen de conducteur. Het wordt gewoon een beetje vermoeiend allemaal.
Doet niets af dat het wél plaatsvindt, maar niet alles wat een zwart persoon niet uitkomt is direct racisme. Sodemieter eens op zeg.
Heeft Gullit afgelpen jaren ook direct de racisme getrokken? Want we zeggen nu "ja dat doet hij/doen zij meteen" maar ik heb hem dat in het verleden niet horen zeggen. Het gebeurt zelfs sporadisch (Davids?), kan er iets inzitten?quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En hoe lossen we dat als samenleving op?
Is dat zo?quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:35 schreef opgebaarde het volgende:
Het aantal gekleurde coaches is in verhouding erg laag tov oud voetballers.
Daar heb ik net al een uitleg over gegeven. Het grootste probleem is natuurlijk dat het veel meer een probleem van opleidingsniveau en sociaal milieu is dan een racisme-probleem. Kluivert, Davids en in mindere mate Seedorf en Gullit zijn ontzettend dom, maar dat zijn jongens als Sneijder en Andy van der Meijde (ook uit lage sociale milieus) bijvoorbeeld ook en daar gaan we ook nooit van zeggen dat die bondscoach moeten worden. Er zijn op dit moment niet of nauwelijks goede donkere trainers.quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heeft Gullit afgelpen jaren ook direct de racisme getrokken? Want we zeggen nu "ja dat doet hij/doen zij meteen" maar ik heb hem dat in het verleden niet horen zeggen. Het gebeurt zelfs sporadisch (Davids?), kan er iets inzitten?
Het aantal gekleurde coaches is in verhouding erg laag tov oud voetballers. Is dat te verklaren met alleen de verklaring minder interesse?
Ik weet het niet alleen de mensen die in dit topic reageren weten het blijkbaar wel. Ik hoor het graag
Simon Kuper, schrijver, had het ook al over het lage aantal gekleurde coaches en die vent is kei wit
Hier een artikel met opvallende cijfersquote:
Het blijft moeilijk. Snap ergens ook wel weer dat er een bepaalde blur in komt als je veel in aanraking komt met racisme, van sommige donkere collega’s of leerlingen hoor ik de verhalen wel eens als ik erover doorvraag en dan schrik ik toch wel, het heeft echt een flinke lading bij hen. Dat het er voor zorgt dat het nog heel moeilijk is om in te schatten wanneer er echt sprake is van racisme en zo ja in hoeverre. Dus heb er wel begrip voor dat er wel eens te onpas de racismekaart wordt gespeeld, aan de andere kant moeten beide kanten in dat geval de feiten nagaan en ook toegave doen (en dus niet brullen dat de ander ongelijk heeft). Maar sommige mensen (ongeacht kleur) zijn erg comfortabel in het zoeken van excuses voor hun eigen ongeluk, en dat zie je hier helaas ook veel in terug.quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:19 schreef fetX het volgende:
[..]
Het is vooral dat deze kaart tegenwoordig bij van alles en nog wat wordt getrokken. Zat een paar maanden geleden in de trein en zo’n kereltje zat de hele tijd de deur tegen te houden waardoor de trein niet kon vertrekken (hij wachtte op zijn maatje of zo, maar de trein moest weg). Daar werd wat van gezegd en als hij het nog een keer zou doen verdiende hij een boete. Nou, het was nog niet gezegd of hij begon al met ‘racist’ te schelden tegen de conducteur. Het wordt gewoon een beetje vermoeiend allemaal.
Doet niets af dat het wél plaatsvindt, maar niet alles wat een zwart persoon niet uitkomt is direct racisme. Sodemieter eens op zeg.
TS is fan.quote:
Misschien Gio op termijn al krijg je dan wel heel degelijk en saai voetbal.quote:Op woensdag 8 juni 2022 17:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
TS is fan.
Anyway, we hebben geen relevante opties die goed genoeg zijn. Als dat wel zo is zie ik ze graag als bondscoach. Rijkaard is gewoon bondscoach geweest, Gullit zelf heeft het op clubniveau ook niet goed genoeg gedaan, net als Kluivert, Davids, Seedorf
Hij is echt enorm veranderd de laatste jaren daarin. Vroeger was Ruud altijd meer de "verkaasde" donkere man (heeft trouwens ook een blanke moeder dacht ik) die vooral met de blanke jongens in het elftal optrok.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:20 schreef Halcon het volgende:
Valt me tegen van 'm. Wist niet dat Gullit ook al zo'n Sylvana-achtige huilie is.
Misschien wat geradicaliseerd. Of toch gevoelig gebleven voor collega-zwarten die hem dan een bounty of zo gaan noemen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hij is echt enorm veranderd de laatste jaren daarin. Vroeger was Ruud altijd meer de "verkaasde" donkere man (heeft trouwens ook een blanke moeder dacht ik) die vooral met de blanke jongens in het elftal optrok.
Wellicht is zijn omgeving veranderd ofzo.
Kanjerdom.quote:
quote:Heb ik trainingen gegeven bij Dick Advocaat? Nee! Hij zei dat ik tussen de spelers in moest staan, maar ik heb nooit een training mogen geven.'
mes, steek, pijnquote:'Soms dacht ik bij Advocaat weleens stiekem: zou hij me een keer een training laten geven? Ik heb toch wel wat dingen gewonnen in mijn loopbaan, wel wat dingen gedaan als trainer en zat echt te wachten tot Dick het me ging vragen.
Gullit werd natuurlijk niet door zijn huidskleur aan functies geholpen waar hij niet geschikt voor was maar omdat hij een van de beste voetballers aller tijden is. Verder eens met je post.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het klopt natuurlijk wel dat er bij het Nederlands elftal bepaalde assistenten gedeeltelijk gevraagd worden wegens hun kleurtje, maar ik zie eigenlijk het probleem daar niet zo van in. Het Nederlands elftal is altijd een bijzonder diverse spelersgroep geweest, en een volledig witte trainersstaf sluit daar niet zo bij aan dus het is handig om daar de diversiteit te bewaken (en zo de afstand tussen TS en spelersgroep kleiner te maken). Dat vind ik vrij logisch.
Als Gullit een probleem heeft dat hij nooit een training mocht leiden, dan is dat simpelweg zijn probleem dat Advocaat hem gewoon te weinig verantwoordelijkheid gaf en dan heeft kleur daar weinig mee te maken. Wanneer dit zou zijn omdat Advocaat hem onvoldoende op basis van zijn capaciteiten vertrouwde, dan was Gullit sowieso misschien niet de juiste man op de juiste plek, of zijn rol is onjuist naar hem afgebakend.
Als er weer niet genoeg donkere trainers gekwalificeerd zijn voor dit niveau is dat misschien wel weer een probleem, maar bij mij wordt niet de indruk gewekt dat donkere trainers minder kansen krijgen. Momenteel doet Gio het prima, Fraser presteert behoorlijk, in het verleden hebben Ten Cate en Rijkaard het goed gedaan als hoofdtrainer (ten Cate werd zelfs onlangs nog gevraagd voor het Nederlands elftal zonder noemenswaardige prestaties de afgelopen jaren), en ook Gullit kreeg voldoende kansen als hoofdtrainer die hij overigens overal verprutst heeft omdat hij gewoon niet zo’n goede trainer is. Een echt goede trainer komt ongeacht zijn huidskleur wel bovendrijven ben ik van overtuigd.
Denk dat Gullit hier de plank inderdaad flink misslaat en dat hij hier onterecht de racismekaart speelt terwijl het hem juist aan een functie heeft geholpen waar hij verder niet echt capabel voor was, das een beetje omgedraaide wereld.
Werd natuurlijk behoorlijk racistisch bejegend in Nederland.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hij is echt enorm veranderd de laatste jaren daarin. Vroeger was Ruud altijd meer de "verkaasde" donkere man (heeft trouwens ook een blanke moeder dacht ik) die vooral met de blanke jongens in het elftal optrok.
Wellicht is zijn omgeving veranderd ofzo.
Wanneer?quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Werd natuurlijk behoorlijk racistisch bejegend in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |