abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204979263
Hi :)

Vanwege het verbreken van mijn relatie kom ik (vrij plotseling) voor de vraag te staan: wat te doen met of tijdens de zomervakantie?

Dit topic is eigenlijk bedoelt als een soort brainstormsessie, alle input is welkom :) Ik ben niet op zoek naar een hapklaar antwoord, ik ben alleen op zoek naar inspiratie en/of leuke ideeën :)

In totaal kan ik maximaal 3 weken wegblijven, maar ook 2 weken of misschien zelfs 1 week is prima. Mijn budget is variabel, maar ik wil er eigenlijk niet veel meer dan 1500 á 2000 euro aan spenderen.

Dus, in de meest brede zin van het woord, wat zouden jullie doen in deze situatie? Brand los :) Ik sta werkelijk voor alle ideeën open ;)
pi_204979391
Rondreizen door Noorwegen *O*
pi_204979397
Heb je een auto?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator maandag 6 juni 2022 @ 19:46:37 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204979425
Tja. Je zou een combi tussen stedentrip en strand kunnen doen. Bijvoorbeeld het vliegtuig naar Dubai nemen, daar een paar dagen rondhangen en dan door naar Thailand. Als je toch een overstap moet pakken. Zoiets is wel erg fijn.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_204979434
Albanië Montenegro regio?

Thailand Maleisië Singapore?
.
pi_204979465
Wil je Europa of daarbuiten? Wat voor soort reizen hou je van?
Wil je veel doen? Weinig doen?
Dat kan wel helpen om wat meer concrete ideeën te geven.
  maandag 6 juni 2022 @ 19:49:08 #7
319979 Fok-it
All is well
pi_204979468
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:47 schreef Fer het volgende:

Kan zeker voor 2k maar 3 weken is wel erg krap
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 6 juni 2022 @ 19:49:25 #8
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_204979473
heb je een motor?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_204979483
Wat vind je leuk om te doen?
Strandvakantie, cultuur, natuur, er is natuurlijk van alles mogelijk.
Ook qua reismiddelen: auto / trein / vliegtuig / fiets. Hetzelfde voor overnachtingen: kamperen, hostel, hotel. Ik denk dat je bij een hostel het makkelijkste contact krijgt met anderen.

Als je liever niet helemaal alleen wil reizen, dan kun je ook naar singlereizen kijken.

Voor een paar dagen vind ik een grote stad altijd wel leuk (London, Edinburgh, Munchen, Berlijn, Rome). Voor een week combineer ik dat met een aantal dagen in een natuurgebied (bergen) en wat culturele zaken (bijv kastelen bezoeken)
pi_204979582
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:45 schreef Hallojo het volgende:
Heb je een auto?
Zeker.

quote:
16s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:49 schreef FlippingCoin het volgende:
heb je een motor?
Ook nog ;)

quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:48 schreef Lingue het volgende:
Wil je Europa of daarbuiten? Wat voor soort reizen hou je van?
Wil je veel doen? Weinig doen?
Dat kan wel helpen om wat meer concrete ideeën te geven.
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:50 schreef simonblue het volgende:
Wat vind je leuk om te doen?
Strandvakantie, cultuur, natuur, er is natuurlijk van alles mogelijk.
Ook qua reismiddelen: auto / trein / vliegtuig / fiets. Hetzelfde voor overnachtingen: kamperen, hostel, hotel. Ik denk dat je bij een hostel het makkelijkste contact krijgt met anderen.

Als je liever niet helemaal alleen wil reizen, dan kun je ook naar singlereizen kijken.

Voor een paar dagen vind ik een grote stad altijd wel leuk (London, Edinburgh, Munchen, Berlijn, Rome). Voor een week combineer ik dat met een aantal dagen in een natuurgebied (bergen) en wat culturele zaken (bijv kastelen bezoeken)
Ik ben van plan om in de nabije toekomst nog eens te gaan backpacken voor 3-6 maanden. Dus voor nu zoek ik enige vorm van luxe, de tijd van hostels en couchsurfing zal tegen die tijd wel komen :P Qua activiteiten vind ik een mix van luieren/lezen en avontuur wel fijn. Dus een dagje wandelen/activiteit ondernemen afwisselen met een dagje in de zon liggen of een stadje bezoeken.

En ik laat mijn wensen vrij bewust een beetje open hoor, ik ben gewoon benieuwd wat er voorbij komt.. zoals ik al zei: ben vooral op zoek naar wat inspiratie :)

quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:47 schreef Fer het volgende:
Albanië Montenegro regio?

Dat eerste rijtje trekt mij gevoelsmatig niet zo, juist daarom ga ik er nu even naar kijken :P

Dat 3de: lijkt me niet iets voor max 3 weken toch?.. En prijstechnisch niet haalbaar binnen mijn budget denk ik zo?
pi_204979598
Voor 9 euro kun je een maand lang door Duitsland met de trein reizen.
  maandag 6 juni 2022 @ 19:59:19 #12
459912 FlippingCoin
pi_204979611
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:57 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Zeker.
[..]
Ook nog ;)
[..]
[..]
Ik ben van plan om in de nabije toekomst nog eens te gaan backpacken voor 3-6 maanden. Dus voor nu zoek ik enige vorm van luxe, de tijd van hostels en couchsurfing zal tegen die tijd wel komen :P Qua activiteiten vind ik een mix van luieren/lezen en avontuur wel fijn. Dus een dagje wandelen/activiteit ondernemen afwisselen met een dagje in de zon liggen of een stadje bezoeken.

En ik laat mijn wensen vrij bewust een beetje open hoor, ik ben gewoon benieuwd wat er voorbij komt.. zoals ik al zei: ben vooral op zoek naar wat inspiratie :)
[..]
Dat eerste rijtje trekt mij gevoelsmatig niet zo, juist daarom ga ik er nu even naar kijken :P

Dat 3de: lijkt me niet iets voor max 3 weken toch?.. En prijstechnisch niet haalbaar binnen mijn budget denk ik zo?
Waar hou je van, natuur, clubs, cultuur?

Ik zou lekker op de motor richting Noorwegen overwegen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  Moderator maandag 6 juni 2022 @ 20:13:31 #13
45833 crew  Fogel
pi_204979798
Luxe en maar 1500-2000 als budget gaan zeker geen 2-3 weken worden in veel landen.

In Portugal zijn de prijzen redelijk, het weer prima en veel dingen te zien. Een trip naar Spanje heb je ook zo gemaakt…
Afwisselen tussen goedkope en luxe hotels kan ook een optie zijn om de kosten wat binnen de perken te houden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_204979836
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 20:13 schreef Fogel het volgende:
Luxe en maar 1500-2000 als budget gaan zeker geen 2-3 weken worden in veel landen.

In Portugal zijn de prijzen redelijk, het weer prima en veel dingen te zien. Een trip naar Spanje heb je ook zo gemaakt…
Afwisselen tussen goedkope en luxe hotels kan ook een optie zijn om de kosten wat binnen de perken te houden.
Definieer ’luxe’, als ik zo TS lees bedoelt hij vooral ‘geen hostels of andere gedeelde voorzieningen’. Een kamer in een Ibis of andere hotel van dat kaliber kan prima van dit budget.
zie email 27 oktober
pi_204979865
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:49 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Kan zeker voor 2k maar 3 weken is wel erg krap
het enige wat daar krap aan is zijn de kontjes van de shemales :')
  Moderator maandag 6 juni 2022 @ 20:19:38 #16
45833 crew  Fogel
pi_204979873
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 20:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Definieer ’luxe’, als ik zo TS lees bedoelt hij vooral ‘geen hostels of andere gedeelde voorzieningen’. Een kamer in een Ibis of andere hotel van dat kaliber kan prima van dit budget.
Mkay, ibis is zo basic als je het kan krijgen.
Bij luxe denk ik aan ruime kamers, goede service, zwembad/spa, goed eten en drinken, etc.

Als de eis alleen maar is een kamer zonder gedeelde voorzieningen dan is een ibis inderdaad al prima en vrij goedkoop.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 6 juni 2022 @ 20:28:45 #17
459912 FlippingCoin
pi_204979950
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 20:19 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
het enige wat daar krap aan is zijn de kontjes van de shemales :')
ja maar wat zeg jij nu wel
  maandag 6 juni 2022 @ 20:30:56 #18
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_204979966
Ben je weleens alleen op vakantie geweest? If not, dan zou ik beginnen met een stedentrip. Dan is het makkelijk je dag te plannen en jezelf bezig te houden.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 6 juni 2022 @ 20:35:21 #19
319979 Fok-it
All is well
pi_204979996
Als je van actief zijn houdt (wandelen/fietsen) en tegelijkertijd een leuke stad bezoeken en af en toe een dagje relaxen zou ik steden filteren die in zo'n omgeving liggen

Kan je denken aan Innsbruck, Zurich, Bled. En dan wellicht een Airbnb voor wat comfort? Gezien je niet snel een dag in je hotel gaat zitten als je het rustig aan wilt doen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 6 juni 2022 @ 21:13:50 #20
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204980293
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:44 schreef Lingue het volgende:
Rondreizen door Noorwegen *O*
Als je van je geld af wilt...
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204980466
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 21:13 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Als je van je geld af wilt...
ik hoef niet te tanken schat, oke!
pi_204980640
Ik reis bijna altijd alleen, heeft heel veel voordelen.

Het is echt maar net waar je van houdt.
Ben je ook echt afhankelijk van de zomervakantie? Anders zou ik buiten het seizoen gaan kijken, dus niet in juli/augustus. Kan je al een hoop geld besparen.

Waar ik zelf heel erg van hou zijn Europese steden.
Altijd ontzettend compact met veel historie. Niets geen gedoe met veel moeten reizen, OV is niet nodig.
Gewoon beetje rondlopen, terrasje pakken. Elk land heeft wel een heerlijke keuken en veel variatie.

Leuke opties? Voor wat je zegt over luxe en relaxen zou ik naar Barcelona gaan.
Misschien redelijk standaard keus, maar zeker als je daar nog nooit geweest bent een prachtige plek om heen te gaan. Het weer is daar het hele jaar door geweldig.
Je kunt er voor een prima prijs gewoon hele prima hotels krijgen (heb er voor onder 100 euro per nacht in 4-5 sterren hotels gezeten).
Heerlijk eten en terrasjes, heerlijke stranden.
Je kunt ook de bergen in die niet al te ver zijn. Architectuur is er prachtig.

Iets minder bekend kun je ook Valencia doen.

Andere mooie steden in Europa: Dublin. Londen. Budapest.
  maandag 6 juni 2022 @ 22:15:27 #23
387249 exelletor
exelleren?
pi_204980844
Ik zou zo weinig mogelijk van te voren vastzetten. Je kan van te voren wel even bedenken dat je drie weken in een stad X wil verblijven, maar een vakantie in je eentje kan ook tegenvallen. Als je flexibel bent, dan kun je nog terug naar de tekentafel om bijvoorbeeld de accomodatie of activiteiten aan te passen of om je verblijf in te korten.

Iets anders: het is per persoon verschillend, maar als ik kijk naar de kosten van mijn vakanties, dan ligt het omslagpunt tussen vakantie in een goedkoper Europees land (bijvoorbeeld Spanje, Portugal, Griekenland) en een goedkoop land in Zuid-Oost Azië (bijvoorbeeld Thailand, Vietnam, Maleisië) op ongeveer een week. In Thailand zal je goedkoper kunnen verblijven, maar de vlucht er naar toe zal duurder zijn.

[ Bericht 38% gewijzigd door exelletor op 06-06-2022 22:22:19 ]
  Official ESF Kreviewer maandag 6 juni 2022 @ 22:21:29 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204980904
Heb je toch geen reet aan, zo'n topic. Je moet wel een idee hebben wat je wil. Stedentrip Rome is nogal anders dan een rondreis Vietnam of 3 weken Kroatië op het strand.
  Moderator maandag 6 juni 2022 @ 23:29:05 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204981451
Balkan O+ Prachtige natuur, vriendelijke mensen, goed eten, nog niet platgetreden door toeristen en zeer betaalbaar. Bijvoorbeeld Bosnië, Servië, Noord-Macedonië. Kroatie en Slovenië zijn ook prachtig maar al stukken toeristischer en daardoor duurder. Al zijn de stranden van Kroatie wel prachtig en de Plivice Meren en Krk National Park prachtig O+

Als je interesse hebt kan ik wel even een opzetje maken voor 3 weken :) Ik ben in alle landen geweest, behalve Montenegro (staat nog wel hoog op mijn bucketlist!)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')