abonnement Unibet Coolblue
pi_204972103
Omdat omvolking echt gebeurt maar dat geen leuke boodschap is. Dan maar een smet erop. Heb je er ook geen last van als je over 20 jaar de wapens oppakt tegen de moslims.
Vakman pur sang
  zondag 5 juni 2022 @ 21:26:19 #102
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204972109
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 21:18 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Er zit geen bewust plan achter, maar het gebeurt wel.
Eigenlijk ook niet.
Niemand hoeft weg, niemand gaat weg of wordt vervangen. Er komen gewoon waarschijnlijk een stuk meer mensen bij. Uit welk land die moeten komen, is weer een andere discussie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 21:29:23 #103
236264 crew  capricia
pi_204972137
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 21:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Omdat omvolking echt gebeurt maar dat geen leuke boodschap is. Dan maar een smet erop. Heb je er ook geen last van als je over 20 jaar de wapens oppakt tegen de moslims.
Maar wat is het dan precies?
Gaat het om religie, of een kleurtje, of wat?
Definitely not CIA
  zondag 5 juni 2022 @ 21:30:08 #104
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204972148
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 21:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Eigenlijk ook niet.
Niemand hoeft weg, niemand gaat weg of wordt vervangen. Er komen gewoon waarschijnlijk een stuk meer mensen bij. Uit welk land die moeten komen, is weer een andere discussie.
Deels onjuist,* maar de gedachte is natuurlijk dat de bevolking van Nederland zozeer van samenstelling verandert dat het niet langer hetzelfde volk is. (Ja, ik weet dat je eindeloos kunt discussiëren over zaken als "volkskarakter".)

*Omdat de autochtone bevolking vergrijst en een laag reproductiecijfer heeft.
pi_204972176
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 21:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar wat is het dan precies?
Gaat het om religie, of een kleurtje, of wat?
NL heeft op de een of andere manier totaal geen controle op de hoeveelheid immigranten die hier aankloppen en zijn genoodzaakt veel moslims in Nl te laten wonen.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 21:34:00 #106
236264 crew  capricia
pi_204972183
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
NL heeft op de een of andere manier totaal geen controle op de hoeveelheid immigranten die hier aankloppen en zijn genoodzaakt veel moslims in Nl te laten wonen.
Oh het gaat specifiek om moslims?
Het schiet alleen niet echt op:
twitter

Bron:
https://longreads.cbs.nl/(...)eloof-hangen-we-aan/

[ Bericht 48% gewijzigd door capricia op 05-06-2022 21:44:36 ]
Definitely not CIA
  zondag 5 juni 2022 @ 21:37:51 #107
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204972209
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 21:30 schreef Iblardi het volgende:

[..]

*Omdat de autochtone bevolking vergrijst en een laag reproductiecijfer heeft.
True, maar wat wil je daar aan doen? Een wet met een verplichting om minimaal 5 kinderen te maken? ^)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_204972291
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 21:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is natuurlijk niet zo dat over een paar decennia de helft van alle mensen minstens een ouder heeft die in het buitenland is geboren. Misschien heeft de helft tegen die tijd een ouder die afstamt van een 1e, 2e, 3e, 4e immigrant, maar dat is iets anders.
Ah, je bedoelt dat het rekenkundig niet zo kunnen kloppen.

Maar heb je gelijk? Op dit moment is het percentage al 25,7%.

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je bedoelt met "een paar decennia". Maar laten we eens voorzichtig rekenen met de cijfers van 2021 van het CBS:

Migratiesaldo: 108.000
Geboortesaldo: 7700

Als je dit extrapoleert over een periode van 50 jaar dan krijg je:

Migratiesaldo: 5,40 miljoen
Geboortesaldo: 0,39 miljoen

Dus in het jaar 2072 zou de bevolking bestaan uit 17,6 + 5,40 + 0,39 = 23,39 miljoen.

Hiervan zijn dan ruwweg 4,4 + 5,4 = 9,8 miljoen migrant, oftewel 42%.

Maar deze berekening is wel heel erg ruw. Er zullen ook steeds meer gemengde huwelijken komen en ook de migranten zelf zullen zich in hoog tempo voortplanten. En een deel van de huidige migranten zullen ook sterven.

Hoe dan ook: wanneer precies dat percentage van 50% bereikt zal worden weet ik niet. Maar het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat dit nog deze eeuw zal gebeuren.

Echter, alles hangt af van het migratiebeleid. De potentiële instroom is praktisch onbeperkt; het gaat er slechts om of het huidige beleid houdbaar zal blijven.
pi_204972361
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 21:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Eigenlijk ook niet.
Niemand hoeft weg, niemand gaat weg of wordt vervangen. Er komen gewoon waarschijnlijk een stuk meer mensen bij. Uit welk land die moeten komen, is weer een andere discussie.
Veel van de oorspronkelijke bewoners van oude stadswijken zijn het hier niet mee eens. Allerlei onderzoeken hebben aangetoond dat die zich wel degelijk verdrongen hebben gevoeld.

Een voorbeeld: als er van de 100 woningen in jouw wijk 99 worden bewoond door moslims en 1 door een christelijk gezin, dan kun je wel blijven volhouden dat dit "helemaal niets uitmaakt". Maar in werkelijkheid is de kans groot dat dat laatste christelijke gezin zich niet meer thuisvoelt en ook vertrekt. Ja, wel "vrijwillig".
pi_204972390
Ik denk dat omvolking daadwerkelijk plaatsvindt, maar ik geloof er niet in dat dit stiekem in de achterkamertjes doelbewust als zodanig geregeld wordt.

Die twee versies van omvolking mag men best los van elkaar zien vind ik.
  zondag 5 juni 2022 @ 21:58:41 #111
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204972402
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 21:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ah, je bedoelt dat het rekenkundig niet zo kunnen kloppen.

Maar heb je gelijk? Op dit moment is het percentage al 25,7%.

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je bedoelt met "een paar decennia". Maar laten we eens voorzichtig rekenen met de cijfers van 2021 van het CBS:

Migratiesaldo: 108.000
Geboortesaldo: 7700

Als je dit extrapoleert over een periode van 50 jaar dan krijg je:

Migratiesaldo: 5,40 miljoen
Geboortesaldo: 0,39 miljoen

Dus in het jaar 2072 zou de bevolking bestaan uit 17,6 + 5,40 + 0,39 = 23,39 miljoen.

Hiervan zijn dan ruwweg 4,4 + 5,4 = 9,8 miljoen migrant, oftewel 42%.

Maar deze berekening is wel heel erg ruw. Er zullen ook steeds meer gemengde huwelijken komen en ook de migranten zelf zullen zich in hoog tempo voortplanten. En een deel van de huidige migranten zullen ook sterven.

Hoe dan ook: wanneer precies dat percentage van 50% bereikt zal worden weet ik niet. Maar het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat dit nog deze eeuw zal gebeuren.

Echter, alles hangt af van het migratiebeleid. De potentiële instroom is praktisch onbeperkt; het gaat er slechts om of het huidige beleid houdbaar zal blijven.
Hm, als je het zo sec bekijkt kan dat inderdaad kloppen. Echter ken ik geen prognoses waarin de Nederlandse bevolking 23 miljoen inwoners haalt. Het grootste gedeelte van deze migratie is Oost-Europees en hiervan verwacht men dat deze zal afvlakken.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 5 juni 2022 @ 22:00:37 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204972429
Dit waren overigens de grootste migrantengroepen in 2019

We have always been at war with Eastasia.
  zondag 5 juni 2022 @ 22:01:05 #113
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204972437
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 21:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
True, maar wat wil je daar aan doen? Een wet met een verplichting om minimaal 5 kinderen te maken? ^)
Nee, het mag allemaal wel wat minder. Maar als je dan tegelijkertijd de grenzen openhoudt voor immigratie en verdere groei van de bevolking de prognose blijft, verandert de samenstelling dus ook sneller. Dat lijkt me relevant.
  zondag 5 juni 2022 @ 22:02:56 #114
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204972458
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 21:57 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Ik denk dat omvolking daadwerkelijk plaatsvindt, maar ik geloof er niet in dat dit stiekem in de achterkamertjes doelbewust als zodanig geregeld wordt.

Die twee versies van omvolking mag men best los van elkaar zien vind ik.
Het lijkt mij evident dat omvolking inderdaad plaatsvindt. Kijk in Den Haag, Amsterdam, Rotterdam. Den Haag spreekt notabene 25% van de kleuters geen fatsoenlijk Nederlands was afgelopen week in het nieuws.

Denk ook niet dat er ene agenda achterzit van "de hogere elite", wel mismanagement, doelen uit oog verliezen, bang zijn voor de publieke opinie en veel te slap optreden tegen notaire overlastgevers. Feit is dat er gewoon veel mannen en grote families deze kant opkomen en die halen vervolgens hun familie weer op. Ergo: een bijna onuitputtelijke stroom aan migranten. Terwijl de Nederlanders zelf relatief weinig kinderen krijgen. Wat prima is, mits het imigratiesaldo ook minimaal is. Kijk naar Denemarken, Noorwegen als goed voorbeeld :)
  zondag 5 juni 2022 @ 22:09:15 #115
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204972516
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 21:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hm, als je het zo sec bekijkt kan dat inderdaad kloppen. Echter ken ik geen prognoses waarin de Nederlandse bevolking 23 miljoen inwoners haalt. Het grootste gedeelte van deze migratie is Oost-Europees en hiervan verwacht men dat deze zal afvlakken.
Het valt ook niet altijd te voorspellen, maar ik vermoed dat bij gelijkblijvende omstandigheden in ons land de eventuele uitschieters vooral naar boven zullen zijn. Het aantal Syriërs in Nederland is ook ineens vertienvoudigd (van c. 10.000 naar 100.000+) ten gevolge van omstandigheden waar wij van hieruit geen controle op kunnen uitoefenen. (Nou ja, we kunnen ervoor kiezen het asielbeleid enorm te verscherpen, maar dat is kennelijk een brug te ver.) Zo zal het in de toekomst vast nog wel vaker gaan.
  zondag 5 juni 2022 @ 22:14:30 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204972561
Dit is overigens het netto Nederlandse immigratiepercentage in Europees perspectief:

We have always been at war with Eastasia.
pi_204972588
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 22:14 schreef -XOR- het volgende:
Dit is overigens het netto Nederlandse immigratiepercentage in Europees perspectief:

[ afbeelding ]
Ja, veel mensen vergeten dat het gros van de migranten hier binnen 5 jaar weer weg is.

Noorwegen en Denemarken dus een hogere migratie-instroom.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204972605
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 21:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh het gaat specifiek om moslims?
Het schiet alleen niet echt op:
[ twitter ]
Bron:
https://longreads.cbs.nl/(...)eloof-hangen-we-aan/
Getallenspielerei om de problemen te onderdrukken.
Gaat niet perse om moslim maar om mensen die zich buitenlands voelen, leven en zijn. De hoofddoekjes.
Ga jij in een grote stad een wijk in, met kort rokje en ga dan vertellen dan 9% een andere afkomst is.
Je ziet toch met eigen ogen dat de hoofddoekjes toenemen. De haat. Het is gevaarlijk.
Nu allemaal, ja je moet liberaal zijn, ze gaan integreren. Wat als onze kinderen tot de dood moeten vechten in een guerrilla strijd over 20 jaar/
Wat zouden we dan van onze instelling nu vinden?
Vakman pur sang
pi_204972752
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 22:02 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Het lijkt mij evident dat omvolking inderdaad plaatsvindt. Kijk in Den Haag, Amsterdam, Rotterdam. Den Haag spreekt notabene 25% van de kleuters geen fatsoenlijk Nederlands was afgelopen week in het nieuws.

Denk ook niet dat er ene agenda achterzit van "de hogere elite", wel mismanagement, doelen uit oog verliezen, bang zijn voor de publieke opinie en veel te slap optreden tegen notaire overlastgevers. Feit is dat er gewoon veel mannen en grote families deze kant opkomen en die halen vervolgens hun familie weer op. Ergo: een bijna onuitputtelijke stroom aan migranten. Terwijl de Nederlanders zelf relatief weinig kinderen krijgen. Wat prima is, mits het imigratiesaldo ook minimaal is. Kijk naar Denemarken, Noorwegen als goed voorbeeld :)
Helemaal mee eens (y)
  zondag 5 juni 2022 @ 22:42:44 #120
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_204972812
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 20:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Natuurlijk ligt de waarheid zoals altijd deels in het midden, maar eigenlijk alle moslims die ik ken hebben het er over dat na 9/11 ze anders werden bekeken, dat ze negatiever worden behandeld en zich moesten gaan verontschuldigen voor daden van volstrekt vreemden. De wereldwijde moslimgemeenschap is dan ook 1 van de grootste slachtoffers van die aanval van de terroristen (na natuurlijk de slachtoffers en hun nabestaanden, dat zijn en blijven de allergrootste slachtoffers).
Al ver voor 9/11 richtte het jongerenwerk in de grote steden zich specifiek op groepen Marokkanen en Somaliërs die niet meer in bedwang gehouden konden worden door hun ouders en de voorstaande ouderen in hun eigen gemeenschap. Dan hebben we het over halverwege de jaren '90 toen het al echt mis begon te lopen en er duidelijke subgroepen waren van jonge criminele Marokkanen die zich bezig hielden met overvallen en drugs. En niet alleen in de Randstad, maar ook in (middel)grote steden daarbuiten. Het ging dan vooral om tweede generatie Marokkanen en de in die periode arriverende Somaliërs. Dat verzin ik niet, daar stond ik elke dag middenin. Met name die laatste groep was zwaar getraumatiseerd en keek enorm neer op alles wat blank was of onderdeel uitmaakte van het gezag. Die groep werd eind jaren '90 al uitgekotst door de autochtone Nederlanders en, eerlijk is eerlijk, daar had ik als hulpverlener aan die groep nog begrip voor ook. Die groep Somalische jongeren was echt de ergste groep klootzakken waar ik ooit mee gewerkt heb. En dan had ik als jonge, gedreven jongerenwerker nog zo veel begrip voor wat ze doorgemaakt hadden, na een jaar was ik er helemaal klaar mee en als er onderling weer eens één werd neergestoken dan deed het me niets meer.

Het is ook die groep, aangevuld met wat andere debielen, die het prima vonden dat Amerika werd geraakt op 9/11. Zij hadden namelijk gezien wat het buitenlandbeleid van het Westen in hun land had aangericht. Deels klopte dat beeld, deels propaganda. Dat maakte hun reactie ergens begrijpelijk, maar het gevolg was dat ze nog harder werden aangekeken door autochtoon Nederland. En met hen eigenlijk alle Moslims. Die dag heeft wel iets veranderd. Overigens ook in heel veel Moslimlanden waar in de dagen na 9/11 de jacht op Westerlingen ook geopend is. Ga maar eens navragen bij ambassadepersoneel in Azië en Afrika.

Het is een veel ingewikkelder verhaal nog dat dit. Maar het éénzijdig maar de schuld leggen bij één groep is veel te makkelijk. De reden waarom die Marokkaanse jongeren in de jaren '90 zo moeilijk waren, ligt namelijk ook voor een groot deel bij het feit dat er nooit aandacht is geweest voor de manier waarop de tweede generatie gastarbeiders cultureel verscheurd werd tussen hun zeer conservatieve ouders (want die kwamen vrijwel uitsluitend uit bergdorpjes) en het West-Europa waar ze terecht waren gekomen. We hadden in de jaren '80 heel veel ellende later kunnen voorkomen. Hadden we nu een groep gehad die ook mooi een rol zou kunnen spelen in het opvangen van de Afghanen en de Syriërs.

Daarom kan ik zo slecht tegen ééndimensionale 'het is de schuld van Wilders' of 'alle moslims zijn kut'. Het is eindeloos veel ingewikkelder.
  zondag 5 juni 2022 @ 23:05:22 #121
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204972995
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 22:00 schreef -XOR- het volgende:
Dit waren overigens de grootste migrantengroepen in 2019

[ afbeelding ]
Waarom India?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 5 juni 2022 @ 23:06:52 #122
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_204973004
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 23:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waarom India?
ASML (enzo)

Bron:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)land-bevolking-groei
  zondag 5 juni 2022 @ 23:09:25 #123
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204973022
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 23:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waarom India?
Expats, voornamelijk ingenieurs.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 6 juni 2022 @ 08:59:09 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204974076
Omvolken suggereert een complot. En dat is er niet. Het is dus mensen van samenzwering beschuldigen zonder bewijs.
  maandag 6 juni 2022 @ 09:05:37 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204974107
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En zo komen we er samen wel uit *;.

Diversiteit is een goed iets, behalve diversiteit van denken, dat moet met alle mogelijke middelen de kop ingedrukt worden.

Waar hebben we dat toch eerder gezien? :').
Pure laster zoals mensen beschuldigen van samenzweringen zonder enig bewijs, moet inderdaad de kop in gedrukt worden. We hoeven alleen maar bestaande wetten te handhaven.
pi_204974721
fotje

[ Bericht 49% gewijzigd door Bluesdude op 06-06-2022 11:00:12 ]
pi_204975048
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 08:59 schreef Hexagon het volgende:
Omvolken suggereert een complot. En dat is er niet. Het is dus mensen van samenzwering beschuldigen zonder bewijs.
Nee, dat woord suggereert helemaal geen complot.

Door de harde wind is de boot omgeslagen. Geen complot.

Door de grote migratie is het land omgevolkt. Geen complot.

Oorzaak en gevolg.
  maandag 6 juni 2022 @ 11:01:17 #128
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_204975139
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 10:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Nee, dat woord suggereert helemaal geen complot.

Door de harde wind is de boot omgeslagen. Geen complot.

Door de grote migratie is het land omgevolkt. Geen complot.

Oorzaak en gevolg.
Prima dat jij daar zo over denkt. Maar het woord is in de huidige maatschappelijke discussie geïntroduceerd door lieden die daar anders over denken en die wel een complot veronderstellen.

Goed dat jij daar afstand van neemt. Dat siert je.
  maandag 6 juni 2022 @ 11:03:18 #129
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204975149
Baudet krijst vrij letterlijk dat omvolking vooropgezet is om nationale identiteiten te doen ontbinden.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 6 juni 2022 @ 11:29:20 #130
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204975380
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 11:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Prima dat jij daar zo over denkt. Maar het woord is in de huidige maatschappelijke discussie geïntroduceerd door lieden die daar anders over denken en die wel een complot veronderstellen.

Goed dat jij daar afstand van neemt. Dat siert je.
Volgens mij is dat laatste eerder regel dan uitzondering. Het is zelfs de crux van het hele debat: het bezwaar is dat "omvolking" door een aantal politici bewust anders wordt geïnterpreteerd dan het gros van de gebruikers van die term het bedoelt, met het doel een ongemakkelijke discussie over het verschijnsel in de kiem te smoren.
pi_204975638
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Van mij mag elk woord gebruikt worden. Ik vind het alleen elke keer zo wonderlijk dat de meest fascistische partij van Nederland elke keer zijn toevlucht zoekt tot het trekken van belachelijke paralellen tussen Nazi Duitsland en het huidige Europa.

Het doet nogal zielig aan.
In het wereldbeeld van fascisten zijn ánderen altijd de nazi's. Rechtstreeks uit het Russische playboek.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator maandag 6 juni 2022 @ 12:18:21 #132
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204975802
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 11:29 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Volgens mij is dat laatste eerder regel dan uitzondering. Het is zelfs de crux van het hele debat: het bezwaar is dat "omvolking" door een aantal politici bewust anders wordt geïnterpreteerd dan het gros van de gebruikers van die term het bedoelt, met het doel een ongemakkelijke discussie over het verschijnsel in de kiem te smoren.
Volgens mij net andersom, het word vooral aangezwengeld door politici die daar een welbewust keuze (laat ik het netjes zeggen) achter zien met als doel om blanken tot minderheid te maken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204975809
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 11:03 schreef -XOR- het volgende:
Baudet krijst vrij letterlijk dat omvolking vooropgezet is om nationale identiteiten te doen ontbinden.
Het is dan ook geen term die simpelweg wordt gehanteerd om demografische veranderingen aan te geven, maar een term met een hele duidelijke historische connotatie. Het gebruik van dat soort woorden is een welbekend trucje. Je gebruikt ze om overduidelijk te verwijzen naar grootse complotten waarin de Joden, elite of whatever met een vooropgezet plan proberen de bevolkingssamenstelling op een bepaalde wijze bewust proberen te veranderen.
Daar krijg je dan vervolgens kritiek op en dan is het zaak om de vermoorde onschuld te spelen: "Complotten, ik? Welnee, ik bedoelde alleen maar dat er sprake is van demografische veranderingen door migratie. Ik mag ook niets meer zeggen!".
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 6 juni 2022 @ 12:19:16 #134
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204975813
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 23:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Expats, voornamelijk ingenieurs.
Expats zijn gewoon arbeidsmigranten, natuurlijk, het klinkt alleen beter.

PS: Ik ben zelf getrouwd met een expat :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 6 juni 2022 @ 12:24:41 #135
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204975855
We zin eruit, Sjoerdsma vindt dit een prima andere tem:

vervangingsmigratie

Slotje B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 6 juni 2022 @ 12:30:16 #136
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204975890
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2022 12:24 schreef HeatWave het volgende:
We zin eruit, Sjoerdsma vindt dit een prima andere tem:

vervangingsmigratie

Slotje B-).
Vervangingsmigratie ('replacement migration') is ook de term die de VN er aanhangen dus dat lijkt me prima.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 6 juni 2022 @ 12:33:03 #137
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204975913
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 12:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Volgens mij net andersom, het word vooral aangezwengeld door politici die daar een welbewust keuze (laat ik het netjes zeggen) achter zien met als doel om blanken tot minderheid te maken.
Ja, een Baudet zal dat weten, maar als zo'n term een eigen leven gaat leiden (en dat is niet moeilijk, omdat de associatie met nazisme niet uit het woord zelf volgt) en voor het gros van de bevolking die connotaties niet draagt, vind ik het wat raar om daar zo op te gaan hameren. Het komt over als een stroman. Op het moment dat iemand als Baudet in de Kamer of op tv werkelijk gaan beweren dat er een duister plan zit achter die omvolking, kun je dat alsnog met argumenten bestrijden. Maar juist door op deze manier op de discussie vooruit te lopen, door hem bij voorbaat onmogelijk te willen maken op basis van een connotatie die velen kennelijk vreemd is, maak je jezelf verdacht.
  maandag 6 juni 2022 @ 12:34:50 #138
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204975929
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 12:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vervangingsmigratie ('replacement migration') is ook de term die de VN er aanhangen dus dat lijkt me prima.
Bij dat woord is de connotatie van opzet juist veel sterker, lijkt me. Maar goed.
  maandag 6 juni 2022 @ 12:36:20 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204975938
Overigens ben ik het er wel mee eens dat we geen massale import van laaggeschoolden moeten willen waar dat niet nodig is. Schop al die tuinders maar richting Oost-Europa ipv onderbetaald Oost-Europees personeel hierheen te lokken. Ik weet zeker dat BBB, FvD en PVV het met me eens zullen zijn .
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 6 juni 2022 @ 12:40:38 #140
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204975982
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 12:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Expats zijn gewoon arbeidsmigranten, natuurlijk, het klinkt alleen beter.

PS: Ik ben zelf getrouwd met een expat :D
Dat wordt dus een aanklacht wegens meewerken aan genocide aan de broek voor het tribunaal van openbaar aanklager Gideon van Meijeren.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 6 juni 2022 @ 12:46:53 #141
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204976024
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 12:34 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Bij dat woord is de connotatie van opzet juist veel sterker, lijkt me. Maar goed.
Vervangingsmigratie = het vervangingscijfer op peil houden om zo de demografische druk niet te hoog te laten oplopen.

Omvolking = de vervanging van een volk/etniciteit teneinde een nationale identiteit uit te vegen.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 6 juni 2022 @ 12:49:59 #142
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204976041
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 12:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vervangingsmigratie = het vervangingscijfer op peil houden om zo de demografische druk niet te hoog te laten oplopen.

Omvolking = de vervanging van een volk/etniciteit teneinde een nationale identiteit uit te vegen.
Ik kies voor demografische omwenteling.
pi_204976125
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 12:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vervangingsmigratie = het vervangingscijfer op peil houden om zo de demografische druk niet te hoog te laten oplopen.

Omvolking = de vervanging van een volk/etniciteit teneinde een nationale identiteit uit te vegen.
En wat als het beïnvloed wordt door beide motivaties, event. uit verschillende hoeken?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204977309
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 11:03 schreef -XOR- het volgende:
Baudet krijst vrij letterlijk dat omvolking vooropgezet is om nationale identiteiten te doen ontbinden.
Baudet mag dat denken. Het is een interessante theorie.

Het hoeft ook geen zwart-wit verhaal te zijn, in de zin van: beslist wél een complot óf beslist géén complot.

Allerlei tussenvarianten zijn ook denkbaar. Zoals bijvoorbeeld het volgende scenario:

1. Er is nu eenmaal veel migratie naar Europa.

2. Veel Europese landen worstelen met het vraagstuk hoe deze migratie op te vangen.

3. Sommige landen zijn qua opvang ruimhartiger dan anderen.

4. Hierdoor ontstaan ook binnen Europa migratiestromen van het ene land naar het andere land.

5. Daarom is het migratievraagstuk een Europees probleem.

6. Er is meer overleg nodig in Europa tussen de lidstaten van de EU om dit probleem op te lossen.

7. De EU moet daarom meer bevoegdheden en meer financiële middelen krijgen.

8. Er moet meer EU komen.

Zo zie je dat voor de voorstanders van de EU de migratie eigenlijk gunstig kan uitpakken. Niet als een vooraf bedacht complot, maar wel als een ontwikkeling die hen in de kaart speelt.
  maandag 6 juni 2022 @ 15:52:59 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204977335
In de VS komt Biden er gewoon voor uit hoor, migratie zorgt voor meer stemmen voor de Democraten. Dat is geen conspiracy, dat staat op video.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 6 juni 2022 @ 16:07:17 #146
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_204977452
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:52 schreef HeatWave het volgende:
In de VS komt Biden er gewoon voor uit hoor, migratie zorgt voor meer stemmen voor de Democraten. Dat is geen conspiracy, dat staat op video.
Biden heeft gezegd dat hij de grenzen opengooit om meer stemmen te krijgen? Ik ben wel benieuwd naar die video, de man is seniel genoeg om zoiets te roepen.
  Moderator maandag 6 juni 2022 @ 19:20:13 #147
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204979139
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:52 schreef HeatWave het volgende:
In de VS komt Biden er gewoon voor uit hoor, migratie zorgt voor meer stemmen voor de Democraten. Dat is geen conspiracy, dat staat op video.
Aangezien op een heel klein deel na ALLE stemmers in Amerika vanuit migratie komen is dat nogal logisch. Alleen Native Americans hebben geen immigratie achtergrond in de VS. :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204979268
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 19:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Aangezien op een heel klein deel na ALLE stemmers in Amerika vanuit migratie komen is dat nogal logisch. Alleen Native Americans hebben geen immigratie achtergrond in de VS. :P
Deze onzin weer :'). Ze waren door God in Amerika geplaatst? Also VS /=/ continent Amerika.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204979554
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:37 schreef Hallojo het volgende:
Het probleem zit 'm erin dat deze term door bepaalde politici gebruikt wordt om te doen alsof andere politici beleid maken om het volk om te volken.
Ze maken in ieder geval niet dit massa-immigratiebeleid om het volk te dienen. Waar is het dan wel goed voor en wie wordt er wel mee gediend? Voor wie zijn ze nou eigenlijk aan het werk dan?

quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 11:03 schreef -XOR- het volgende:
Baudet krijst vrij letterlijk dat omvolking vooropgezet is om nationale identiteiten te doen ontbinden.
Nationale identiteiten doen verwateren is dan ook al heel lang staand EU-beleid. Van het Erasmusprogramma tot aan subsidies voor de regio's en programma's voor streektalen.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 21:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is natuurlijk niet zo dat over een paar decennia de helft van alle mensen minstens een ouder heeft die in het buitenland is geboren. Misschien heeft de helft tegen die tijd een ouder die afstamt van een 1e, 2e, 3e, 4e immigrant, maar dat is iets anders.
Het is ook geen probleem, of althans alleen een probleem van huizentekort, geldtekort, lererentekort, ziekenhuiscapaciteittekort etc, als ze allemaal gewoon Nederlander worden. Maar er is meer aan de hand, ook met de 3e generatie immigratie-achtergrond die nu niet wordt meegetald alsof die wel geintegreerd zou zijn.

Wat daar vaak ook mee aan de hand is, is niet alleen dat het geboortecijfer hoger ligt, maar de omlooptijd van generaties ook korter is. Als de niet integrerende moslims 3.5 kinderen maken nog voordat de eierstokken beginnen te rammelen bij de Nederlandse vrouwen dan gaat het in demografisch opzicht heel hard en voor je het weet tekenenen 100.000 een petitie om te eisen dat ook niet moslims zich aan hun geloofsregels houden.

Veelzeggend vond ik de paniekreactie van onze autoriteiten toen bij de avonklokrellen in Rotterdam verschillende groepen jongeren gezamenlijk optrokken. Dat is ook sociale cohesie en dat was dus kennelijk niet de bedoeling.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204979597
Ik ben wel blij met het begrip omvolking. Het geeft gelegenheid om allerlei zaken met één woord helder te duiden:

Omvolkswijk
Omvolksmuziek
Omvolksaard
Omvolkscultuur
Omvolkingsdienst
Omvolksfeest
Omvolkskrant
OMvolk
Omvolksverraad
Omvolksverlakkerij
Omvolkswoede
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')