abonnement Unibet Coolblue
pi_206015534
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 07:57 schreef DW457 het volgende:
Dit topic... Ja, neger is racistisch en ik verbaas me oprecht over de vele reacties hier van mensen die het wel ok vinden. Dit, in combinatie met de veelvoud aan 'ik haat asielzoekers' posts hier, laat wel zien dat FOK! is afgegleden naar n bedroevend niveau, waarbij racisme en discriminatie ok is.

Wil je weten of neger ok is? Wees dan echt flink en kom van je zolderkamer af en zeg het of vraag t tegen/aan n goepje Surinamers of Antillianen op straat. Maar dat zal je waarschijnlijk niet durven...
Dus zwarte mensen zijn een soort onbehouden beesten waarbij je erg moet oppassen hoe je ze aanspreekt anders vallen ze je aan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206015705
quote:
6s.gif Op zondag 18 september 2022 10:02 schreef Zorro het volgende:

[..]
Precies.

Daar ben ik heel makkelijk in: Als iemand een woord mag gebruiken dan mag iedereen het gebruiken.
Er zit nogal wat achter dat woord he, dus het is echt immens dom en kortzichtig om deze redenatie te gebruiken. Zeker als blanke man. Dan zou je beter moeten weten.
pi_206015710
quote:
16s.gif Op zondag 18 september 2022 10:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dus zwarte mensen zijn een soort onbehouden beesten waarbij je erg moet oppassen hoe je ze aanspreekt anders vallen ze je aan?
Als ik jouw kut homo noem, klojo, k* witte of randdebiel, blijf jij dan wel aardig?

Mensen worden boos als je ze beledigt en helemaal als je ze discrimineert. Dat is een basis principe. Ik neem aan dat dat voor jou ook geldt, of niet? Maakt je niet gelijk een onbehouden beest :')

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2022 10:28:57 ]
  zondag 18 september 2022 @ 10:28:49 #104
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_206015737
Die mensen die gelijk reageren met "ik gebruik gewoon hun naam, huehuehue "

Alsof andere mensen elkaar aanspreken met "He jij daar, negertje". Doe toch godverdomme eens niet zo deugend.

Ik ben opgegroeid in een multiculturele familie. Met Indo's, Filipino's, Surinamers, Nederlanders en Duitsers. Het woord neger werd nergens zoveel gebruikt als het huishouden van mijn Surinaamse oom. Het was het nette woord om zo iemand aan te duiden als je wilde duiden om wie het ging.
Ik zoek David.
Wie is dat? Is dat die neger?

Met zwarte heb ik altijd het gevoel alsof je neerpraat op iemand, over iemand. Je reduceert iemand tot zijn of haar huidskleur. Alsof dat je volledige afkomst en cultuur is. Ik ben geen fan van het woord.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_206015747
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:27 schreef DW457 het volgende:

[..]
Als ik jouw kut homo noem, klojo, k* witte of randdebiel, blijf jij dan wel aardig?
Nee dat denk ik niet, is dit een ja op mijn vraag?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206015752
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
Die mensen die gelijk reageren met "ik gebruik gewoon hun naam, huehuehue "

Alsof andere mensen elkaar aanspreken met "He jij daar, negertje". Doe toch godverdomme eens niet zo deugend.

Ik ben opgegroeid in een multiculturele familie. Met Indo's, Filipino's, Surinamers, Nederlanders en Duitsers. Het woord neger werd nergens zoveel gebruikt als het huishouden van mijn Surinaamse oom. Het was het nette woord om zo iemand aan te duiden als je wilde duiden om wie het ging.
Ik zoek David.
Wie is dat? Is dat die neger?

Met zwarte heb ik altijd het gevoel alsof je neerpraat op iemand, over iemand. Je reduceert iemand tot zijn of haar huidskleur. Alsof dat je volledige afkomst en cultuur is. Ik ben geen fan van het woord.
Ja maar die mensen zien geen kleur he. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206015753
quote:
16s.gif Op zondag 18 september 2022 10:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nee dat denk ik niet, is dit een ja op mijn vraag?
Nee, dat maakt ze mens, net als jij en ik. Niets minder, niets meer.
pi_206015801
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:30 schreef DW457 het volgende:

[..]
Nee, dat maakt ze mens, net als jij en ik. Niets minder, niets meer.
Ik val niemand aan als ze mij verkeerd aanspreken. Ik vind het altijd maar bijzonder wanneer mensen dwepen met de gedachte dat anderen zwarte mensen niet op eoa wijze durven aanspreken omdat zwarte mensen gevaarlijk zouden zijn, haast dierlijk; daar zit heel veel verkapt racisme in...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 18 september 2022 @ 10:38:32 #109
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_206015828
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:30 schreef DW457 het volgende:

[..]
Nee, dat maakt ze mens, net als jij en ik. Niets minder, niets meer.
Met geweld reageren op woorden maakt men een mens?
Huh, weer wat geleerd. Kennelijk ben ik geen mens.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Beste/leukste mod 2022 zondag 18 september 2022 @ 10:39:45 #110
319979 Fok-it
All is well
pi_206015839
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
Die mensen die gelijk reageren met "ik gebruik gewoon hun naam, huehuehue "

Alsof andere mensen elkaar aanspreken met "He jij daar, negertje". Doe toch godverdomme eens niet zo deugend.

Ik ben opgegroeid in een multiculturele familie. Met Indo's, Filipino's, Surinamers, Nederlanders en Duitsers. Het woord neger werd nergens zoveel gebruikt als het huishouden van mijn Surinaamse oom. Het was het nette woord om zo iemand aan te duiden als je wilde duiden om wie het ging.
Ik zoek David.
Wie is dat? Is dat die neger?

Met zwarte heb ik altijd het gevoel alsof je neerpraat op iemand, over iemand. Je reduceert iemand tot zijn of haar huidskleur. Alsof dat je volledige afkomst en cultuur is. Ik ben geen fan van het woord.
Wel goeie post dit ja. Zag laatst ook wat filmpjes van een vent op Amerikaanse universiteiten die in kleding van andere culturen over straat ging en vroeg hoe dat overkwam, waar de studenten hem nog heel negatief bejegende ging hij later de wijken in met bijvoorbeeld veel Mexicanen die hem vervolgens allemaal complimenteerde over dat het hem goed stond :+

Heb je hier natuurlijk ook wel een beetje, de personen die het minder betreft hoor je het meest
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_206015849
quote:
16s.gif Op zondag 18 september 2022 10:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik val niemand aan als ze mij verkeerd aanspreken. Ik vind het altijd maar bijzonder wanneer mensen dwepen met de gedachte dat anderen zwarte mensen niet op eoa wijze durven aanspreken omdat zwarte mensen gevaarlijk zouden zijn, haast dierlijk; daar zit heel veel verkapt racisme in...
Nee, je maakt mensen boos met een belediging. Dat je daar een reactie op krijgt is niet meer dan gek. Ik suggereer niet dat ze gelijk geweld gebruiken. Wat ik zo laf vindt zijn al die mensen die hier heel stoer het woord blijven gebruiken, maar dat nooit tegen de doelgroep zelf zouden durven zeggen. Waarom? Omdat ze wéten dat het een zware belediging is en ze daar niet zondermeer mee wegkomen.

Als je niet snapt waarom je als blanke dit niet tegen een getint persoon kan zeggen, dan heb je echt wat geschiedenislessen gemist en is dat een uiting van gebrek aan kennis, inzicht en intelligentie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2022 10:41:02 ]
  Redactie Frontpage zondag 18 september 2022 @ 10:41:17 #112
38148 crew  Innisdemon
pi_206015858
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 01:15 schreef Fer het volgende:
Zwarte associeer ik echt met het platte land. “He, kiek daar leup zo’n swatte deu de straad.”
Dat treft. Ons hele land is plat.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zondag 18 september 2022 @ 10:42:29 #113
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_206015869
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:26 schreef DW457 het volgende:

[..]
Er zit nogal wat achter dat woord he, dus het is echt immens dom en kortzichtig om deze redenatie te gebruiken. Zeker als blanke man. Dan zou je beter moeten weten.
Dus een neger mag een andere neger neger noemen? Maar wij als boze witte mannen mogen dat woord niet gebruiken? Want dan zijn we racistisch? Klopt toch hè?

Echt 8)7 Bij1 praktijken
pi_206015872
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:38 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Met geweld reageren op woorden maakt men een mens?
Huh, weer wat geleerd. Kennelijk ben ik geen mens.
Zeg ik dat? Dat jij/jullie daar gelijk aan denken zegt vooral wat over jouw/jullie wereldbeeld wat wordt geprojecteerd op deze post.
  Redactie Frontpage zondag 18 september 2022 @ 10:43:19 #115
38148 crew  Innisdemon
pi_206015878
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:26 schreef DW457 het volgende:

[..]
Er zit nogal wat achter dat woord he, dus het is echt immens dom en kortzichtig om deze redenatie te gebruiken. Zeker als blanke man. Dan zou je beter moeten weten.
Waarom zeker als blanke man?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_206015883
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:42 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dus een neger mag een andere neger neger noemen? Maar wij als boze witte mannen mogen dat woord niet gebruiken? Want dan zijn we racistisch? Klopt toch hè?

Echt 8)7 Bij1 praktijken
Dat klopt inderdaad. En heeft geen reet met Bij1 praktijken te maken, maar inderdaad wel de gevolgen van ons slavernijverleden.
pi_206015888
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:43 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Waarom zeker als blanke man?
Zie hierboven.
pi_206015914
T is toch bizar dat ik mijn standpunt überhaupt moet verdedigen. Sinds wanneer is racisme en discriminatie opeens ok? Bizar dat er zo vaak wordt gegrepen naar de grondwet op dit forum, maar artikel 1 hier volgens kei hard wordt geschonden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2022 10:46:19 ]
  zondag 18 september 2022 @ 10:47:20 #119
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_206015932
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:46 schreef DW457 het volgende:
T is toch bizar dat ik mijn standpunt überhaupt moet verdedigen. Sinds wanneer is racisme en discriminatie opeens ok? Bizar dat er zo vaak wordt gegrepen naar de grondwet op dit forum, maar artikel 1 hier volgens kei hard wordt geschonden.
Waarom lieg je?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 18 september 2022 @ 10:50:46 #120
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_206015975
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:43 schreef DW457 het volgende:

[..]
Dat klopt inderdaad. En heeft geen reet met Bij1 praktijken te maken, maar inderdaad wel de gevolgen van ons slavernijverleden.
Oh ja haal de slavernij er maar weer bij. Bewust meegemaakt ook.

Je bent af :W

Voor mij blijft een zwarte gewoon een neger. Sorry :*
  zondag 18 september 2022 @ 10:51:28 #121
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_206015984
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wel goeie post dit ja. Zag laatst ook wat filmpjes van een vent op Amerikaanse universiteiten die in kleding van andere culturen over straat ging en vroeg hoe dat overkwam, waar de studenten hem nog heel negatief bejegende ging hij later de wijken in met bijvoorbeeld veel Mexicanen die hem vervolgens allemaal complimenteerde over dat het hem goed stond :+

Heb je hier natuurlijk ook wel een beetje, de personen die het minder betreft hoor je het meest
Ik lees wel vaker over Mexicanen die het allemaal totaal anders ervaren als "minderheid". Ze kijken maar wat graag films en series met andere afkomsten. Ze vinden het helemaal geweldig dat een deel van hun cultuur omarmd wordt en gebruikt wordt in media.

Bijvoorbeeld Speedy Gonzalez. Warner Brothers wilde het niet meer maken/uitzenden omdat ze dachten dat het beledigend was voor Mexicanen. Bleek nou dat juist Mexicanen de grootste fans waren.
Ik denk dat hierin ook mee speelt dat het Zuiden van de VS en Mexico decennialang naast elkaar hebben geleefd en dus grote culturele overeenkomsten hebben, waardoor het makkelijker gaat. En dat veel Mexicanen vrijwillig naar de VS gaan om bijvoorbeeld te werken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Redactie Frontpage zondag 18 september 2022 @ 10:54:59 #122
38148 crew  Innisdemon
pi_206016022
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:44 schreef DW457 het volgende:

[..]
Zie hierboven.
Nee. Als jij dat niet kunt uitleggen, is het blijkbaar niet de moeite waard.

Weten we in ieder geval waar we staan met je schrijfsels
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_206016035
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:51 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ik lees wel vaker over Mexicanen die het allemaal totaal anders ervaren als "minderheid". Ze kijken maar wat graag films en series met andere afkomsten. Ze vinden het helemaal geweldig dat een deel van hun cultuur omarmd wordt en gebruikt wordt in media.

Bijvoorbeeld Speedy Gonzalez. Warner Brothers wilde het niet meer maken/uitzenden omdat ze dachten dat het beledigend was voor Mexicanen. Bleek nou dat juist Mexicanen de grootste fans waren.
Ik denk dat hierin ook mee speelt dat het Zuiden van de VS en Mexico decennialang naast elkaar hebben geleefd en dus grote culturele overeenkomsten hebben, waardoor het makkelijker gaat. En dat veel Mexicanen vrijwillig naar de VS gaan om bijvoorbeeld te werken.
quote:
Feeling that the character presented an offensive Mexican stereotype, Cartoon Network shelved Speedy's films when it gained exclusive rights to broadcast them in 1999 (as a subsidiary of Time Warner, Cartoon Network is a corporate sibling to Warner Bros.). In an interview with Fox News on March 28, 2002, Cartoon Network spokeswoman Laurie Goldberg commented, "It hasn't been on the air for years because of its ethnic stereotypes."[6]

Despite such controversy over potentially offensive characterizations, Speedy Gonzales remained a popular character in Latin America.[6] Many Hispanic people remembered him fondly as a quick-witted, heroic Mexican character who always got the best of his opponents, at a time when such depictions of Latin Americans were rare in popular entertainment.[7] The Hispanic-American rights organization League of United Latin American Citizens called Speedy a cultural icon, and thousands of users registered their support of the character on the hispaniconline.com message boards. Fan campaigns to put Speedy back on the air resulted in the return of the animated shorts to Cartoon Network in 2002.[8]

8)7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206016070
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:54 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Nee. Als jij dat niet kunt uitleggen, is het blijkbaar niet de moeite waard.

Weten we in ieder geval waar we staan met je schrijfsels
Nee, ik legde het letterlijk uit in mijn post daarboven... :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2022 11:00:20 ]
pi_206016084
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:47 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Waarom lieg je?
Goede argumentatie dit :')

quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:50 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Oh ja haal de slavernij er maar weer bij. Bewust meegemaakt ook.

Je bent af :W

Voor mij blijft een zwarte gewoon een neger. Sorry :*
Ook tegen de doelgroep zelf, durf je dat ook? Of alleen tegen je blanke vriendjes?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')