Ik vat gringo niet beledigend op. Ik heb veel gereisd in Zuid-Amerika, ken de cultuur daar.quote:Op donderdag 22 december 2022 12:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
In bv. Zuid Amerika zeggen ze wel "gringo", wat ook niet altijd even positief bedoeld is. Negro is daar ingeburgerd, zoals ook bv. Luis Suarez al eens zei. In Peru hoorde ik zelfs regelmatig "mono" (aap) als het ging over wat donkerdere Peruanen.
Hoeveel % van de negers/zwarten/donker gekleurden is echt zwart?quote:Op donderdag 22 december 2022 11:53 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk vinden negers het helemaal niet fijn om zwart te zijn?
Zelfs de zwart-ogende negers zijn doorgaans zeer donkerbruin.quote:Op donderdag 22 december 2022 11:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sommige negers zijn wel echt zwart. Anderen zijn meer bruinkleurig. In België gebruiken ze bv. wel "zwarte" of "bruine".
Qua kleur klopt dat wel. Wit niet.
Zwarte, bruine, getinte.. Dat doet er dan toch niet toe? Het gaat om een donker kleurtje.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoeveel % van de negers/zwarten/donker gekleurden is echt zwart?
Hoeveel % van de blanken/witten is echt wit?
Volgens mij in beiden gevallen een minderheid.
Sommige mensen boeit het niet, anderen storen zich eraan. Zelfde als bij "wit", sommige mensen boeit het niet, anderen storen zich er aan.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:35 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Zwarte, bruine, getinte.. Dat doet er dan toch niet toe? Het gaat om een donker kleurtje.
Ik krijg vooral dat laatste woord de kriebels. Alsof je mensen met kleur en mensen zonder kleur hebtquote:Op donderdag 22 december 2022 14:35 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Zwarte, bruine, getinte.. Dat doet er dan toch niet toe? Het gaat om een donker kleurtje.
Meestal is het dat ook niet. De meeste negers daar pakken negro ook niet beledigend op.quote:Op donderdag 22 december 2022 12:21 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik vat gringo niet beledigend op. Ik heb veel gereisd in Zuid-Amerika, ken de cultuur daar.
Natasja Gibbs is een soort van paus-neger die jij ziet als vertegenwoordiger van alle negroïde mensen, vergelijkbaar met wat de paus is voor katholieken?quote:Op donderdag 22 december 2022 15:51 schreef Gia het volgende:
Ik houd het wel voortaan bij zwarte Nederlander, aangezien een Natasja Gibbs, afgelopen maandag bij Beau, het voortdurend had over witte Nederlanders.
Nee, maar schijnbaar, en Natasja is niet de enige, is het heel normaal om over de blanke Nederlander te praten als 'de witte Nederlander', 'witte Europeanen' enz... In mijn ogen mag dan 'de zwarte Nederlander' ook.quote:Op donderdag 22 december 2022 16:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Natasja Gibbs is een soort van paus-neger die jij ziet als vertegenwoordiger van alle negroïde mensen, vergelijkbaar met wat de paus is voor katholieken?
Of voldoet elke willekeurige neger en zie jij elke random uitspraak van elke willekeurige neger als reden om jouw gedrag daarop aan te passen?
Volgens mij werd "zwart" als huidskleuraanduiding eerder gebruikt dan "wit" en volgens mij is het wit just een reactie hierop.quote:Op donderdag 22 december 2022 16:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, maar schijnbaar, en Natasja is niet de enige, is het heel normaal om over de blanke Nederlander te praten als 'de witte Nederlander', 'witte Europeanen' enz... In mijn ogen mag dan 'de zwarte Nederlander' ook.
Is er dan zoiets als DE zwarte mensen? Wie is hun officiele woordvoerder en hebben alle zwarte mensen 1 of 2x per maand vergadering met alle zwarte mensen samen?quote:Persoonlijk vind ik 'neger' een prima woord, maar dat willen de zwarte Nederlanders niet.
Ja, want mensen noemen jou ook altijd bij jouw huidskleur en naam he Witte Gia met hoofdletter W.quote:'Mensen van kleur' slaat nergens op, want alle mensen hebben een kleur. Dus, tja, dan maar Zwarte Nederlander.
Wel vervelend als zo iemand dan toevallig Piet heet.
Wat boeit het eigenlijk? Weken fophef over het feit dat Rutte excuses gaat aanbieden. Nu is dat gebeurd en alle neger-topics zakken weg op alle fora. Het interesseert de meeste mensen nauwelijks iets.quote:Op donderdag 22 december 2022 16:54 schreef Cupfighter het volgende:
Gewoon negeren hoef je ze ook niet aan te spreken
Klopt, het is niet boeiend en Rutte met zijn rampenkabinet heeft zo weer kostbare tijd verspild alsof er geen urgentere problemen te verholpen zijnquote:Op vrijdag 23 december 2022 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat boeit het eigenlijk? Weken fophef over het feit dat Rutte excuses gaat aanbieden. Nu is dat gebeurd en alle neger-topics zakken weg op alle fora. Het interesseert de meeste mensen nauwelijks iets.
Hindoes zou ik dan weer eerder koelies noemenquote:Op maandag 19 december 2022 20:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja ik werkte met mensen met surinaamse achtergrond, en daar werd het onderscheid ook echt heel erg gemaakt, 1 surinamer zei zelfs tegen mij dat een collega van ons (die ook uit suriname komt) geen neger is omdat hij hindoestaans is en zijn voorouders op contractbasis zijn gekomen ipv ge-enslaveerd.
hij vertelde daarna trots dat hij een MANDINGO neger was en dat dat dan de sterkste negers waren, ook met de grootste piemels. En dat ze allemaal in suriname een buitenvrouw hadden, dat dat heel normaal was.
Het is ook gewoon blank en niet wit.quote:Op maandag 6 juni 2022 12:02 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Wat een gelul. Je ziet nu hetzelfde bij witte mensen. De een heeft geen probleem met die term de ander loopt te janken dat ‘ie “blank” genoemd wil worden.
Het zijn synoniemen van elkaar. Dat jij blank blijft gebruiken is prima maar zeggen dat wit fout is slaat nergens opquote:Op donderdag 23 maart 2023 19:18 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Het is ook gewoon blank en niet wit.
Maar blank betekent hetzelfde als wit dus dan klopt blank ook niet. Met jouw logica moeten we een nieuwe benaming gaan gebruiken anders dan blank en wit.quote:Op donderdag 22 december 2022 11:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sommige negers zijn wel echt zwart. Anderen zijn meer bruinkleurig. In België gebruiken ze bv. wel "zwarte" of "bruine".
Qua kleur klopt dat wel. Wit niet.
Bepaal ik zelf wel. Dank je.quote:Op donderdag 23 maart 2023 19:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het zijn synoniemen van elkaar. Dat jij blank blijft gebruiken is prima maar zeggen dat wit fout is slaat nergens op
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |