abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204955105
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 20:51 schreef MaJo het volgende:
Als Aapie zich de afgelopen dagen zo gevoeld heeft als ik me nu voel dan snap ik wel dat hij niet te genieten was :X damn wat voel ik me beroerd :'(
Beterschap!
  vrijdag 3 juni 2022 @ 21:11:45 #52
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204955249
Lange dag gehad en J is doodmoe. Ik zeg dat we douchen maar beter skippen, want hij trekt het niet langer. Maar man stond erop...... J is nu dus zo oververmoeid dat hij klaar wakker is! :') :') Tjah... I told you!
  vrijdag 3 juni 2022 @ 21:16:57 #53
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204955355
Boze dreumesen? Dat kennen wij helemaal niet hier in huis. :{w

We hebben deze dame vandaag ingeschreven op de basisschool. :) We hadden een gesprek met de juf van U. en Zielie was mee. Ze pakte een boekje uit de kast en ging meteen aan tafel zitten.. pff. :D

[ Bericht 14% gewijzigd door arvensis op 04-06-2022 06:47:50 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_204955589
Ik vind dit topic ook echt zo grappig, kan niet wachten tot mijn F. over 2,5 maand (omg, dan al?!?!?) een dreumes is. Nu doet ze soms al zulke grappige én irritante dingen, ben benieuwd hoe dat gaat als ze echt kunnen lopen en klimmen en praten. Ze is nu al behoorlijk temperamentvol. :D
Vinden jullie (en dan vooral de users die meer kinderen hebben) de dreumestijd het pittigst qua driftbuien/opvoeden/alles in het algemeen?
  vrijdag 3 juni 2022 @ 21:50:55 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_204955968
Neen.
disclaimer
  Moderator/colorchick vrijdag 3 juni 2022 @ 22:01:06 #56
382129 crew  Donna
pi_204956152
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 21:28 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik vind dit topic ook echt zo grappig, kan niet wachten tot mijn F. over 2,5 maand (omg, dan al?!?!?) een dreumes is. Nu doet ze soms al zulke grappige én irritante dingen, ben benieuwd hoe dat gaat als ze echt kunnen lopen en klimmen en praten. Ze is nu al behoorlijk temperamentvol. :D
Vinden jullie (en dan vooral de users die meer kinderen hebben) de dreumestijd het pittigst qua driftbuien/opvoeden/alles in het algemeen?
Verder dan ruim 4 jaar kom ik nog niet en ik weet zeker dat er nog mindere periodes zullen komen, maar die kleuter is de rust zelf en dat was ze als dreumes ook.
Haar zusje de dreumes daarentegen is een regelrechte draak, dus wat dat betreft zeg ik ja; tot nu toe vind ik dit de minst leuke periode.
Maar ik ben bang dat het straks ook een draak van een peuter en kleuter wordt. 8-)
  vrijdag 3 juni 2022 @ 22:30:39 #57
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204956756
Nee joh, zo'n dreumes neem je nog onder je arm. Ik heb me erop verkeken maar als ze gaan praten dan ben je echt de sjaak want dan krijg je, naast het drama, weerwoord en ze zijn niet meer zo makkelijk bij kop en kont te pakken tegen die tijd.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 4 juni 2022 @ 08:44:49 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_204958321
Nou @MaJo, ik denk dat goud mee heeft gelezen over de aanpak van Aapie, want hij at gisteren bij de bbq dus 7 grote gamba's, een kipspies, een spekspies en een halve braadworst.

Groenten zijn allemaal op de grond beland.
En toen het vlees op was heeft ie geprobeerd zijn satéprikker op te eten. Lock your fridge mommy :')
Ben benieuwd hoe de luier straks ruikt :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 18% gewijzigd door SQ op 04-06-2022 08:53:18 ]
disclaimer
  zaterdag 4 juni 2022 @ 08:51:13 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_204958372
Oh en ik had het filmpje van @Bienelientjee ook nog gezien, wauw! Wat bizar eigenlijk om zulke dingen uit je baby te horen komen :D

En kleine boze zielie met haar temperament O+

En poffertje die er uit ziet als een peuter maar slaapt als een newborn O+ :')
Allemaal eikels schatjes!
disclaimer
  zaterdag 4 juni 2022 @ 08:53:46 #60
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204958385
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 08:51 schreef SQ het volgende:
Oh en ik had het filmpje van @:Bienelientjee ook nog gezien, wauw! Wat bizar eigenlijk om zulke dingen uit je baby te horen komen :D

En kleine boze zielie met haar temperament O+

En poffertje die er uit ziet als een peuter maar slaapt als een newborn O+ :')
Allemaal eikels schatjes!
Ja dit allemaal!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 4 juni 2022 @ 09:57:57 #61
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204958763
Omg ik heb echt lopen gniffelen om de verhalen van de eikel dreumessen :D. Ik denk ook wel eens jemig, maar de gedachte dat ze zelf nog geen grip hebben op emoties en motoriek maakt veel goed. Dat gezegd hebbende hadden we gisteren de eerste terroravond. Ed had krampjes en wilde alleen maar geborgenheid en de hele avond heerlijk krijsen en E wilde wel meedoen. Eerst sliep hij door het lawaai door, maar al gauw werd hij wakker en was hij meer dan 1,5 uur niet te troosten. Dit ging door tot het punt dat ik dacht dat hij tandenpijn oid moest hebben, dus zetpil erin en hem bij ons in bed gelegd. Toen veranderde hij ineens in de zorgzame broer (eikelmodus off) en wilde hij Edje alleen nog maar aaien. Toen hebben we nog een uur gekrijs aangehoord totdat ik op het briljante idee van inbakeren kwam en sliepen we allen nog lang en gelukkig. :P
Ps. Lang en gelukkig is de volgende ochtend 6 uur. |:)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_204959367
Haha nee. Peuter die moest wennen aan peuterspeelzaal, poepzindelijk worden, niet meer vast kunnen zetten in de eetstoel, slaan, ijs/chips willen als ontbijt, dat waren minder leuke fases. Maar nu heb ik een kleuter en is dat grotendeels voorbij.
Zijn kleutertijd is nog niet voorbij maar gaat ook meestal niet over rozen.

Poffertje kan nog mee in de houdgreep. :Y) Hoewel ook zij achterlijk sterk kan zijn.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204965104
Ik heb volgens mij twee redelijk temperamentvolle kinderen en ik vind de dreumesfase juist het leukst denk ik. Hoe langzaam hun wereld groter wordt en ze steeds meer hun eigen persoontje worden. O+ Daarbij kan ik nu nog heel erg lachen om Hannah die begint te krijsen en slaan als ze gefrustreerd is dat iets niet lukt. Bij Dirk zijn dat toch de momenten dat ik tot 10 20 100 moet tellen voor ik reageer. Al is Hannah nog steeds de rust zelf als ik haar met Dirk vergelijk, dus misschien is bij haar de peuter/kleuterfase ook makkelijker.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 5 juni 2022 @ 09:40:43 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_204967053
Het is wel lachen ja, met die dreumesen. Dat imiteren blijft zo leuk. Hoe die hersentjes verbindingen leggen. En hoe ze zo heerlijk compleet en vol overgave egocentrisch kunnen zijn en iedereen dat nog lief / schattig vindt (en daar maken ze best vernuftig misbruik van :'))
disclaimer
  zondag 5 juni 2022 @ 10:09:01 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_204967187
In de categorie "daar kun je ook mee bellen":

https://youtube.com/shorts/DZLIqvW7ZE0?feature=share
disclaimer
  zondag 5 juni 2022 @ 11:46:11 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204967725
Ik vind mijn dreumes nu juist leuk eigenlijk! Mijn peuter gilt, krijst, slaat, geeft weerwoord, kleurt op de kast/tafel/muur, is sneller dan ik met wegrennen en ik tel dagelijks tien keer tot 100 voor ik soms alsnog ontplof.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204980448
A. begint zijn naam te zeggen :D 'Aatuu' zegt ie O+

En vanmiddag hebben we hem toch een middagslaap laten doen van 1,5 uur. We zijn de ochtend weg geweest en hij was vroeg wakker vanmorgen, dus ik dacht dat het wel nodig zou zijn. Nouja, het is weer feest nu. Hij slaapt nog steeds niet. De vorige dagen hebben we hem geen middagslaap meer laten doen en toen sliep hij wel rond 7 uur/ half acht. Ik denk toch dat we nu definitief het middagslaapje gaan skippen.
pi_204980634
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 10:09 schreef SQ het volgende:
In de categorie "daar kun je ook mee bellen":

https://youtube.com/shorts/DZLIqvW7ZE0?feature=share
Haha, geweldig! J belt ook met alles.
pi_204985021
Ohh wat een leuke dreumesen hebben jullie toch! Goud met zn 'telefoon' :D

Ik vind de dreumesfase inderdaad ook niet zo pittig. En zoals al meerderen zeggen hebben ze nu eigenlijk nog niet zoveel te willen omdat je ze nog makkelijk meesjouwt. Ik gooi die van mij op moeilijke dagen ook gewoon in de kinderwagen. Maar een pratende peuter/kleuter is inderdaad wel weer andere koek :D
pi_204988034
Over het algemeen is ze heel erg leuk.

Maar dat gillen ....
pi_204988260
Ik vond kleuter toen ze 3 was het pittigst, al is ze over het algemeen heel prima te handelen. (Als ik het naar bed gaan/inslapen van 0 tot 4 en nu ook nog soms even buiten beschouwing laat...)
Dreumes is een andere categorie en nu al soms een uitdaging, maar idd dat is anders dan een peuter / kleuter.

En wow sun, wat is a snel klaar met zijn slaapjes.
Ik vond kleuter met 2,5 al jong. :D
pi_205036126

O+
pi_205036142
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:30 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]

O+
O+
pi_205036189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 20:41 schreef Nolita het volgende:
Ik vond kleuter toen ze 3 was het pittigst, al is ze over het algemeen heel prima te handelen. (Als ik het naar bed gaan/inslapen van 0 tot 4 en nu ook nog soms even buiten beschouwing laat...)
Dreumes is een andere categorie en nu al soms een uitdaging, maar idd dat is anders dan een peuter / kleuter.

En wow sun, wat is a snel klaar met zijn slaapjes.
Ik vond kleuter met 2,5 al jong. :D
Het is lastig met de slaapjes. De ene dag gaat het goed, de andere dag niet. Vandaag is hij al om 17.30 in slaap gevallen. We hebben hem maar naar bed gedaan. Ik wil niet weten hoe vroeg hij morgen wakker wordt... We laten hem vanaf nu een een half uurtje á 45 minuten op bed liggen tussen de middag. Dan maar tot laat wakker, maar zo behoudt hij het goede ritme nog een beetje.
pi_205036217
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het is lastig met de slaapjes. De ene dag gaat het goed, de andere dag niet. Vandaag is hij al om 17.30 in slaap gevallen. We hebben hem maar naar bed gedaan. Ik wil niet weten hoe vroeg hij morgen wakker wordt... We laten hem nu een een half uurtje á 45 minuten op bed liggen tussen de middag. Dan maar tot laat wakker, maar zo behoudt hij het goede ritme nog een beetje.
Het blijft soms zo gek..

We hebben hier dagen dat ze met moeite 30-40 minuten slaapt, en dagen zoals vandaag...
Rommelige nacht, vervolgens uitslapen tot ~ 10:00. Al snel weer prikkelig, dus naar bed omstreeks 13:30. Geslapen tot 16:30. Willen we haar nog even beneden houden terwijl grote zus naar bed gaat, staat ze te tieren bij de trap.. Oftewel gewoon om 19:30 alweer naar bed..

Zo'n contrast van de ene naar de andere dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')