abonnement Unibet Coolblue
pi_204941136
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 11:43 schreef fietsie het volgende:
Niet-eet-dipje hier. Erg erg erg veel moeite mn regime vast te houden
Slokjes water valt er ook onder? Kauwgum?

Beetje lachen: de paarden zijn ook al tijden niet buiten geweest bij deze evenementen.
Die hebben er niet altijd zin in om in te paraderen. _O-
Dat is nog leuker dan het strak geregisseerde.
Gelukkig mooi zonnig weer.
pi_204941188
OK. Mijn conclusie: dierenmishandeling.
Paard met berijder naast paard met berijder, beiden met een joekel van een trom waarop wordt geslagen. Leuk hoor.

Hup, naar de sportschool. Mooie dag allen.
  donderdag 2 juni 2022 @ 12:32:12 #278
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204941471
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 11:57 schreef AnneX het volgende:
OK. Mijn conclusie: dierenmishandeling.
Paard met berijder naast paard met berijder, beiden met een joekel van een trom waarop wordt geslagen. Leuk hoor.

Hup, naar de sportschool. Mooie dag allen.
Ik kan ook niet meer genieten van dat soort dingen helaas. Die beesten in de drukte met al dat lawaai :N Ik vind beesten die uitgedost worden met bellen aan het lijf ook zo erg.

Onze buren hebben in het afgelopen jaar 5 paarden/pony's aangeschaft. Ze zorgen er goed voor, erg leuk om te zien. Ze hadden eerst enorm speelse ezels. Die moesten helaas terug naar de vorige eigenaar. Nu blijkt dat paarden net zo speels zijn. Het is echt hilarisch om twee paarden tegelijk met hun mond aan een oranje verkeerspilon te zien trekken.
Ik zie hier in de omgeving ook veel paardjes in een te kleine weide staan. Zo zonde dat zulke beesten hun hele leven lang zonder de stimulans moeten die ze nodig hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 02-06-2022 12:41:08 ]
Spoilers!
  Moderator donderdag 2 juni 2022 @ 12:40:45 #279
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204941546


Deze wateren zijn landelijk ingebracht @Kaatje1 dus daar mag je als niet lid van een Arnhemse vereniging ook in vissen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204941575
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 12:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik kan ook niet meer genieten van dat soort dingen helaas. Die beesten in de drukte met al dat lawaai :N Ik vind beesten die uitgedost worden met bellen aan het lijf ook zo erg.

Onze buren hebben in het afgelopen jaar 5 paarden/pony's aangeschaft. Ze zorgen er goed voor, erg leuk om te zien. Ze hadden eerst enorm speelse ezels. Die moesten helaas terug naar de vorige eigenaar. Nu blijkt dat paarden net zo speels zijn. Echt leuk om te zien. Het is echt hilarisch om twee paarden tegelijk met hun mond aan een oranje verkeerspilon te zien trekken.
Ik zie hier in de omgeving ook veel paardjes in een te kleine weide staan. Zo zonde dat zulke beesten hun hele leven lang zonder de stimulans moeten die ze nodig hebben.
En wat te denken van de "sportpaarden" die 23 uur per dag op stal staan -O- want stel dat ze wat overkomt in de wei met andere paarden. Het zijn verdorie kudde dieren.

Maar blijer nieuws....Ik heb een locatie *O* *O* Morgen even langsfietsen
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator donderdag 2 juni 2022 @ 12:55:17 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204941661
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 10:17 schreef Vanyel het volgende:
Jelle
En kwam-ie klaar dan riep een ieder luid:
Jelle 't loopt langs je benen, doe je klompen uit!

Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204941666
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 12:40 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]

Deze wateren zijn landelijk ingebracht @:Kaatje1 dus daar mag je als niet lid van een Arnhemse vereniging ook in vissen.
Mag je op die plekken wel of niet vissen? Als het niet mag, zijn er in Park Presikhaaf heel veel overtredingen :o
Mag het wel zal het aantal waarschijnlijk een stuk kleiner worden. En men krijgt blijkbaar geen visvergunning meer. Weet ook niet of je die alleen in je eigen gemeente kunt krijgen.

Ik heb het ook niet verzonnen hoor. Komt in het coalitie akkoord waar ik me best in kan vinden. Mocht er nou overlast zijn is het wat anders, maar ik kan me niet voorstellen dat vissen overlast veroorzaken.

"Wilde dieren moeten zo veel mogelijk met rust worden gelaten, zo staat in het coalitieakkoord. Dat betekent dat sportvisvergunningen die aflopen niet worden verlengd. Het sportvisverbod dat al geldt, wordt uitgebreid."
We have far more in common than that which devides us..
pi_204941709
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 12:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
En kwam-ie klaar dan riep een ieder luid:
Jelle 't loopt langs je benen, doe je klompen uit!

Ik had deze in mijn hoofd
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator donderdag 2 juni 2022 @ 13:13:50 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204941777
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 12:55 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Mag je op die plekken wel of niet vissen? Als het niet mag, zijn er in Park Presikhaaf heel veel overtredingen :o
Mag het wel zal het aantal waarschijnlijk een stuk kleiner worden. En men krijgt blijkbaar geen visvergunning meer. Weet ook niet of je die alleen in je eigen gemeente kunt krijgen.

Ik heb het ook niet verzonnen hoor. Komt in het coalitie akkoord waar ik me best in kan vinden. Mocht er nou overlast zijn is het wat anders, maar ik kan me niet voorstellen dat vissen overlast veroorzaken.

"Wilde dieren moeten zo veel mogelijk met rust worden gelaten, zo staat in het coalitieakkoord. Dat betekent dat sportvisvergunningen die aflopen niet worden verlengd. Het sportvisverbod dat al geldt, wordt uitgebreid."
Daar mag je vissen. Een visvergunning heeft een gemeente helemaal niets over te zeggen, dus ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan bewerkstelligen. Je wordt lid bij een vereniging en je krijgt een vispas en je mag in de aangegeven wateren vissen.

Vijvers is een ander geval, maar kanalen en dergelijke zijn bovendien vaak "bezit" van het waterschap, rivieren ook lijkt me.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204941838
Het gaat goed met Dora. O+


Pretbekkie. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204941854
Dat zijn de fijne foto's! Die willen we vaker zien.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204941863
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Daar mag je vissen. Een visvergunning heeft een gemeente helemaal niets over te zeggen, dus ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan bewerkstelligen. Je wordt lid bij een vereniging en je krijgt een vispas en je mag in de aangegeven wateren vissen.

Vijvers is een ander geval, maar kanalen en dergelijke zijn bovendien vaak "bezit" van het waterschap, rivieren ook lijkt me.
Dan zullen ze denk ik vijvers van het lijstje afhalen. Ik heb er ook geen verstand van hoor "don't shoot the messenger".
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 2 juni 2022 @ 13:31:30 #288
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204941902
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dan zullen ze denk ik vijvers van het lijstje afhalen. Ik heb er ook geen verstand van hoor "don't shoot the messenger".
Het klinkt als "we hebben geen juridische kennis en geen enkel vooronderzoek gedaan naar bestaande wettelijke regelingen en maatregelen van bestuur op landelijk niveau, maar om maximaal in te zetten op emotie stemmen schrijven we dingenwaarvan we niet begrijpen dat die niet kunnen, maar leuk klinken in de oren van de groep stemmers die daarop valt."
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 2 juni 2022 @ 13:36:47 #289
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204941947
Stel je hebt pasta (penne) , groene asperge punten en zalm in huis.

Maar geen boursin, creme fraiche enzo, ook geen room.

Waar maakten jullie dan een sausje mee? Saus voor witte asperges?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204941951
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:31 schreef fietsie het volgende:

[..]
Het klinkt als "we hebben geen juridische kennis en geen enkel vooronderzoek gedaan naar bestaande wettelijke regelingen en maatregelen van bestuur op landelijk niveau, maar om maximaal in te zetten op emotie stemmen schrijven we dingenwaarvan we niet begrijpen dat die niet kunnen, maar leuk klinken in de oren van de groep stemmers die daarop valt."
Geen idee of dat in het verkiezingsprogramma staat. Da's nou net één van de programma's die ik niet echt doorlees omdat ik daar toch niet op stem.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204941961
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:36 schreef fietsie het volgende:
Stel je hebt pasta (penne) , groene asperge punten en zalm in huis.

Maar geen boursin, creme fraiche enzo, ook geen room.

Waar maakten jullie dan een sausje mee? Saus voor witte asperges?
Gewoon een roux met melk? Pesto?
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 2 juni 2022 @ 13:59:55 #292
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204942128
Hmm eens kijken of dat wat kan worden, met een roux. Pesto is er ook niet, en ik wil pas -na- het eten weer hoeven fietsen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204942179
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:59 schreef fietsie het volgende:
Hmm eens kijken of dat wat kan worden, met een roux. Pesto is er ook niet, en ik wil pas -na- het eten weer hoeven fietsen.
Wanneer je de roux op smaakt maakt met tijm/rozemarijn etc. heb je ook een kruidige saus.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204942207
Ik zou de pasta in zijn sop gaar laten koken en lekker zalm met asperges eten. De eerste bij voorkeur rauw.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204942220
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 14:08 schreef Vanyel het volgende:
Ik zou de pasta in zijn sop gaar laten koken en lekker zalm met asperges eten. De eerste bij voorkeur rauw.
Ja, dit wel.
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 2 juni 2022 @ 14:10:05 #296
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204942232
Mjah er zullen voor iig 2 vd 3 carbs bij moeten en rijst en aardappelen komen mn neus stevig uit.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 2 juni 2022 @ 14:15:00 #297
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204942286
(Context: gisteren witte asperges met gerookte zalm gehad, eergister zelfgemaakte sushi met zalm, dus vandaag is de op-de-huid-gebakken zalm aan de beurt)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204942309
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:36 schreef fietsie het volgende:
Stel je hebt pasta (penne) , groene asperge punten en zalm in huis.

Maar geen boursin, creme fraiche enzo, ook geen room.

Waar maakten jullie dan een sausje mee? Saus voor witte asperges?
Ik zou gewoon naar de winkel gaan en boursin gaan halen :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_204942340
Mijn kookmojo is kwijt. Al een tijdje. De koelkast en de vriezer eng leeg.
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 2 juni 2022 @ 14:36:59 #300
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204942488
Omdat de avondmaaltijd ook mijn enige is doe ik er juist tegenwoordig extra mijn best op..
Vorige week deed ik een keer "lui" een patatjes en andere snacks avondmaaltijd, en dat was een grote teleurstelling. Blijkbaar verandert er dus veel in voedselperceptie in 6 maanden anders eten
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')