abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:31:50 #176
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_204951210
Hij had na 2018 moeten stoppen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_204951212
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:10 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Denk eigenlijk niet dat het bij een andere ploeg heel anders was gegaan. Hij ging al naar Jumbo omdat het bij Sunweb niet meer ging natuurlijk. Misschien dat het bij een andere ploeg iets later was geklapt, maar denk dat dat niet te voorkomen was geweest. Behalve door hemzelf dan..
Klopt, kreeg bij Jumbo ook wel vrijheid om z'n eigen schema's te volgen bijvoorbeeld. Eerst keurslijf, werkte niet, toen eigen inzicht, werkte ook niet.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:32:18 #178
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204951215
twitter
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:32:48 #179
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204951221
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:31 schreef Mani89 het volgende:
Hij had na 2018 moeten stoppen.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:33:14 #180
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_204951225
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:31 schreef Mani89 het volgende:
Hij had na 2018 moeten stoppen.

edit: net te laat.
pi_204951273
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Bertens is toch wel een ander verhaal, die heeft gewoon verre van alles uit haar carrière gehaald en ook bijna niets gewonnen, Tom heeft twee zilveren Olympische medailles, een grote ronde, 2x tweede in een grote ronde, wereldkampioen tijdrijden en etappewinsten in alledrie de grote rondes.

Kiki heeft ooit een keer de halve finale van een grand slam behaald en 2 toernooien op het op-een-na hoogste niveau gewonnen.
Absolute zin is Dumoulin wat succesvoller inderdaad, al valt er in het wielrennen t.o.v. tennis ook veel meer te "winnen": grote rondes + klassiekers + podiumplaatsen + meerdere disciplines WK + etappewinsten. Zo heel veel scheelt het ook weer niet tussen hen. Allebei ook bijvoorbeeld vierde als hoogste plek op de wereldranglijst, en dan sla ik tennis als sport nog iets hoger (want mondialer) aan.

Beiden hebben gewoon echt niet alles uit hun carrière gehaald. Kiki was die ene periode ook echt wel succesvol. Tom heeft na z'n 27ste nauwelijks meer succes gehad, dan moet je toch ook gewoon stellen dat je er verre van alles uitgehaald hebt.
pi_204951274
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:09 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Gooi VAM-berg maar plat

Heb er genoeg van
Waar wil je het afval hebben?
pi_204951277
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:39 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Waar wil je het afval hebben?
Op de Amerongse Berg.
pi_204951297
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 13:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Erg jammer een renner met zo veel talent, en ook gemis in grote ronden waar zijn type het een stuk spannender kan maken.

Uiteindelijk een Kiki Bertens-achtige carrière. Mentaal te zwak voor topsport.
Tsja, hij had 3 Tours gewonnen met jaren '90 tijdritkilometers...

Had hem graag door zien gaan als eendagsrenner, want daar had hij veel beter in kunnen zijn dan hij zelf denkt. Maar als het zo'n strijd is kan je maar beter stoppen...
Jack does it in real time...
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:43:23 #185
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204951299
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:39 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Waar wil je het afval hebben?
De Nederlandse Berg!!
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:44:31 #186
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_204951305
Laten we ook vooral niet die prachtige Vuelta vergeten in 2015, die die ook op een dag na bijna gewonnen had.
pi_204951308
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:43 schreef DeeBee het volgende:

[..]
Tsja, hij had 3 Tours gewonnen met jaren '90 tijdritkilometers...

Had hem graag door zien gaan als eendagsrenner, want daar had hij veel beter in kunnen zijn dan hij zelf denkt. Maar als het zo'n strijd is kan je maar beter stoppen...
Of steeds tweede of derde, zoals Tony Rominger.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:51:41 #188
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_204951354
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 13:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jammer, had gehoopt dat hij nog in 2024 voor de ITT in Parijs zou gaan. Zonde dat hij baalt van dat het bergop niet meer gaat dat dat ook onder druk komt te staan
Geen idee hoe die kwalificatie gaat als je officieel geen wielrenner meer bent en geen ploeg hebt, maar kan me voorstellen dat die stilletjes lekker in alle rust zonder ploeg/druk whatever daarnaar kan toewerken, stiekem.

Heeft Dennis zo niet het WK gewonnen een paar jaar geleden?
pi_204951379
Over een paar jaar zit hij dus weer op de fiets om zijn rentree te maken.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:57:21 #190
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_204951391
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Geen idee hoe die kwalificatie gaat als je officieel geen wielrenner meer bent en geen ploeg hebt, maar kan me voorstellen dat die stilletjes lekker in alle rust zonder ploeg/druk whatever daarnaar kan toewerken, stiekem.

Heeft Dennis zo niet het WK gewonnen een paar jaar geleden?
Ik neem aan dat je dan wel beschikbaar voor out of competition controles moet blijven.
pi_204951399
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Laten we ook vooral niet die prachtige Vuelta vergeten in 2015, die die ook op een dag na bijna gewonnen had.
De Vuelta dit jaar lijkt mij voor Tom een mooie afsluiter, met daarna het WK.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:58:42 #192
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_204951406
Is snowflake generation hier toepasbaar? @Mani89
Put these foolish ambitions to rest.
pi_204951412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Geen idee hoe die kwalificatie gaat als je officieel geen wielrenner meer bent en geen ploeg hebt, maar kan me voorstellen dat die stilletjes lekker in alle rust zonder ploeg/druk whatever daarnaar kan toewerken, stiekem.

Heeft Dennis zo niet het WK gewonnen een paar jaar geleden?
Een land krijgt de plek en die kunnen zelf bepalen wie ze sturen, daar zitten verder geen kwalificatie-eisen aan. Maar volgens mij ben je wel verplicht om te voldoen aan allerlei voorwaarden met betrekking tot controles en dergelijke, het is niet zo dat hij in juli 2024 kan zeggen dat hij naar de Spelen wil, dan moet hij dat al eerder aangeven om die zaken te regelen

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 03-06-2022 15:18:05 ]
  Redactie Sport vrijdag 3 juni 2022 @ 14:59:11 #194
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204951413
quote:
Olympisch zilver gewonnen vorig jaar, echt he.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204951434
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:58 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De Vuelta dit jaar lijkt mij voor Tom een mooie afsluiter, met daarna het WK.
Vuelta mag hij lekker knechten.

Maar hij zegt zelf dat hij uitkijkt naar het WK en de tijdrit daar nog als grote doel ziet, dus dat wordt vast geen Vuelta dan, die zal wel in alle rust (en zonder veel koersen) toewerken naar de tijdrit
pi_204951440
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:10 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Denk eigenlijk niet dat het bij een andere ploeg heel anders was gegaan. Hij ging al naar Jumbo omdat het bij Sunweb niet meer ging natuurlijk. Misschien dat het bij een andere ploeg iets later was geklapt, maar denk dat dat niet te voorkomen was geweest. Behalve door hemzelf dan..
Denk dat hij (achteraf) beter zich had gericht op eendagskoersen, tijdritten en ritten in een grote ronde. Niet meer op eindklassementen.

Maar da's achteraf praten en da's makkelijk uiteraard.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 15:18:58 #197
40566 Ericr
Livewrong
pi_204951585
Het is wel een beetje het verhaal van zijn generatie. Aru is al gestopt, Pinot is heel wisselvallig, Jungels is nooit echt doorgebroken, Bardet heeft zijn piek al gehad, Quintana doet alles nog mee voor dagsucces op zijn 47ste en zo zijn er nog wel wat meer renners die niet op kunnen tegen de power generatie van nu.

Of misschien gaan generaties gewoon korter mee. Slijtage op fysiek en geestelijk vlak lijkt sneller toe te slaan.
pi_204951791
Of misschien kijken we nu naar de eerste generatie die al stevig gebruikt vanaf de junioren zodat het gebruik niet zo opvalt in het bloedpaspoort. Zou de steeds jongere doorbraken ook deels verklaren.

Tom zie ik nu geen comeback meer doen, hij is wel liefhebber maar er denk ook wel klaar mee. Coachen of ploegleider zou wel erg grappig zijn, benieuwd hoe dat zou zijn. :D
Jack does it in real time...
pi_204951972
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:08 schreef EinarBoe het volgende:
https://www.wielerflits.b(...)2023-op-de-vam-berg/

De kogel is door de kerk: het EK wielrennen 2023 wordt georganiseerd in Drenthe. Vrijdag zijn alle handtekeningen gezet om het Europees kampioenschap volgend jaar te organiseren in de Nederlandse provincie. De VAM-berg speelt een cruciale rol op het EK.

De hele koers van VAM VAM VAM.
Dit is echt walgelijk.
pi_204952094
quote:
Onbekende Lennert Teugels over profwielrennen als je niet Van Aert of Evenepoel heet: “Grote auto, mooie kleren, chique villa, dat interesseert mij niet”

In Servië werd hij op ‘professionele’ wijze in de vangrail gereden door een stel Polen. In de winter verdient hij bij met wedstrijden op Zwift. En als hij in de Ronde van Griekenland kon winnen, was dat ook omdat de rest van de kopgroep er een potje ‘comedy capers’ van maakte. Niet alle profs heten Van Aert of Evenepoel. Ver onder de toplaag van het internationale wielrennen zit er, goed verborgen en onbekend, nog een laag profrenners. Ook daar kan je je laten opmerken. Zoals Lennert Teugels doet. “Ik zou met mijn diploma goed geld kunnen verdienen, maar dit is plezanter.”

Daar staat zijn naam. Netjes tussen die van Remco Evenepoel en Philippe Gilbert. Lennert Teugels, 29 en de twaalfde Belg die dit jaar een officiële profkoers kon winnen. Het leverde hem in de laatste week van april zelfs een bescheiden hitje op Youtube op. Tik stage 3 Tour of Hellas in en u begrijpt waarom: in volle finale zie je een 20-tal renners op de finish afstuiven, Teugels lijkt verloren, tot een tiental renners tegen de vlakte gaat en de snuggere Teugels het hele zootje ontwijkt. Een paar honderd meter verder rijdt hij juichend over de streep. “Slapstick?”, lacht hij. “Geluk? Misschien. Maar ik zie het anders. Ik heb veel koersen verloren omdat ik te voorzichtig was, dan mag je ook wel eens winnen net omdat je zo voorzichtig bent. Bovendien had onze soigneur ons verwittigd voor die passage. Vijftig meter voor die bocht, eentje van meer dan 90 graden, reden ze nog 61,5 kilometer per uur. Zotten. Dat kon niet goed komen.”

Ronde van Griekenland? Lennert Teugels? Profzege? Zelfs op de wielerpagina’s van uw krant leest u er hooguit in de allerkleinste kolommen over, maar ook dat is internationaal profwielrennen. Ver van de schijnwerpers vind je tientallen landgenoten die aan zeer bescheiden voorwaarden voor een ‘continentaal team’ rijden. Koerst Van Aert in de Champions League, dan fietsen zij op het niveau Virton in 1B, bij ploegen met namen als Minerva, Geofco-Doltcini of, zoals Lennert Teugels, Tarteletto-Isorex.

Begrijp je dat veel lezers zich zullen afvragen over welke renner dit artikel in godsnaam gaat?

Teugels: “Ze zijn niet alleen. Een collega van mijn vader vroeg onlangs welke job ik deed. Koersen, antwoordde mijn pa. Waarop die collega: Nee, nee, wat is zijn job? (lacht) Ik snap dat veel mensen niet weten dat ook ik profrenner ben.”

Wat moeten we ons voorstellen bij het continentale niveau?

“Roeien met de riemen die je hebt. Tarteletto heeft een budget van zo’n half miljoen euro. Daarmee bereddert het alles. Als renner betekent dat: een minimumloon, een beperkte omkadering en regelmatig improviseren. En dan is onze ploeg nog veruit bij de beste. Wij hebben al een echte bus. Bij mijn vorig team Cibel hadden we alleen een mobilhome. Daar waren ze content toen de ploegen van acht naar zeven renners werden teruggeschroefd. Met acht in die camper was iets té gezellig. Je ziet het evolueren. Toen ik bij Tarteletto begon had de manager nog een telefoonwinkel in Wetteren en stond al het materiaal samengepropt in zijn garage. Intussen hebben wij een volwaardige service course. Maar dan nog wordt elke cent omgedraaid. Als wij naar de Ronde van Griekenland gaan, is dat met één ploegleider, één mecanicien en twee soigneurs voor zeven man. Dat vind ik al heel knap. Tot je Trek-Segafredo daar ziet toekomen met een staf van twaalf man. Ik vraag mij dan af: wat doen die allemaal?”

Poseren met je fiets voor de foto bij dit interview zat er wel niet in.

“Dat bedoel ik: improviseren. In de World Tour heeft elke renner een fiets of zes. Naar een wedstrijd neemt hij drie fietsen mee en dan heeft hij er nog drie thuis staan. Ik heb twee fietsen en die staan momenteel allebei in de camion op terugweg van de Ronde van Griekenland. Gevolg: twee dagen geen fiets.”

Voor een goed begrip: ook jullie rijden wel degelijk een internationaal programma.

“Vroeger minder. Dit is mijn vijfde jaar. Eerst reed ik vooral kermiskoersen. Maar als je zoals ik bergop het best tot je recht komt en je zit in Ruddervoorde en Puivelde te rijden, schiet dat niet erg op. Maar ook dat verandert, gelukkig. Ik zit voorlopig aan één koersdag in eigen land. Voor de rest: Rwanda, een rittenwedstrijd in Servië, de Ronde van Normandië en de Ronde van Griekenland.”

Veel lezers zullen zich afvragen: wordt in die landen ook gekoerst?

“Jawel, het is geen Parijs-Nice of Tirreno-Adriatico, maar de organisatie is er daarom niet minder om. Ik heb ooit de Ronde van Taiwan gereden. Sliep ik in de Sheraton, je kon er rijst met gouden lepels eten. Maar zelfs in Rwanda. In West-Europa denken wij snel: Prutskoersen, slecht georganiseerd... Niets van. De accommodatie in Rwanda was basic, maar ik had er een bed en heb er nooit honger gehad. Meer moet dat niet zijn. De slechtste organisatie vind je net in Nederland: onveilige situaties, auto’s op parcours… dat heb ik in Servië of Griekenland niet gezien.”

Nooit gekke dingen meegemaakt?

(lacht) “Dat zou ik ook niet zeggen. In de Belgrade Banjaluka, dat Servisch rondje, stond ik voor de slotrit aan de leiding. Met dank aan een paar Polen die op de voorlaatste dag door een tactische blunder hun eigen koers verprutst hadden. Dat mochten ze niet laten gebeuren. Op de laatste dag hadden ze zich voorgenomen: Gelijk wat er gebeurt, Teugels gaat eruit. De hele dag was ik door twee, drie Polen omsingeld. Elke keer dreven ze mij naar de kant van de weg en zetten ze mij klem. Ik kon kiezen: remmen of crashen. Stel je voor dat in de Tour Van Aert, in dienst van Roglic, Pogacar een hele dag naar de vangrail zou dringen. Het zou nogal een schandaal zijn. Maar in die kanten van Europa kan dat dus wel. Het komt toch niet op tv. Nadien stuurde een paar Tsjechen mij nog een berichtje: Slim dat je niet teruggeduwd hebt. Gevaarlijk volk, die Polen. Tja. Ook dat is koersen op continentaal niveau.”

Hoe belandt een renner op dat niveau? Niet goed genoeg? Een doelbewuste keuze?

“Alle twee. Ik ben laat beginnen te koersen. Ik was al zeventien. Plus: mijn vader, mijn moeder, mijn hele familie… niemand had er ook maar iets met koers. Ik moest het allemaal zelf uitvogelen. Kwam bij dat ik niet de domste van de klas was. Gevolg: vijf jaar unief, geomatica en landmeetkunde. Een mix van wiskunde en geografie, zeg maar. Allemaal jaren waarin ik amper tijd had om te koersen. Pas in mijn laatste jaar aan de unief ben ik het weer intensiever gaan doen en mocht ik vanaf augustus zelfs stage lopen bij Veranda’s Willems, de ploeg van Van Aert toen. (droogjes) Niet dat ik hem ooit gezien heb. Hij was al volop het cross-seizoen aan het voorbereiden. Ik moet de enige renner zijn die alleen op papier zijn ploegmaat is geweest. Hoe dan ook, mijn eerste wedstrijd was de Druivenkoers, ik werd er dertiende. Best goed. Dat heeft de doorslag gegeven. Ik mocht dan al 24 zijn: waarom zou ik het niet eens een paar jaar als prof proberen?”

Omdat jij vandaag op je 29ste met je diploma veel meer zou kunnen verdienen?

“Waarschijnlijk wel. Landmeter is een knelpuntberoep. Mijn maten van de universiteit vroeger werken tegenwoordig voor Jan De Nul en consorten. Dat betaalt iets anders dan een minimumloon. Maar ik ben niet materialistisch ingesteld. Een grote auto, mooie kleren, chique villa, dat interesseert mij allemaal niet. Zolang ik rond kom, de zon schijnt en ik kan fietsen, ben ik dik content.”

En dus gebeurt dit interview in een huurappartementje in de rand van Aalst. Formaat: mini. Met de vuilnisbak op het terras.

“Ik heb niet meer nodig. Mijn oude tweedehandsauto, overgenomen van mijn stiefmoeder, rijdt even goed als een nieuwe auto. (lacht) Mijn enige probleem is dat er amper een fiets in past. In het begin vroegen mijn ouders wel eens: Lennert, waar steek jij je tijd in? Met zo’n diploma?! Maar daar zijn ze mee gestopt. Soms is er ook wel eens een extraatje. In Griekenland hadden we naast mijn ritzege nog twee man in de top vijf in het klassement. Prijzengeld: 6.600 euro. Weliswaar te verdelen onder zeven en te verminderen met wat taxen. Maar dat was toch weer 700 euro extra. Idem voor Servië: leverde ons elk 300 euro op. Een mooi zakcentje.”

In de winter verdien je zelfs bij als renner op Zwift. Op de rollen behoor je tot de top drie in België.

“Dat is begonnen door corona. Je mocht amper buiten en voor continentale ploegen waren er amper wedstrijden. Bleek ik dat behoorlijk te kunnen. Sindsdien rij ik in de winter daar mijn wedstrijden. Elke week een uurtje. Is weer een paar honderd euro erbij.”

Aan de grote World Tour-wedstrijden, laat staan de absolute topklassiekers, mogen continentale ploegen niet deelnemen. Jammer?

“Niet echt. Af en toe rij ik een wedstrijd in de categorie daar net onder (zogenaamde 1.pro-wedstrijden, red.). Dit jaar de Bredene-Koksijde Classic. Daar stonden tien World Tour-ploegen aan de start, inclusief namen als Merlier en Campenaerts. Vijf jaar geleden zou ik dat wauw gevonden hebben. Maar nu? Het is mijn parcours niet en het is te hoog gegrepen. Ik zit er niks te doen. Op de duur rij je mee om de hoop te vergroten. Dan liever de Tour of Rwanda: daar heb je één World Tour-ploeg, een paar procontinentale ploegen en de rest is van ons niveau. Je kan er mee de koers maken. Veel plezanter.”

Worden jullie als continentale ploeg ernstig genomen door de toppers?

“Laten we zeggen dat er een strikte rangorde geldt. Vooraan rijdt de ploeg van de leider, daarachter de op één na sterkste ploeg, vervolgens de andere topploegen, dan de procontinentale teams, en helemaal achteraan in de voedselketen komen wij. Die hiërarchie heb je te respecteren. Zo niet laten ze je dat wel voelen door een kwakske uit te delen. Het is soms letterlijk vechten voor je plaats. Nog meer voor ons dan voor een andere renner.”

Arrogant?

“In de koers denken ze omgekeerd. Daar ben je arrogant als je meent je plek te kunnen opeisen: wat denkt dat kleine coureurke wel? In Griekenland waren wij veel beter dan Trek. Toch vonden zij dat zij als World Tour-ploeg vooraan in het peloton moesten rijden. De ongeschreven wetten van de koers, zeker?”

Hoop je op je 29ste ooit nog een stap hogerop te zetten?

“De Tour ga ik niet meer winnen, zo realistisch ben ik wel. Maar een plek bij een procontinentaal team? Heel misschien ooit een grote ronde rijden? Daar blijf ik wel op hopen. Anderzijds: ik zit goed bij Tarteletto. Als ik soms het gesukkel bij andere kleine ploegen zie… ondanks de beperkte middelen worden wij echt gesoigneerd. Ik twijfel of ik mij elders even goed zal amuseren. Danny De Bie (gewezen wereldkampioen veldrijden, red.) maakt er als ploegleider bij ons een punt van op zo veel mogelijk plekken in de wereld te komen. Dat herken ik. Ik doe dit ook voor het avontuur. Hoeveel World Tour-renners zullen ooit in Rwanda komen? In Taiwan? Wij maken dingen mee die andere renners niet meemaken. Ik heb in het middelbaar Latijn-Grieks gedaan. In Griekenland startten we in Delphi, we reden door Ionië, door de Peloponnesos… Geweldig.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')