abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 30 mei 2022 @ 18:47:39 #1
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204916260
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_204916361
Jos klaagt dat Max niet als eerste is binnengehaald. Terwijl als ze dat hadden gedaan de ronde daarna Leclerc had gecounterd en Leclerc dus gewoon had gewonnen (nee, dat kan ik niet bewijzen, maar het is de meest logische keuze dan).
pi_204916379
Het is niet ongewoon dat degene die voorop rijdt als eerste naar binnen wordt gehaald als dat strategisch geen nadeel heeft.

Als Max in de kwalificatie voor Perez had gestaan en ook in de race ervoor had gelegen zou het vreemd geweest zijn maar in dit geval vrij normaal.

Ik zie dingen ook graag door een oranje bril maar in dit geval is er gekozen voor maximale score van het team, Perez lag voor Max en had de beste papieren om te winnen.
pi_204916437
Achteraf is makkelijk praten, Ferrari heeft overduidelijk een fout gemaakt met Leclerc maar de gok van Perez om naar inters te gaan had ook slecht uit kunnen pakken. Ik vind het lastig oordelen. Het enige wat Ferrari echt anders had kunnen doen was Leclerc meteen naar slicks maar dat was op dat moment toch echt heel risicovol.
  maandag 30 mei 2022 @ 19:06:06 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204916451
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 18:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is niet ongewoon dat degene die voorop rijdt als eerste naar binnen wordt gehaald als dat strategisch geen nadeel heeft.

Als Max in de kwalificatie voor Perez had gestaan en ook in de race ervoor had gelegen zou het vreemd geweest zijn maar in dit geval vrij normaal.

Ik zie dingen ook graag door een oranje bril maar in dit geval is er gekozen voor maximale score van het team, Perez lag voor Max en had de beste papieren om te winnen.
Verstappen moet gewoon zorgen dat hij de volgende races de boel weer beter voor elkaar heeft, dit weekend was Perez gewoon sneller en bovendien was de situatie er niet naar om de boel om te (kunnen) gooien in de race.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 30 mei 2022 @ 19:07:14 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204916464
Jos moet niet zeiken. RB heeft gemaximaliseerd. Als Ferrari goed had opgelet was Max 4de geworden. En was de voorsprong op Leclerc verdampt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204916482
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 18:56 schreef VEM2012 het volgende:
Jos klaagt dat Max niet als eerste is binnengehaald. Terwijl als ze dat hadden gedaan de ronde daarna Leclerc had gecounterd en Leclerc dus gewoon had gewonnen (nee, dat kan ik niet bewijzen, maar het is de meest logische keuze dan).
Dat is gek commentaar omdat als verstappen was gepit dan was hij direct achter Russell op de baan gekomen (Perez bleef er net voor en die zat drie seconden voor Verstappen) en zou hij alleen maar tijd verliezen
pi_204916484
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 19:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Verstappen moet gewoon zorgen dat hij de volgende races de boel weer beter voor elkaar heeft, dit weekend was Perez gewoon sneller en bovendien was de situatie er niet naar om de boel om te (kunnen) gooien in de race.
Nee, dat is het.

In Barcelona hebben ze Max voorbij gelaten aan Perez om geen duel te krijgen (lastig zonder DRS) met kans op extra slijtage en zelfs een aanrijding.

Maar Max heeft het op zich niet nodig, dat zal hij zelf ook beseffen. Gewoon presteren zoals hij altijd doet en de mindere races incasseren.
  maandag 30 mei 2022 @ 19:41:42 #9
21467 franske19
Hit the deck!
pi_204916820
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 19:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Verstappen moet gewoon zorgen dat hij de volgende races de boel weer beter voor elkaar heeft, dit weekend was Perez gewoon sneller en bovendien was de situatie er niet naar om de boel om te (kunnen) gooien in de race.
Perez heeft wel gruwelijke mazzel gehad met die crash in kwali. Verstappen was hem anders waarschijnlijk voorbij gegaan en elk ander jaar had Perez gewoon een grid straf gekregen voor een bak wissel.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_204917220
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 19:41 schreef franske19 het volgende:

[..]
Perez heeft wel gruwelijke mazzel gehad met die crash in kwali. Verstappen was hem anders waarschijnlijk voorbij gegaan en elk ander jaar had Perez gewoon een grid straf gekregen voor een bak wissel.
Hoogste tijd dat het veroorzaken van rood (geel) in de kwalificatie sowieso consequenties heeft. Zoals het verliezen van de snelste tijd.

De crash van Perez zorgde voor een aantal verliezers en maar één winnaar (Perez zelf). Vorig jaar zorgde Bottas bij weet ik veel GP ook voor geel waardoor Verstappen niet meer de tijd van Hamilton kon verbeteren. Het nemen van enorm veel risico's omdat de eerste ronde al ruim voldoende was zou sportief tot consequenties moeten leiden.
  maandag 30 mei 2022 @ 20:28:10 #11
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_204917418
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 19:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Verstappen moet gewoon zorgen dat hij de volgende races de boel weer beter voor elkaar heeft, dit weekend was Perez gewoon sneller en bovendien was de situatie er niet naar om de boel om te (kunnen) gooien in de race.
Dit weekend toonde wel heel mooi aan dat het niet alleen de coureur of de auto is, maar het samenspel tussen wat een coureur met een auto kan op een specifiek circuit. In de 2021 wagen reed Verstappen Perez het hele weekend zoek op Monaco. Maar deze wagen ligt Perez beter, zeker op circuits waar de auto van dit jaar niet matcht met de wat directe stuurstijl van Verstappen. Dat zag je in Barcelona al, waar Perez aardig mee kwam.

Volgende week zijn de rollen weer omgedraaid, neem ik aan. Ik verwacht dat Perez dan weer ergens met Norris en Russell aan het knokken is in de kwalificatie. Maar dit toont eens te meer aan dat het niet zo simpel is 'het is de auto' of 'het is de coureur'.
pi_204917465
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 20:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoogste tijd dat het veroorzaken van rood (geel) in de kwalificatie sowieso consequenties heeft. Zoals het verliezen van de snelste tijd.

De crash van Perez zorgde voor een aantal verliezers en maar één winnaar (Perez zelf). Vorig jaar zorgde Bottas bij weet ik veel GP ook voor geel waardoor Verstappen niet meer de tijd van Hamilton kon verbeteren. Het nemen van enorm veel risico's omdat de eerste ronde al ruim voldoende was zou sportief tot consequenties moeten leiden.
Volgens mij doen ze dit in IndyCar. Ik weet niet of ik dit nou echt een goede oplossing vind, maar dat er iets moet gebeuren lijkt me logisch. Mijn oplossing zou zijn om gewoon drie minuten extra tijd er bij op te telllen zodat iedereen nog een rondje kan doen (behalve dus de gecrashte).

Maar ja dat zal wel weer gevoelig liggen met TV contracten enzo :')
pi_204917474
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 20:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoogste tijd dat het veroorzaken van rood (geel) in de kwalificatie sowieso consequenties heeft. Zoals het verliezen van de snelste tijd.

De crash van Perez zorgde voor een aantal verliezers en maar één winnaar (Perez zelf). Vorig jaar zorgde Bottas bij weet ik veel GP ook voor geel waardoor Verstappen niet meer de tijd van Hamilton kon verbeteren. Het nemen van enorm veel risico's omdat de eerste ronde al ruim voldoende was zou sportief tot consequenties moeten leiden.
Mja, in normale omstandigheden was Perez niet verder gekomen en was hij alweer 1 versnellingsbak verder geweest. Het pakte nu allemaal fantastisch uit voor hem, maar geloof niet dat je je auto bewust in de muur parkeert zodat je op plek 3 ipv 4 kan starten..

Even los de vraag of Max inderdaad naar P3 (of beter) was gegaan zonder de crash
pi_204917500
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 20:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Volgens mij doen ze dit in IndyCar. Ik weet niet of ik dit nou echt een goede oplossing vind, maar dat er iets moet gebeuren lijkt me logisch. Mijn oplossing zou zijn om gewoon drie minuten extra tijd er bij op te telllen zodat iedereen nog een rondje kan doen (behalve dus de gecrashte).

Maar ja dat zal wel weer gevoelig liggen met TV contracten enzo :')
Nu heb je toch ook regelmatig kwalificaties die voorbij het uur gaan qua tijd? Op zich zou het niet verkeerd zijn
  maandag 30 mei 2022 @ 20:35:10 #15
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_204917510
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 20:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Volgens mij doen ze dit in IndyCar. Ik weet niet of ik dit nou echt een goede oplossing vind, maar dat er iets moet gebeuren lijkt me logisch. Mijn oplossing zou zijn om gewoon drie minuten extra tijd er bij op te telllen zodat iedereen nog een rondje kan doen (behalve dus de gecrashte).

Maar ja dat zal wel weer gevoelig liggen met TV contracten enzo :')
Ik vind vooral het eerder genoemde idee hier om per circuit de kwalificatiemethode te bepalen wel een hele goede. Monaco leent zich enorm goed voor een one-shot qualifying. Dat zou de race ook interessanter kunnen maken qua tactieken.
  maandag 30 mei 2022 @ 20:38:25 #16
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_204917548
Het incident tussen Hamilton en Ocon waarvoor Ocon straf kreeg, welke was dat nu precies??

Ronde 17: Ocon ligt ruim voor, heeft recht op de ideale lijn en Hamilton gaat in een gat wat er niet is

Of

Ronde 18: Hamilton rijdt Ocon van achter aan om onduidelijke reden?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_204917574
quote:
99s.gif Op maandag 30 mei 2022 20:38 schreef XL het volgende:
Het incident tussen Hamilton en Ocon waarvoor Ocon straf kreeg, welke was dat nu precies??

Ronde 17: Ocon ligt ruim voor, heeft recht op de ideale lijn en Hamilton gaat in een gat wat er niet is

Of

Ronde 18: Hamilton rijdt Ocon van achter aan om onduidelijke reden?
Het filmpje kwam in het vorige topic nog voorbij in ieder geval
pi_204917593
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 14:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
We hebben tijdens de uitzending het incident niet gezien, maar hieronder de touche van Hamilton en Ocon waar Ocon de 5 sec voor kreeg en deze 5 sec lijkt me terecht :P

https://streamja.com/7KBGz

En op YouTube de actie die we wel zagen, Hamilton raakt Ocon in bocht 1 waar hij geen straf voor kreeg
Deze post dus
  maandag 30 mei 2022 @ 20:58:16 #19
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_204917729
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 20:42 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Deze post dus
Straf voor Ocon lijkt me terecht.
  maandag 30 mei 2022 @ 21:07:30 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_204917831
Ik las inmiddels berichten dat je niet meer het recht op de bocht heb als je bij de apex voor ligt.

Als je volger voorwiel naast achterwiel krijgt moet de voorligger plek maken. Raar dat we dat pas na 7 races zien, dat geeft toch een hele nieuwe dimensie aan de divebomb?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_204917838
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 20:42 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Deze post dus
Ik heb fake news verspreid.
Ocon is dus wel bestraft voor bocht 1. De youtube video

https://www.fia.com/sites(...)%20a%20collision.pdf

Het artikel op racefans
Stewards told Ocon he wouldn’t have had penalty for Hamilton clash last year

Ocon:
“Apparently we all agreed as GPDA [Grand Prix Drivers’ Association] that as soon as there is a front wing next to a tyre, there should be space. But I don’t remember when this has been agreed.”

The stewards’ guidance states drivers must give room to a rival if they are attempting to overtake on the inside providing the driver has a “significant portion of the car alongside the car being overtaken.”

Ocon was penalised because the stewards ruled Hamilton was far enough alongside him to be given space.


:s)
  maandag 30 mei 2022 @ 21:12:06 #22
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_204917891
quote:
99s.gif Op maandag 30 mei 2022 21:07 schreef XL het volgende:
Ik las inmiddels berichten dat je niet meer het recht op de bocht heb als je bij de apex voor ligt.

Als je volger voorwiel naast achterwiel krijgt moet de voorligger plek maken. Raar dat we dat pas na 7 races zien, dat geeft toch een hele nieuwe dimensie aan de divebomb?
Je zou denken dat Ricciardo daar wel wat voordeel mee zou moeten kunnen pakken ja _O-
  maandag 30 mei 2022 @ 21:23:10 #23
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_204918001
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2022 21:12 schreef Tijn het volgende:

[..]
Je zou denken dat Ricciardo daar wel wat voordeel mee zou moeten kunnen pakken ja _O-
Een beetje het zwaard van Damocles. Iedere leidende coureur gooit de deur dicht en krijgt dan de penalty… maar als "inhalende" coureur heb je in de crash altijd de zwaarste schade (en geeft de leidende coureur onverhoopt ruimte, dan kun je die strakke lijn nooit rijden)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 30 mei 2022 @ 21:24:19 #24
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204918014
quote:
99s.gif Op maandag 30 mei 2022 21:07 schreef XL het volgende:
Ik las inmiddels berichten dat je niet meer het recht op de bocht heb als je bij de apex voor ligt.

Als je volger voorwiel naast achterwiel krijgt moet de voorligger plek maken. Raar dat we dat pas na 7 races zien, dat geeft toch een hele nieuwe dimensie aan de divebomb?
Goede lobby van Toto weer
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 30 mei 2022 @ 21:25:18 #25
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204918030
quote:
99s.gif Op maandag 30 mei 2022 21:23 schreef XL het volgende:

[..]
Een beetje het zwaard van Damocles. Iedere leidende coureur gooit de deur dicht en krijgt dan de penalty… maar als "inhalende" coureur heb je in de crash altijd de zwaarste schade (en geeft de leidende coureur onverhoopt ruimte, dan kun je die strakke lijn nooit rijden)
Silverstone ring a Bell?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')