Verstappen moet gewoon zorgen dat hij de volgende races de boel weer beter voor elkaar heeft, dit weekend was Perez gewoon sneller en bovendien was de situatie er niet naar om de boel om te (kunnen) gooien in de race.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is niet ongewoon dat degene die voorop rijdt als eerste naar binnen wordt gehaald als dat strategisch geen nadeel heeft.
Als Max in de kwalificatie voor Perez had gestaan en ook in de race ervoor had gelegen zou het vreemd geweest zijn maar in dit geval vrij normaal.
Ik zie dingen ook graag door een oranje bril maar in dit geval is er gekozen voor maximale score van het team, Perez lag voor Max en had de beste papieren om te winnen.
Dat is gek commentaar omdat als verstappen was gepit dan was hij direct achter Russell op de baan gekomen (Perez bleef er net voor en die zat drie seconden voor Verstappen) en zou hij alleen maar tijd verliezenquote:Op maandag 30 mei 2022 18:56 schreef VEM2012 het volgende:
Jos klaagt dat Max niet als eerste is binnengehaald. Terwijl als ze dat hadden gedaan de ronde daarna Leclerc had gecounterd en Leclerc dus gewoon had gewonnen (nee, dat kan ik niet bewijzen, maar het is de meest logische keuze dan).
Nee, dat is het.quote:Op maandag 30 mei 2022 19:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verstappen moet gewoon zorgen dat hij de volgende races de boel weer beter voor elkaar heeft, dit weekend was Perez gewoon sneller en bovendien was de situatie er niet naar om de boel om te (kunnen) gooien in de race.
Perez heeft wel gruwelijke mazzel gehad met die crash in kwali. Verstappen was hem anders waarschijnlijk voorbij gegaan en elk ander jaar had Perez gewoon een grid straf gekregen voor een bak wissel.quote:Op maandag 30 mei 2022 19:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verstappen moet gewoon zorgen dat hij de volgende races de boel weer beter voor elkaar heeft, dit weekend was Perez gewoon sneller en bovendien was de situatie er niet naar om de boel om te (kunnen) gooien in de race.
Hoogste tijd dat het veroorzaken van rood (geel) in de kwalificatie sowieso consequenties heeft. Zoals het verliezen van de snelste tijd.quote:Op maandag 30 mei 2022 19:41 schreef franske19 het volgende:
[..]
Perez heeft wel gruwelijke mazzel gehad met die crash in kwali. Verstappen was hem anders waarschijnlijk voorbij gegaan en elk ander jaar had Perez gewoon een grid straf gekregen voor een bak wissel.
Dit weekend toonde wel heel mooi aan dat het niet alleen de coureur of de auto is, maar het samenspel tussen wat een coureur met een auto kan op een specifiek circuit. In de 2021 wagen reed Verstappen Perez het hele weekend zoek op Monaco. Maar deze wagen ligt Perez beter, zeker op circuits waar de auto van dit jaar niet matcht met de wat directe stuurstijl van Verstappen. Dat zag je in Barcelona al, waar Perez aardig mee kwam.quote:Op maandag 30 mei 2022 19:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verstappen moet gewoon zorgen dat hij de volgende races de boel weer beter voor elkaar heeft, dit weekend was Perez gewoon sneller en bovendien was de situatie er niet naar om de boel om te (kunnen) gooien in de race.
Volgens mij doen ze dit in IndyCar. Ik weet niet of ik dit nou echt een goede oplossing vind, maar dat er iets moet gebeuren lijkt me logisch. Mijn oplossing zou zijn om gewoon drie minuten extra tijd er bij op te telllen zodat iedereen nog een rondje kan doen (behalve dus de gecrashte).quote:Op maandag 30 mei 2022 20:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoogste tijd dat het veroorzaken van rood (geel) in de kwalificatie sowieso consequenties heeft. Zoals het verliezen van de snelste tijd.
De crash van Perez zorgde voor een aantal verliezers en maar één winnaar (Perez zelf). Vorig jaar zorgde Bottas bij weet ik veel GP ook voor geel waardoor Verstappen niet meer de tijd van Hamilton kon verbeteren. Het nemen van enorm veel risico's omdat de eerste ronde al ruim voldoende was zou sportief tot consequenties moeten leiden.
Mja, in normale omstandigheden was Perez niet verder gekomen en was hij alweer 1 versnellingsbak verder geweest. Het pakte nu allemaal fantastisch uit voor hem, maar geloof niet dat je je auto bewust in de muur parkeert zodat je op plek 3 ipv 4 kan starten..quote:Op maandag 30 mei 2022 20:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoogste tijd dat het veroorzaken van rood (geel) in de kwalificatie sowieso consequenties heeft. Zoals het verliezen van de snelste tijd.
De crash van Perez zorgde voor een aantal verliezers en maar één winnaar (Perez zelf). Vorig jaar zorgde Bottas bij weet ik veel GP ook voor geel waardoor Verstappen niet meer de tijd van Hamilton kon verbeteren. Het nemen van enorm veel risico's omdat de eerste ronde al ruim voldoende was zou sportief tot consequenties moeten leiden.
Nu heb je toch ook regelmatig kwalificaties die voorbij het uur gaan qua tijd? Op zich zou het niet verkeerd zijnquote:Op maandag 30 mei 2022 20:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze dit in IndyCar. Ik weet niet of ik dit nou echt een goede oplossing vind, maar dat er iets moet gebeuren lijkt me logisch. Mijn oplossing zou zijn om gewoon drie minuten extra tijd er bij op te telllen zodat iedereen nog een rondje kan doen (behalve dus de gecrashte).
Maar ja dat zal wel weer gevoelig liggen met TV contracten enzo
Ik vind vooral het eerder genoemde idee hier om per circuit de kwalificatiemethode te bepalen wel een hele goede. Monaco leent zich enorm goed voor een one-shot qualifying. Dat zou de race ook interessanter kunnen maken qua tactieken.quote:Op maandag 30 mei 2022 20:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze dit in IndyCar. Ik weet niet of ik dit nou echt een goede oplossing vind, maar dat er iets moet gebeuren lijkt me logisch. Mijn oplossing zou zijn om gewoon drie minuten extra tijd er bij op te telllen zodat iedereen nog een rondje kan doen (behalve dus de gecrashte).
Maar ja dat zal wel weer gevoelig liggen met TV contracten enzo
Het filmpje kwam in het vorige topic nog voorbij in ieder gevalquote:Op maandag 30 mei 2022 20:38 schreef XL het volgende:
Het incident tussen Hamilton en Ocon waarvoor Ocon straf kreeg, welke was dat nu precies??
Ronde 17: Ocon ligt ruim voor, heeft recht op de ideale lijn en Hamilton gaat in een gat wat er niet is
Of
Ronde 18: Hamilton rijdt Ocon van achter aan om onduidelijke reden?
Deze post dusquote:Op maandag 30 mei 2022 14:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We hebben tijdens de uitzending het incident niet gezien, maar hieronder de touche van Hamilton en Ocon waar Ocon de 5 sec voor kreeg en deze 5 sec lijkt me terecht
https://streamja.com/7KBGz
En op YouTube de actie die we wel zagen, Hamilton raakt Ocon in bocht 1 waar hij geen straf voor kreeg
Straf voor Ocon lijkt me terecht.quote:
Ik heb fake news verspreid.quote:
Je zou denken dat Ricciardo daar wel wat voordeel mee zou moeten kunnen pakken jaquote:Op maandag 30 mei 2022 21:07 schreef XL het volgende:
Ik las inmiddels berichten dat je niet meer het recht op de bocht heb als je bij de apex voor ligt.
Als je volger voorwiel naast achterwiel krijgt moet de voorligger plek maken. Raar dat we dat pas na 7 races zien, dat geeft toch een hele nieuwe dimensie aan de divebomb?
Een beetje het zwaard van Damocles. Iedere leidende coureur gooit de deur dicht en krijgt dan de penalty… maar als "inhalende" coureur heb je in de crash altijd de zwaarste schade (en geeft de leidende coureur onverhoopt ruimte, dan kun je die strakke lijn nooit rijden)quote:Op maandag 30 mei 2022 21:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je zou denken dat Ricciardo daar wel wat voordeel mee zou moeten kunnen pakken ja
Goede lobby van Toto weerquote:Op maandag 30 mei 2022 21:07 schreef XL het volgende:
Ik las inmiddels berichten dat je niet meer het recht op de bocht heb als je bij de apex voor ligt.
Als je volger voorwiel naast achterwiel krijgt moet de voorligger plek maken. Raar dat we dat pas na 7 races zien, dat geeft toch een hele nieuwe dimensie aan de divebomb?
Silverstone ring a Bell?quote:Op maandag 30 mei 2022 21:23 schreef XL het volgende:
[..]
Een beetje het zwaard van Damocles. Iedere leidende coureur gooit de deur dicht en krijgt dan de penalty… maar als "inhalende" coureur heb je in de crash altijd de zwaarste schade (en geeft de leidende coureur onverhoopt ruimte, dan kun je die strakke lijn nooit rijden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |