abonnement Unibet Coolblue
pi_204918713
Casagrande was wel lekker boefje.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_204918747
quote:
2s.gif Op maandag 30 mei 2022 22:04 schreef Beregd het volgende:

[..]
Sowieso Garzelli en Simoni dacht ik.
En volgens mij ook het jaar van de mep van Casagrande.
Ik volgde de Giro toen nog niet echt heel erg geloof ik, maar volgens mij zijn Garzelli, Simoni en Casagrande ook meteen goede voorbeelden van mannen die het goed deden in de Giro maar nooit echt ver zijn gekomen in de Tour. Hoewel Casagrande 6e is geworden zo te zien. Simoni slechts 17e als beste prestatie en Garzelli 14e.

Soms denk ik wel dat dat ook met doping te maken had. Dat hun aderen op knappen stonden tijdens de Giro omdat dat voor hen de koers van het jaar was en omdat hun Italiaanse dokter dan in de buurt was. En dat ze misschien tijdens de Tour, ook vanwege de strengere Franse politie, minder konden uitvreten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204918765
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 21:41 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Toch vind ik Hindley typisch zo'n renner die het dan in de Giro goed doet, maar in de Tour niet vooruitkomt... we hebben al heel veel van dat soort renners gezien, die dachten dat ze de Tour wel even konden gaan winnen nadat ze de Giro of de Vuelta hadden gewonnen. De meesten zijn keihard gefaald. Quintana is ook nooit echt heel dichtbij het winnen van de Tour gekomen. Valverde ook niet. De Tour is toch echt andere koek.
Valverde kwam in de Tour net zo ver als in de Giro, plek 3.. Quintana kwam een Froome in z’n beste jaren tegen en had er alsnog 1 kunnen winnen. Dat zijn dan niet de beste voorbeelden.

Na 2020 waren de twijfels logisch, maar nu heeft hij toch wel laten zien het niveau te hebben. Dan heb ik eerder m’n twijfels bij de winnaar van 2020.
pi_204918851
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 22:24 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik volgde de Giro toen nog niet echt heel erg geloof ik, maar volgens mij zijn Garzelli, Simoni en Casagrande ook meteen goede voorbeelden van mannen die het goed deden in de Giro maar nooit echt ver zijn gekomen in de Tour. Hoewel Casagrande 6e is geworden zo te zien. Simoni slechts 17e als beste prestatie en Garzelli 14e.

Soms denk ik wel dat dat ook met doping te maken had. Dat hun aderen op knappen stonden tijdens de Giro omdat dat voor hen de koers van het jaar was en omdat hun Italiaanse dokter dan in de buurt was. En dat ze misschien tijdens de Tour, ook vanwege de strengere Franse politie, minder konden uitvreten.
In die tijd was de Giro ook wel echt een feestje van de Italianen, de meeste grote ploegen startten er ook niet, terwijl die Italianen de Tour dan weer niet zo boeiend vonden. Met Basso een paar jaar later dan als uitzondering.

Di Luca had je trouwens ook nog voor dat rijtje
  maandag 30 mei 2022 @ 22:35:38 #205
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_204918885
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 22:32 schreef Marcoss het volgende:

[..]
In die tijd was de Giro ook wel echt een feestje van de Italianen, de meeste grote ploegen startten er ook niet, terwijl die Italianen de Tour dan weer niet zo boeiend vonden. Met Basso een paar jaar later dan als uitzondering.

Di Luca had je trouwens ook nog voor dat rijtje
Cunego, het wonderkind.

Hadden ook nog dat wonderjaar van Bruseghin. _O_
pi_204918929
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 22:25 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Valverde kwam in de Tour net zo ver als in de Giro, plek 3.. Quintana kwam een Froome in z’n beste jaren tegen en had er alsnog 1 kunnen winnen. Dat zijn dan niet de beste voorbeelden.

Na 2020 waren de twijfels logisch, maar nu heeft hij toch wel laten zien het niveau te hebben. Dan heb ik eerder m’n twijfels bij de winnaar van 2020.
Ik vind Quintana en Valverde ook wel van die types die altijd wel een betere renner waren tegengekomen. Als Froome er niet was geweest, dan was iemand anders ze wel te snel af geweest. Om de Tour te winnen, moet je echt een hele grote zijn. Ook mentaal. Goed, er zijn wel wat uitzonderingen, zoals Wiggins. Maar Bernal, Pogacar, dat zijn hele grote ronderenners, die nog veel rondes gaan winnen. Kijk alleen eens naar Roglic, hoe hij in elkaar stortte in de slottijdrit van 2020. Ok, Pogacar was debiel snel, maar Roglic is daar ook wel een beetje in elkaar gestort. Dat was ook echt mentaal. Gewoon omdat de Tour winnen zo'n groot ding is.

Hindley zie ik dat nog niet doen. Zelfs al deden dezelfde renners mee als in deze Giro, dan zou hij in de Tour 5e geworden zijn, op zijn best.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204919714
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 22:39 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik vind Quintana en Valverde ook wel van die types die altijd wel een betere renner waren tegengekomen. Als Froome er niet was geweest, dan was iemand anders ze wel te snel af geweest. Om de Tour te winnen, moet je echt een hele grote zijn. Ook mentaal. Goed, er zijn wel wat uitzonderingen, zoals Wiggins. Maar Bernal, Pogacar, dat zijn hele grote ronderenners, die nog veel rondes gaan winnen. Kijk alleen eens naar Roglic, hoe hij in elkaar stortte in de slottijdrit van 2020. Ok, Pogacar was debiel snel, maar Roglic is daar ook wel een beetje in elkaar gestort. Dat was ook echt mentaal. Gewoon omdat de Tour winnen zo'n groot ding is.

Hindley zie ik dat nog niet doen. Zelfs al deden dezelfde renners mee als in deze Giro, dan zou hij in de Tour 5e geworden zijn, op zijn best.
Nee dit kan niet
pi_204919951
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 06:47 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Nee dit kan niet
Wat precies niet?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204920051
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 08:09 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Wat precies niet?
Een enorme afgunst
pi_204920086
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 08:22 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Een enorme afgunst
wie wat waar?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204920091
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 08:29 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
wie wat waar?
Ik spreek je tijdens de tour weer

Fijne vakantie
pi_204920208
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 08:30 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Ik spreek je tijdens de tour weer

Fijne vakantie
Hindley doet niet mee lijkt me, dus dat bewijst niet zoveel :P
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204920910
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 18:22 schreef scrupuleus het volgende:
Ik zie wel potentie in Jai

Podiumkandidaat tour
Ik zit jaar potentie in Vlasov voor de Tour, en in Higuita voor de Vuelta.
  Redactie Sport dinsdag 31 mei 2022 @ 10:48:02 #214
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204920984
Ik betwijfel of Bernal nog ooit een grote ronde gaat winnen. En dan in het bijzonder de Tour, misschien in een wat minder bezette Giro/Vuelta dat het wel kan.

Al hoop ik wel dat hij mee kan, want ik vind het wel een fijne renner om naar te kijken.

[ Bericht 32% gewijzigd door Mexicanobakker op 31-05-2022 12:44:49 ]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204921786
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 10:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik betwijfel of Bernal nog ooit een grote ronde gaat winnen. En dan in het bijzonder de Tour, misschien in een wat minder bezette Tour/Vuelta dat het wel kan.

Al hoop ik wel dat hij mee kan, want ik vind het wel een fijne renner om naar te kijken.
Het ligt er helemaal aan hoe en of hij helemaal herstelt van zijn crash. Bij een Beloki of Froome zag/zie je dat ze nooit helemaal meer op niveau gekomen zijn na een ernstige valpartij. Bernal heeft wel zijn leeftijd mee uiteraard.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 12:56:45 #216
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_204921928
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:37 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Het ligt er helemaal aan hoe en of hij helemaal herstelt van zijn crash. Bij een Beloki of Froome zag/zie je dat ze nooit helemaal meer op niveau gekomen zijn na een ernstige valpartij. Bernal heeft wel zijn leeftijd mee uiteraard.
Het is moeilijk te zeggen soms, Jakobsen viel nog veel harder en die is nu gewoon weer wereldtop.

Ik denk dat Bernal ook nog wel weer terugkomt aan de wereldtop, al is hij ook indien topfit een niveautje minder dan Pogacar. Maar dat geldt voor iedereen. Het is afwachten hoe goed Ayuso wordt als we een antwoord op de vraag 'wie gaat Pogacar uitdagen komende jaren' willen.
pi_204921986
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:56 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Het is moeilijk te zeggen soms, Jakobsen viel nog veel harder en die is nu gewoon weer wereldtop.

Ik denk dat Bernal ook nog wel weer terugkomt aan de wereldtop, al is hij ook indien topfit een niveautje minder dan Pogacar. Maar dat geldt voor iedereen. Het is afwachten hoe goed Ayuso wordt als we een antwoord op de vraag 'wie gaat Pogacar uitdagen komende jaren' willen.
Zou het voor sprinters makkelijker zijn om terug te komen na een harde val? Enerzijds omdat ze meer vlees op de botten hebben, anderzijds omdat het bij een sprinter ook niet gaat om lange inspanningen. Ik kan me voorstellen dat zo'n man als Froome, die eigenlijk gewoon een soort van anorexialichaampje heeft, veel meer van zichzelf vergt met zo'n herstel, en dat het veel moeilijker is om dan weer op dat niveau te komen.

En blijkbaar rijdt Ayuso ook voor UAE. Gaat hij als knecht mee naar de Tour dit jaar?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204922035
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 22:39 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik vind Quintana en Valverde ook wel van die types die altijd wel een betere renner waren tegengekomen. Als Froome er niet was geweest, dan was iemand anders ze wel te snel af geweest. Om de Tour te winnen, moet je echt een hele grote zijn. Ook mentaal. Goed, er zijn wel wat uitzonderingen, zoals Wiggins. Maar Bernal, Pogacar, dat zijn hele grote ronderenners, die nog veel rondes gaan winnen. Kijk alleen eens naar Roglic, hoe hij in elkaar stortte in de slottijdrit van 2020. Ok, Pogacar was debiel snel, maar Roglic is daar ook wel een beetje in elkaar gestort. Dat was ook echt mentaal. Gewoon omdat de Tour winnen zo'n groot ding is.

Hindley zie ik dat nog niet doen. Zelfs al deden dezelfde renners mee als in deze Giro, dan zou hij in de Tour 5e geworden zijn, op zijn best.
Heb je gezien hoe de mentaal zwakke Roglic daags na die Tour LBL won door als slechtste sprinter van een kopgroep van 5 door te sprinten tot de finishlijn en zo de zege te pakken? Heb je gezien hoe Roglic vlak daarna in een sterk bezette Vuelta in 12 van de 18 etappes in de top 10 eindigde en als een leeuw vocht om in het slotweekend de sterk opkomende Carapaz van zich af te houden?

Wat een mentaal beest. Heb sinds die dubbele comeback zeer veel respect voor die coureur Roglic.
pi_204922067
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:07 schreef eentwee het volgende:

[..]
Heb je gezien hoe de mentaal zwakke Roglic daags na die Tour LBL won door als slechtste sprinter van een kopgroep van 5 door te sprinten tot de finishlijn en zo de zege te pakken? Heb je gezien hoe Roglic vlak daarna in een sterk bezette Vuelta in 12 van de 18 etappes in de top 10 eindigde en als een leeuw vocht om in het slotweekend de sterk opkomende Carapaz van zich af te houden?

Wat een mentaal beest. Heb sinds die dubbele comeback zeer veel respect voor die coureur Roglic.
Zeker indrukwekkend, en op andere momenten heeft hij sterke staaltjes laten zien hoor. Maar ik vind dat hij in die eindtijdrit wel echt gechoket heeft in 2020. Eerste Tour, in het geel in de slottijdrit ... dat is ook niet makkelijk hoor. En Pogacar ging als een trein, dus onderweg zal Roglic ook wel in de stress geschoten zijn.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 13:53:41 #220
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_204922366
Dit is niet leuk.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_204923059
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:01 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Zou het voor sprinters makkelijker zijn om terug te komen na een harde val? Enerzijds omdat ze meer vlees op de botten hebben, anderzijds omdat het bij een sprinter ook niet gaat om lange inspanningen. Ik kan me voorstellen dat zo'n man als Froome, die eigenlijk gewoon een soort van anorexialichaampje heeft, veel meer van zichzelf vergt met zo'n herstel, en dat het veel moeilijker is om dan weer op dat niveau te komen.

En blijkbaar rijdt Ayuso ook voor UAE. Gaat hij als knecht mee naar de Tour dit jaar?
Bernal is nog relatief jong. Froome niet.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 15:39:10 #222
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_204923177
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:01 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

En blijkbaar rijdt Ayuso ook voor UAE. Gaat hij als knecht mee naar de Tour dit jaar?
Dat weet ik niet, maar dit jaar is hij toch nog te jong en onervaren om Pogacar uit te kunnen dagen, al waren ze geen ploeggenoten. Voor zijn eigen ontwikkeling zou het wel verstandig zijn dat hij op termijn naar een ander team gaat, twee kapiteins op een schip levert meestal gelazer op. Hoewel het ook soms mooie beelden kan opleveren (denk aan Contador die de spreekwoordelijke middelvinger geeft aan Armstrong).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')