abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 zondag 12 juni 2022 @ 19:36:22 #276
414785 sirdanilot
pi_205035567
Even terug ontopic over de woningmarkt.

Een familielid heeft aangegeven dat ze me wel wat geld kunnen lenen. Maar op dit moment vind ik eigenlijk niets waar ik een hypotheek voor kan krijgen dat 1. in mijn zoekgebied ligt 2. aan mijn eisen voldoet. Verder wil ik liever eerst 10 procent van mijn maximaal mogelijkhe hypotheek sparen voordat ik van het geld lenen van familie gebruik ga maken want die 10 procent van het aankoopbedrag moest ik toch al hebben.

Verder vind ik lenen van familie link want dit is een van de weinige waar ik een redelijk goede band mee heb. Anders zouden ze natuurlijk ook niet lenen. Maar van ruilen komt vaak huilen he. Dus als ik dit al zou doen zou ik wel iets op schrift stellen om ruzies te voorkomen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 12 juni 2022 @ 19:47:44 #277
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_205035690
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 19:36 schreef sirdanilot het volgende:
Even terug ontopic over de woningmarkt.

Een familielid heeft aangegeven dat ze me wel wat geld kunnen lenen. Maar op dit moment vind ik eigenlijk niets waar ik een hypotheek voor kan krijgen dat 1. in mijn zoekgebied ligt 2. aan mijn eisen voldoet. Verder wil ik liever eerst 10 procent van mijn maximaal mogelijkhe hypotheek sparen voordat ik van het geld lenen van familie gebruik ga maken want die 10 procent van het aankoopbedrag moest ik toch al hebben.

Verder vind ik lenen van familie link want dit is een van de weinige waar ik een redelijk goede band mee heb. Anders zouden ze natuurlijk ook niet lenen. Maar van ruilen komt vaak huilen he. Dus als ik dit al zou doen zou ik wel iets op schrift stellen om ruzies te voorkomen.
Dat laatste zou ik sowieso doen.
sig verwijderd door FA
  User die het meest klaagt 2022 zondag 12 juni 2022 @ 19:49:28 #278
414785 sirdanilot
pi_205035708
En bovendien, als het een opknappertje betreft is er tegenwoordig geen mens meer te vinden.

Mijn vader wilde loodgieters- en isolatiewerkzaamheden laten uitvoeren aan hun buitenhuis maar er is geen mens te vinden. Dat is in Tsjechie dan maar volgens mij is het in Nederland net zo erg.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205035728
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 19:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nee hoor.

Als je een condoom goed gebruikt, beschermt het goed tegen zwangerschap en soa's. De kans op een soa of zwanger worden is dan klein. Van de 1000 paren die het mannencondoom op de juiste manier gebruiken, worden per jaar 10 tot 50 vrouwen toch zwanger

en dan heb je enkel nog single-dutch.
quote:
Verder gebruikt lang niet iedereen een condoom binnen een relatie omdat het op een gegeven moment ook gewoon geen doen meer is. Doe jij je vrouw altijd met condoom en zit ze OOK aan de pil?
nee, maar ik zou de lasten van een kind dan ook kunnen dragen.
quote:
[..]
Het gaat om percentages en om seksuele voorlichting.
[..]
Toch zijn er zat bevolkingsgroepen bij wie seksuele voorlichting niet aankomt.
tja, dat zijn er geen duizenden.
quote:
Verder zijn minderjarigen (en dat zijn tienermoeders) niet toerekeningsvatbaar dus het ' eigen schuld' argument gaat niet op.
En toch is het eigen schuld. En minderjarigen zijn niet niet toerekeningsvatbaar. Vaak niet eens minder. Het eigen schuld argument staat . Overigens gaan tienermoeders ook maar over 1200 meisjes per jaar.
pi_205035741
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 19:36 schreef sirdanilot het volgende:
Verder vind ik lenen van familie link want dit is een van de weinige waar ik een redelijk goede band mee heb. Anders zouden ze natuurlijk ook niet lenen. Maar van ruilen komt vaak huilen he. Dus als ik dit al zou doen zou ik wel iets op schrift stellen om ruzies te voorkomen.
Sowieso op schrift stellen. Maar als jij terug betaald zal er vast geen huilen komen. Je ruilt immers niet.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 12 juni 2022 @ 19:53:12 #281
414785 sirdanilot
pi_205035747
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 19:51 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
en dan heb je enkel nog single-dutch.
[..]
nee, maar ik zou de lasten van een kind dan ook kunnen dragen.
[..]
tja, dat zijn er geen duizenden.
Toch echt wel op een land van 18 miljoen.

quote:
[..]
En toch is het eigen schuld. En minderjarigen zijn niet niet toerekeningsvatbaar. Vaak niet eens minder.
Ok jeugdstrafrecht dus afschaffen en een tiener die een blikje energydrink steelt bij de Aldi gewoon in het gevang werpen naast pedo's en moordenaars? 8)7
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205035884
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 19:49 schreef sirdanilot het volgende:
als het een opknappertje betreft is er tegenwoordig geen mens meer te vinden.
Kan je zelf de handen uit de mouwen steken??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205035887
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 19:36 schreef sirdanilot het volgende:
Even terug ontopic over de woningmarkt.

Een familielid heeft aangegeven dat ze me wel wat geld kunnen lenen. Maar op dit moment vind ik eigenlijk niets waar ik een hypotheek voor kan krijgen dat 1. in mijn zoekgebied ligt 2. aan mijn eisen voldoet. Verder wil ik liever eerst 10 procent van mijn maximaal mogelijkhe hypotheek sparen voordat ik van het geld lenen van familie gebruik ga maken want die 10 procent van het aankoopbedrag moest ik toch al hebben.

Verder vind ik lenen van familie link want dit is een van de weinige waar ik een redelijk goede band mee heb. Anders zouden ze natuurlijk ook niet lenen. Maar van ruilen komt vaak huilen he. Dus als ik dit al zou doen zou ik wel iets op schrift stellen om ruzies te voorkomen.
Ook een onderhandse lening van familie telt zwaar mee voor de bepaling van de maximale hypotheek dus daar schiet je niet zoveel mee op.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 12 juni 2022 @ 20:19:50 #284
414785 sirdanilot
pi_205035985
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:09 schreef blomke het volgende:

[..]
Kan je zelf de handen uit de mouwen steken??
Hangt er vanaf wat er moet gebeuren he.

Laminaatvloertje lukt wel denk ik.

Loodgieters- en isolatiewerkzaamheden? Denk het niet.

Stuken? Behangklaar lukt misschien nog, maar echt helemaal vlak stuken gaat hem niet worden.

Behangen en verven lukt nog wel.

Kozijnen? Gaat hem ook niet worden.

Volledige nieuwe keuken en/of badkamer plaatsen? Denk ook echt niet dat ik dat net zo netjes kan als een professioneel bedrijf, nee.

Bij veel dingen geldt dat half werk uiteindelijk op de lange termijn meer geld en tijd gaat kosten dan het in 1x helemaal goed doen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205035993
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:09 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Ook een onderhandse lening van familie telt zwaar mee voor de bepaling van de maximale hypotheek dus daar schiet je niet zoveel mee op.
Geloof dat er voor bedragen onder de 50k soms wel coulant gedaan wordt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205036008
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Hangt er vanaf wat er moet gebeuren he.

Laminaatvloertje lukt wel denk ik.

Loodgieters- en isolatiewerkzaamheden? Denk het niet.

Stuken? Behangklaar lukt misschien nog, maar echt helemaal vlak stuken gaat hem niet worden.

Behangen en verven lukt nog wel.

Kozijnen? Gaat hem ook niet worden.

Volledige nieuwe keuken en/of badkamer plaatsen? Denk ook echt niet dat ik dat net zo netjes kan als een professioneel bedrijf, nee.

Bij veel dingen geldt dat half werk uiteindelijk op de lange termijn meer geld en tijd gaat kosten dan het in 1x helemaal goed doen.
Tenzij je zelf rete handig bent dan is het omgekeerd, bedrijven kunnen er ook de kantjes vanaf lopen en als je het zelf doet kan je het perfect doen.

Ik ben zo een perfectionist iig, moto van "doe het maar één keer" dus als ik dan 10% langer bezig ben vind ik prima.

Zo kijkt een bedrijf er natuurlijk niet naar, maar ik heb de skills niet dus geen moeilijk probleem voor mij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  User die het meest klaagt 2022 zondag 12 juni 2022 @ 20:22:59 #287
414785 sirdanilot
pi_205036027
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:09 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Ook een onderhandse lening van familie telt zwaar mee voor de bepaling van de maximale hypotheek dus daar schiet je niet zoveel mee op.
Ik wil dat geld niet gebruiken om meer of midner hypotheek te krijgen maar om bijvoorbeeld kosten koper en dergelijke te betalen of een verbouwing. Bouwkundige keuring etc. etc.

Of bijvoorbeeld om te overbieden, dus max hypotheek + 10.000 bieden op een huis in mijn budget zodra die er zijn (daarvoor moet de markt eerst instorten).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205036354
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik wil dat geld niet gebruiken om meer of midner hypotheek te krijgen maar om bijvoorbeeld kosten koper en dergelijke te betalen of een verbouwing. Bouwkundige keuring etc. etc.

Of bijvoorbeeld om te overbieden, dus max hypotheek + 10.000 bieden op een huis in mijn budget zodra die er zijn (daarvoor moet de markt eerst instorten).
Ik heb zelf 10k gekregen van mijn ouders, juist voor dit soort kosten, verhuizing, notaris, makelaar, taxatie etc. De hypotheekverstrekker wilde bewijs dat het geen lening was. Ik moest aantonen dat het al minstens 3 maanden op mijn rekening stond, dan wel een schenkingsakte tonen.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 12 juni 2022 @ 21:07:02 #289
414785 sirdanilot
pi_205036523
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:51 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Ik heb zelf 10k gekregen van mijn ouders, juist voor dit soort kosten, verhuizing, notaris, makelaar, taxatie etc. De hypotheekverstrekker wilde bewijs dat het geen lening was. Ik moest aantonen dat het al minstens 3 maanden op mijn rekening stond, dan wel een schenkingsakte tonen.
Ik ben bij een first time buyer workshop geweest hier in Dublin en daar hebben ze niets gezegd hierover dus ik denk dat dit alleen gaat spelen mocht ik toch naar Nederland terugverhuizen en daar gaan kopen.

Goed dat je dit zegt. Ik denk dat ik in dat geval wel regel dat het in dit geval een ' schenking' betreft. Nadat de hele koop van het huis is afgerond ga ik dat dan wel terugbetalen aan mijn familielid, hoeft de bank niets mee te maken te hebben.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205036579
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 21:07 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik ben bij een first time buyer workshop geweest hier in Dublin en daar hebben ze niets gezegd hierover dus ik denk dat dit alleen gaat spelen mocht ik toch naar Nederland terugverhuizen en daar gaan kopen.

Goed dat je dit zegt. Ik denk dat ik in dat geval wel regel dat het in dit geval een ' schenking' betreft. Nadat de hele koop van het huis is afgerond ga ik dat dan wel terugbetalen aan mijn familielid, hoeft de bank niets mee te maken te hebben.
Ja, ga meteen frauderen. Oh wacht, je gaat helemaal geen huis kopen, het is allemaal hypothetisch
  User die het meest klaagt 2022 zondag 12 juni 2022 @ 21:17:31 #291
414785 sirdanilot
pi_205036610
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 21:13 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ja, ga meteen frauderen. Oh wacht, je gaat helemaal geen huis kopen, het is allemaal hypothetisch
Hypothekisch.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zondag 12 juni 2022 @ 21:28:22 #292
414785 sirdanilot
pi_205036702
Ok zo te zien moet je altijd belastingaangifte doen als het een schenking is boven ¤ 2.274 ook al zou het onder de belastingvrije jubelton (¤ 106.671) vallen die in dit geval geldt als het een schenking zou zijn.

Dan maar een jaar na de aankoop van de woning een belastingvrije schenking teruggeven van ¤ 2.274 , het jaar daarop weer, het jaar daarop weer etc. totdat het is afbetaald.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205036923
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 21:28 schreef sirdanilot het volgende:
Ok zo te zien moet je altijd belastingaangifte doen als het een schenking is boven ¤ 2.274 ook al zou het onder de belastingvrije jubelton (¤ 106.671) vallen die in dit geval geldt als het een schenking zou zijn.

Dan maar een jaar na de aankoop van de woning een belastingvrije schenking teruggeven van ¤ 2.274 , het jaar daarop weer, het jaar daarop weer etc. totdat het is afbetaald.
Dan is het dus geen schenking, maar een lening en die moet je melden bij je hypotheekbank als je een hypotheek aanvraagt
pi_205036941
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Hangt er vanaf wat er moet gebeuren he.

Laminaatvloertje lukt wel denk ik.

Loodgieters- en isolatiewerkzaamheden? Denk het niet.

Stuken? Behangklaar lukt misschien nog, maar echt helemaal vlak stuken gaat hem niet worden.

Behangen en verven lukt nog wel.

Kozijnen? Gaat hem ook niet worden.

Volledige nieuwe keuken en/of badkamer plaatsen? Denk ook echt niet dat ik dat net zo netjes kan als een professioneel bedrijf, nee.

Bij veel dingen geldt dat half werk uiteindelijk op de lange termijn meer geld en tijd gaat kosten dan het in 1x helemaal goed doen.
Wanneer ga je beginnen aan het huis??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 12 juni 2022 @ 22:37:19 #295
414785 sirdanilot
pi_205037452
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 21:55 schreef blomke het volgende:

[..]
Wanneer ga je beginnen aan het huis??
Zodra er wat te koop is voor mijn budget in mijn zoekgebied dat aan mijn eisen voldoet en ik 10 procent (of zelfs iets meer ivm allerlei bijkomende kosten) van het maximale hypotheekbedrag dat ik kan lenen heb opgespaard.

Dus stel ik blijf in ierland. Mijn maximale hypotheek ligt hier rond de 180 duizend euro. Zoekgebied in Ierland is County Dublin op een goed per OV bereikbare locatie aangezien ik OV-afhankelijk ben (nu ja, fietsen gaat nog maar op veel routes is dit te gevaarlijk ivm gebrek aan fietspaden). Dus dan moet ik eerst toch echt die 18k hebben (heb ik bijna !). Daar komt dan nog ongeveer 7 duizend euro aan extra kosten bij. Dus zodra ik ongeveer 25 duizend euro heb.

Stel ik ga terug naar Nederland, dan kan ik daar een hogere maximale hypotheek krijgen en dan moet ik dus meer opsparen. Hoeveel mijn maximale hypotheek daar is hangt natuurlijk af van wat ik in Nederland zou verdienen als ik bijvoorbeeld via werk word overgeplaatst. Mijn zoekgebied is in Nederland wel groter dan in Ierland omdat het OV en de fietspaden in NL beter zijn dan in ierland. Ik zou graag in Leiden centrum willen wonen maar ik snap zelf ook wel dat dat volstrekt onbetaalbaar is. Katwijk is ook goed hoor. :W
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205039480
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 12:48 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Ik ben toevallig nu die aflevering aan het kijken.. maar ze had er dus 1tje en toen was het al te klein en toen nog nummer 2 en ook nog nummer 3 en in de bijstand? Dat ben je gewoon dom bezig.

Dat moet je niet belonen met een groter huis.
Hoezo belonen?
Ze zoekt zelf naar een andere woning maar het aanbod is gewoon zeer beperkt, 10-15 jaar terug kon je in Zwolle na 1.5 - 2 jaar een woning vinden. Je had toen een systeem dat werkte met punten wie vaak reageerde en inlogde bouwde meer punten op, nu is het alleen inschrijven 1x pj betalen en thats it, het maakt mensen lui. Toen mijn ouders heel lang geleden naar hun 1e flatje gingen had je een systeem wie het eerste belde had het huis ofwel wie actief bezig is maakt meer kans.


Verder als deze moeder doorstroomt ontstaat er weer een 2? 3? Kamer woning voor een 20+er.

Wat sommigen hier beweren met belonen met een huis alsof ze het gratis krijgt vol inrichting a la asielzoeker...
Interessant he ?
pi_205039500
Ben (net als iedereen) wel heel benieuwd wat de rente gaat doen. Hopelijk stabiliseert dit nu de ECB de rente verhoogd heeft. Als de prijzen dan wat dalen omdat de hypotheekrente gestegen is komt er hopelijk weer wat beweging in de markt.
pi_205039537
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 11:00 schreef ISVV het volgende:
Ben (net als iedereen) wel heel benieuwd wat de rente gaat doen. Hopelijk stabiliseert dit nu de ECB de rente verhoogd heeft. Als de prijzen dan wat dalen omdat de hypotheekrente gestegen is komt er hopelijk weer wat beweging in de markt.
Vooralsnog stijgt de rente steeds sneller. https://www.iex.nl/Rente-Koers/190118356/Nederland-10-jaar.aspx

We naderen de 2% op de 10-rs staatslening. Ook al dalen de prijzen, de lasten zullen amper dalen. De vastgelopen huizenmarkt heeft talloze incentives nodig om weer te fluïdiseren.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205039585
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 11:06 schreef blomke het volgende:

[..]
Vooralsnog stijgt de rente steeds sneller. https://www.iex.nl/Rente-Koers/190118356/Nederland-10-jaar.aspx

We naderen de 2% op de 10-rs staatslening. Ook al dalen de prijzen, de lasten zullen amper dalen. De vastgelopen huizenmarkt heeft talloze incentives nodig om weer te fluïdiseren.
Nieuwe aanvoerlijnen efficiënt inrichten, minder onzekerheid in de markt, gaan de prijzen doen dalen.
Het enige structurele van de inflatie gaan we terugvinden bij de lonen, maar zal minder doorslaggevend zijn dan de verlaging van de kostprijs van energie (als je op de top zit wordt het vlot goedkoper).

Denk dat de centrale bank gigantisch achter de feiten aanloopt. Dat lage rente beleid zorgde effectief voor bubbels, niet meer niet minder, nu even de rente omhoog en straks weer tot de conclusie komen dat het tegenzit met die 2% inflatie.... En het matig gaat met de economie... Dus renteverlaging.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205039638
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 11:12 schreef ludovico het volgende:
Nieuwe aanvoerlijnen efficiënt inrichten, minder onzekerheid in de markt, gaan de prijzen doen dalen.
Het enige structurele van de inflatie gaan we terugvinden bij de lonen, maar zal minder doorslaggevend zijn dan de verlaging van de kostprijs van energie (als je op de top zit wordt het vlot goedkoper).
Ik zie qua aanvoerlijnen vooral massa's immigranten die in de sociale huursector voorrang krijgen. Qua efficientie, zie ik niet in wat je efficiënter kan maken, als er te weinig producten zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 11:12 schreef ludovico het volgende:
Het enige structurele van de inflatie gaan we terugvinden bij de lonen, maar zal minder doorslaggevend zijn dan de verlaging van de kostprijs van energie (als je op de top zit wordt het vlot goedkoper).
De inflatie in de EU en Nl i.h.b. is geïmporteerde inflatie door de enorme hogere prijzen van energie die we importeren. Waarom dat zou doorwerken in de lonen, is mij een raadsel: de bedrijfswinsten stijgen niet door de hoge energieprijzen, integendeel: die worden verder uitgehold. Ruimte voor loonstijging is zeer beperkt en staat onder druk.

Ik zie een scenario van stagflatie opdoemen: stagnerende economie (lees: recessie) gecombineerd met inflatie.

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 11:12 schreef ludovico het volgende:

Denk dat de centrale bank gigantisch achter de feiten aanloopt. Dat lage rente beleid zorgde effectief voor bubbels, niet meer niet minder, nu even de rente omhoog en straks weer tot de conclusie komen dat het tegenzit met die 2% inflatie.... .
De inflatie zit structureel tegen de 10% aan; mede dankzij de enorme geldcreatie en het gebrek aan productie en energie
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')